Τελευταία Νέα
Οικονομία

Έρχεται «χαράτσι» έως 3.000 ευρώ στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα

Έρχεται «χαράτσι» έως 3.000 ευρώ στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα

Το χέρι βαθιά στην τσέπη πρέπει να βάλουν οι ιδιοκτήτες εισαγομένων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων

Σοκ περιμένει τους ιδιοκτήτες των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, σύμφωνα με τροπολογία που κατέθεσε το υπουργείο Περιβάλλοντος σε νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών τη Δευτέρα 7/2 στη Βουλή.

Το χέρι βαθιά στην τσέπη πρέπει να βάλουν οι ιδιοκτήτες εισαγομένων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων αφού το «χαράτσι», ανέρχεται έως και 3.000 ευρώ μέσω της καταβολής περιβαλλοντικού τέλους που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 4, ενώ περιβαλλοντικό τέλος ύψους 1.000 ευρώ θα πληρώσουν όσοι διαθέτουν εισαγόμενα οχήματα και που πληρούν τις προδιαγραφές εκπομπών καυσαερίων της Ευρώπης, Euro 5a και Εuro 5b.
Στην τροπολογία ουσιαστικά εμπίπτουν όσα αυτοκίνητα έχουν πρώτη άδεια κυκλοφορίας από το 2012 έως και το 2014, με ηλικίες από οκτώ έως και δέκα ετών.
Ο νέος φόρος αφορά δεκάδες χιλιάδες εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ, καθώς και μικρά φορτηγά αυτοκίνητα μικτού βάρους μέχρι 3,5 τόνους (βαν, μικρά επαγγελματικά κ.λ.π).

«Ποιοι γλιτώνουν….»

Από το «χαράτσι», απαλλάσσονται τα οχήματα που ήδη έχουν δήλωση άφιξης (ΔΑΟ) ή δηλωτικά εισαγωγής, πριν από την ημερομηνία δημοσίευσης της σχετικής τροπολογίας ενώ μέριμνα εξαίρεσης, υπάρχει και για τα ιστορικά αυτοκίνητα ηλικίας τριάντα ετών και άνω, και τα οποία προορίζονται για κυκλοφορία σε συγκεκριμένες χρονικές στιγμές ή εκδηλώσεις, που αφορούν αγώνες ιστορικών οχημάτων.

Πλήγμα στην αγορά των εισαγόμενων αυτοκινήτων

Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εμπόρων Μεταχειρισμένων Αυτοκινήτων, κ. Κώστας Κυράτσος, τόνισε πως η συγκεκριμένη αγορά αγγίζει δεκάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες, που στρέφονται στην εισαγωγή μεταχειρισμένου μοντέλου και η οποία δείχνει να έχει ανοδική πορεία τα τελευταία χρόνια.
Μόνο το 2021 οι εισαγωγές μεταχειρισμένων έχουν ξεπεράσει τις 50.000 μονάδες και αυτό γιατί τροχοπέδη αποτελεί η μεγάλη καθυστέρηση που παρουσιάζεται στις παραδόσεις των καινούργιων.

«Νέο απαγορευτικό»

Αξιοσημείωτο είναι, πως πλέον απαγορεύεται η ταξινόμηση οχημάτων που τηρούν τις προδιαγραφές ευρωπαϊκών προτύπων εκπομπών καυσαερίων Euro 1, 2 και 3.
Κάτι τέτοιο σημαίνει, ότι αυτοκίνητα παλαιάς τεχνολογίας που μπορεί να είναι ηλικίας και άνω των 20 – 25 ετών, και εφόσον δεν υπάγονται στις νέες προδιαγραφές εκπομπών ρύπων της Ευρώπης ή δεν αποδεικνύονται οι εκπομπές του άνθρακα, τότε, τα συγκεκριμένα οχήματα δεν θα μπορούν να ταξινομηθούν.

Αντιδράσεις Σύνδεσμο Εμπόρων Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων

Τα μέλη του ΣΕΕΑΕ, από την πλευρά τους επανειλημμένα έχουν τονίσει πως οι τιμές των μεταχειρισμένων εισαγωγής παραμένουν αυξημένες, εξαιτίας και του άδικου τρόπου φορολόγησης που υφίσταται στην Ελλάδα, ενώ όπως υποστηρίζουν οι συγκεκριμένες τροπολογίες είναι αντίθετες στους νόμους της Κομισιόν, με την τελευταία να έχει προειδοποιήσει τη χώρα μας ότι πρέπει να εναρμονίσει τους φόρους των μεταχειρισμένων με αυτές που ισχύουν και στις υπόλοιπες χώρες της ΕΕ, διαφορετικά θα επιβληθούν βαριά πρόστιμα.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης