γράφει : Νίκος Θεοδωρόπουλος
Το προσωπικό από τα φυσικά καταστήματα δεν μετακινείται στο e-shop
Η Ελλάδα καινοτομεί!
Η χώρα μας… διαπρέπει ακόμη μια φορά παρέχει τις υπηρεσίες του ηλεκτρονικού εμπορίου (e-commerce) αλλά βάζει εμπόδια κατά την υλοποίησή του, καθώς απαγορεύει στην εργοδοσία να αξιοποιήσει το προσωπικό από τα φυσικά καταστήματα που παραμένουν κλειστά και να το μετακινήσει στο ηλεκτρονικό κατάστημα.
Το e- shop σε περιόδους έκτακτων συνθηκών όπως είναι η έξαρση της πανδημίας που να σημειωθεί προκάλεσε το δεύτερο lockdown, όμως η εργατική νομοθεσία στην ουσία παραμένει εκτός COVID 19 εποχής, αφού βάζει περιορισμούς στη μετακίνηση ενός υπαλλήλου από το φυσικό κατάστημα στο ηλεκτρονικό κατάστημα για την εξυπηρέτηση των καταναλωτών.
Έτσι το άνοιγμα των φυσικών καταστημάτων για το εμπόριο είναι μονόδρομος διότι οι επιχειρηματίες αποφεύγουν να επενδύσουν εξ ολοκλήρου στο ηλεκτρονικό εμπόριο το οποίο υπό κανονικές συνθήκες έχει συμπληρωματικό ρόλο και δεν μπορεί να αντικαταστήσει το φυσικό κατάστημα.
Η εργατική νομοθεσία για τη μετακίνηση ενός υπαλλήλου απαιτεί τη δική του συναίνεση και η μεταβολή όπως και η μετακίνησή του πρέπει να αναρτηθεί στην Εργάνη για να λάβει νομιμοποίηση η μετακίνηση του υπαλλήλου αλλιώς θεωρείται παράνομη.
Η διέξοδος γα τις επιχειρήσεις περνά υποχρεωτικά μέσα από νέες προσλήψεις προσωπικού αλλά η πλειονότητά τους αποφεύγει να μπει σε επιπλέον έξοδα καθώς τα φυσικά καταστήματα αργά η γρήγορα θα ανοίξουν εκ νέου για τον καταναλωτικό κοινό άρα το e- shop θα παρουσιάζει πλεόνασμα σε προσωπικό διότι και σε αυτή την περίπτωση η μετακίνηση του υπαλλήλου στο φυσικό κατάστημα απαιτεί τη συναίνεση του εργαζόμενου.
Έρευνα της ΕΣΕΕ: Οι 8 στις 10 επιχειρήσεις δεν συμμετείχαν στη Black Friday
Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι έρευνα της ΕΣΕΕ αναδεικνύει τις δυσκολίες του εγχειρήματος αναφέροντας ότι οκτώ στις δέκα επιχειρήσεις δεν συμμετείχαν στην Black Friday διότι τα καταστήματα ήταν κλειστά.
Στο ερώτημα της ΕΣΕΕ: Η πανδημία σε ποιο βαθμό σας ώθησε να επενδύσετε στο ψηφιακό μετασχηματισμό και πόσο σας βοήθησε στο μετασχηματισμό της επιχείρησης;
Το 43% που συμμετείχε στην έρευνα απάντησε σε πολύ μικρό βαθμό, το 30% σε κανέναν βαθμό και το 27% σε πολύ μεγάλο βαθμό.
Το 65% των ερωτώμενων στην έρευνα σχετικά με την πορεία των πωλήσεων από το 1 έως το 2 lockdown απάντησε ότι κινήθηκαν χειρότερα, το 25% παρέμεινε η ίδια κατάσταση και μόλις το 10% δήλωσε ότι οι πωλήσεις κινήθηκαν καλύτερα.
Το ηλεκτρονικό εμπόριο σύμφωνα με στελέχη της αγοράς έχει τις δικές του οικονομικές απαιτήσεις και σε βαθμό που δεν επιτρέπει η εργατική νομοθεσία την αξιοποίηση του προσωπικού των φυσικών καταστημάτων γίνεται ακόμη πιο δύσκολη σε περιόδους έκτακτης ανάγκης όπως αυτές που ζούμε σήμερα.
Επαναλειτουργεί η ιστοσελίδα του Jumbo
Αξίζει να σημειωθεί ότι η διοίκηση της Jumbo μετά από 10 μέρες κατάφερε να επαναλειτουργήσει την ιστοσελίδα και να υποδεχθεί νέες παραγγελίες των καταναλωτών καθώς το προσωπικό και τα μέσα υποδομής δεν ήταν ικανοποιητικά στην άμεση εξυπηρέτηση των καταναλωτών.
Ο όμιλος Jumbo διαθέτει περίπου 6.000 προσωπικό αλλά μπήκε σε αναστολή από την ημέρα εφαρμογής του δεύτερου lockdown.
Πάντως η διοίκηση του Απόστολου Βακάκη βγήκε με χριστουγεννιάτικο διαφημιστικό σποτ προαναγγέλλοντας πόσες ημέρες από απομένουν ακόμη για τις εορτές των Χριστουγέννων παρότι τα καταστήματα είναι κλειστά.
Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr
Η χώρα μας… διαπρέπει ακόμη μια φορά παρέχει τις υπηρεσίες του ηλεκτρονικού εμπορίου (e-commerce) αλλά βάζει εμπόδια κατά την υλοποίησή του, καθώς απαγορεύει στην εργοδοσία να αξιοποιήσει το προσωπικό από τα φυσικά καταστήματα που παραμένουν κλειστά και να το μετακινήσει στο ηλεκτρονικό κατάστημα.
Το e- shop σε περιόδους έκτακτων συνθηκών όπως είναι η έξαρση της πανδημίας που να σημειωθεί προκάλεσε το δεύτερο lockdown, όμως η εργατική νομοθεσία στην ουσία παραμένει εκτός COVID 19 εποχής, αφού βάζει περιορισμούς στη μετακίνηση ενός υπαλλήλου από το φυσικό κατάστημα στο ηλεκτρονικό κατάστημα για την εξυπηρέτηση των καταναλωτών.
Έτσι το άνοιγμα των φυσικών καταστημάτων για το εμπόριο είναι μονόδρομος διότι οι επιχειρηματίες αποφεύγουν να επενδύσουν εξ ολοκλήρου στο ηλεκτρονικό εμπόριο το οποίο υπό κανονικές συνθήκες έχει συμπληρωματικό ρόλο και δεν μπορεί να αντικαταστήσει το φυσικό κατάστημα.
Η εργατική νομοθεσία για τη μετακίνηση ενός υπαλλήλου απαιτεί τη δική του συναίνεση και η μεταβολή όπως και η μετακίνησή του πρέπει να αναρτηθεί στην Εργάνη για να λάβει νομιμοποίηση η μετακίνηση του υπαλλήλου αλλιώς θεωρείται παράνομη.
Η διέξοδος γα τις επιχειρήσεις περνά υποχρεωτικά μέσα από νέες προσλήψεις προσωπικού αλλά η πλειονότητά τους αποφεύγει να μπει σε επιπλέον έξοδα καθώς τα φυσικά καταστήματα αργά η γρήγορα θα ανοίξουν εκ νέου για τον καταναλωτικό κοινό άρα το e- shop θα παρουσιάζει πλεόνασμα σε προσωπικό διότι και σε αυτή την περίπτωση η μετακίνηση του υπαλλήλου στο φυσικό κατάστημα απαιτεί τη συναίνεση του εργαζόμενου.
Έρευνα της ΕΣΕΕ: Οι 8 στις 10 επιχειρήσεις δεν συμμετείχαν στη Black Friday
Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι έρευνα της ΕΣΕΕ αναδεικνύει τις δυσκολίες του εγχειρήματος αναφέροντας ότι οκτώ στις δέκα επιχειρήσεις δεν συμμετείχαν στην Black Friday διότι τα καταστήματα ήταν κλειστά.
Στο ερώτημα της ΕΣΕΕ: Η πανδημία σε ποιο βαθμό σας ώθησε να επενδύσετε στο ψηφιακό μετασχηματισμό και πόσο σας βοήθησε στο μετασχηματισμό της επιχείρησης;
Το 43% που συμμετείχε στην έρευνα απάντησε σε πολύ μικρό βαθμό, το 30% σε κανέναν βαθμό και το 27% σε πολύ μεγάλο βαθμό.
Το 65% των ερωτώμενων στην έρευνα σχετικά με την πορεία των πωλήσεων από το 1 έως το 2 lockdown απάντησε ότι κινήθηκαν χειρότερα, το 25% παρέμεινε η ίδια κατάσταση και μόλις το 10% δήλωσε ότι οι πωλήσεις κινήθηκαν καλύτερα.
Το ηλεκτρονικό εμπόριο σύμφωνα με στελέχη της αγοράς έχει τις δικές του οικονομικές απαιτήσεις και σε βαθμό που δεν επιτρέπει η εργατική νομοθεσία την αξιοποίηση του προσωπικού των φυσικών καταστημάτων γίνεται ακόμη πιο δύσκολη σε περιόδους έκτακτης ανάγκης όπως αυτές που ζούμε σήμερα.
Επαναλειτουργεί η ιστοσελίδα του Jumbo
Αξίζει να σημειωθεί ότι η διοίκηση της Jumbo μετά από 10 μέρες κατάφερε να επαναλειτουργήσει την ιστοσελίδα και να υποδεχθεί νέες παραγγελίες των καταναλωτών καθώς το προσωπικό και τα μέσα υποδομής δεν ήταν ικανοποιητικά στην άμεση εξυπηρέτηση των καταναλωτών.
Ο όμιλος Jumbo διαθέτει περίπου 6.000 προσωπικό αλλά μπήκε σε αναστολή από την ημέρα εφαρμογής του δεύτερου lockdown.
Πάντως η διοίκηση του Απόστολου Βακάκη βγήκε με χριστουγεννιάτικο διαφημιστικό σποτ προαναγγέλλοντας πόσες ημέρες από απομένουν ακόμη για τις εορτές των Χριστουγέννων παρότι τα καταστήματα είναι κλειστά.
Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών