«Η πρόταση δυσπιστία του ΣΥΡΙΖΑ κατατίθεται ενώ έχουμε να αντιμετωπίσουμε κρίσιμα ζητήματα» εγκάλεσε ο υπουργός Οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας, τον ΣΥΡΙΖΑ
Άκαιρη, άστοχη και υποκριτική χαρακτήρισε ο υπουργός Οικονομικών την πρόταση δυσπιστίας της αντιπολίτευσης εις βάρος του προσώπου του, κατά τη διάρκεια της πρώτης ημέρας συζήτησής της στη Βουλή.
«Η πρόταση δυσπιστία του ΣΥΡΙΖΑ κατατίθεται, την ίδια χρονική στιγμή που ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και συνολικά η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας δίνουμε μια πολύπλευρη μάχη, με σοβαρότητα και υπευθυνότητα, για να αντιμετωπίσουμε την υγειονομική κρίση και τις τουρκικές προκλήσεις» εγκάλεσε ο κ. Σταϊκούρας τη μείζονα αντιπολίτευση, αναφέροντας μίας προς μία τις ενέργειες στις οποίες έχει επιδοθεί το υπουργείο.
«Ψηφίστηκαν 14 νομοσχέδια, που στόχο έχουν την επίτευξη υψηλής και διατηρήσιμης ανάπτυξης, τη δημιουργία νέων θέσεων απασχόλησης και την ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής.
Κάποια από αυτά, όπως συχνά επαναλαμβάνετε, δεν προλάβατε να τα νομοθετήσετε…» είπε, συμπληρώνοντας πως πάει πολύ να μας κουνάνε το «δάχτυλο» αυτοί που, μεταξύ άλλων, μείωσαν το αφορολόγητο, έκοψαν το ΕΚΑΣ και επέβαλαν ή αύξησαν τις εισφορές υγείας».
«Στο Υπουργείο Οικονομικών, εργαζόμαστε σκληρά.
Εργαζόμαστε με σεμνότητα, σοβαρότητα, υπευθυνότητα και ακεραιότητα.
Υπηρετούμε, και υπηρετώ, με χρέος, ευθύνη και συνέπεια, την Πατρίδα, τις καλές σελίδες της ιστορίας του ελληνικού λαού και την προοπτική της χώρας μας» κατέληξε ο υπουργός Οικονομικών.
Η ομιλία του κ. Σταϊκούρα στη Βουλή
Κυρίες και Κύριοι Συνάδελφοι,
Ο Λυσίας, στο Προοίμιο του λόγου του «Υπέρ του Αδυνάτου», έγραψε:
«Κύριοι βουλευτές, δεν απέχω πολύ από το να χρωστώ ευγνωμοσύνη στον κατήγορο, επειδή μου ετοίμασε αυτή εδώ τη δίκη.
Γιατί, ενώ πρωτύτερα δεν είχα αφορμή, με βάση την οποία να λογοδοτήσω για τη ζωή μου, τώρα δα εξαιτίας του έχω πάρει».
Και αυτό θα πράξω, εισαγωγικά, σήμερα και με την τοποθέτησή μου την Κυριακή, απαντώντας, με στοιχεία, στην άκαιρη, άστοχη και υποκριτική πρόταση δυσπιστίας που κατέθεσε η Αξιωματική Αντιπολίτευση, και ο Πρόεδρός της κ. Τσίπρας, κατά του προσώπου μου.
Κυρίες και Κύριοι Συνάδελφοι,
Υποστηρίζω ότι η πρόταση δυσπιστίας της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης είναι άκαιρη.
Κατατίθεται, την ίδια χρονική στιγμή που ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και συνολικά η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας δίνουμε μια πολύπλευρη μάχη, με σοβαρότητα και υπευθυνότητα, για να αντιμετωπίσουμε την υγειονομική κρίση και τις τουρκικές προκλήσεις.
Την ίδια χρονική στιγμή που ολοκληρωνόταν η ιστορική για τη Δημοκρατία δίκη, με την καταδίκη της Χρυσής Αυγής.
Έτσι, για ακόμη μία φορά, η Αξιωματική Αντιπολίτευση αποδεικνύει, ευρισκόμενη σε συνθήκες γενικευμένης αμηχανίας και αδυναμίας άρθρωσης εναλλακτικής πρότασης για τα κρίσιμα θέματα που αντιμετωπίζει η Πατρίδα και οι πολίτες της, ότι επιδιώκει να κερδοσκοπήσει πολιτικά, πάνω στις αγωνίες της κοινωνίας.
Όμως, ματαιοπονεί!
Πρόκειται για μια αδιέξοδη, μικροπολιτική τακτική.
Απόδειξη του αδιεξόδου της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης ήταν και η χθεσινή συζήτηση στη Βουλή.
Στην ομιλία τους, τόσο η Εισηγήτρια όσο και ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ, δεν ζήτησαν την απόσυρση του Νομοσχεδίου.
Το κάνατε εσείς, κ. Τσίπρα, λίγο αργότερα…
Ενώ η Αξιωματική Αντιπολίτευση δεν κατέθεσε ούτε αίτηση αντισυνταγματικότητας.
Αφού δεν προέκυπτε κανένα σχετικό ζήτημα, όπως επιβεβαίωνε και η Έκθεση της Επιστημονικής Υπηρεσίας της Βουλής.
Λίγα λεπτά αργότερα, η Εισηγήτρια του ΣΥΡΙΖΑ σύρθηκε πίσω από το ΜΕΡΑ-25.
«Τρικυμία…»!
Κυρίες και Κύριοι Συνάδελφοι,
Υποστηρίζω, επίσης, ότι η πρόταση δυσπιστίας της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης είναι άστοχη.
Ο κ. Τσίπρας κατηγορεί τον Υπουργό Οικονομικών ότι έχει αποτύχει να στηρίξει την κοινωνία.
Τον κατηγορεί ότι απέτυχε να αντιμετωπίσει τις οικονομικές συνέπειες της πανδημίας.
Και τον κατηγορεί ότι υλοποιεί πολιτικές που έφεραν την ύφεση.
Κύριε Τσίπρα, η πραγματικότητα διαψεύδει τις αξιολογικές κρίσεις σας.
Δεν θα μπορούσε, άλλωστε, να συμβεί διαφορετικά, αφού στηρίζονται σε αυθαίρετες βάσεις.
Πιθανόν, και σε αυταπάτες…
Αυτούς τους 15 μήνες, στο Υπουργείο Οικονομικών, μέσα από μία δημιουργική συνεργασία της πολιτικής ηγεσίας, με τη σημαντική συμβολή της δημόσιας διοίκησης και συνεργατών, τους οποίους θερμά ευχαριστώ, έγιναν πολλά.
Συγκεκριμένα:
1ον. Ψηφίστηκαν 14 νομοσχέδια, που στόχο έχουν την επίτευξη υψηλής και διατηρήσιμης ανάπτυξης, τη δημιουργία νέων θέσεων απασχόλησης και την ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής.
Κάποια από αυτά, όπως συχνά επαναλαμβάνετε, «δεν προλάβατε» να τα νομοθετήσετε…
2ον. Υλοποιούμε ένα νέο μείγμα δημοσιονομικής πολιτικής, που στόχο έχει τη μείωση του – διογκούμενου κατά την περίοδο ΣΥΡΙΖΑ – φορολογικού βάρους νοικοκυριών και επιχειρήσεων, για όλους τους πολίτες, κυρίως όμως για τα ασθενέστερα εισοδηματικά στρώματα.
Συγκεκριμένα, η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας έχει ήδη μειώσει, με μόνιμο τρόπο, φόρους και ασφαλιστικές εισφορές.
• Μειώσαμε τη φορολογία εισοδήματος φυσικών προσώπων, με εισαγωγικό συντελεστή 9%, και αυξήσαμε το αφορολόγητο για κάθε τέκνο.
• Μειώσαμε τον ΕΝΦΙΑ κατά 22%.
• Απαλλάξαμε από τον ΕΝΦΙΑ τους κατοίκους μικρών, ακριτικών νησιών.
• Μειώσαμε το φόρο εισοδήματος νομικών προσώπων στο 24%.
• Μειώσαμε τη φορολογία διανεμόμενων κερδών στο 5%.
• Μειώσαμε ασφαλιστικές εισφορές για απασχολούμενους πλήρους απασχόλησης.
• Αναστείλαμε τον ΦΠΑ στις νέες οικοδομές.
• Παρέχουμε ισχυρό φορολογικό κίνητρο για την πραγματοποίηση επενδύσεων σε πράσινη οικονομία, ενέργεια και ψηφιοποίηση.
• Δώσαμε κίνητρα σε φυσικά πρόσωπα που εισφέρουν επενδυτικά κεφάλαια για νεοφυείς επιχειρήσεις.
• Θεσπίσαμε επενδυτικά κίνητρα για δαπάνες επιστημονικής και τεχνολογικής έρευνας.
Επίσης, ακόμη και μέσα στην υγειονομική κρίση, η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας προχώρησε σε πρόσθετες και σημαντικές, μη μόνιμες μειώσεις φόρων και ασφαλιστικών εισφορών.
Και αυτό διότι στο πλαίσιο των αποφάσεων των ευρωπαϊκών θεσμικών οργάνων, οι ευρωπαϊκοί Προϋπολογισμοί δεν μπορούν να περιλαμβάνουν μόνιμα δημοσιονομικά μέτρα όσο διαρκεί η κρίση αυτή.
Συγκεκριμένα, μεταξύ άλλων:
• Μειώσαμε, και σε ορισμένες περιπτώσεις μηδενίσαμε, την προκαταβολή φόρου εισοδήματος φυσικών και νομικών προσώπων.
• Καλύψαμε, από τον κρατικό προϋπολογισμό, ασφαλιστικές εισφορές επί του ονομαστικού μισθού, και εργοδοτικές ασφαλιστικές εισφορές εργαζόμενων στις εποχικές επιχειρήσεις.
• Συμψηφίσαμε, κατά 25%, με μελλοντικές φορολογικές υποχρεώσεις την εμπρόθεσμη καταβολή ΦΠΑ.
• Παρείχαμε έκπτωση κατά 25% στις ρυθμισμένες φορολογικές και ασφαλιστικές οφειλές που πληρώθηκαν εμπρόθεσμα.
• Μειώσαμε τον ΦΠΑ στις υπηρεσίες μεταφοράς προσώπων, σε μη αλκοολούχα ποτά, στα εισιτήρια κινηματογράφων, θεατρικών παραστάσεων και συναυλιών.
• Μειώνουμε, κατά 3 ποσοστιαίες μονάδες, τις ασφαλιστικές εισφορές του ιδιωτικού τομέα.
• Καταργούμε την εισφορά αλληλεγγύης για τα εισοδήματα που προέρχονται από ιδιωτική οικονομική δραστηριότητα.
• Διαμορφώνουμε ένα νέο πλαίσιο ρύθμισης φορολογικών οφειλών, με το οποίο το κράτος τείνει «χείρα βοηθείας» σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις, παρέχοντας πολύ σημαντικές διευκολύνσεις για την κάλυψη των υποχρεώσεών τους.
Προσδοκούμε, όταν κλείσει η παρένθεση της υγειονομικής κρίσης, και ανάλογα και με τις δημοσιονομικές δυνατότητες της χώρας και τις προτεραιότητες της Κυβέρνησης, σε κάποιους από αυτούς τους φόρους και τις ασφαλιστικές εισφορές, ή σε κάποιους άλλους, να μονιμοποιηθούν οι μειώσεις τους.
Συνεπώς, πάει πολύ να μας κουνάνε το «δάχτυλο» αυτοί που επέβαλαν πλήθος νέων φόρων στα ελληνικά νοικοκυριά, τα προηγούμενα χρόνια.
3ον. Λάβαμε ένα συνεκτικό, δυναμικό και αποτελεσματικό «πακέτο» 59 μέτρων, το οποίο θα ξεπεράσει τα 24 δισ. ευρώ στο τέλος του έτους, απλώνοντας ένα ευρύ «δίχτυ προστασίας» σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις, για να περιορίσουμε, όσο είναι εφικτό, τις δυσμενείς οικονομικές και κοινωνικές συνέπειες της υγειονομικής κρίσης.
Στόχοι μας:
• Η ενίσχυση του Εθνικού Συστήματος Υγείας με την προμήθεια εξοπλισμού, υγειονομικού υλικού και την ενίσχυση του προσωπικού.
• Η ενίσχυση των πληγέντων φυσικών και νομικών προσώπων.
• Η παροχή ρευστότητας στις επιχειρήσεις.
• Η στήριξη της απασχόλησης.
• Η ενίσχυση των ανέργων και των εποχικά απασχολούμενων.
• Η στήριξη των ευάλωτων δανειοληπτών.
• Η στήριξη των ιδιοκτητών ακινήτων.
• Η στήριξη κλάδων που, λόγω των χαρακτηριστικών τους, επλήγησαν εντονότερα από την υγειονομική κρίση, όπως είναι ο τουρισμός, η εστίαση, ο πολιτισμός, ο αθλητισμός, οι μεταφορές και ο πρωτογενής τομέας.
• Η στήριξη περιοχών που πλήττονται εντονότερα από την πανδημία και τις επιπτώσεις της.
Η ορθότητα αυτών των πολιτικών επιλογών έχει αναγνωριστεί εντός και εκτός χώρας.
4ον. Τόσο πριν όσο και κατά τη διάρκεια της υγειονομικής κρίσης, σχεδιάζουμε και υλοποιούμε πολιτικές που διέπονται από την αρχή της κοινωνικής δικαιοσύνης, με τη στήριξη της απασχόλησης και του διαθέσιμου εισοδήματος.
• Παρείχαμε κίνητρα για την αντιμετώπιση της υπογεννητικότητας.
• Συνεχίσαμε και ενισχύσαμε δράσεις του ΟΠΕΚΑ, για τη στήριξη των ευάλωτων κοινωνικών ομάδων.
• Χορηγήσαμε, με προκαταβολή, εμπροσθοβαρώς, διευρυμένο επίδομα θέρμανσης, προκειμένου να διευκολυνθούν τα ευάλωτα νοικοκυριά, και δρομολογείται ακόμη πιο κοινωνικά δίκαιο σύστημα.
• Ενισχύουμε, περισσότερο, τους χαμηλόμισθους, με την αποζημίωση ειδικού σκοπού.
• Παρατείναμε και επεκτείναμε τακτικά και έκτακτα επιδόματα ανεργίας.
• Ενισχύσαμε τα προγράμματα κοινωνικού τουρισμού.
• Στηρίζουμε τους μακροχρόνια ανέργους στο πλαίσιο του προγράμματος για τη δημιουργία πολλών, νέων θέσεων εργασίας.
• Υλοποιούμε πρόγραμμα κρατικής επιδότησης της μηνιαίας δόσης δανείου, για ευάλωτα, ενήμερα και μη, νοικοκυριά, προστατεύοντας την 1η κατοικία τους.
• Προχωράμε στην καταβολή αναδρομικών ποσών σε συνταξιούχους δημόσιου και ιδιωτικού τομέα.
Συνεπώς, πάει πολύ να μας κουνάνε το «δάχτυλο» αυτοί που, μεταξύ άλλων, μείωσαν το αφορολόγητο, έκοψαν το ΕΚΑΣ και επέβαλαν ή αύξησαν τις εισφορές υγείας.
5ον. Τόσο πριν όσο και κατά τη διάρκεια της υγειονομικής κρίσης, υλοποιήσαμε και υλοποιούμε σημαντικές διαρθρωτικές αλλαγές.
Διαρθρωτικές αλλαγές με στόχο τη δημιουργία πολλών, καλών θέσεων απασχόλησης.
• Προχώρησαν εμβληματικά επενδυτικά έργα, όπως είναι το Ελληνικό.
• Εκκίνησαν οι διαγωνιστικές διαδικασίες για την αξιοποίηση περιφερειακών λιμένων.
• Δρομολογήθηκαν σχέδια ενίσχυσης της βιωσιμότητας περιουσιακών στοιχείων, όπως είναι η ΕΛΒΟ, τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, η ΛΑΡΚΟ και η ΕΑΒ.
• Υλοποιήθηκε το πρόγραμμα «Ηρακλής», με στόχο τη συστημική μείωση των «κόκκινων δανείων» στα χαρτοφυλάκια των τραπεζών.
• Εκσυγχρονίστηκε το θεσμικό πλαίσιο για την εταιρική διακυβέρνηση και την Κεφαλαιαγορά.
• Θεσπίστηκε το πλαίσιο των μικροχρηματοδοτήσεων.
• Προωθήθηκαν φορολογικές παρεμβάσεις και χορηγήθηκαν επενδυτικά κίνητρα για την ενίσχυση της αναπτυξιακής διαδικασίας της ελληνικής οικονομίας.
• Αναθεωρήθηκε το πλαίσιο για τη φορολογική κατοικία και εισήχθη εναλλακτικός τρόπος φορολόγησης για την προσέλκυση επενδυτών και συνταξιούχων.
• Τέθηκε σε εφαρμογή το νέο θεσμικό πλαίσιο για τα διαδικτυακά τυχερά παίγνια.
• Ενσωματώθηκε, στην εθνική έννομη τάξη, κοινοτική οδηγία για το «ξέπλυμα» μαύρου χρήματος.
• Ολοκληρώθηκε η δημόσια διαβούλευση και δρομολογείται για νομοθέτηση το σχέδιο νόμου για τον περιορισμό του λαθρεμπορίου.
Αξιοποιούμε το χρόνο, μέσα στην περίοδο της υγειονομικής κρίσης, να «τρέξουμε» τις μεταρρυθμίσεις που έχει ανάγκη η χώρα, ώστε να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις, αρχικά, για ισχυρή ανάκαμψη και, στη συνέχεια, για υψηλή, διατηρήσιμη, έξυπνη και χωρίς αποκλεισμούς ανάπτυξη.
Και προετοιμαζόμαστε, με σχέδιο, όραμα, αποφασιστικότητα και μεθοδικότητα, για την αποτελεσματική αξιοποίηση των πολλών πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης και Σταθερότητας.
Τονίζω ότι η χώρα μας, με τις ενέργειες του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, και με βάση τις εκτιμήσεις που έχουν - μέχρι σήμερα - γίνει, καταλαμβάνει, ως ποσοστό του ΑΕΠ, την 1η θέση μεταξύ των χωρών της Ευρωζώνης σε ό,τι αφορά το κομμάτι των επιχορηγήσεων.
Κυρίες και Κύριοι Συνάδελφοι,
Η ορθότητα αυτής της πολιτικής, που σας παρουσίασα σε 5 άξονες, και η οποία έχει ως προτεραιότητα τον συνδυασμό της οικονομικής αποτελεσματικότητας με την κοινωνική δικαιοσύνη, αναγνωρίζεται από την πραγματική οικονομία, τους εταίρους, τους επενδυτές και τις αγορές.
• Από την πραγματική οικονομία, αφού ο Δείκτης Οικονομικού Κλίματος, ύστερα από τη μεγάλη ενίσχυσή του μετά τις εκλογές, διατηρείται, παρά τις πιέσεις εξαιτίας της υγειονομικής κρίσης, στα μέσα ευρωπαϊκά επίπεδα.
• Από τους εταίρους, με τις 4 θετικές αξιολογήσεις ενισχυμένης εποπτείας της χώρας μέσα σε ένα έτος.
• Από τους επενδυτές, όπως επιβεβαιώνει, τελευταία, η ίδρυση ενός υπερσύγχρονου κέντρου από τη Microsoft στην Ελλάδα και το έντονο ενδιαφέρον για το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων.
• Από τις αγορές, αφού το κόστος δανεισμού της χώρας έχει μειωθεί σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα.
Σε αυτό το σημείο να τονίσω ότι, μέχρι σήμερα, από το καλοκαίρι του 2019, η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας έχει ενισχύσει τα ταμειακά διαθέσιμα της χώρας, ύψους 36,9 δισ. ευρώ, με 16 δισ. ευρώ, μέσα από 7, εξαιρετικά επιτυχημένες εκδόσεις μακροχρόνιου χρέους στις διεθνείς αγορές.
Με αποκορύφωμα την προχθεσινή έκδοση, 15ετούς ομολόγου, με το χαμηλότερο – ιστορικά – κόστος δανεισμού της χώρας μας!
Σε ό,τι αφορά την ανάπτυξη, η οικονομία σημείωσε μεγέθυνση 1,9% το 2019, μεγαλύτερη από το 2018, υψηλότερη, για πρώτη φορά από το 2009, από τη μέση επίδοση των οικονομιών των χωρών της ευρωζώνης.
Το δε 1ο εξάμηνο του 2020, σύμφωνα με τα προσωρινά στοιχεία, η οικονομία συρρικνώθηκε κατά 7,9%, όταν ο αντίστοιχος μέσος όρος συρρίκνωσης στην ευρωζώνη ήταν 9,0%, και ειδικότερα στην Ιταλία 11,7%, στη Γαλλία 12,3% και στην Ισπανία 13,1%.
Τέλος, Κυρίες και Κύριοι Συνάδελφοι,
Υποστηρίζω ότι η πρόταση δυσπιστίας της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, για την υλοποιούμενη οικονομική πολιτική, είναι υποκριτική.
Είναι υποκριτικό για τον ΣΥΡΙΖΑ που επέστρεψε την οικονομία στην ύφεση το 2015.
Είναι υποκριτικό για τον ΣΥΡΙΖΑ που επέβαλε και διατήρησε – επί 4ετίας – κεφαλαιακούς περιορισμούς.
Είναι υποκριτικό για τον ΣΥΡΙΖΑ που οδήγησε τους φορολογούμενους σε τεράστιες απώλειες κεφαλαίων, με την αχρείαστη, 3η ανακεφαλαιοποίηση.
Και τέλος, είναι υποκριτικό για τον ΣΥΡΙΖΑ που νομοθέτησε τους ηλεκτρονικούς πλειστηριασμούς και κατήργησε, οριζόντια, την προστασία της 1ης κατοικίας.
Κυρίες και Κύριοι Συνάδελφοι,
Μιλάμε για τον ΣΥΡΙΖΑ και τον κ. Τσίπρα, που ενώ υποστήριζαν ότι «όσο υπάρχουν, πλειστηριασμοί δεν θα γίνουν στην Ελλάδα», νομοθέτησαν, τον Μάιο του 2017, για πρώτη φορά στην Ελλάδα, τους ηλεκτρονικούς πλειστηριασμούς.
Μιλάμε για τον ΣΥΡΙΖΑ και τον κ. Τσίπρα, που ενώ υποστήριζαν ότι «πλειστηριασμοί μπορούν να γίνουν σε ξένη χώρα, όμως θα έχουν πρόβλημα να τους εφαρμόσουν στην Ελλάδα», προχώρησαν, από το Νοέμβριο του 2017, και μέσα σε 1,5 χρόνο, σε 25.672 πλειστηριασμούς.
Έπαιρναν μάλιστα και επαίνους από τους θεσμούς για την υπέρβαση των στόχων στην υλοποίηση των ηλεκτρονικών πλειστηριασμών.
Μιλάμε για τον ΣΥΡΙΖΑ και τον κ. Τσίπρα, που ενώ αρχικά υποστήριζαν το σύνθημα «κανένα σπίτι στα χέρια τραπεζίτη», στη συνέχεια έλεγαν ότι «οι ηλεκτρονικοί πλειστηριασμοί είναι σημαντικοί, όχι μόνο για να έχουμε καλές τράπεζες, αλλά και για αναπτυξιακούς και κοινωνικούς λόγους».
Μιλάμε για τον ΣΥΡΙΖΑ και τον κ. Τσίπρα, που ενώ υποστήριζαν τη «σεισάχθεια», κατήργησαν, το 2019, οριζόντια, την προστασία της 1ης κατοικίας.
Αλήθεια, πόση ακόμη υποκρισία διαθέτουν ο κ. Τσίπρας και το Κόμμα του;
Ο ΣΥΡΙΖΑ των φόρων, των ηλεκτρονικών πλειστηριασμών και της οριζόντιας κατάργησης της προστασίας της 1ης κατοικίας!
Κυρίες και Κύριοι Συνάδελφοι,
Επί του παρόντος, σταματώ εδώ.
Είπαμε, άλλωστε, αρκετά και χθες.
Και θα πούμε και άλλα, στο τέλος της διαδικασίας.
Θα κλείσω την τοποθέτησή μου, όπως ξεκίνησα.
Ευχαριστώ τον κ. Τσίπρα και την Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ για την ευκαιρία που μου έδωσαν να ξεδιπλώσω το έργο που γίνεται στο Υπουργείο Οικονομικών, υπό εξαιρετικά δύσκολες και απρόβλεπτες – σε παγκόσμιο επίπεδο – συνθήκες.
Έργο που έχω την τιμή, με την εντολή του Πρωθυπουργού, μαζί με άξιους συνεργάτες, να υπηρετώ.
Στο Υπουργείο Οικονομικών, εργαζόμαστε σκληρά.
Εργαζόμαστε με σεμνότητα, σοβαρότητα, υπευθυνότητα και ακεραιότητα.
Υπηρετούμε, και υπηρετώ, με χρέος, ευθύνη και συνέπεια, την Πατρίδα, τις καλές σελίδες της ιστορίας του ελληνικού λαού και την προοπτική της χώρας μας.
www.bankingnews.gr
«Η πρόταση δυσπιστία του ΣΥΡΙΖΑ κατατίθεται, την ίδια χρονική στιγμή που ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και συνολικά η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας δίνουμε μια πολύπλευρη μάχη, με σοβαρότητα και υπευθυνότητα, για να αντιμετωπίσουμε την υγειονομική κρίση και τις τουρκικές προκλήσεις» εγκάλεσε ο κ. Σταϊκούρας τη μείζονα αντιπολίτευση, αναφέροντας μίας προς μία τις ενέργειες στις οποίες έχει επιδοθεί το υπουργείο.
«Ψηφίστηκαν 14 νομοσχέδια, που στόχο έχουν την επίτευξη υψηλής και διατηρήσιμης ανάπτυξης, τη δημιουργία νέων θέσεων απασχόλησης και την ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής.
Κάποια από αυτά, όπως συχνά επαναλαμβάνετε, δεν προλάβατε να τα νομοθετήσετε…» είπε, συμπληρώνοντας πως πάει πολύ να μας κουνάνε το «δάχτυλο» αυτοί που, μεταξύ άλλων, μείωσαν το αφορολόγητο, έκοψαν το ΕΚΑΣ και επέβαλαν ή αύξησαν τις εισφορές υγείας».
«Στο Υπουργείο Οικονομικών, εργαζόμαστε σκληρά.
Εργαζόμαστε με σεμνότητα, σοβαρότητα, υπευθυνότητα και ακεραιότητα.
Υπηρετούμε, και υπηρετώ, με χρέος, ευθύνη και συνέπεια, την Πατρίδα, τις καλές σελίδες της ιστορίας του ελληνικού λαού και την προοπτική της χώρας μας» κατέληξε ο υπουργός Οικονομικών.
Η ομιλία του κ. Σταϊκούρα στη Βουλή
Κυρίες και Κύριοι Συνάδελφοι,
Ο Λυσίας, στο Προοίμιο του λόγου του «Υπέρ του Αδυνάτου», έγραψε:
«Κύριοι βουλευτές, δεν απέχω πολύ από το να χρωστώ ευγνωμοσύνη στον κατήγορο, επειδή μου ετοίμασε αυτή εδώ τη δίκη.
Γιατί, ενώ πρωτύτερα δεν είχα αφορμή, με βάση την οποία να λογοδοτήσω για τη ζωή μου, τώρα δα εξαιτίας του έχω πάρει».
Και αυτό θα πράξω, εισαγωγικά, σήμερα και με την τοποθέτησή μου την Κυριακή, απαντώντας, με στοιχεία, στην άκαιρη, άστοχη και υποκριτική πρόταση δυσπιστίας που κατέθεσε η Αξιωματική Αντιπολίτευση, και ο Πρόεδρός της κ. Τσίπρας, κατά του προσώπου μου.
Κυρίες και Κύριοι Συνάδελφοι,
Υποστηρίζω ότι η πρόταση δυσπιστίας της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης είναι άκαιρη.
Κατατίθεται, την ίδια χρονική στιγμή που ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και συνολικά η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας δίνουμε μια πολύπλευρη μάχη, με σοβαρότητα και υπευθυνότητα, για να αντιμετωπίσουμε την υγειονομική κρίση και τις τουρκικές προκλήσεις.
Την ίδια χρονική στιγμή που ολοκληρωνόταν η ιστορική για τη Δημοκρατία δίκη, με την καταδίκη της Χρυσής Αυγής.
Έτσι, για ακόμη μία φορά, η Αξιωματική Αντιπολίτευση αποδεικνύει, ευρισκόμενη σε συνθήκες γενικευμένης αμηχανίας και αδυναμίας άρθρωσης εναλλακτικής πρότασης για τα κρίσιμα θέματα που αντιμετωπίζει η Πατρίδα και οι πολίτες της, ότι επιδιώκει να κερδοσκοπήσει πολιτικά, πάνω στις αγωνίες της κοινωνίας.
Όμως, ματαιοπονεί!
Πρόκειται για μια αδιέξοδη, μικροπολιτική τακτική.
Απόδειξη του αδιεξόδου της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης ήταν και η χθεσινή συζήτηση στη Βουλή.
Στην ομιλία τους, τόσο η Εισηγήτρια όσο και ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ, δεν ζήτησαν την απόσυρση του Νομοσχεδίου.
Το κάνατε εσείς, κ. Τσίπρα, λίγο αργότερα…
Ενώ η Αξιωματική Αντιπολίτευση δεν κατέθεσε ούτε αίτηση αντισυνταγματικότητας.
Αφού δεν προέκυπτε κανένα σχετικό ζήτημα, όπως επιβεβαίωνε και η Έκθεση της Επιστημονικής Υπηρεσίας της Βουλής.
Λίγα λεπτά αργότερα, η Εισηγήτρια του ΣΥΡΙΖΑ σύρθηκε πίσω από το ΜΕΡΑ-25.
«Τρικυμία…»!
Κυρίες και Κύριοι Συνάδελφοι,
Υποστηρίζω, επίσης, ότι η πρόταση δυσπιστίας της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης είναι άστοχη.
Ο κ. Τσίπρας κατηγορεί τον Υπουργό Οικονομικών ότι έχει αποτύχει να στηρίξει την κοινωνία.
Τον κατηγορεί ότι απέτυχε να αντιμετωπίσει τις οικονομικές συνέπειες της πανδημίας.
Και τον κατηγορεί ότι υλοποιεί πολιτικές που έφεραν την ύφεση.
Κύριε Τσίπρα, η πραγματικότητα διαψεύδει τις αξιολογικές κρίσεις σας.
Δεν θα μπορούσε, άλλωστε, να συμβεί διαφορετικά, αφού στηρίζονται σε αυθαίρετες βάσεις.
Πιθανόν, και σε αυταπάτες…
Αυτούς τους 15 μήνες, στο Υπουργείο Οικονομικών, μέσα από μία δημιουργική συνεργασία της πολιτικής ηγεσίας, με τη σημαντική συμβολή της δημόσιας διοίκησης και συνεργατών, τους οποίους θερμά ευχαριστώ, έγιναν πολλά.
Συγκεκριμένα:
1ον. Ψηφίστηκαν 14 νομοσχέδια, που στόχο έχουν την επίτευξη υψηλής και διατηρήσιμης ανάπτυξης, τη δημιουργία νέων θέσεων απασχόλησης και την ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής.
Κάποια από αυτά, όπως συχνά επαναλαμβάνετε, «δεν προλάβατε» να τα νομοθετήσετε…
2ον. Υλοποιούμε ένα νέο μείγμα δημοσιονομικής πολιτικής, που στόχο έχει τη μείωση του – διογκούμενου κατά την περίοδο ΣΥΡΙΖΑ – φορολογικού βάρους νοικοκυριών και επιχειρήσεων, για όλους τους πολίτες, κυρίως όμως για τα ασθενέστερα εισοδηματικά στρώματα.
Συγκεκριμένα, η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας έχει ήδη μειώσει, με μόνιμο τρόπο, φόρους και ασφαλιστικές εισφορές.
• Μειώσαμε τη φορολογία εισοδήματος φυσικών προσώπων, με εισαγωγικό συντελεστή 9%, και αυξήσαμε το αφορολόγητο για κάθε τέκνο.
• Μειώσαμε τον ΕΝΦΙΑ κατά 22%.
• Απαλλάξαμε από τον ΕΝΦΙΑ τους κατοίκους μικρών, ακριτικών νησιών.
• Μειώσαμε το φόρο εισοδήματος νομικών προσώπων στο 24%.
• Μειώσαμε τη φορολογία διανεμόμενων κερδών στο 5%.
• Μειώσαμε ασφαλιστικές εισφορές για απασχολούμενους πλήρους απασχόλησης.
• Αναστείλαμε τον ΦΠΑ στις νέες οικοδομές.
• Παρέχουμε ισχυρό φορολογικό κίνητρο για την πραγματοποίηση επενδύσεων σε πράσινη οικονομία, ενέργεια και ψηφιοποίηση.
• Δώσαμε κίνητρα σε φυσικά πρόσωπα που εισφέρουν επενδυτικά κεφάλαια για νεοφυείς επιχειρήσεις.
• Θεσπίσαμε επενδυτικά κίνητρα για δαπάνες επιστημονικής και τεχνολογικής έρευνας.
Επίσης, ακόμη και μέσα στην υγειονομική κρίση, η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας προχώρησε σε πρόσθετες και σημαντικές, μη μόνιμες μειώσεις φόρων και ασφαλιστικών εισφορών.
Και αυτό διότι στο πλαίσιο των αποφάσεων των ευρωπαϊκών θεσμικών οργάνων, οι ευρωπαϊκοί Προϋπολογισμοί δεν μπορούν να περιλαμβάνουν μόνιμα δημοσιονομικά μέτρα όσο διαρκεί η κρίση αυτή.
Συγκεκριμένα, μεταξύ άλλων:
• Μειώσαμε, και σε ορισμένες περιπτώσεις μηδενίσαμε, την προκαταβολή φόρου εισοδήματος φυσικών και νομικών προσώπων.
• Καλύψαμε, από τον κρατικό προϋπολογισμό, ασφαλιστικές εισφορές επί του ονομαστικού μισθού, και εργοδοτικές ασφαλιστικές εισφορές εργαζόμενων στις εποχικές επιχειρήσεις.
• Συμψηφίσαμε, κατά 25%, με μελλοντικές φορολογικές υποχρεώσεις την εμπρόθεσμη καταβολή ΦΠΑ.
• Παρείχαμε έκπτωση κατά 25% στις ρυθμισμένες φορολογικές και ασφαλιστικές οφειλές που πληρώθηκαν εμπρόθεσμα.
• Μειώσαμε τον ΦΠΑ στις υπηρεσίες μεταφοράς προσώπων, σε μη αλκοολούχα ποτά, στα εισιτήρια κινηματογράφων, θεατρικών παραστάσεων και συναυλιών.
• Μειώνουμε, κατά 3 ποσοστιαίες μονάδες, τις ασφαλιστικές εισφορές του ιδιωτικού τομέα.
• Καταργούμε την εισφορά αλληλεγγύης για τα εισοδήματα που προέρχονται από ιδιωτική οικονομική δραστηριότητα.
• Διαμορφώνουμε ένα νέο πλαίσιο ρύθμισης φορολογικών οφειλών, με το οποίο το κράτος τείνει «χείρα βοηθείας» σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις, παρέχοντας πολύ σημαντικές διευκολύνσεις για την κάλυψη των υποχρεώσεών τους.
Προσδοκούμε, όταν κλείσει η παρένθεση της υγειονομικής κρίσης, και ανάλογα και με τις δημοσιονομικές δυνατότητες της χώρας και τις προτεραιότητες της Κυβέρνησης, σε κάποιους από αυτούς τους φόρους και τις ασφαλιστικές εισφορές, ή σε κάποιους άλλους, να μονιμοποιηθούν οι μειώσεις τους.
Συνεπώς, πάει πολύ να μας κουνάνε το «δάχτυλο» αυτοί που επέβαλαν πλήθος νέων φόρων στα ελληνικά νοικοκυριά, τα προηγούμενα χρόνια.
3ον. Λάβαμε ένα συνεκτικό, δυναμικό και αποτελεσματικό «πακέτο» 59 μέτρων, το οποίο θα ξεπεράσει τα 24 δισ. ευρώ στο τέλος του έτους, απλώνοντας ένα ευρύ «δίχτυ προστασίας» σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις, για να περιορίσουμε, όσο είναι εφικτό, τις δυσμενείς οικονομικές και κοινωνικές συνέπειες της υγειονομικής κρίσης.
Στόχοι μας:
• Η ενίσχυση του Εθνικού Συστήματος Υγείας με την προμήθεια εξοπλισμού, υγειονομικού υλικού και την ενίσχυση του προσωπικού.
• Η ενίσχυση των πληγέντων φυσικών και νομικών προσώπων.
• Η παροχή ρευστότητας στις επιχειρήσεις.
• Η στήριξη της απασχόλησης.
• Η ενίσχυση των ανέργων και των εποχικά απασχολούμενων.
• Η στήριξη των ευάλωτων δανειοληπτών.
• Η στήριξη των ιδιοκτητών ακινήτων.
• Η στήριξη κλάδων που, λόγω των χαρακτηριστικών τους, επλήγησαν εντονότερα από την υγειονομική κρίση, όπως είναι ο τουρισμός, η εστίαση, ο πολιτισμός, ο αθλητισμός, οι μεταφορές και ο πρωτογενής τομέας.
• Η στήριξη περιοχών που πλήττονται εντονότερα από την πανδημία και τις επιπτώσεις της.
Η ορθότητα αυτών των πολιτικών επιλογών έχει αναγνωριστεί εντός και εκτός χώρας.
4ον. Τόσο πριν όσο και κατά τη διάρκεια της υγειονομικής κρίσης, σχεδιάζουμε και υλοποιούμε πολιτικές που διέπονται από την αρχή της κοινωνικής δικαιοσύνης, με τη στήριξη της απασχόλησης και του διαθέσιμου εισοδήματος.
• Παρείχαμε κίνητρα για την αντιμετώπιση της υπογεννητικότητας.
• Συνεχίσαμε και ενισχύσαμε δράσεις του ΟΠΕΚΑ, για τη στήριξη των ευάλωτων κοινωνικών ομάδων.
• Χορηγήσαμε, με προκαταβολή, εμπροσθοβαρώς, διευρυμένο επίδομα θέρμανσης, προκειμένου να διευκολυνθούν τα ευάλωτα νοικοκυριά, και δρομολογείται ακόμη πιο κοινωνικά δίκαιο σύστημα.
• Ενισχύουμε, περισσότερο, τους χαμηλόμισθους, με την αποζημίωση ειδικού σκοπού.
• Παρατείναμε και επεκτείναμε τακτικά και έκτακτα επιδόματα ανεργίας.
• Ενισχύσαμε τα προγράμματα κοινωνικού τουρισμού.
• Στηρίζουμε τους μακροχρόνια ανέργους στο πλαίσιο του προγράμματος για τη δημιουργία πολλών, νέων θέσεων εργασίας.
• Υλοποιούμε πρόγραμμα κρατικής επιδότησης της μηνιαίας δόσης δανείου, για ευάλωτα, ενήμερα και μη, νοικοκυριά, προστατεύοντας την 1η κατοικία τους.
• Προχωράμε στην καταβολή αναδρομικών ποσών σε συνταξιούχους δημόσιου και ιδιωτικού τομέα.
Συνεπώς, πάει πολύ να μας κουνάνε το «δάχτυλο» αυτοί που, μεταξύ άλλων, μείωσαν το αφορολόγητο, έκοψαν το ΕΚΑΣ και επέβαλαν ή αύξησαν τις εισφορές υγείας.
5ον. Τόσο πριν όσο και κατά τη διάρκεια της υγειονομικής κρίσης, υλοποιήσαμε και υλοποιούμε σημαντικές διαρθρωτικές αλλαγές.
Διαρθρωτικές αλλαγές με στόχο τη δημιουργία πολλών, καλών θέσεων απασχόλησης.
• Προχώρησαν εμβληματικά επενδυτικά έργα, όπως είναι το Ελληνικό.
• Εκκίνησαν οι διαγωνιστικές διαδικασίες για την αξιοποίηση περιφερειακών λιμένων.
• Δρομολογήθηκαν σχέδια ενίσχυσης της βιωσιμότητας περιουσιακών στοιχείων, όπως είναι η ΕΛΒΟ, τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, η ΛΑΡΚΟ και η ΕΑΒ.
• Υλοποιήθηκε το πρόγραμμα «Ηρακλής», με στόχο τη συστημική μείωση των «κόκκινων δανείων» στα χαρτοφυλάκια των τραπεζών.
• Εκσυγχρονίστηκε το θεσμικό πλαίσιο για την εταιρική διακυβέρνηση και την Κεφαλαιαγορά.
• Θεσπίστηκε το πλαίσιο των μικροχρηματοδοτήσεων.
• Προωθήθηκαν φορολογικές παρεμβάσεις και χορηγήθηκαν επενδυτικά κίνητρα για την ενίσχυση της αναπτυξιακής διαδικασίας της ελληνικής οικονομίας.
• Αναθεωρήθηκε το πλαίσιο για τη φορολογική κατοικία και εισήχθη εναλλακτικός τρόπος φορολόγησης για την προσέλκυση επενδυτών και συνταξιούχων.
• Τέθηκε σε εφαρμογή το νέο θεσμικό πλαίσιο για τα διαδικτυακά τυχερά παίγνια.
• Ενσωματώθηκε, στην εθνική έννομη τάξη, κοινοτική οδηγία για το «ξέπλυμα» μαύρου χρήματος.
• Ολοκληρώθηκε η δημόσια διαβούλευση και δρομολογείται για νομοθέτηση το σχέδιο νόμου για τον περιορισμό του λαθρεμπορίου.
Αξιοποιούμε το χρόνο, μέσα στην περίοδο της υγειονομικής κρίσης, να «τρέξουμε» τις μεταρρυθμίσεις που έχει ανάγκη η χώρα, ώστε να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις, αρχικά, για ισχυρή ανάκαμψη και, στη συνέχεια, για υψηλή, διατηρήσιμη, έξυπνη και χωρίς αποκλεισμούς ανάπτυξη.
Και προετοιμαζόμαστε, με σχέδιο, όραμα, αποφασιστικότητα και μεθοδικότητα, για την αποτελεσματική αξιοποίηση των πολλών πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης και Σταθερότητας.
Τονίζω ότι η χώρα μας, με τις ενέργειες του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, και με βάση τις εκτιμήσεις που έχουν - μέχρι σήμερα - γίνει, καταλαμβάνει, ως ποσοστό του ΑΕΠ, την 1η θέση μεταξύ των χωρών της Ευρωζώνης σε ό,τι αφορά το κομμάτι των επιχορηγήσεων.
Κυρίες και Κύριοι Συνάδελφοι,
Η ορθότητα αυτής της πολιτικής, που σας παρουσίασα σε 5 άξονες, και η οποία έχει ως προτεραιότητα τον συνδυασμό της οικονομικής αποτελεσματικότητας με την κοινωνική δικαιοσύνη, αναγνωρίζεται από την πραγματική οικονομία, τους εταίρους, τους επενδυτές και τις αγορές.
• Από την πραγματική οικονομία, αφού ο Δείκτης Οικονομικού Κλίματος, ύστερα από τη μεγάλη ενίσχυσή του μετά τις εκλογές, διατηρείται, παρά τις πιέσεις εξαιτίας της υγειονομικής κρίσης, στα μέσα ευρωπαϊκά επίπεδα.
• Από τους εταίρους, με τις 4 θετικές αξιολογήσεις ενισχυμένης εποπτείας της χώρας μέσα σε ένα έτος.
• Από τους επενδυτές, όπως επιβεβαιώνει, τελευταία, η ίδρυση ενός υπερσύγχρονου κέντρου από τη Microsoft στην Ελλάδα και το έντονο ενδιαφέρον για το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων.
• Από τις αγορές, αφού το κόστος δανεισμού της χώρας έχει μειωθεί σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα.
Σε αυτό το σημείο να τονίσω ότι, μέχρι σήμερα, από το καλοκαίρι του 2019, η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας έχει ενισχύσει τα ταμειακά διαθέσιμα της χώρας, ύψους 36,9 δισ. ευρώ, με 16 δισ. ευρώ, μέσα από 7, εξαιρετικά επιτυχημένες εκδόσεις μακροχρόνιου χρέους στις διεθνείς αγορές.
Με αποκορύφωμα την προχθεσινή έκδοση, 15ετούς ομολόγου, με το χαμηλότερο – ιστορικά – κόστος δανεισμού της χώρας μας!
Σε ό,τι αφορά την ανάπτυξη, η οικονομία σημείωσε μεγέθυνση 1,9% το 2019, μεγαλύτερη από το 2018, υψηλότερη, για πρώτη φορά από το 2009, από τη μέση επίδοση των οικονομιών των χωρών της ευρωζώνης.
Το δε 1ο εξάμηνο του 2020, σύμφωνα με τα προσωρινά στοιχεία, η οικονομία συρρικνώθηκε κατά 7,9%, όταν ο αντίστοιχος μέσος όρος συρρίκνωσης στην ευρωζώνη ήταν 9,0%, και ειδικότερα στην Ιταλία 11,7%, στη Γαλλία 12,3% και στην Ισπανία 13,1%.
Τέλος, Κυρίες και Κύριοι Συνάδελφοι,
Υποστηρίζω ότι η πρόταση δυσπιστίας της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, για την υλοποιούμενη οικονομική πολιτική, είναι υποκριτική.
Είναι υποκριτικό για τον ΣΥΡΙΖΑ που επέστρεψε την οικονομία στην ύφεση το 2015.
Είναι υποκριτικό για τον ΣΥΡΙΖΑ που επέβαλε και διατήρησε – επί 4ετίας – κεφαλαιακούς περιορισμούς.
Είναι υποκριτικό για τον ΣΥΡΙΖΑ που οδήγησε τους φορολογούμενους σε τεράστιες απώλειες κεφαλαίων, με την αχρείαστη, 3η ανακεφαλαιοποίηση.
Και τέλος, είναι υποκριτικό για τον ΣΥΡΙΖΑ που νομοθέτησε τους ηλεκτρονικούς πλειστηριασμούς και κατήργησε, οριζόντια, την προστασία της 1ης κατοικίας.
Κυρίες και Κύριοι Συνάδελφοι,
Μιλάμε για τον ΣΥΡΙΖΑ και τον κ. Τσίπρα, που ενώ υποστήριζαν ότι «όσο υπάρχουν, πλειστηριασμοί δεν θα γίνουν στην Ελλάδα», νομοθέτησαν, τον Μάιο του 2017, για πρώτη φορά στην Ελλάδα, τους ηλεκτρονικούς πλειστηριασμούς.
Μιλάμε για τον ΣΥΡΙΖΑ και τον κ. Τσίπρα, που ενώ υποστήριζαν ότι «πλειστηριασμοί μπορούν να γίνουν σε ξένη χώρα, όμως θα έχουν πρόβλημα να τους εφαρμόσουν στην Ελλάδα», προχώρησαν, από το Νοέμβριο του 2017, και μέσα σε 1,5 χρόνο, σε 25.672 πλειστηριασμούς.
Έπαιρναν μάλιστα και επαίνους από τους θεσμούς για την υπέρβαση των στόχων στην υλοποίηση των ηλεκτρονικών πλειστηριασμών.
Μιλάμε για τον ΣΥΡΙΖΑ και τον κ. Τσίπρα, που ενώ αρχικά υποστήριζαν το σύνθημα «κανένα σπίτι στα χέρια τραπεζίτη», στη συνέχεια έλεγαν ότι «οι ηλεκτρονικοί πλειστηριασμοί είναι σημαντικοί, όχι μόνο για να έχουμε καλές τράπεζες, αλλά και για αναπτυξιακούς και κοινωνικούς λόγους».
Μιλάμε για τον ΣΥΡΙΖΑ και τον κ. Τσίπρα, που ενώ υποστήριζαν τη «σεισάχθεια», κατήργησαν, το 2019, οριζόντια, την προστασία της 1ης κατοικίας.
Αλήθεια, πόση ακόμη υποκρισία διαθέτουν ο κ. Τσίπρας και το Κόμμα του;
Ο ΣΥΡΙΖΑ των φόρων, των ηλεκτρονικών πλειστηριασμών και της οριζόντιας κατάργησης της προστασίας της 1ης κατοικίας!
Κυρίες και Κύριοι Συνάδελφοι,
Επί του παρόντος, σταματώ εδώ.
Είπαμε, άλλωστε, αρκετά και χθες.
Και θα πούμε και άλλα, στο τέλος της διαδικασίας.
Θα κλείσω την τοποθέτησή μου, όπως ξεκίνησα.
Ευχαριστώ τον κ. Τσίπρα και την Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ για την ευκαιρία που μου έδωσαν να ξεδιπλώσω το έργο που γίνεται στο Υπουργείο Οικονομικών, υπό εξαιρετικά δύσκολες και απρόβλεπτες – σε παγκόσμιο επίπεδο – συνθήκες.
Έργο που έχω την τιμή, με την εντολή του Πρωθυπουργού, μαζί με άξιους συνεργάτες, να υπηρετώ.
Στο Υπουργείο Οικονομικών, εργαζόμαστε σκληρά.
Εργαζόμαστε με σεμνότητα, σοβαρότητα, υπευθυνότητα και ακεραιότητα.
Υπηρετούμε, και υπηρετώ, με χρέος, ευθύνη και συνέπεια, την Πατρίδα, τις καλές σελίδες της ιστορίας του ελληνικού λαού και την προοπτική της χώρας μας.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών