Μια σταδιακή ανάκαμψη της αγοράς αποτυπώνουν τα αποτελέσματα της εξαμηνιαίας έρευνας του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών για την περίοδο των θερινών εκπτώσεων, αφού το 57,7% των καταστηματαρχών δήλωσε ότι το 2022 είχε καλύτερα αποτελέσματα σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2021, 1 στους 5 κατέγραψαν παρόμοιες πωλήσεις, ενώ ποσοστό της τάξης του 21,6% δήλωσε χειρότερο τζίρο.
Αντίθετα, η σύγκριση με τον τζίρο του 2019 δείχνει ότι η μεγαλύτερη πλειοψηφία, ήτοι το 59,8% των καταστηματαρχών, δήλωσε χειρότερο τζίρο, ίδιες πωλήσεις 1 στους 5 και το μόνο το 14,2% κατόρθωσε να υπερβεί τις πωλήσεις του 2019 στη φετινή περίοδο.
«H γλώσσα των αριθμών κατέγραψε συνοπτικά ότι 6 στους 10 είδαν φέτος καλύτερα ταμεία από το 2021, όμως αντίστοιχα 6 στους 10 απέχουν ακόμα αρκετά από το τελευταίο «κανονικό» 2019», δήλωσε με αφορμή την εξαμηνιαία έρευνα ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, Σταύρος Καφούνης.
Υπενθυμίζεται ότι οι θερινές εκπτώσεις ξεκίνησαν τη Δευτέρα 11 Ιουλίου και ολοκληρώνονται την Τετάρτη 31 Αυγούστου 2022.
Καφούνης: Ο τουρισμός αδιαμφισβήτητα συνεισφέρει στην αύξηση των πωλήσεων
Ο κ. Καφούνης, με αφορμή τας αποτελέσματα της εξαμηνιαίας έρευνας του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών για την περίοδο των θερινών εκπτώσεων, που πραγματοποιήθηκε με τη συνεργασία του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και την επιστημονική επιμέλεια του καθηγητή Γ. Μπάλτα, δήλωσε ότι «η μεγάλη έρευνα για την εκπτωτική περίοδο, που έχει γίνει πλέον θεσμός, με ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα που ξεπέρασε τα 400 σημεία πώλησης, απεικονίζει απόλυτα την πραγματική κατάσταση στην αγορά και αποτελεί για μία ακόμα φορά ένα χρήσιμο εργαλείο στα χέρια μας.
Αυτοαπασχολούμενοι, μικρές, μεσαίες και μεγάλες Ελληνικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο κέντρο, τις συνοικίες της Αθήνας, καθώς και στις περιφερειακές αγορές και σε όλα τα εμπορικά κέντρα (Malls), δίνουν το στίγμα του λιανεμπορίου σε αυτή τη δύσκολη καμπή, που η αγορά προσπαθεί να ανακάμψει κάτω από ειδικές συνθήκες και την πίεση του πληθωρισμού».
Σύμφωνα με τον κ. Καφούνη, «η γλώσσα των αριθμών κατέγραψε συνοπτικά ότι 6 στους 10 είδαν φέτος καλύτερα ταμεία από το 2021, όμως αντίστοιχα 6 στους 10 απέχουν ακόμα αρκετά από το τελευταίο «κανονικό» 2019.
Επίσης, μία εξαιρετική πληροφορία που αποτυπώνει τις δυνατότητες προγραμματισμού για όλες τις επιχειρήσεις, έδειξε ότι μόνο τα μισά σημεία είδαν τις προσδοκίες και άρα τον προγραμματισμό τους να επιβεβαιώνεται, ενώ όπως όλοι περιμέναμε, σχεδόν 4 στα 10 σημεία επηρεάζονται σε μεγάλο βαθμό από τον τουρισμό.
Με αυτά τα δεδομένα, είναι ξεκάθαρο ότι πήγαμε καλύτερα από πέρσι, αλλά απέχουμε ακόμη αρκετά από το να ξεπεράσουμε το 2019, που αποτελεί για όλους τον μοναδικό στόχο».
«Ο τουρισμός αδιαμφισβήτητα συνεισφέρει στην αύξηση των πωλήσεων, αλλά δεν πρέπει να στηριζόμαστε μόνο σε αυτόν, γιατί όσο απομακρυνόμαστε από περιοχές με τουριστική ροή και βασιζόμαστε μόνο στην εγχώρια κατανάλωση, τόσο δυσκολεύει η κατάσταση. Συνεπώς, σε ένα ασταθές διεθνές περιβάλλον, με την εισαγόμενη ακρίβεια να αφαιρεί εισόδημα από όλους και την αδυναμία σωστού προγραμματισμού, είναι αναγκαίο να ενισχυθεί και να συνεχιστεί η στήριξη σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις. Η απορρόφηση της αύξησης του ενεργειακού κόστους που θα βελτιώσει το διαθέσιμο εισόδημα, μέχρι να επανέλθει η πολυπόθητη ισορροπία στην οικονομία, είναι επιτακτική ανάγκη. Αλλιώς, όλα όσα με κόπο και θυσίες διατηρήσαμε μέχρι σήμερα, θα τα δούμε να καταρρέουν με καταστροφικές συνέπειες για την οικονομία και τη χώρα», κατέληξε ο κ. Καφούνης.
Τα αποτελέσματα της έρευνας
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από τη Δευτέρα 22 έως και την Πέμπτη 25 Αυγούστου 2022, με αποστολή ηλεκτρονικής φόρμας προς απάντηση στα μέλη του ΕΣΑ, με επιτόπια προσέγγιση των επιχειρηματιών στα καταστήματα τους, καθώς και με τηλεφωνική επικοινωνία. Το δείγμα της έρευνας είναι αντιπροσωπευτικό και εντυπωσιακά μεγάλο, καθώς αποτελείται από 417 σημεία πώλησης.
Στόχος ήταν να καταγραφεί η σύγκριση του τζίρου των καταστημάτων της Αθήνας και των περιφερειακών αγορών, που πραγματοποιήθηκε κατά την θερινή εκπτωτική περίοδο του 2022, σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2021 και του 2019 που ήταν οι τελευταίες εκπτώσεις που διεξήχθησαν υπό κανονικές συνθήκες, προ πανδημίας, αλλά και να καταγράψει το ποσοστό του φετινού τζίρου των καταστημάτων, που οφείλεται στον εισερχόμενο Τουρισμό.
Το δείγμα περιλαμβάνει αυτοαπασχολούμενους, μικρές, μεσαίες και μεγάλες Ελληνικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην Αθήνα, στις συνοικιακές και περιφερειακές αγορές και σε όλα τα μεγάλα εμπορικά κέντρα (Malls). Πλέον του ήμισυ των καταστημάτων του δείγματος, ανήκουν στην κατηγορία Ένδυση – Υπόδηση – Αθλητικά – Αξεσουάρ, είδη που έχουν και τον πρωτεύοντα ρόλο στην εκπτωτική περίοδο, ενώ τα 6 στα 10 σημεία πώλησης του δείγματος, λειτουργούν στο κέντρο και στις συνοικιακές αγορές του Δ. Αθηναίων.
Τα αποτελέσματα από την έρευνα για τις πωλήσεις του 2022 σε σύγκριση με αυτές του 2021 αποτυπώνουν μία σταδιακή ανάκαμψη της αγοράς. Όμως, το διεθνές περιβάλλον, η έλλειψη ρευστότητας, η άνοδος κόστους ενέργειας και μεταφορών σε συνδυασμό με την άνοδο των τιμών στα είδη πρώτης ανάγκης, δημιουργούν τεράστιο έλλειμμα στο διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών και εμποδίζουν τη δυναμική ανάπτυξη των πωλήσεων.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, η πλειοψηφία , ποσοστό 57,7% , δήλωσε ότι το 2022 είχε καλύτερα αποτελέσματα σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2021, 1 στους 5 κατέγραψαν παρόμοιες πωλήσεις, ενώ ένα ικανό ποσοστό της τάξης του 21,6% δήλωσε χειρότερο τζίρο.
Αντίθετα, η σύγκριση με τον τζίρο του 2019 δείχνει ότι η μεγαλύτερη πλειοψηφία 59,8% δηλώνει χειρότερο τζίρο, 1 στους 5 ίδιες πωλήσεις και μόνο ένα ισχνό 14,2% κατόρθωσε να υπερβεί τις πωλήσεις του 2019 στη φετινή περίοδο.
Τελικά, λιγότερα από τα μισά σημεία πώλησης κατόρθωσαν να εκπληρώσουν τις προσδοκίες των εμπόρων για τη φετινή καλοκαιρινή περίοδο και να πιάσουν ή να ξεπεράσουν τους στόχους του προγραμματισμού των πωλήσεων.
Περίπου 4 καταστήματα στα 10 που δραστηριοποιούνται σε σημεία που προσελκύουν τουριστική ροή, είτε αυτά βρίσκονται στο κέντρο της Αθήνας κοντά στον κύκλο της Ακρόπολης ή σε εμπορικά κέντρα (malls), ενίσχυσαν σημαντικά τον τζίρο τους από τους ξένους επισκέπτες, ενώ το υπόλοιπο κέντρο της πρωτεύουσας, οι συνοικιακές αγορές της Αθήνας καθώς και οι περιφερειακές αγορές που αντιπροσωπεύουν το 63,5% του δείγματος και δεν επηρεάζονται από τον τουρισμό, αντιμετώπισαν σοβαρό πρόβλημα γιατί το ελάχιστο διαθέσιμο εισόδημα των Ελλήνων καταναλωτών δεν μπόρεσε να τονώσει τον τζίρο.
www.bankingnews.gr
Έρευνα του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών για εκπτώσεις - Καφούνης: Καλύτερα από πέρσι, αλλά απέχουμε αρκετά από το να ξεπεράσουμε το 2019
"Η γλώσσα των αριθμών κατέγραψε συνοπτικά ότι 6 στους 10 είδαν φέτος καλύτερα ταμεία από το 2021, όμως αντίστοιχα 6 στους 10 απέχουν ακόμα αρκετά από το τελευταίο «κανονικό» 2019", ανέφερε ο Στ. Καφούνης
Σχόλια αναγνωστών