Όσες τράπεζες χορηγούν δάνεια εν μέσω ύφεσης ναρκοθετούν το μέλλον τους και την κερδοφορία τους
Δυσοίωνες είναι οι εκτιμήσεις για την στήριξη της πραγματικής οικονομίας παρά τις εξαγγελίες της κυβέρνησης Μητσοτάκη.
Ενώ έχουν εξαγγελθεί παρεμβάσεις που φθάνουν στα 24 δισεκ. ευρώ στην πράξη κάτω από 5 δισεκ. έχουν καταλήξει στην πραγματική οικονομία.
Αιτία για όλες αυτές τις καθυστερήσεις εν μέσω ύφεσης είναι προφανώς όχι αμέλεια της ελληνικής κυβέρνησης, προσπαθεί σε κάθε περίπτωση αλλά τα ελάχιστα κεφάλαια που διαθέτει.
Ποια τα εμπόδια;
1)Τα χρήματα της Ευρώπης καθυστερούν.
Το Ταμείο Ανάκαμψης των 750 δισεκ. ακόμη καρκινοβατεί ενώ δεν αναμένεται συμφωνία στις 19 Ιουνίου στην Σύνοδο Κορυφής.
Όμως ακόμη και εάν ξεπεραστούν τα εμπόδια τους επόμενους μήνες και συμφωνηθεί 55% εγγυήσεις με 45% δάνεια ή το αντίστροφο… τα πρώτα χρήματα δεν θα εκταμιευθούν νωρίτερα από το α΄ τρίμηνο του 2021, δηλαδή πολύ αργά σε σχέση με τις τρέχουσες ανάγκες.
Επίσης δεν είναι καθόλου βέβαιο ότι η Ελλάδα θα λάβει 32 δισεκ. από το Ταμείο Ανάκαμψης υπάρχει μεγάλη πιθανότητα το τελικό ποσό να είναι χαμηλότερο ίσως κάτω από 25 ή 22 δισεκ. ευρώ.
2)Το πρόγραμμα Sure για την ανεργία επίσης καθυστερεί αν και έχει προγραμματιστεί για τον Ιούλιο του 2020.
Παρ΄ όλα αυτά θα δοθούν τα κεφάλαια με καθυστερήσεις.
3)Η Ελλάδα βγαίνει στις αγορές να δανειστεί και είναι στην τρέχουσα συγκυρία η μόνη δίοδος για άντληση κεφαλαίων.
Στην έκδοση του 10ετούς ομολόγου με επιτόκιο 1,57% αντλήθηκαν 3 δισεκ. – είχαν υπάρξει και εισηγήσεις να αντλήσει 5 δισεκ. ευρώ –
Η Ελλάδα θα εκδώσει αρχές Ιουλίου 2020 18μηνο έντοκο γραμμάτιο και ακολούθως τον Σεπτέμβριο 5ετές ομόλογο.
4)Οι τράπεζες χορηγούν δάνεια με φειδώ καθώς δεν μπορεί να ζητάει η κυβέρνηση οι ελληνικές τράπεζες να χρηματοδοτήσουν την οικονομία ενώ κατέχουν 71 δισεκ. προβληματικά δάνεια.
Οι τράπεζες ανησυχούν ότι το 50% των εγγυημένων δανείων θα καταστούν προβληματικά.
Η παρελθούσα εμπειρία διδάσκει ότι όταν μια τράπεζα χορηγεί δάνεια εν μέσω ύφεσης κινδυνεύει να εκτοξεύσει τον πιστωτικό κίνδυνο λόγω εξέλιξης των δανείων σε προβληματικά ενώ συνήθως λαμβάνουν δάνεια zombie εταιρίες, ημιθανείς εταιρίες εις βάρος του υγιούς και θεμιτού ανταγωνισμού.
Ο κίνδυνος να αυξηθούν τα προβληματικά δάνεια από 71 σε 77 με 78 δισεκ. είναι πολύ μεγάλος και αυτό σημαίνει νέες προβλέψεις, ζημίες και μεγάλη πίεση στα κεφάλαια.
5)Στο σκηνικό της έλλειψης ρευστότητας στο σύστημα θα πρέπει να αναλυθεί και το γεγονός ότι το 2020 η ύφεση θα είναι -7% με -8% και το 2021 η ανάκαμψη θα είναι +4% με +4,5% στο καλύτερο σενάριο.
Η ανάκαμψη θα είναι ισχυρή αλλά όχι τόσο δυναμική και αυτό νομοτελειακά θα οδηγήσει σε επιβράδυνση το 2022.
Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι ενώ η κυβέρνηση προσπαθεί, τα χρήματα που θα πέσουν στο σύστημα είναι πολύ λιγότερα από αυτά που έχουν εξαγγελθεί ενώ οι τράπεζες ανησυχούν για μεγάλη αύξηση του πιστωτικού κινδύνου.
Όσες τράπεζες χορηγούν δάνεια εν μέσω ύφεσης ναρκοθετούν το μέλλον τους και την κερδοφορία τους.
www.bankingnews.gr
Ενώ έχουν εξαγγελθεί παρεμβάσεις που φθάνουν στα 24 δισεκ. ευρώ στην πράξη κάτω από 5 δισεκ. έχουν καταλήξει στην πραγματική οικονομία.
Αιτία για όλες αυτές τις καθυστερήσεις εν μέσω ύφεσης είναι προφανώς όχι αμέλεια της ελληνικής κυβέρνησης, προσπαθεί σε κάθε περίπτωση αλλά τα ελάχιστα κεφάλαια που διαθέτει.
Ποια τα εμπόδια;
1)Τα χρήματα της Ευρώπης καθυστερούν.
Το Ταμείο Ανάκαμψης των 750 δισεκ. ακόμη καρκινοβατεί ενώ δεν αναμένεται συμφωνία στις 19 Ιουνίου στην Σύνοδο Κορυφής.
Όμως ακόμη και εάν ξεπεραστούν τα εμπόδια τους επόμενους μήνες και συμφωνηθεί 55% εγγυήσεις με 45% δάνεια ή το αντίστροφο… τα πρώτα χρήματα δεν θα εκταμιευθούν νωρίτερα από το α΄ τρίμηνο του 2021, δηλαδή πολύ αργά σε σχέση με τις τρέχουσες ανάγκες.
Επίσης δεν είναι καθόλου βέβαιο ότι η Ελλάδα θα λάβει 32 δισεκ. από το Ταμείο Ανάκαμψης υπάρχει μεγάλη πιθανότητα το τελικό ποσό να είναι χαμηλότερο ίσως κάτω από 25 ή 22 δισεκ. ευρώ.
2)Το πρόγραμμα Sure για την ανεργία επίσης καθυστερεί αν και έχει προγραμματιστεί για τον Ιούλιο του 2020.
Παρ΄ όλα αυτά θα δοθούν τα κεφάλαια με καθυστερήσεις.
3)Η Ελλάδα βγαίνει στις αγορές να δανειστεί και είναι στην τρέχουσα συγκυρία η μόνη δίοδος για άντληση κεφαλαίων.
Στην έκδοση του 10ετούς ομολόγου με επιτόκιο 1,57% αντλήθηκαν 3 δισεκ. – είχαν υπάρξει και εισηγήσεις να αντλήσει 5 δισεκ. ευρώ –
Η Ελλάδα θα εκδώσει αρχές Ιουλίου 2020 18μηνο έντοκο γραμμάτιο και ακολούθως τον Σεπτέμβριο 5ετές ομόλογο.
4)Οι τράπεζες χορηγούν δάνεια με φειδώ καθώς δεν μπορεί να ζητάει η κυβέρνηση οι ελληνικές τράπεζες να χρηματοδοτήσουν την οικονομία ενώ κατέχουν 71 δισεκ. προβληματικά δάνεια.
Οι τράπεζες ανησυχούν ότι το 50% των εγγυημένων δανείων θα καταστούν προβληματικά.
Η παρελθούσα εμπειρία διδάσκει ότι όταν μια τράπεζα χορηγεί δάνεια εν μέσω ύφεσης κινδυνεύει να εκτοξεύσει τον πιστωτικό κίνδυνο λόγω εξέλιξης των δανείων σε προβληματικά ενώ συνήθως λαμβάνουν δάνεια zombie εταιρίες, ημιθανείς εταιρίες εις βάρος του υγιούς και θεμιτού ανταγωνισμού.
Ο κίνδυνος να αυξηθούν τα προβληματικά δάνεια από 71 σε 77 με 78 δισεκ. είναι πολύ μεγάλος και αυτό σημαίνει νέες προβλέψεις, ζημίες και μεγάλη πίεση στα κεφάλαια.
5)Στο σκηνικό της έλλειψης ρευστότητας στο σύστημα θα πρέπει να αναλυθεί και το γεγονός ότι το 2020 η ύφεση θα είναι -7% με -8% και το 2021 η ανάκαμψη θα είναι +4% με +4,5% στο καλύτερο σενάριο.
Η ανάκαμψη θα είναι ισχυρή αλλά όχι τόσο δυναμική και αυτό νομοτελειακά θα οδηγήσει σε επιβράδυνση το 2022.
Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι ενώ η κυβέρνηση προσπαθεί, τα χρήματα που θα πέσουν στο σύστημα είναι πολύ λιγότερα από αυτά που έχουν εξαγγελθεί ενώ οι τράπεζες ανησυχούν για μεγάλη αύξηση του πιστωτικού κινδύνου.
Όσες τράπεζες χορηγούν δάνεια εν μέσω ύφεσης ναρκοθετούν το μέλλον τους και την κερδοφορία τους.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών