Τελευταία Νέα
Οικονομία

Βαλτωμένο παραμένει το έργο του ΒΟΑΚ - Στη Βουλή επανέρχεαι το θέμα της κατασκευής του

tags :
Βαλτωμένο παραμένει το έργο του ΒΟΑΚ - Στη Βουλή επανέρχεαι το θέμα της κατασκευής του
«Η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας από τον Ιούλιο του 2019, ανακοίνωσε ότι θα προχωρήσει σε νέο σχεδιασμό για τον ΒΟΑΚ και μάλιστα είχε δεσμευτεί ότι θα τον παρουσιάσει έως το τέλος του 2019»
Βαλτωμένο παραμένει το έργο του Βόρειου Οδικού Αξονα (ΒΟΑΚ) παρά τις εξαγγελίες της κυβέρνησης ότι θα γινόταν ανακοινώσεις για το έργο στο τέλος του 2019.
Μάλιστα για την τύχη του έργου καέθεσε ερωτήσεις ο γραμματέας της Κοινοβουλευτικής Ομάδας και Βουλευτής Ηρακλείου, κ. Βασίλης Κεγκέρογλου προς τους αρμόδιους Υπουργούς. Η πρώτη, αφορά την πορεία του έργου συνολικά, που φαίνεται ότι έχει βαλτώσει και η δεύτερη, αφορά τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί στους κόμβους Αγίας Πελαγίας, Αχλάδας και Λυγαριάς, λόγω ελλείψεων στις μελέτες αλλά και λόγω κακού σχεδιασμού.
Αναφορικά με τον ΒΟΑΚ ο κ.Κεγκέρογλου αναφέρει πως “ούτε έργο, αλλά ούτε ανακοίνωση επιπλέον για τον ΒΟΑΚ, που από το 2012 έχει να δημοπρατηθεί τμήμα του. Οι παλινωδίες των Κυβερνήσεων και των αρμόδιων Υπουργών, σχετικά με τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης, έχουν οδηγήσει σε ροκάνισμα του «χρόνου», αφού είναι χαρακτηριστικό ότι 8 χρόνια τώρα (από το 2012) έχει να δημοπρατηθεί η κατασκευή κάποιου νέου τμήματος και με αποτέλεσμα περίπου μόνο 60 χιλιόμετρα να έχουν παραδεκτές προδιαγραφές σύγχρονου οδικού άξονα (4 λωρίδες, στηθαίο ασφαλείας κλπ).
Η προηγούμενη Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, είχε ασχοληθεί περισσότερο με τον τρόπο ανάθεσης και επιλογής του συστήματος κατασκευής και λιγότερο με την ουσία του έργου, μελέτη, δημοπράτηση ή κατασκευή, και στο πλαίσιο αυτό είχε προχωρήσει στοιχειώδες κάποιες διαδικασίες.
Η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας από τον Ιούλιο του 2019, ανακοίνωσε ότι θα προχωρήσει σε νέο σχεδιασμό για τον ΒΟΑΚ και μάλιστα είχε δεσμευτεί ότι θα τον παρουσιάσει έως το τέλος του 2019″, αναφέρεται στην ερώτηση.
Να σημειωθεί ότι για το έργο δεν υπάρχει χάραξη, ενώ προωθούνταν από την προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου Υποδομών με τρεις διαφορετικούς τρόπους. Ως έργο παραχώρησης (τμήμα Χανιά-Ηράκλειο), ως Σύμπραξη Δημόσιου-Ιδιωτικού Τομέα -ΣΔΙΤ (Χερσόνησος-Νεάπολη) και ως δημόσιο έργο (Νεάπολη-Άγιος Νικολαος).
Υπενθυμίζεται ότι με βάση τον διαγωνισμό που έχει γίνει για τα δύο τμήματα του Βόρειου Οδικού Αξονα Κρήτης: το Χανιά - Χερσόνησος και το Χερσόνησος - Νεάπολη έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον όλοι οι μεγάλοι κατασκευαστικοί Όμιλοι της χώρας.
Το πρώτο τμήμα, το Χανιά - Χερσόνησος συνολικού μήκους 163 χλμ., ακολουθείται η μέθοδος της 25ετούς παραχώρησης, με προϋπολογισμό 1,1 δισ. ευρώ.
Το δεύτερο τμήμα που δημοπρατείται ως ΣΔΙΤ είναι η επέκταση κατά 20χλμ του δρόμου από Χερσόνησος μέχρι Νεάπολη, προϋπολογισμού 250 εκατ. ευρώ.
Σημειώνεται ότι οι πέντε κοινοπραξίες που ανταποκρίθηκαν στην προκήρυξη των δύο έργων και πληρούν τις προϋποθέσεις είναι οι εξής:

Σύμβαση παραχώρησης Χανιά – Χερσόνησος

• ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις
• ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
• ΑΒΑΞ
• Κοινοπραξία Μυτιληναίος – Acciona
• Vinci

Σύμβαση παραχώρησης Χερσόνησος – Νεάπολη

• ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις
• ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
• Κοινοπραξία ΑΒΑΞ – Margeurite
• Κοινοπραξία Μυτιληναίος – Acciona
• Shikun Binui

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης