Στο μικροσκόπιο του υπουργείου Οικονομικών τα post των celebrities
Στο στόχαστρο της Εφορίας μπαίνουν οι αναρτήσεις (post) που κάνουν διάφοροι celebrities προωθώντας μέσω των λογαριασμών ή καναλιών τους στο διαδίκτυο διάφορα προϊόντα και υπηρεσίες χωρίς όμως οι πληρωμές τους για την συγκεκριμένη ασχολία να είναι σε γνώση της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΕΔΕ).
Σύμφωνα με υψηλά ιστάμενο στέλεχος του υπουργείου Οικονομικών έχει ήδη ετοιμαστεί λίστα επωνύμων που επιδίδονται σε αυτό το σπορ και το επόμενο διάστημα θα υπάρξει κινητοποίηση από τον ελεγκτικό μηχανισμό.
Το βάρος θα δοθεί στις διαφημίσεις που κάνουν μέσω των social media όλα αυτά τα πρόσωπα ή επαγγελματίες influencers με επιρροή προς το καταναλωτικό κοινό. Στόχος του υπουργείου και των ελεγκτικών αρχών είναι εάν μέσα από αυτό το μάρκετινγκ υπάρχουν χρηματοοικονομικές συναλλαγές ή άλλες παροχές σε είδος που δεν φορολογούνται και συμβαίνουν κάτω από το τραπέζι. Σε πρώτη φάση σύμφωνα με πληροφορίες η ΑΑΔΕ θα ξεσκονίσει τις φορολογικές δηλώσεις των επωνύμων για να διαπιστώσει ποιοί δηλώνουν εισοδήματα από διαφημίσεις και από ποιες πηγές ώστε να μπορέσει να γίνει διασταύρωση στη συνέχεια με τις αντίστοιχες δηλώσεις που υποβάλλουν οι εταιρίες.
Το φαινόμενο των influencers κάνει θραύση στο εξωτερικό και ανάλογα με το «κανάλι» που χρησιμοποιούν, χαρακτηρίζονται ως YouTubers, Bloggers, TikTokers, Instagrammers κλπ.
Έχει ήδη αρχίσει να γίνεται μόδα και στην Ελλάδα καθώς όπως έχει παρατηρηθεί δεν είναι λίγοι οι καλλιτέχνες, όπως ηθοποιοί, μοντέλα, τηλεπερσόνες, που μέσα στην καραντίνα της πανδημίας ανέπτυξαν έντονη δραστηριότητα στα κοινωνικά δίκτυα προβάλλοντας προϊόντα συγκριμένων μάλιστα εταιρών.
Από το γεγονός αυτό και μόνο στο υπουργείο Οικονομικών έχουν φθάσει να εξάγουν το συμπέρασμα ότι «πίσω από τις αυτές τις προβολές κρύβονται συμβόλαια με αυτά τα πρόσωπα».
Επίσης μόνο τυχαίο δεν μπορεί να είναι το γεγονός ότι οι διαφημιζόμενοι τους έχουν επιλέξει για τους χιλιάδες ή ακόμη και εκατομμύρια ακόλουθους που έχουν αυτά τα άτομα στους λογαριασμούς τους στα social media, οπότε το πιο πιθανό σενάριο για την Εφορία είναι να πληρώνονται αδρά από τις εταιρίες για τις φωτογραφίες που ανεβάζουν και μεταδίδονται ταχύτατα μέσω του διαδικτύου.
Εξού και τα on line σεμινάρια στο ίντερνετ που μπορεί να παρακολουθήσει κάποιος που θέλει να γίνει επαγγελματίας influencer και να έχει έσοδα από την συγκεκριμένη ασχολία.
«Η δραστηριότητα είναι νόμιμη όταν τα εισοδήματα δηλώνονται και φορολογούνται όπως και των υπολοίπων επαγγελματιών», τονίζει ο ίδιος παράγοντας. Βέβαια στο υπουργείο δεν αποκλείουν το σενάριο μία μερίδα ατόμων εγνωσμένου κύρους όπως είναι οι ακαδημαϊκοί να μην κερδίζουν χρήματα από αυτές τις προβολές αλλά η ενασχόληση τους με τα κοινωνικά δίκτυα να οφείλεται αποκλειστικά και μόνο στην φύση της δραστηριότητα τους.
Στην πράξη αυτό είναι πολύ δύσκολο να εξακριβωθεί διότι απαιτεί εξονυχιστικό και λεπτομερή έλεγχο από την φορολογική διοίκηση που πρέπει επικεντρώσει τον έλεγχο μόνο εφόσον υπάρξουν στοιχεία που να τεκμηριώνουν μαύρες συναλλαγές με τους διαφημιζόμενους.
Μάριος Χριστοδούλου
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών