Τελευταία Νέα
Οικονομία

Τα 7 προνόμια και το επίδομα που χάνουν «επαγγελματίες» άνεργοι με το νομοσχέδιο Χατζηδάκη

Τα 7 προνόμια και το επίδομα που χάνουν «επαγγελματίες» άνεργοι με το νομοσχέδιο Χατζηδάκη

Βασικός στόχος των σχετικών διατάξεων του νομοσχεδίου είναι να διασφαλιστεί ότι θα αξιοποιούνται στο μέγιστο βαθμό τα ευρωπαϊκά κονδύλια

Σχετικά Άρθρα

Στο διαχωρισμό των «επαγγελματιών» ανέργων οι οποίοι χάνουν 7 πρόσθετα ωφελήματα, καθώς και τα όποια επιδόματα έπαιρναν σε σχέση με τους πραγματικού και
τους μακροχρόνια ανέργους για τους οποίους μπαίνει εισοδηματικό κριτήριο τα 20.000 ευρώ ετησίως, στοχεύει το νομοσχέδιο του υπουργείου Εργασίας για την αναδιάταξη του
ΟΑΕΔ.
Η κυβέρνηση θέτει εισοδηματικά κριτήρια και λέει ότι αν κάποιος είναι άγαμος και έχει εισόδημα 14.000 ευρώ και πάνω ή είναι έγγαμος και έχει ατομικό εισόδημα 20.000 ευρώ
και πάνω, προσαυξανόμενο κατά 3.000 για κάθε προστατευόμενο μέλος, δεν θα μπορεί να απολαμβάνει συγκεκριμένες παροχές που συνδέονται με την ιδιότητα του ανέργου.
Αυτή είναι η λογική με την οποία καταβάλλεται το επίδομα θέρμανσης και κανείς δεν διαμαρτύρεται γι’ αυτό.
Ακόμα και έτσι όμως, ο άνεργος δεν στερείται βασικών κοινωνικών παροχών όπως είναι το Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο για το ρεύμα, οι ρυθμίσεις για τον ΕΝΦΙΑ και το επίδομα
θέρμανσης. Η προσπάθεια ορισμένων να αντιταχθούν σε αυτό το μέτρο ισοδυναμεί με συγκάλυψη και επιβράβευση των καταχρήσεων που γίνονταν τόσα χρόνια.
Για συγκεκριμένες κατηγορίες μακροχρόνια ανέργων καταβάλλεται παγίως ένα ειδικό επίδομα, για το οποίο δεν αλλάζει απολύτως τίποτε. Όσα διατείνεται ο ΣΥΡΙΖΑ, διευκρινίζει
το υπουργείο Εργασίας είναι ένα ακόμα πεισόδιο στο σίριαλ των fake news του κόμματος αυτού.
Αυτό το οποίο γίνεται είναι ότι θεσπίζονται εισοδηματικά κριτήρια (με πυξίδα τα εισοδηματικά κριτήρια που ισχύουν για το επίδομα θέρμανσης), ώστε να έχουν κάλυψη
από την Πολιτεία οι πραγματικά μακροχρόνια άνεργοι και όχι κάποιοι επιτήδειοι με μεγάλα εισοδήματα, που μέχρι τώρα εκμεταλλεύονταν το σύστημα.
Πρέπει να γίνει μια διάκριση μεταξύ κοινωνικής προστασίας και απάτης.
Εκτός και αν θεωρεί κάποιος λογικό να προστατεύονται οι απατεώνες σε βάρος των ανέργων που έχουν πραγματικά ανάγκη!

Τι αλλάζει βασικά με το νομοσχέδιο «Δουλειές Ξανά»

  1. Θα βοηθηθούν οι άνεργοι -και ιδίως οι μακροχρόνια άνεργοι- να βρουν δουλειά, με νέα ψηφιακά εργαλεία, και να επιβραβευθούν όσοι αναζητούν ενεργά ή βρίσκουν εργασία.

Στο πλαίσιο αυτό προβλέπεται «πριμ» 300 ευρώ για τους μακροχρόνια ανέργους άνω των 5 ετών, που καταρτίζουν Ψηφιακό Ατομικό Σχέδιο Δράσης.
Προβλέπεται επίσης -για πρώτη φορά- η χορήγηση Επιδόματος Εργασίας, που αντιστοιχεί στο 50% του επιδόματος ανεργίας και θα καταβάλλεται σε όσους ανέργους βρίσκουν δουλειά κατά την περίοδο καταβολής του κανονικού επιδόματος ανεργίας, έως και τη λήξη της.

  1. Θα αντιμετωπιστούν τα φαινόμενα κατάχρησης που έχουν εντοπιστεί και συνδέονται με την ιδιότητα του εγγεγραμμένου ανέργου στα Μητρώα του ΟΑΕΔ και τις παροχές και τα ωφελήματα που τη συνοδεύουν. Εντοπίστηκαν συγκεκριμένες περιπτώσεις ατόμων που παραμένουν ακόμα και 20 χρόνια εγγεγραμμένοι στον ΟΑΕΔ, ενώ δηλώνουν εισοδήματα 50.000, 60.000 ή ακόμα και 100.000 ευρώ ετησίως και διαμένουν σε ακριβές περιοχές.
  2. Γίνεται μια συνολική προσπάθεια για ενίσχυση της απασχόλησης και επανεκκίνηση του ΟΑΕΔ, αυτός μετονομάζεται σε Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (ΔΥΠΑ), για να υπογραμμιστεί ακριβώς το τέλος μίας περιόδου και η έναρξη μίας νέας εποχής.


Ωφελήματα των ανέργων που επηρεάζει η θέσπιση των εισοδηματικών κριτηρίων;

  • Μοριοδότηση στις Προκηρύξεις μέσω ΑΣΕΠ
  • Μοριοδότηση σε Προγράμματα Κοινωφελούς Χαρακτήρα
  • Δυνατότητα Συμμετοχής στο Πρόγραμμα Κοινωνικού Τουρισμού
  • Δυνατότητα Συμμετοχής στο Κατασκηνωτικό Πρόγραμμα
  • Δυνατότητα Συμμετοχής στο Πρόγραμμα Επιταγών Αγοράς Βιβλίων
  • Δωρεάν μετακίνηση στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.
  • Ελεύθερη είσοδος σε αρχαιολογικούς χώρους, μνημεία και μουσεία
  • Παροχή Ιατροφαρμακευτικής Περίθαλψης σε Ανέργους Ηλικίας μέχρι 29 ετών
  • Παροχές Ασθένειας σε Είδος στους Ανέργους Ηλικίας άνω των 29 έως 55 ετών
  • Παροχές Ασθένειας σε Είδος στους Μακροχρονίους Ανέργους, 55 ετών και άνω
  • Προαιρετική Ασφάλιση Μακροχρονίων Ανέργων για Θεμελίωση Συνταξιοδοτικού Δικαιώματος λόγω γήρατος 

Επισημαίνεται ωστόσο ότι ανεξάρτητα από τα παραπάνω, όλοι οι Έλληνες καλύπτονται από την νομοθεσία που εξασφαλίζει την πρόσβαση των πολιτών στο δημόσιο σύστημα υγείας.
Επιπλέον, τα εισοδηματικά κριτήρια που εισάγονται ΔΕΝ επηρεάζουν παροχές που ούτως ή άλλως δεν σχετίζονται αποκλειστικά με την ανεργία.
Αυτές είναι η χορήγηση του Κοινωνικού Οικιακού Τιμολογίου (ΚΟΤ) ρεύματος, η έκπτωση ή απαλλαγή από τον ΕΝΦΙΑ και το επίδομα θέρμανσης για τις οποίες θα συνεχιστεί το μέχρι σήμερα καθεστώς που διέπει τη χορήγησή τους.

Οι αλλαγές στην επαγγελματική κατάρτιση

Βασικός στόχος των σχετικών διατάξεων του νομοσχεδίου είναι να διασφαλιστεί ότι θα αξιοποιούνται στο μέγιστο βαθμό τα ευρωπαϊκά κονδύλια και τα χρήματα των φορολογουμένων για τα επιδοτούμενα προγράμματα κατάρτισης, καθώς η Ελλάδα έχει μεγάλο πρόβλημα στον τομέα των δεξιοτήτων.
Τίθενται, λοιπόν, νέες απαιτήσεις τόσο για τους παρόχους της κατάρτισης, όσο και για τους καταρτιζόμενους:
Πρώτον, το 30% του ποσού θα καταβάλλεται τόσο στους καταρτιζόμενους όσο και στους παρόχους επαγγελματικής κατάρτισης μόνο μετά την πιστοποίηση των γνώσεων και των
δεξιοτήτων των ωφελούμενων.
Προβλέπεται επίσης αξιολόγηση των παρόχων επαγγελματικής κατάρτισης ως προς το ποσοστό των καταρτισθέντων που βρήκε δουλειά, το ποσοστό που πιστοποιήθηκε, την
ποιότητα των υπηρεσιών τους, με αξιολόγηση από τους ίδιους τους καταρτιζόμενους.
Χρειάζεται να διασφαλιστεί ότι η κατάρτιση συνδέεται και κατά περιεχόμενο αλλά και κατά αποτέλεσμα με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας. Διότι η κατάρτιση γίνεται με σκοπό να
μπορεί ο καταρτιζόμενος να ενισχύσει τη θέση του στην αγορά εργασίας.

Αντώνης Βασιλόπουλος
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης