γράφει : Ελένη Μπότα
Εκκίνηση των πρόδρομων εργασιών για την γραμμή 4 του μετρό και διαγωνισμό για την αναζήτηση τεχνικού συμβούλου που θα αναλάβει τις επεκτάσεις, η Αττικό Μετρό έχει ως στόχο να ξεπεράσει την στασιμότητα που επικρατεί εδώ και χρόνια στη διεύρυνση του δικτύου της.
Είναι ενδεικτικό ότι ο τελευταίος διαγωνισμός για έργο Μετρό (εκτός από τον πρόσφατο της γραμμής 4 του μετρό) έγινε στα τέλη του 2006 και αφορούσε την επέκταση προς Πειραιά.
Η δημοπράτηση τότε μπλόκαρε και επαναδημοπρατήθηκε τον Νοέμβριο του 2008. Έκτοτε κανένα άλλο έργο δεν κατάφερε μπει σε τροχιά υλοποίησης, όμως η εικόνα αυτή φαίνεται να αλλάζει.
Ο διαγωνισμός για το έργο «ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΤΕΧΝΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ ΕΡΓΩΝ ΤΗΣ ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΤΤΙΚΗΣ», ύψους 43 εκατ. ευρώ (35,5 εκατ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ), αφορά την αναζήτηση συμβούλων μηχανικών που θα υποστηρίξουν τα projects της Αττικό Μετρό εντός της Περιφέρειας, δηλαδή τις γνωστές επεκτάσεις του μέσου.
Η προθεσμία
Οι προσφορές έχουν προγραμματιστεί για τις 8 Απριλίου και η αποσφράγιση για τις 9 Απριλίου (δόθηκε μια ολιγοήμερη παράταση, ήταν αρχικά για τέλη Μαρτίου).
Η σύμβαση θα χρηματοδοτηθεί από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Υποδομές, Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη» ΕΣΠΑ 2014-2020, από πόρους του ΕΣΠΑ 2021-2027 και από το ΠΔΕ.
Η διάρκεια της σύμβασης ορίζεται σε 60 μήνες από την υπογραφή της. Αντίστοιχος διαγωνισμός είχε προκηρυχθεί και προ περίπου 2-3 ετών αλλά ακυρώθηκε καθώς έμπλεξε στα γρανάζια προσφυγών και επαναπροκηρύχθηκε από την Αττικό Μετρό.
Χτες, η Αττικό Μετρό Α.Ε. και η ανάδοχος εταιρεία ΕΡΕΤΒΟ Α.Ε. υπέγραψαν τη σύμβαση για την υλοποίηση των πρόδρομων εργασιών του Τμήματος Α’ της Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας και το αμέσως επόμενο διάστημα θα αρχίσουν να εγκαθίστανται τα εργοτάξια στους χώρους, όπου θα γίνουν οι νέοι σταθμοί.
Σημειώνεται ότι το έργο των πρόδρομων εργασιών είναι συνολικής δαπάνης 33.496.777 εκ. ευρώ χωρίς Φ.Π.Α. και έχει διάρκεια 30 μήνες.
Περιλαμβάνει τη μετατόπιση δικτύων ΟΚΩ σε όλους τους χώρους που θα γίνουν οι σταθμοί μετρό και τα φρέατα, κυκλοφοριακές μελέτες και παρακάμψεις, περιλαμβάνει επίσης εργασίες αποξηλώσεων, καθώς και μετατοπίσεις προτομών, αγαλμάτων κλπ.
Όσον αφορά τις κύριες εργασίες για τη γραμμή 4 του Μετρό ύψους 1,8 δις. ευρώ η οποία έχει ως προσωρινό μειοδότη την κοινοπραξία Άβαξ – Ghella – Alstom, εντός του Μαρτίου αναμένεται να αποσταλεί από την Αττικό Μετρό η σύμβαση στο Ελεγκτικό Συνέδριο προκειμένου να πάρει το πράσινο φως και περί τα τέλης της άνοιξης να πέσουν οι υπογραφές.
Σύμφωνα με το διευθύνοντα σύμβουλου του Ομίλου AVAX Κ. Μιτζάλη οι εργασίες του έργου θα ξεκινήσουν στις αρχές του 2022, ενώ το έργο θα ξεκινήσει με την τοποθέτηση μετροπόντικα στην Βεϊκου και ενός ακόμη στην Κατεχάκη.
Όπως είπε ο ίδιος πρόσφατα στην διάρκεια ενημέρωσης των εκπροσώπων του τύπου, αναφερόμενος στο έργο «μετά από ένα σκληρό ανταγωνισμό είμαστε οι ανάδοχοι του έργου».
Ο διαγωνισμός ξεκίνησε το 2017 και οι προσφορές άνοιξαν τον Οκτώβριο του 2020.
Τo έργο της γραμμής 4 αποτελεί το μεγαλύτερο συμβόλαιο των τελευταίων χρόνων και θα τροφοδοτήσει το κατασκευαστικό αντικείμενο των τεχνικών εταιρειών που θα συμμετάσχουν στο έργο.
Η Γραμμή 4 θα έχει 15 σταθμούς και οι αποβάθρες θα έχουν μήκος περίπου 80 μέτρα. θα υπάρχουν θύρες στις αποβάθρες - είναι μία τάση που επικρατεί διεθνώς - οι οποίες θα ανοίγουν μαζί με τις θύρες των συρμών.
Η Γραμμή 4 θα έχει δυο σταθμούς ανταπόκρισης, στην Ακαδημία, με το σταθμό Πανεπιστήμιο της Γραμμής 2, και στον Ευαγγελισμό, με τη Γραμμή 3.
Καλοκαίρι του 2022 η ολοκλήρωση της επέκτασης της γραμμής 3
Όσον αφορά την Επέκταση της Γραμμής 3 του Μετρό «Αγία Μαρίνα-Πειραιάς», η οποία βρίσκεται σε προχωρημένη φάση κατασκευής, περιλαμβάνει σήραγγα μήκους 7,6 χλμ. και 6 νέους σύγχρονους σταθμούς (Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια, Μανιάτικα, Πειραιάς και Δημοτικό Θέατρο).
Ήδη στις 6 Ιουλίου 2020 παραδόθηκαν προς χρήση στο επιβατικό κοινό οι 3 πρώτοι σταθμοί Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός και Νίκαια.
Το σύνολο της Επέκτασης της Γραμμής 3 αναμένεται να δοθεί σε εμπορική λειτουργία εντός του καλοκαιριού του 2022.
Ελένη Μπότα
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών