Τελευταία Νέα
Οικονομία

Σκούρο εργασιακό μέλλον βλέπει ο μέσος Έλληνας και περικόπτει οικογενειακές δαπάνες

Σκούρο εργασιακό μέλλον βλέπει ο μέσος Έλληνας και περικόπτει οικογενειακές δαπάνες
Ρούχα και διασκέδαση εκτός σπιτιού δέχονται τα μεγαλύτερα πλήγματα

«Πονάει» (μάλιστα στην κυριολεξία μετά τα θλιβερά γεγονότα στη Νέα Σμύρνη!), και φοβάται, συγχρόνως, ο Έλληνας για την εργασία του και το μέλλον της Οικονομίας μέσα στο περιβάλλον της μεγάλης αβεβαιότητας που έχει διαμορφώσει ο κορωνοιός.
Η έρευνα The Conference Board® Global Consumer Confidence που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τη Nielsen αποκαλύπτει τις ανησυχίες των Ελλήνων για την επόμενη μέρα της Οικονομίας και ποια θα είναι η θέση του με τα νέα δεδομένα.
Παρότι η κυβέρνηση έχει διαθέσει δεκάδες δισεκατομμύρια ευρώ για τον περιορισμό των αρνητικών επιπτώσεων από την πανδημία στην έρευνα διατυπώνει τους φόβους του.
Πιο αναλυτικά μεταξύ των Ευρωπαϊκών χωρών, το 49% των Ελλήνων ανησυχούν για την οικονομία, και 3 στους 10 Έλληνες να ανησυχούν για την εργασία τους με την Ελλάδα να βρίσκεται σε σημαντικά υψηλότερα επίπεδα από το μέσο όρο του συνόλου της Ευρώπης.

Αυξητικές τάσεις ανησυχίας

Οι ανησυχίες για την υγεία συνέχισαν να αυξάνονται στην Ελλάδα το τέταρτο τρίμηνο του 2020 (όπως και στο σύνολο της Ευρώπης) με το 41% των Ελλήνων να ανησυχεί για την προσωπική του υγεία (στα ίδια επίπεδα με την Ευρώπη).
Ακολουθούν οι ανησυχίες των Ελλήνων για τα χρέη του νοικοκυριού με 16%, τον πόλεμο με 11% και το μεταναστευτικό 9%, ενώ αντίστοιχα στην Ευρώπη το ποσοστό εκείνων που ανησυχούν για τα προσωπικά χρέη είναι μόλις 8%, τον πόλεμο με 6% και το μεταναστευτικό 5%.

Οι περικοπές δαπανών η λύση στα μειωμένα έσοδα

Οι κύριες ενέργειες για τη συγκράτηση των εξόδων του νοικοκυριού, εξακολουθούν να είναι στα ίδια επίπεδα με το κλείσιμο του 2019 – και πριν το ξέσπασμα της πανδημίας και των περιοριστικών μέτρων διαβίωσης.
Οι περικοπές των εξόδων για διασκέδαση εκτός σπιτιού να αναφέρονται από το 57% των Ελλήνων (έναντι 59% το 4o τρίμηνο 2019) και για ρουχισμό με 60% (53% το 4o τρίμηνο 2019).
Τέλος, το 57% των Ελλήνων αναφέρει ότι καταφεύγει σε αγορά φθηνότερων ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων, αυξανόμενο ποσοστό αναφορών σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή χρονική περίοδο (53% το 4o τρίμηνο 2019).

Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης