Οι αλλαγές στο ακατάσχετο μισθών και συντάξεων - Οι περιπτώσεις φοροδιαφυγής και δόλιας πτώχευσης
Σε σειρά 8 νομοθετικών βελτιώσεων αναφέρθηκε ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας, μιλώντας σήμερα για το νέο πτωχευτικό κώδικα που ψηφίζεται την Πέμπτη (22/10).
Κατά την τοποθέτηση του στην επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής σημείωσε ότι "εκεί όπου βλέπουμε λογικά επιχειρήματα θα προχωρήσουμε σε νομοθετικές βελτιώσεις":
Οι αλλαγές
1. Περί κατάργησης του ακατάσχετου μισθών και συντάξεων θα διευκρινισθεί ρητά ότι πτωχευμένος οφειλέτης δεν πληρώνει ποσό κάτω του ακατάσχετου οριζόντιου ορίου των 1.250 ευρώ μηνιαίως, όπως ήδη ισχύει στη νομοθεσία, για να μην υπάρχουν αμφισημίες.
2. Περί φορολόγησης των ποσών που πληρώνει ο πτωχευμένος που δεν απώλεσε περιουσία, θα διευκρινισθεί ρητά ότι τα ποσά δεν φορολογούνται.
3. Περί της δυνατότητας πληρωμής φόρων και εισφορών που θα πρέπει να πληρώνει ο πτωχευμένος που δεν απώλεσε περιουσία, θα διευκρινισθεί ρητά ότι το εισόδημα είναι το καθαρό, δηλαδή μετά την αφαίρεση φόρων και ασφαλιστικών εισφορών.
4. Περί φοροδιαφυγής. Θα διευκρινιστεί ρητά ότι ο πτωχευμένος οφειλέτης μπορεί να λάβει απαλλαγή εάν δεν είναι δόλιος παρότι έχει οφειλές στο δημόσιο και ως εκ τούτου εκκρεμεί καταδίκη ή έχει καταδικαστεί. Προφανώς, αν κάποιος έχει προβεί σε δόλιες συμπεριφορές, όπως έκδοση πλαστών εικονικών τιμολογίων, τριγωνικές συναλλαγές και άλλα, δεν θα λαμβάνει απαλλαγή οφειλών.
5. Περί το αν θεωρούνται ως ευάλωτοι όσοι είναι επιτηδευματίες, δηλαδή έχουν επιχειρηματική δραστηριότητα. Θα διευκρινιστεί ρητά ότι όλα τα φυσικά πρόσωπα ανεξαρτήτως του αν έχουν ή όχι επιχειρηματική δραστηριότητα μπορούν να λάβουν όλες τις προστατευτικές πρόνοιες του νόμου και να συμπεριληφθούν στις πρόνοιες του φορέα απόκτησης ακινήτων σε περίπτωση πτώχευσής τους.
6. Περί φορέων που δύνανται να υποστηρίζουν τους οφειλέτες στο πλαίσιο του μηχανισμού έγκαιρης προειδοποίησης. Θα διευκρινιστεί ρητά ότι συμπεριλαμβάνονται και τα ινστιτούτα των κοινωνικών φορέων.
7. Περί του ορισμού του οικονομολόγου και του λογιστή. Θα διευκρινιστεί ρητά ότι αφορά σε φυσικά πρόσωπα ενεργά μέλη του Οικονομικού Επιμελητηρίου της Ελλάδος με συναφή προϋπηρεσία επί τουλάχιστον πέντε έτη ή πιστοποιημένοι λογιστές φοροτεχνικοί με επαγγελματική άδεια α’ τάξης ή νομικά πρόσωπα που παρέχουν λογιστικές, φοροτεχνικές συμβουλευτικές υπηρεσίες.
8. Περί των ετών που ελέγχονται για δολιότητα τα μέλη διοικητικού συμβουλίου και αντίστοιχα απαλλάσσονται από τις οφειλές του νομικού προσώπου που εκπροσωπούν, αυξάνεται το σχετικό όριο από 1 έτος σε 3 έτη. Συνεπώς, το συνολικό χρονικό διάστημα που δύναται να ελέγξει ο δικαστής, αυξάνεται από τρία σε πέντε έτη πριν την υποβολή αίτησης στο δικαστήριο.
www.bankingnews.gr
Κατά την τοποθέτηση του στην επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής σημείωσε ότι "εκεί όπου βλέπουμε λογικά επιχειρήματα θα προχωρήσουμε σε νομοθετικές βελτιώσεις":
Οι αλλαγές
1. Περί κατάργησης του ακατάσχετου μισθών και συντάξεων θα διευκρινισθεί ρητά ότι πτωχευμένος οφειλέτης δεν πληρώνει ποσό κάτω του ακατάσχετου οριζόντιου ορίου των 1.250 ευρώ μηνιαίως, όπως ήδη ισχύει στη νομοθεσία, για να μην υπάρχουν αμφισημίες.
2. Περί φορολόγησης των ποσών που πληρώνει ο πτωχευμένος που δεν απώλεσε περιουσία, θα διευκρινισθεί ρητά ότι τα ποσά δεν φορολογούνται.
3. Περί της δυνατότητας πληρωμής φόρων και εισφορών που θα πρέπει να πληρώνει ο πτωχευμένος που δεν απώλεσε περιουσία, θα διευκρινισθεί ρητά ότι το εισόδημα είναι το καθαρό, δηλαδή μετά την αφαίρεση φόρων και ασφαλιστικών εισφορών.
4. Περί φοροδιαφυγής. Θα διευκρινιστεί ρητά ότι ο πτωχευμένος οφειλέτης μπορεί να λάβει απαλλαγή εάν δεν είναι δόλιος παρότι έχει οφειλές στο δημόσιο και ως εκ τούτου εκκρεμεί καταδίκη ή έχει καταδικαστεί. Προφανώς, αν κάποιος έχει προβεί σε δόλιες συμπεριφορές, όπως έκδοση πλαστών εικονικών τιμολογίων, τριγωνικές συναλλαγές και άλλα, δεν θα λαμβάνει απαλλαγή οφειλών.
5. Περί το αν θεωρούνται ως ευάλωτοι όσοι είναι επιτηδευματίες, δηλαδή έχουν επιχειρηματική δραστηριότητα. Θα διευκρινιστεί ρητά ότι όλα τα φυσικά πρόσωπα ανεξαρτήτως του αν έχουν ή όχι επιχειρηματική δραστηριότητα μπορούν να λάβουν όλες τις προστατευτικές πρόνοιες του νόμου και να συμπεριληφθούν στις πρόνοιες του φορέα απόκτησης ακινήτων σε περίπτωση πτώχευσής τους.
6. Περί φορέων που δύνανται να υποστηρίζουν τους οφειλέτες στο πλαίσιο του μηχανισμού έγκαιρης προειδοποίησης. Θα διευκρινιστεί ρητά ότι συμπεριλαμβάνονται και τα ινστιτούτα των κοινωνικών φορέων.
7. Περί του ορισμού του οικονομολόγου και του λογιστή. Θα διευκρινιστεί ρητά ότι αφορά σε φυσικά πρόσωπα ενεργά μέλη του Οικονομικού Επιμελητηρίου της Ελλάδος με συναφή προϋπηρεσία επί τουλάχιστον πέντε έτη ή πιστοποιημένοι λογιστές φοροτεχνικοί με επαγγελματική άδεια α’ τάξης ή νομικά πρόσωπα που παρέχουν λογιστικές, φοροτεχνικές συμβουλευτικές υπηρεσίες.
8. Περί των ετών που ελέγχονται για δολιότητα τα μέλη διοικητικού συμβουλίου και αντίστοιχα απαλλάσσονται από τις οφειλές του νομικού προσώπου που εκπροσωπούν, αυξάνεται το σχετικό όριο από 1 έτος σε 3 έτη. Συνεπώς, το συνολικό χρονικό διάστημα που δύναται να ελέγξει ο δικαστής, αυξάνεται από τρία σε πέντε έτη πριν την υποβολή αίτησης στο δικαστήριο.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών