Τελευταία Νέα
Οικονομία

Γιατί «παγώνουν» τα σχέδια της Ελλάδος για εσπευσμένη έξοδο από την ενισχυμένη εποπτεία

Γιατί «παγώνουν» τα σχέδια της Ελλάδος για εσπευσμένη έξοδο από την ενισχυμένη εποπτεία
Έτσι ο στόχος για λήξη του προγράμματος εποπτείας τον Ιούνιο του 2022 βγαίνει από τον χάρτη και έτσι η χώρα θα παραμείνει υπό καθεστώς ενισχυμένης μεταμνημονιακής εποπτείας μέχρι το τέλος του 2022
Σχετικά Άρθρα

Δεύτερες σκέψεις για την έξοδο της χώρας από το καθεστώς της ενισχυμένης επιτήρησης κάνουν στο οικονομικό επιτελείο την στιγμή που οι συζητήσεις με την Κομισιόν για λήξη της εποπτείας τον Ιούνιο του 2022 βρίσκονταν σε προχωρημένο στάδιο ενώ οι διαδικασίες απαγκίστρωσης είχαν μπει σε μια σειρά.

Οι εξελίξεις στο μέτωπο της ενεργειακής ακρίβειας έδωσαν νέα τροπή στα κυβερνητικά σχέδια και αρμόδιοι παράγοντες έφθασαν να αναρωτιούνται, αν εν μέσω πληθωριστικής κρίσης που απειλεί με αύξηση το κόστος δανεισμού για το δημόσιο και με τα ελληνικά ομόλογα να υπολείπονται δύο σκαλοπάτια από την επενδυτική βαθμίδα, θα ήταν είναι συνετό η χώρα να βιαστεί να βγει από το πρόγραμμα της ενισχυμένης εποπτείας.

Και αυτό διότι ακόμη και μετά τη λήξη τον Μάρτιο του 2022 του έκτακτου προγράμματος αγοράς τίτλων της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας η ενισχυμένη εποπτεία διατηρεί το ειδικό waiver για τα ελληνικά ομόλογα ενισχύοντας τη ρευστότητα στην οικονομία σε μία καθοριστική στιγμή για την επανεκκίνηση.
Έτσι ο στόχος για λήξη του προγράμματος εποπτείας τον Ιούνιο του 2022 βγαίνει από τον χάρτη και έτσι η χώρα θα παραμείνει υπό καθεστώς ενισχυμένης μεταμνημονιακής εποπτείας μέχρι το τέλος του 2022 για μπορέσει να διεκδικήσει και μία καθυστερημένη δόση από τα κέρδη των ελληνικών ομολόγων που της αναλογεί.

Συνολικά η Αθήνα αναμένει τρεις εκταμιεύσεις κερδών από ANFA’s και SMP’s εκ των οποίων η πρώτη θα έρθει με την επιτυχή ολοκλήρωση της 12ης αξιολόγησης που θα τρέξει σε επίπεδο επικεφαλής την επόμενη εβδομάδα, 19 και 20 Οκτωβρίου ενώ τα τεχνικά κλιμάκια έχουν τελειώσει τον έλεγχο και έχουν παραδώσει ένα πρώτο κείμενο συμπερασμάτων για την πρόοδο του προγράμματος, για τα μεγέθη και τις προβλέψεις του νέου προϋπολογισμού και την προσπάθεια επανεκκίνησης της ελληνικής οικονομίας στο ρευστό σκηνικό της ενεργειακής κρίσης.

Μείζον θέμα στις διαβουλεύσεις με τους δανειστές θα είναι το δημοσιονομικό καθώς μετά τα πακέτα για τις αποζημιώσεις στους πυρόπληκτους και τα πυροσβεστικά μέτρα για την αντιμετώπιση της ενεργειακής ακρίβειας το κόστος στα κρατικά ταμεία είναι υψηλότερο κατά 1 δισ. ευρώ.
Το πρωτογενές έλλειμμα κινείται ήδη στην κόκκινη ζώνη του 7,4% του ΑΕΠ χωρίς να συνυπολογισθούν τα κονδύλια για την επέκταση του πακέτου με τα αντισταθμιστικά μέτρα στήριξης για τα νοικοκυριά.
Στο Γενικό Λογιστήριο αναζητούν ελεύθερο δημοσιονομικό χώρο για να αναχαιτίσουν το κύμα των ανατιμήσεων στα προϊόντα και αγαθά ευρείας κατανάλωσης πέραν των αυξήσεων τα τιμολόγια του ρεύματος και του φυσικού αερίου.

Το πρόβλημα δεν είναι ταμειακό αλλά δημοσιονομικό δηλώνει ο υπουργός Οικονομικών.
Με άλλα λόγια «λεφτά υπάρχουν» δεδομένου ότι τα ταμειακά διαθέσιμα φθάνουν τα 40 δις. ευρώ αλλά το υπουργείο Οικονομικών δεν θέλει να δώσει μήνυμα στις αγορές ότι «βάζει χέρι» στο «μαξιλάρι» που λειτουργεί ως «ασφάλιστρο κινδύνου» για τους επενδυτές στα ελληνικά ομόλογα και συμβάλλει στο χαμηλό κόστος δανεισμού του δημοσίου.

Μάριος Χριστοδούλου
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης