γράφει : Ελένη Μπότα
Όπως δήλωσε ο Γ.Γ. Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης, είμαστε στο τελικό στάδιο κατάρτισης της λίστας των έργων που θα ενταχθούν σε αυτό το χρηματοδοτικό εργαλείο
Στις αρχές Οκτωβρίου θα είναι έτοιμη η λίστα με τα έργα του Υπουργείου Υποδομών που θα ενταχθούν στο Ταμείο Ανάκαμψης
Όπως δήλωσε ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης στην εκπομπή Market Watch «είμαστε στο τελικό στάδιο κατάρτισης της λίστας των έργων που θα ενταχθούν σε αυτό το χρηματοδοτικό εργαλείο.
To 70% των έργων θα πρέπει να έχει συμβασιοποιηθεί μέχρι το 2022 και το υπόλοιπο 30% το 2023.
Το χρονικό πλαίσιο είναι ασφυκτικό, ως εκ τούτου θα πρέπει να είμαστε σίγουροι ότι τα έργα αυτά θα έχουν συμβασιοποιηθεί μέσα στην επόμενη τριετία».
Ωστόσο ο ίδιος απέφυγε να αναφερθεί στο ύψος των έργων που θα ενταχθούν στην λίστα (σ.σ. ακούγεται περί τα 7 δις ευρώ), καθώς όπως είπε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στέλνει συχνά οδηγίες που αλλάζουν τα δεδομένα.
Μεταξύ των έργων που φαίνεται να έχουν ενταχθεί στη λίστα του Υπουργείου Υποδομών είναι σύμφωνα με πληροφορίες μεταξύ άλλων η παράκαμψη Χαλκίδας η οποία τίθεται σε άμεση προτεραιότητα, το βόρειο τμήμα του αυτοκινητόδρομου Ε65, Τρίκαλα-Εγνατία όπου υπάρχουν δυσκολίες στη χρηματοδότηση λόγω των απαιτήσεων που έχουν θέσει οι διευθύνσεις της Κομισιόν αλλά και ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ) και συγκεκριμένα, το τμήμα, Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος, το οποίο δεν βρίσκεται στα υπό δημοπράτηση τμήματα Χανιά-Χερσόνησος-Νεάπολη.
Οι καθυστερήσεις και οι εμπλοκές στα δημόσια έργα
«Το θέμα των προσφυγών με αποτέλεσμα να καθυστερούν τα έργα είναι κάτι που μας απασχόλησε πολύ το τελευταίο διάστημα στο Υπουργείο.
Για το λόγο αυτό προχωράμε στην αλλαγή του νόμου 4412, ο οποίος βέβαια είναι ένας νόμος - κοινοτική οδηγία.
Που σημαίνει ότι δεν μπορούμε να τα αλλάξουμε όλα και να τα πάμε από την αρχή.
Ουσιαστικά εφαρμόζουμε μία κοινοτική οδηγία.
Δουλέψαμε όμως όλο το προηγούμενο διάστημα και έχει γίνει μία νομοπαρασκευαστική επιτροπή και είμαστε στο τελικό στάδιο. Μέσα στις επόμενες ημέρες παραδίδεται και το τελικό draft σε ότι αφορά την εκτέλεση των έργων.
Θα βάλουμε διαιτησία σε έργα άνω των 50 εκατ. ευρώ ώστε να μην μπλέκουμε σε δικαστικές εμπλοκές.
Θα προσπαθήσουμε να απλοποιήσουμε διαδικασίες ωστε να μην έχουμε αυτές τις ατελέσφορές δικαστικές εμπλοκές από την ΑΕΕΠ και το ΣτΕ.
Θα προχωρήσυμε την ιδιωτική επίβλεψη προκειμένου να προχωρήσουν οι διαδικασίες.
Θα αλλάξουμε την φιλοσοφία και να απλοποιήσουμε τις διαδικασίες προκειμένου να ξεπεραστούν όλα τα προβλήματα», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Καραγιάννης.
Γραμμή 4 του Μετρό
Αισιόδοξος ότι το έργο της Γραμμής 4 του Μετρό θα προχωρήσει εμφανίστηκε ο Γ. Γ. Υποδομών, λέγοντας ότι «πιστεύουμε ότι στις αρχές του 2021 θα έχουμε συμβασιοποίηση του έργου».
Το διοικητικό Συμβούλιο της Αττικό Μετρό πριν από λίγες ημέρες αιτιολόγησε την απόφαση του στο Συμβουλίου της Επικρατείας και υποβλήθηκε ως συμπληρωματικό υπόμνημα για την εκδίκαση της υπόθεσης.
Οι ενδιαφερόμενες κοινοπραξίες έχουν βάσει νόμου
το δικαίωμα να ξαναπροσβάλλουν αυτή την απόφαση.
Εκτιμούμε όμως για το καλό της χώρας, ότι δεν θα την ξαναπροσβάλλουν και θα προχωρήσει ο διαγωνισμός, ώστε ένα από τα μεγαλύτερα έργα της χώρα μας να υλοποιηθεί.
Ελένη Μπότα
www.bankingnews.gr
Όπως δήλωσε ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης στην εκπομπή Market Watch «είμαστε στο τελικό στάδιο κατάρτισης της λίστας των έργων που θα ενταχθούν σε αυτό το χρηματοδοτικό εργαλείο.
To 70% των έργων θα πρέπει να έχει συμβασιοποιηθεί μέχρι το 2022 και το υπόλοιπο 30% το 2023.
Το χρονικό πλαίσιο είναι ασφυκτικό, ως εκ τούτου θα πρέπει να είμαστε σίγουροι ότι τα έργα αυτά θα έχουν συμβασιοποιηθεί μέσα στην επόμενη τριετία».
Ωστόσο ο ίδιος απέφυγε να αναφερθεί στο ύψος των έργων που θα ενταχθούν στην λίστα (σ.σ. ακούγεται περί τα 7 δις ευρώ), καθώς όπως είπε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στέλνει συχνά οδηγίες που αλλάζουν τα δεδομένα.
Μεταξύ των έργων που φαίνεται να έχουν ενταχθεί στη λίστα του Υπουργείου Υποδομών είναι σύμφωνα με πληροφορίες μεταξύ άλλων η παράκαμψη Χαλκίδας η οποία τίθεται σε άμεση προτεραιότητα, το βόρειο τμήμα του αυτοκινητόδρομου Ε65, Τρίκαλα-Εγνατία όπου υπάρχουν δυσκολίες στη χρηματοδότηση λόγω των απαιτήσεων που έχουν θέσει οι διευθύνσεις της Κομισιόν αλλά και ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ) και συγκεκριμένα, το τμήμα, Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος, το οποίο δεν βρίσκεται στα υπό δημοπράτηση τμήματα Χανιά-Χερσόνησος-Νεάπολη.
Οι καθυστερήσεις και οι εμπλοκές στα δημόσια έργα
«Το θέμα των προσφυγών με αποτέλεσμα να καθυστερούν τα έργα είναι κάτι που μας απασχόλησε πολύ το τελευταίο διάστημα στο Υπουργείο.
Για το λόγο αυτό προχωράμε στην αλλαγή του νόμου 4412, ο οποίος βέβαια είναι ένας νόμος - κοινοτική οδηγία.
Που σημαίνει ότι δεν μπορούμε να τα αλλάξουμε όλα και να τα πάμε από την αρχή.
Ουσιαστικά εφαρμόζουμε μία κοινοτική οδηγία.
Δουλέψαμε όμως όλο το προηγούμενο διάστημα και έχει γίνει μία νομοπαρασκευαστική επιτροπή και είμαστε στο τελικό στάδιο. Μέσα στις επόμενες ημέρες παραδίδεται και το τελικό draft σε ότι αφορά την εκτέλεση των έργων.
Θα βάλουμε διαιτησία σε έργα άνω των 50 εκατ. ευρώ ώστε να μην μπλέκουμε σε δικαστικές εμπλοκές.
Θα προσπαθήσουμε να απλοποιήσουμε διαδικασίες ωστε να μην έχουμε αυτές τις ατελέσφορές δικαστικές εμπλοκές από την ΑΕΕΠ και το ΣτΕ.
Θα προχωρήσυμε την ιδιωτική επίβλεψη προκειμένου να προχωρήσουν οι διαδικασίες.
Θα αλλάξουμε την φιλοσοφία και να απλοποιήσουμε τις διαδικασίες προκειμένου να ξεπεραστούν όλα τα προβλήματα», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Καραγιάννης.
Γραμμή 4 του Μετρό
Αισιόδοξος ότι το έργο της Γραμμής 4 του Μετρό θα προχωρήσει εμφανίστηκε ο Γ. Γ. Υποδομών, λέγοντας ότι «πιστεύουμε ότι στις αρχές του 2021 θα έχουμε συμβασιοποίηση του έργου».
Το διοικητικό Συμβούλιο της Αττικό Μετρό πριν από λίγες ημέρες αιτιολόγησε την απόφαση του στο Συμβουλίου της Επικρατείας και υποβλήθηκε ως συμπληρωματικό υπόμνημα για την εκδίκαση της υπόθεσης.
Οι ενδιαφερόμενες κοινοπραξίες έχουν βάσει νόμου
το δικαίωμα να ξαναπροσβάλλουν αυτή την απόφαση.
Εκτιμούμε όμως για το καλό της χώρας, ότι δεν θα την ξαναπροσβάλλουν και θα προχωρήσει ο διαγωνισμός, ώστε ένα από τα μεγαλύτερα έργα της χώρα μας να υλοποιηθεί.
Ελένη Μπότα
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών