Τελευταία Νέα
Οικονομία

Κορκίδης (ΕΒΕΠ): Πτώση 70% στο λιανεμπόριο της Αττικής, «βουτιά» του εορταστικού τζίρου

Κορκίδης (ΕΒΕΠ): Πτώση 70% στο λιανεμπόριο της Αττικής, «βουτιά» του εορταστικού τζίρου
To click away επέτρεψε στις μικρές επιχειρήσεις να κάνουν από 5% έως το πολύ 20% του περυσινού ημερήσιου τζίρου
Οι δύσκολες και σύνθετες συνθήκες που δημιούργησε η πανδημία περιόρισαν κατά 70% την αγοραστική δραστηριότητα του λιανεμπορίου στην Αττική.
Αυτό αναφέρει ο πρόεδρος του Περιφερειακού Επιμελητηρίου Συμβουλίου Αττικής και επικεφαλής του ΕΒΕΠ, Βασίλης Κορκίδης σε δηλώσεις του για την πορεία της εορταστικής αγοράς.
Τα πρώτα συμπεράσματα από την αγορά, τόσο από μικρά μεμονωμένα συνοικιακά, όσο και από μεγάλα εμπορικά καταστήματα στα κέντρα των πόλεων της Αττικής, δείχνουν πως συνολικά ο κύκλος εργασιών σε αξία και όγκο κυμάνθηκε φέτος πριν τα Χριστούγεννα μεταξύ 35% και 40% του αντίστοιχου περυσινού, σημειώνει ο κ. Κορκίδης.

Τι διέσωσε το click away
 
Επιπλέον, οι πρώτες εκτιμήσεις δείχνουν πως η λειτουργία του click away, επέτρεψε στις μικρές επιχειρήσεις να κάνουν από 5% έως το πολύ 20% του περυσινού ημερήσιου τζίρου τους ενώ η μάχη για τη διεκδίκηση του εορταστικού τζίρου στο λιανεμπόριο, εκτιμάται ότι με τις ελάχιστες μέρες που απομένουν μέχρι το τέλος του έτους, υπολείπεται κατά πολύ του περυσινού, με περίπου 1,5 δισ. ευρώ πωλήσεις, συνεχίζει ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ.
 
Οι διασωθέντες και οι πληγέντες

Οι διασωθέντες της λιανικής τη φετινή χρονιά και κατά συνέπεια στην εορταστική αγορά, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, είναι η λιανική τροφίμων και φαρμακευτικών ειδών με αύξηση 4%, οι πωλήσεις ηλεκτρονικών υπολογιστών με 10% και γενικότερα οι «online» πωλήσεις με επιπλέον αύξηση 15%.
Οι πληγέντες είναι πάνω από 40 κλάδοι του λιανεμπορίου, με μεγάλους χαμένους τα καταστήματα πώλησης ρολογιών και κοσμημάτων με -47%, καλλυντικών με -37%, ένδυσης με -30%, υπόδησης με -29%, επίπλων και ειδών οικιακής χρήσης με -19%. Οι επιλογές και προτιμήσεις στα δώρα δεν άλλαξαν ούτε φέτος.
Επισημαίνεται πως για τη χρήση του click away δεν απαιτείται από τις μικρές εμπορικές επιχειρήσεις να διαθέτουν ηλεκτρονικό κατάστημα πώλησης προϊόντων, ούτε ειδικές υποδομές, ούτε γνώσεις προγραμματισμού, ώστε να μπορούν να υποστηρίξουν τον υβριδικό τρόπο πώλησης παράδοσης εκτός καταστήματος και να δέχονται παραγγελίες μέσω τηλεφώνου.
 

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης