(upd) «Το «καλάθι του νοικοκυριού» λειτουργεί πλέον κανονικά και στο App του e-katanalotis.gov.gr, ενώ έρχεται τροποποίηση στην σήμανση ώστε να είναι πιο εμφανή τα προϊόντα που περιλαμβάνονται στο «καλάθι» κάθε αλυσίδας, αλλά και σήμανση με αυτά στην είσοδο κάθε καταστήματος.
«Το «καλάθι του νοικοκυριού» λειτουργεί πλέον κανονικά και στο App του e-katanalotis.gov.gr με το πάτημα απλώς ενός κουμπιού στο κινητό σας. Κάθε εβδομάδα σε όλα τα προϊόντα θα αναγράφεται και η τιμή του ίδιου προϊόντος την προηγούμενη εβδομάδα και έτσι, όλοι μαζί θα το βλέπουμε», σημείωσε ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδ. Γεωργιάδης, σε ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Μάλιστα, ο ίδιος επισκέφτηκε καταστήματα σούπερ μάρκετ στη Δ. Αθήνα, σημειώνοντας σε ανάρτησή του πως «θα φροντίσουμε να μεγαλώσουμε τη σήμανση στο «καλάθι του νοικοκυριού» και να υπάρχει οπωσδήποτε συνεχής επάρκεια των προϊόντων».
Παράλληλα, ο υπουργός Ανάπτυξης έστειλε μήνυμα στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ λέγοντας ότι «η πρώτη αλυσίδα που θα ανεβάσει τις τιμές θα με δει απέξω με τις κάμερες», ενώ τόνισε ότι «περιμένει μεγαλύτερη συμμετοχή από τη βιομηχανία» στο «καλάθι».
Μάλιστα, ο κ. Γεωργιάδης σε συνέντευξή του στον τηλεοπτικό σταθμό Open, ανέφερε ότι θα έχει συνάντηση με τους εκπροσώπους των πολυεθνικών την προσεχή εβδομάδα.
Αφού σημείωσε ότι από το πρωί του Σαββάτου 5/11 το e-Καταναλωτής είναι και στο app και η εφαρμογή είναι δωρεά, ανέφερε ότι τις «τρεις μέρες οι αλυσίδες μας ανέφεραν ότι είχαν αύξηση 130% στα προϊόντα που μπήκαν στο καλάθι. Μας αφορά διότι η επιτυχία του καλαθιού στις πωλήσεις αναγκάζει και τις αλυσίδες να ρίχνουν τις τιμές και θα αναγκάσει από την επόμενη εβδομάδα και τη βιομηχανία, τα επώνυμα προϊόντα, να μπει πιο δυνατά στο καλάθι».
Εκτίμησε πως «αυτό που σίγουρα θα συμβεί είναι ότι οι βιομήχανοι που δεν θα κάνουν καλές τιμές, θα δουν τις πωλήσεις τους να πέφτουν», ενώ προειδοποίησε ότι «θα κάνω διαφήμιση σε όποιον ρίχνει τις τιμές, αλλά θα κάνω και κάτι ακόμα. Την επόμενη εβδομάδα όταν δω να ανεβαίνουν οι τιμές, θα πω δυστυχώς η τάδε αλυσίδα ανεβάζει τις τιμές "μην πάτε"».
«Θα βάλουν πλάτη για τον κόσμο που υποφέρει, βγάλανε μεγάλα κέρδη μέσα στην πανδημία και η βιομηχανία και τα σούπερ μάρκετ, τώρα έχει έρθει η ώρα να δώσουν πίσω στον κόσμο λεφτά. Όποιος δεν ακολουθήσει, θα με δει απέναντι , όπως δεν έχουν δει υπουργό Εμπορίου στη ζωή τους», είπε χαρακτηριστικά.
Παπαθανάσης: Έρχονται αλλαγές στη σήμανση και «καλάθι» με προϊόντα για άτομα με ειδικές ανάγκες
Για αλλαγές στη σήμανση έκανε λόγο ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης, Ν. Παπαθανάσης, γνωστοποιώντας ότι ετοιμάζεται και «ειδικό καλάθι».
Ο κ. Παπαθανάσης μιλώντας στον ΑΝΤ1 για το «καλάθι του νοικοκυριού» κάλεσε τους πολίτες να κάνουν έρευνα αγοράς και σύγκριση τιμών μέσω της πλατφόρμας e-katanalotis, πριν κάνουν τα ψώνια τους, ενώ υποστήριξε ότι πλέον στα «καλάθια» κάθε αλυσίδας τα προϊόντα είναι μοιρασμένα 50%-50% σε ιδιωτικής ετικέτας και επώνυμα αγαθά.
Τόνισε πως είναι ένα από τα κυβερνητικά μέτρα για την στήριξη των πιο ευάλωτων συμπολιτών μας και ότι στο «καλάθι» είναι τα πιο οικονομικά προϊόντα των σούπερ μάρκετ.
Σημείωσε ότι ανέρχεται σε πάνω από 100% η αύξηση των πωλήσεων τις τελευταίες ημέρες στα προϊόντα που περιλαμβάνονται στο «καλάθι» κάθε αλυσίδας.
Ακόμη, ο κ. Παπαθανάσης ανέφερε ότι συνεχίζονται οι έλεγχοι στην αγορά όχι μόνο για τα προϊόντα στο «καλάθι», αλλά και για τα υπόλοιπα προϊόντα για κρούσματα αισχροκέρδειας.
Απαντώντας σε ερωτήματα, ο κ. Παπαθανάσης, υπογράμμισε ότι θα υπάρξει τροποποίηση στην σήμανση, προκειμένου να είναι πιο εμφανή τα προϊόντα που περιλαμβάνονται στο «καλάθι» κάθε αλυσίδας, αλλά και πως θα υπάρχει σήμανση με όλα τα προϊόντα του «καλαθιού» στην είσοδο κάθε καταστήματος.
Πρόσθεσε ότι θα υπάρξει «καλάθι» με προϊόντα για άτομα με ειδικές ανάγκες.
Περαιτέρω, συνομιλώντας με μικρομεσαίους επαγγελματίες και ανθρώπους της αγοράς, είπε πως η Κυβέρνηση θα συνεχίσει να στηρίζει τις επιχειρήσεις, όπως αυτές της εστίασης.
«Υπάρχει στήριξη σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις για την αντιμετώπιση της ενεργειακής κρίσης. Υπάρχει στήριξη στους πιο ευάλωτους, με διάφορα μέτρα, όπως το έκτακτο επίδομα», υπογράμμισε ο κ. Παπαθανάσης, επαναλαμβάνοντας πως «κατανοούμε την αγωνία των επιχειρηματιών και των πολιτών για τους λογαριασμούς ρεύματος. Το 90% από τα υπερέσοδα των εταιρειών θα φορολογηθούν». Συμπλήρωσε πως θα συνεχιστεί η στήριξη που ουσιαστικά «μηδενίζει» την ρήτρα αναπροσαρμογής από τους λογαριασμούς νοικοκυριών και επιχειρήσεων.
Στο «καλάθι του νοικοκυριού» προστέθηκαν πολλά επώνυμα προϊόντα
Από την πλευρά του, ο υπεύθυνος της πλατφόρμας e-katanalotis, Γ. Δοξαράς, μιλώντας στον ΑΝΤ1 σημείωσε πως σε αυτή περιλαμβάνονται 1.400 προϊόντα, οι τιμές των οποίων λαμβάνονται με απευθείας σύνδεση από τα συστήματα των μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ.
Σχετικά με το «περιεχόμενο» του «καλαθιού του νοικοκυριού», ο κ. Δοξαράς ανέφερε πως «βλέπουμε ότι τις πρώτες δύο ημέρες μπήκαν και άλλοι προμηθευτές. Είδαμε σούπερ μάρκετ που το «καλάθι» του από το 90% προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας που είχε, μειώθηκε στο 60% το ποσοστό, προφανώς μετά και τις παρατηρήσεις καταναλωτών και προστέθηκαν πολλά επώνυμα προϊόντα».
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών