Η Ελλάδα εξελίσσεται στο μεγαλύτερο hub της ευρύτερης περιοχής της Μεσογείου εκτίμησε ο υπουργός Μεταφορών Κώστας Αχ. Καραμανλής στο συνέδριο Economist
Στις τεράστιες προκλήσεις λόγω κορωνοϊού και στο ρόλο των επενδύσεων στις υποδομές της χώρας για την οικονομία, αναφέρθηκε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, στην τοποθέτηση του στο συνέδριο του Economist.
Ο κ. Καραμανλής χαρακτήρισε το Ταμείο Ανάκαμψης μεγάλη ευκαιρία για επενδύσεις σε τομείς όπου η Ελλάδα παρουσιάζει στρατηγικά πλεονεκτήματα, όπως τα logistics, οι πολυμορφικές (intermodal) μεταφορές, η διασυνδεσιμότητα (interconnectivity).
Εκτίμησε ότι η Ελλάδα εξελίσσεται στο μεγαλύτερο hub της ευρύτερης περιοχής της Ανατολικής Μεσογείου και ανέπτυξε τους δύο πυλώνες της κυβερνητικής πολιτικής.
Ο πρώτος πυλώνας αφορά σε ένα ολοκληρωμένο πλάνο έργων συνολικού ύψους 13 δισ. ευρώ.
Η κυβέρνηση, τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, ξεμπλοκάρει εμβληματικά έργα, τα οποία επί χρόνια παρέμεναν κολλημένα στη δίνη περίπλοκων προβλημάτων: Το Μετρό Θεσσαλονίκης, το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι και τον ΒΟΑΚ, το Πάτρα-Πύργος, την ολοκλήρωση του νότιου τμήματος του Ε65.Σημείωσε ότι ταυτόχρονα η κυβέρνηση προχωρά και σε νέα έργα, επεκτάσεις της Αττικής Οδού, το βόρειο τμήμα του Ε65 και τη νέα Περιφερειακή Οδό της Θεσσαλονίκης (το γνωστό Flyover), ενώ γίνονται παρεμβάσεις σε όλη τη χώρα για την οδική ασφάλεια.
Αναφέρθηκε και στις αλλαγές στον νόμο 4412, ώστε τα δημόσια έργα να προχωρούν με ταχύτητα, διαφάνεια και αποτελεσματικότητα.
Επίσης, ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε στην ανάπτυξη των συνδυαστικών μεταφορών και την αναβάθμιση της Ελλάδας στο χώρο των logistics.
Επισήμανε ότι η ταχεία διασύνδεση Θεσσαλονίκης - Καβάλας - Αλεξανδρούπολης και Αλεξανδρούπολης - Μαύρης Θάλασσας, μπορεί να αναβαθμίσει στρατηγικά όλη τη Βόρεια Ελλάδα. Υπογράμμισε ιδιαίτερα τη σημασία της διασύνδεσης του Λιμένα Θεσσαλονίκης με τον ΠΑΘΕ και την Εγνατία οδό, ενός έργου ύψους 70 εκατ. ευρώ, το οποίο θα αυξήσει σημαντικά τις δυνατότητες συνδυασμένων μεταφορών, αλλά και τη συνολική ανταγωνιστικότητα του Λιμένα της συμπρωτεύουσας.
Παράλληλα, με στόχο πάντα την ανάπτυξη και βέλτιστη αξιοποίηση του λιμένα της Θεσσαλονίκης, υπάρχουν σημαντικές εξελίξεις αναφορικά με το έργο της επέκτασης του 6ου Προβλήτα του Λιμένα, προϋπολογισμού 180 εκατ. ευρώ, που θα αναδείξει το λιμάνι σε νέο μεταφορικό κόμβο για την Νοτιοανατολική Ευρώπη και την Βαλκανική.
Ο κ. Καραμανλής, επεσήμανε, επίσης, την σημασία αξιοποίησης των 23 περιφερειακών αεροδρομίων μέσα από το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών που περιλαμβάνει έργα για την ασφάλεια του διαδρόμου προσγείωσης - απογείωσης και των εναέριων λειτουργιών, καθώς και την αναβάθμιση του επιπέδου εξυπηρέτησης.
Τέλος, ανέφερε πως «τα έργα της επόμενης 15ετιας έχουν να κάνουν πρωτίστως με την ανάπτυξη των σιδηροδρόμων, την ηλεκτροκίνηση και τον χώρο των logistics».
www.bankingnews.gr
Ο κ. Καραμανλής χαρακτήρισε το Ταμείο Ανάκαμψης μεγάλη ευκαιρία για επενδύσεις σε τομείς όπου η Ελλάδα παρουσιάζει στρατηγικά πλεονεκτήματα, όπως τα logistics, οι πολυμορφικές (intermodal) μεταφορές, η διασυνδεσιμότητα (interconnectivity).
Εκτίμησε ότι η Ελλάδα εξελίσσεται στο μεγαλύτερο hub της ευρύτερης περιοχής της Ανατολικής Μεσογείου και ανέπτυξε τους δύο πυλώνες της κυβερνητικής πολιτικής.
Ο πρώτος πυλώνας αφορά σε ένα ολοκληρωμένο πλάνο έργων συνολικού ύψους 13 δισ. ευρώ.
Η κυβέρνηση, τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, ξεμπλοκάρει εμβληματικά έργα, τα οποία επί χρόνια παρέμεναν κολλημένα στη δίνη περίπλοκων προβλημάτων: Το Μετρό Θεσσαλονίκης, το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι και τον ΒΟΑΚ, το Πάτρα-Πύργος, την ολοκλήρωση του νότιου τμήματος του Ε65.Σημείωσε ότι ταυτόχρονα η κυβέρνηση προχωρά και σε νέα έργα, επεκτάσεις της Αττικής Οδού, το βόρειο τμήμα του Ε65 και τη νέα Περιφερειακή Οδό της Θεσσαλονίκης (το γνωστό Flyover), ενώ γίνονται παρεμβάσεις σε όλη τη χώρα για την οδική ασφάλεια.
Αναφέρθηκε και στις αλλαγές στον νόμο 4412, ώστε τα δημόσια έργα να προχωρούν με ταχύτητα, διαφάνεια και αποτελεσματικότητα.
Επίσης, ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε στην ανάπτυξη των συνδυαστικών μεταφορών και την αναβάθμιση της Ελλάδας στο χώρο των logistics.
Επισήμανε ότι η ταχεία διασύνδεση Θεσσαλονίκης - Καβάλας - Αλεξανδρούπολης και Αλεξανδρούπολης - Μαύρης Θάλασσας, μπορεί να αναβαθμίσει στρατηγικά όλη τη Βόρεια Ελλάδα. Υπογράμμισε ιδιαίτερα τη σημασία της διασύνδεσης του Λιμένα Θεσσαλονίκης με τον ΠΑΘΕ και την Εγνατία οδό, ενός έργου ύψους 70 εκατ. ευρώ, το οποίο θα αυξήσει σημαντικά τις δυνατότητες συνδυασμένων μεταφορών, αλλά και τη συνολική ανταγωνιστικότητα του Λιμένα της συμπρωτεύουσας.
Παράλληλα, με στόχο πάντα την ανάπτυξη και βέλτιστη αξιοποίηση του λιμένα της Θεσσαλονίκης, υπάρχουν σημαντικές εξελίξεις αναφορικά με το έργο της επέκτασης του 6ου Προβλήτα του Λιμένα, προϋπολογισμού 180 εκατ. ευρώ, που θα αναδείξει το λιμάνι σε νέο μεταφορικό κόμβο για την Νοτιοανατολική Ευρώπη και την Βαλκανική.
Ο κ. Καραμανλής, επεσήμανε, επίσης, την σημασία αξιοποίησης των 23 περιφερειακών αεροδρομίων μέσα από το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών που περιλαμβάνει έργα για την ασφάλεια του διαδρόμου προσγείωσης - απογείωσης και των εναέριων λειτουργιών, καθώς και την αναβάθμιση του επιπέδου εξυπηρέτησης.
Τέλος, ανέφερε πως «τα έργα της επόμενης 15ετιας έχουν να κάνουν πρωτίστως με την ανάπτυξη των σιδηροδρόμων, την ηλεκτροκίνηση και τον χώρο των logistics».
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών