γράφει : Νίκος Θεοδωρόπουλος
Άγνωστο αν και πόσο μείωσε τον πραγματικό πληθωρισμό.
«Πληθωρισμός» προϊόντων διαπιστώθηκε με το καλημέρα της εφαρμογής του καλαθιού στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ με τον υπουργό Άδωνι Γεωργιάδη να επικρίνει την πρωτοβουλία τους ενώ αποκάλυψε ότι έκανε προσπάθεια με τηλεφωνικές επικοινωνίας με τα επιτελεία των αλυσίδων να περιορίσουν τη συμμετοχή τους, σημειώνοντας ότι δεν μπορεί να ξεχειλώνει το καλάθι με προϊόντα διότι θα χαθεί ο αρχικός στόχος που είναι η διαμόρφωση πιο χαμηλών τιμών.
Από τα 10 «βαριά» ονόματα του λιανεμπορίου, η LIDL έβγαλε καλάθι με 51 προϊόντα που ήταν η ελάχιστη συμμετοχή, το My Market με 52 προϊόντα εκ των οποίων τα 41 είναι επώνυμα προϊόντα τα οποία εμπιστεύονται οι καταναλωτές της αλυσίδας.
Οι υπόλοιπες αλυσίδες έκαναν ακόμη πιο «βαρύ» το «καλάθι του Άδωνι» με την αλυσίδα, Market IN με 97 προϊόντα, ο «Γαλαξίας» με 91,το «Baazar» 86,ο Βασιλοπουλος 74, ο Μασούτης 71, ο «SYNKA» με 65,ο «Σκλαβενίτης» 63 και ο Κρητικός με «58».
Τα «καλάθι του Άδωνι» …απέπλευσε με προορισμό να πιάσει «φθηνό λιμάνι» μέσα στη αλυσίδα που διαχειρίζεται 50.000 κωδικούς και την ίδια στιγμή καλείται να αποδείξει ότι υπάρχει μία φθηνή γωνία για τα νοικοκυριά που δυσκολεύονται να επιβιώσουν.
Τα πρόσφατα στοιχεία που επεξεργάζονται οι εταιρείες ερευνών του κλάδου διαπιστώνουν ότι οι όγκοι των πωλήσεων είναι μειωμένοι από 8 έως 10% που σημαίνει ότι ο καταναλωτικός πληθυσμός που έχει περιορίσει τις αγορές και τείνει να γίνει πλειοψηφικό ρεύμα στην αγορά τροφίμων.
Η μείωση του όγκου των πωλήσεων επηρεάζει το μικτό περιθώριο κέρδους για να έρθει σε δεύτερη ανάλυση να πιέσει και την κερδοφορία των επιχειρήσεων.
Πιο φθηνό το καλάθι αλλά ακόμη άγνωστο πόσο!
Οι καταναλωτές από την πρώτη ματιά διαπιστώνουν ότι τα προϊόντα του καλαθιού είναι πιο φθηνά σε σχέση με τα ίδια προϊόντα εκτός καλαθιού.
Στην πρώτη ημέρα παρουσίασης υπήρχε το ελληνικό προϊόν φέτα των 400 γραμμαρίων από 5,44 έως 5,94 ευρώ σε αρκετές λίστες ενώ απουσίαζε σε κάποιες άλλες. .
Το φρέσκο γάλα ιδιωτικής ετικέτας το λίτρο διαμορφώνεται στο 1,12 ευρώ το λίτρο ενώ τα επώνυμα απουσιάζουν από το καλάθι.
Τα πιο επώνυμα εμφανίζονται με τιμές από 1,21 ευρώ με την τιμή τους να απέχει και 20 λεπτά από το φρέσκο γάλα της βιομηχανίας με υψηλά μερίδια αγοράς.Οι αναρτήσεις των σούπερ μάρκετ έχουν αναρτήσει τιμές ανά τεμάχια και παράλληλα έχουν βάλει ως σύγκριση την τιμή του κιλού(!)
Η «διαταγή» του Άδωνι Γεωργιάδη
Οι αλυσίδες παρότι ακολούθησαν τη «διαταγή» του υπουργείου Ανάπτυξης φαίνεται ότι χρειάζεται μεγαλύτερη φροντίδα καθώς τα επιτελεία μέχρι να κατανοήσουν τις ΚΥΑ του υπουργείου και με το φόβο της Επιτροπής Ανταγωνισμού το έφτιαχναν την τελευταία ημέρα αρκετοί αρμόδιοι ξενύχτησαν για να το προετοιμάσουν.
Οι μέρες προεργασίας ξοδεύτηκε στις γραφειοκρατικές διαδικασίες ενώ το επόμενο αναμένεται πιο ουσιαστικό και με πιο γερές δόσεις ανταγωνισμού.
Το καλάθι της Τετάρτης 2 Νοεμβρίου «φωνάζει» ότι λείπει η βιομηχανία τροφίμων καθώς όπως λένε εκπρόσωποι της δεν είναι δικό μας αλλά των σούπερ μάρκετ.
Βέβαια η συνδρομή της θα κινηθεί σε τεντωμένο σχοινί στην περίπτωση που λάβει την απόφαση να δώσει χείρα βοήθειας θα είναι στο μέτρο που δίνει και σήμερα με τις προωθητικές προσφορές που δίνει και σήμερα σηματοδοτώντας την βραχυχρόνια παρουσία της στην εκστρατεία του καλαθιού.
Τα επιτελεία των σούπερ μάρκετ γνωρίζουν από πρώτο χέρι ότι οι εγχώριοι καταναλωτές αποφεύγουν τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας όταν το ποσοστό τους στο σύνολο της αγοράς ανέρχεται στο 29% όταν σε άλλες χώρες το ποσοστό είναι σχεδόν στο 50%.
Οι αλυσίδες σε μία εβδομάδα θα είναι σε θέση να αποτιμήσουν τη συμπεριφορά των καταναλωτών όπως και τους τζίρους που πραγματοποιεί το καλάθι. Πάντως η παραμονή των PL προϊόντων σε ποσοστό άνω του 50% κινδυνεύει να το θέσει εκτός αγοράς διότι οι έλληνες καταναλωτές θέλουν να ψωνίζουν επώνυμα προϊόντα.
Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr
Από τα 10 «βαριά» ονόματα του λιανεμπορίου, η LIDL έβγαλε καλάθι με 51 προϊόντα που ήταν η ελάχιστη συμμετοχή, το My Market με 52 προϊόντα εκ των οποίων τα 41 είναι επώνυμα προϊόντα τα οποία εμπιστεύονται οι καταναλωτές της αλυσίδας.
Οι υπόλοιπες αλυσίδες έκαναν ακόμη πιο «βαρύ» το «καλάθι του Άδωνι» με την αλυσίδα, Market IN με 97 προϊόντα, ο «Γαλαξίας» με 91,το «Baazar» 86,ο Βασιλοπουλος 74, ο Μασούτης 71, ο «SYNKA» με 65,ο «Σκλαβενίτης» 63 και ο Κρητικός με «58».
Τα «καλάθι του Άδωνι» …απέπλευσε με προορισμό να πιάσει «φθηνό λιμάνι» μέσα στη αλυσίδα που διαχειρίζεται 50.000 κωδικούς και την ίδια στιγμή καλείται να αποδείξει ότι υπάρχει μία φθηνή γωνία για τα νοικοκυριά που δυσκολεύονται να επιβιώσουν.
Τα πρόσφατα στοιχεία που επεξεργάζονται οι εταιρείες ερευνών του κλάδου διαπιστώνουν ότι οι όγκοι των πωλήσεων είναι μειωμένοι από 8 έως 10% που σημαίνει ότι ο καταναλωτικός πληθυσμός που έχει περιορίσει τις αγορές και τείνει να γίνει πλειοψηφικό ρεύμα στην αγορά τροφίμων.
Η μείωση του όγκου των πωλήσεων επηρεάζει το μικτό περιθώριο κέρδους για να έρθει σε δεύτερη ανάλυση να πιέσει και την κερδοφορία των επιχειρήσεων.
Πιο φθηνό το καλάθι αλλά ακόμη άγνωστο πόσο!
Οι καταναλωτές από την πρώτη ματιά διαπιστώνουν ότι τα προϊόντα του καλαθιού είναι πιο φθηνά σε σχέση με τα ίδια προϊόντα εκτός καλαθιού.
Στην πρώτη ημέρα παρουσίασης υπήρχε το ελληνικό προϊόν φέτα των 400 γραμμαρίων από 5,44 έως 5,94 ευρώ σε αρκετές λίστες ενώ απουσίαζε σε κάποιες άλλες. .
Το φρέσκο γάλα ιδιωτικής ετικέτας το λίτρο διαμορφώνεται στο 1,12 ευρώ το λίτρο ενώ τα επώνυμα απουσιάζουν από το καλάθι.
Τα πιο επώνυμα εμφανίζονται με τιμές από 1,21 ευρώ με την τιμή τους να απέχει και 20 λεπτά από το φρέσκο γάλα της βιομηχανίας με υψηλά μερίδια αγοράς.Οι αναρτήσεις των σούπερ μάρκετ έχουν αναρτήσει τιμές ανά τεμάχια και παράλληλα έχουν βάλει ως σύγκριση την τιμή του κιλού(!)
Η «διαταγή» του Άδωνι Γεωργιάδη
Οι αλυσίδες παρότι ακολούθησαν τη «διαταγή» του υπουργείου Ανάπτυξης φαίνεται ότι χρειάζεται μεγαλύτερη φροντίδα καθώς τα επιτελεία μέχρι να κατανοήσουν τις ΚΥΑ του υπουργείου και με το φόβο της Επιτροπής Ανταγωνισμού το έφτιαχναν την τελευταία ημέρα αρκετοί αρμόδιοι ξενύχτησαν για να το προετοιμάσουν.
Οι μέρες προεργασίας ξοδεύτηκε στις γραφειοκρατικές διαδικασίες ενώ το επόμενο αναμένεται πιο ουσιαστικό και με πιο γερές δόσεις ανταγωνισμού.
Το καλάθι της Τετάρτης 2 Νοεμβρίου «φωνάζει» ότι λείπει η βιομηχανία τροφίμων καθώς όπως λένε εκπρόσωποι της δεν είναι δικό μας αλλά των σούπερ μάρκετ.
Βέβαια η συνδρομή της θα κινηθεί σε τεντωμένο σχοινί στην περίπτωση που λάβει την απόφαση να δώσει χείρα βοήθειας θα είναι στο μέτρο που δίνει και σήμερα με τις προωθητικές προσφορές που δίνει και σήμερα σηματοδοτώντας την βραχυχρόνια παρουσία της στην εκστρατεία του καλαθιού.
Τα επιτελεία των σούπερ μάρκετ γνωρίζουν από πρώτο χέρι ότι οι εγχώριοι καταναλωτές αποφεύγουν τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας όταν το ποσοστό τους στο σύνολο της αγοράς ανέρχεται στο 29% όταν σε άλλες χώρες το ποσοστό είναι σχεδόν στο 50%.
Οι αλυσίδες σε μία εβδομάδα θα είναι σε θέση να αποτιμήσουν τη συμπεριφορά των καταναλωτών όπως και τους τζίρους που πραγματοποιεί το καλάθι. Πάντως η παραμονή των PL προϊόντων σε ποσοστό άνω του 50% κινδυνεύει να το θέσει εκτός αγοράς διότι οι έλληνες καταναλωτές θέλουν να ψωνίζουν επώνυμα προϊόντα.
Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών