Τελευταία Νέα
Οικονομία

Υποχωρεί η κίνηση, και μαζί και οι ελπίδες του εμπορικού κόσμου για κάλυψη του εκπτωτικού τζίρου

Υποχωρεί η κίνηση, και μαζί και οι ελπίδες του εμπορικού κόσμου για κάλυψη του εκπτωτικού τζίρου
Δύσκολα θα πιαστεί ο στόχος του 50% του περυσινού τζίρου
Σχετικά Άρθρα

Μετριάζονται οι αρχικές ελπίδες του εμπορικού κόσμου για αύξηση του τζίρου τους, μία εβδομάδα μετά από τότε που ανέβασαν ρολά τα εμπορικά καταστήματα.
Σύμφωνα με στελέχη της αγοράς, αν και τις πρώτες δύο ημέρες της προηγούμενης εβδομάδας, η εμπορική κίνηση στα καταστήματα ήταν πολύ μεγάλη, εντούτοις η συνέχεια δεν ήταν η ίδια, αφού παρατηρήθηκαν έντονα σημάδια κόπωσης.
Την εξέλιξη αυτή επιβεβαιώνει και ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου της Αθήνας Σταύρος Καφούνης, ο οποίος κάνει λόγο για κόπωση της αγοράς.
«Τις πρώτες ημέρες που άνοιξαν τα καταστήματα, ο κόσμος βγήκε έξω για να κάνει τα ψώνια του».
Η δίψα των καταναλωτών για αγορές, έφεραν χρήματα στα ταμεία των καταστημάτων, με τους επιχειρηματίες να ευελπιστούν ότι ενδεχομένως να μπορέσουν να καλύψουν ένα μέρος από το χριστουγεννιάτικο τζίρο που χάθηκε.

Κάτω του στόχου


«Ωστόσο η αρχική αισιοδοξία του εμπορικού κόσμου μετριάστηκε με τη πάροδο των ημερών, καθώς η εμπορική κίνηση στα καταστήματα μειώθηκε», επισημαίνει ο κ. Καφούνης ενώ σύμφωνα με εκπροσώπους του κλάδου, οι αγορές που πραγματοποιούνται από τους καταναλωτές είναι πολύ χαμηλότερες σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα, απόρροια της κρίσης που έχει πλήξει ασιθητά τα εισοδήματα των Ελλήνων.
Αν και τα επίσημα στοιχεία για την εμπορική κίνηση από της 18 Ιανουαρίου που άνοιξαν τα εμπορικά καταστήματα, αναμένονται μέσα στις επόμενες ημέρες, παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι πολύ δύσκολα θα πιαστεί ο στόχος που έχει τεθεί για τον τζίρο των φετινών χειμερινών εκπτώσεων ο οποίος εκτιμάται, από τον αρμόδιο αναπληρωτή υπουργό Νίκο Παπαθανάση, αλλά και από τους εμπόρους, ότι θα κινηθεί στο 50% του περσινού, δηλαδή στα 2,5 δισ. ευρώ.

Δεν υπάρχουν ουσιαστικές εκπτώσεις στην αγορά

Μπορεί οι εκπτώσεις στην αγορά να τρέχουν ήδη (θα διαρκέσουν έως τις 27 Φεβρουαρίου), εντούτοις όπως επισημαίνουν εκπρόσωποι του εμπορίου δεν είναι ίδιες με αυτές που είχαμε συνηθίσει τα προηγούμενα χρόνια, καθώς τότε οι έμποροι προχωρούσαν σε γενναίες εκπτώσεις προκειμένου να ξεστοκάρουν τα προϊόντα τους.
Σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο του Εμπορικού Συλλόγου Αθήνας Μάκη Σαββίδη, οι τελευταίες μεγάλες εκπτώσεις που έγιναν ήταν μετά το πρώτο lockdown του περασμένου Μαρτίου καθώς οι έμποροι είχαν ήδη στοκάρει προϊόντα τα οποία κατά την διάρκεια των εκπτώσεων έσπευσαν να ξεστοκάρουν.
Όπως επισημαίνει ο ίδιος, έκτοτε με την αβεβαιότητα που επικρατούσε στην αγορά για το αν και πότε θα ανοίξουν τα καταστήματα, οι έμποροι δεν έκαναν αγορές προϊόντων, παρά μόνο τις απαραίτητες για να εξυπηρετήσουν τους καταναλωωτές μέσω των ηλεκτρονικών αγορών τους.
Αρα έλλειψη εμπορευμάτων για ποιες εκπώσεις μιλάμε; τονίζει ο κ. Σαββίδης.
Οι περισσότερες αλυσίδες ενδυμάτων και υποδημάτων ακόμη και πριν την εκπτωτική περίοδο, πουλούσαν τα προίόντα τους με προσφοές της τάξης του 30%.
Με τα ίδια ποσοστά, πουλούνται και τώρα τα προϊόντα εν εν μέσω επίσημης εκπτωτικής περιόδου.
Την τάση αυτή επιβεβαιώνει και ο κ. Καφούνης τονίζοντας ότι στα προϊόντα που έχουν ζήτηση οι εκπτώσεις που γίνονται είναι μικρές.

Ελένη Μπότα
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης