γράφει : Νίκος Θεοδωρόπουλος
Σε ξαφνικό θάνατο οδηγούνται χιλιάδες εμπορικές επιχειρήσεις και κυρίως μικρομεσαίες καθώς αίρεται το δίχτυ προστασίας των ακάλυπτων επιταγών που ήταν ένα μέτρο ανάσας για τον εμπορικό κόσμο.
Ο Ιούλιος αναμένεται να είναι οδυνηρός για τους μικροεπαγγελματίες , οι οποίοι όσο κι αν ακούγεται απίστευτο πρέπει να πληρώσουν τις «παγωμένες» επιταγές των τελευταίων πέντε μηνών.
Για να γίνει απόλυτα κατανοητό οι επιταγές των μηνών Απριλίου, Μαρτίου , και Φεβρουαρίου του 2021 όπως και οι επιταγές Νοεμβρίου και Δεκεμβρίου του 2020 θα πρέπει να πληρωθούν τον Ιούλιο.
Η κυβέρνηση με αντίστοιχες σχετικές αποφάσεις μετέθετε το χρόνο αποπληρωμής των επιταγών δίνοντας ως χρόνο εξόφλησης από 30 έως 75 ημέρες.
Η λήξη των παρατάσεων όμως έφθασε στο τέλος τους και ήρθε η ώρα της πληρωμής.
Οι εκδότες των επιταγών πρέπει να πληρώσουν τους κομιστές των επιταγών το σύνολο -των υποχρεώσεων τους μετά από πέντε μήνες.
Με την εμφάνιση της επιταγής στο ταμείο της τράπεζας προς είσπραξη.
Ο Τειρεσίας
Στην περίπτωση που ο τραπεζικός λογαριασμός του εκδότη της επιταγής δεν καλύπτει το ποσό της επιταγής σφραγίζεται και με την παρέλευση των 30 ημερών, η τράπεζα μπορεί να αναγγείλει την ακάλυπτη επιταγή στον Τειρεσία.
Όταν ο εκδότης καταγραφεί στα «μαύρα» κατάστιχα του Τειρεσία στην ουσία τερματίζεται κάθε τραπεζική χρηματοδότηση και κλείνουν οι αλληλόχρεοι λογαριασμοί , ανακαλούνται, οι πιστωτικές κάρτες και σταματά κάθε μορφής τραπεζική χρηματοδότηση.
Στη μετά COVID 19 εποχή και η επιστροφή των επιχειρήσεων έστω και μερικώς στην κανονικότητα , όμως αρκετές επιχειρήσεις δεν θα τη συναντήσουν πότε διότι η κυβέρνηση στην κυριολεξία τους αφήνει απροστάτευτους και οδηγεί τις επιχειρήσεις να ρίξουν «κανόνι».
Ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών κ Σπύρος Καφούνης λέει στο ΒΝ ότι ο Ιούλιος θα αποδειχθεί καταστροφικός για τον επιχειρηματικό κόσμο, ο οποίος έχει ανοιχτά μέτωπα και διατυπώνει την άποψη ότι πρέπει να αναζητηθεί μία κοινά αποδεκτή λύση που να ικανοποιεί τόσο τον εκδότη όσο και τον κομιστή της επιταγής.
Ο ίδιος εκτιμά ότι η πιο πρόσφορη λύση είναι η αξιοποίηση κονδυλίων από το ΕΣΠΑ έστω και την ύστατη στιγμή διότι σε άλλη περίπτωση επιχειρήσεις που είναι στην κόψη του ξυραφιού δεν θα επιβιώσουν διότι ο όγκος των απαιτήσεων δεν μπορεί να καλυφτεί σε μία αγορά που ακόμη προσπαθεί να σταθεί στα πόδια της από την πανδημία.
Τα ναύλα από 2.500 ευρώ κοστίζουν 12.500 ευρώ.
Οι εμπορικός κόσμος και ειδικότερα οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις πλήττονται ακόμη από ένα αστάθμητο παράγοντα όπως είναι η εκτίναξη των ναύλων.
Το μείγμα είναι εκρηκτικό για τις επιχειρήσεις που προμηθεύονται εμπορεύματα από την Κίνα.
Τα ναύλα μεταφοράς αυξήθηκαν 400%
Φέτος πληρώνουν 12.500 ευρώ το κοντέινερ όταν πέρυσι τους κόστιζε μόλις 2.500 ευρώ.
Πρόκειται για δυσθεώρητα κόστη που στη περίπτωση που διατηρηθούν το κόστος θα περάσει στον καταναλωτή ή οι ενδιαφερόμενοι θα σταματήσουν να αγοράζουν από τον μεγαλύτερο παραγωγό του κόσμου την Κίνα.
Να σημειωθεί ότι ο Απόστολος Βακάκης πρόσφατα είχε προαναγγείλει ότι θα σταματήσει να αγοράζει προϊόντα από την Κίνα όσα το κόστος των ναύλων διατηρούνται σε υψηλά επίπεδα.
Έμποροι θεωρούν ότι θα υπάρξουν ανατιμήσεις σε προϊόντα όπως στην ένδυση και υπόθεση όταν οι όλες μεγάλες διεθνείς επιχειρήσεις φτιάχνουν τα προϊόντα τους στην μακρινή Κίνα.
Πηγές από ναυτιλιακούς κύκλους λένε ότι τα ναύλα θα διατηρηθούν σε υψηλά επίπεδα μέχρι το Σεπτέμβριο ενώ απουσιάζουν ακόμη ι ενδείξεις για την αποκλιμακωση τους.
Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών