σύμβολα :
ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΛΙΜΕΝΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Α.Ε. (ΚΟ
Στο επίκεντρο οι πωλήσεις λιμανιών…
Η απόκτηση του λιμανιού της Ηγουμενίτσας από τον όμιλο Grimaldi μ’ ένα τίμημα των 84,2 εκατ. ευρώ ή 17,4 φορές τα λειτουργικά κέρδη του 2021 έθεσε υψηλά τον πήχη για τους νέους διαγωνισμούς από το ΤΑΙΠΕΔ, ιδιαίτερα όταν η επόμενη προσφορά από τον ΟΛΘ υπολειπόταν κατά 30 εκατ. ευρώ.
Πρόσφατα, ο επικεφαλής του ομίλου Grimaldi κ. Ε. Grimaldi βρέθηκε στην Αθήνα και δήλωσε ξεκάθαρα ότι, επιθυμεί να δώσει την καλύτερη προσφορά για τοι λιμάνι του Ηρακλείου.
Οι υποψήφιοι για Βόλο και Hράκλειο
Ακριβώς, όμως, το απροσδόκητα υψηλό τίμημα, όμως, που δόθηκε για το λιμάνι της Ηγουμενίτσας αναγκάζει αυτή τη φορά τους συμβούλους να μην προχωρούν σε εκτιμήσεις για τα ποσά των προσφορών, τόσο για τον Βόλο, όσο και το Ηράκλειο.
Σ ότι αφορά τον οργανισμό του λιμένος του Βόλου, το 2021 ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 5,2 εκατ. ευρώ (1 εκατ. ευρώ από παραχώρηση χώρων και 3,5 εκατ. ευρώ από λιμενικές εξυπηρετήσεις).
Τα δε λειτουργικά κέρδη ανήλθαν σε σε 1,4 εκατ. ευρώ από 1,3 εκατ. ευρώ (2020) και τα καθαρά κέρδη σε 522 χιλ. ευρώ.
Κατά την πρώτη φάση του διαγωνισμού εμφανίστηκαν οι εξής οκτώ υποψήφιοι: Advance Properties, Kοινοπραξία Goldair Cargo – Goldair handling, κοινοπραξία Ιντρακάτ – Τεκαλ, κοινοπραξία Israel shipyards- Xαλυβουργία, Mariner Capital, Q Terminal, ΓΕΚ - Τέρνα, ΟΛΘ.
Τα οικονομικά στοιχεία του λιμανιού του Ηρακλείου προσομοιάζουν με εκείνα της Ηγουμενίτσας καθώς ο τζίρος (2021) ανήλθε σε 5,6 εκατ. ευρώ τα λειτουργικά κέρδη σε 1,6 εκατ. ευρώ από 561 χιλ., τα ταμειακά διαθέσιμα 10,4 εκατ. ευρώ δίχως δανεισμό, ενώ τα καθαρά κέρδη μετά φόρους 1,7 εκατ. ευρώ.
Η συμμετοχή δε οκτώ υποψηφίων προιδεάζει για ενα υψηλό ανταγωνισμό καθώς συμμετέχουν οι εξής εταιρείες :
olete Limited, Grimaldi Euromed Μινωικές, Kοινοπραξία Portek International P.L - GpH Cruise Port Finance, Ακτωρ Παραχωρήσεις – Αttica, ΓΕΚ Τέρνα – Αvia Reps Hellas, Σεκαβιν - Goldster Shipping, TΕΚΑΛ - JCC S.A.L., OΛΘ.
ΟΛΠ: Κέρδη 47 εκατ. ευρώ στο 9μηνο ΟΛΘ: ebidta 7 εκατ. ευρώ
Τo τίμημα για την Ηγουμενίτσα δίνει ένα στίγμα για τις εισηγμένες αξίες ενώ τα τιμήματα τα οποία θα δοθούν στους διαγωνισμούς θα επηρεάσουν αναπόδραστα και τις εισηγμένες κεφαλαιοποιήσεις σε ΟΛΠ- ΟΛΘ.
O OΛΠ με καθαρά κέρδη 36,7 εκατ. ευρώ (2021) διαθέτει κεφαλαιοποίηση 463 εκατ. ευρώ, ενώ μόνο στο πρώτο 9μηνο τα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 47 εκατ. ευρώ.
Η μετοχή του ΟΛΠ διαπραγματεύεται περίπου 6 φορές τα λειτουργικά κέρδη του 9μηνου (75,1 εκατ. ευρώ).
Η εταιρεία έλαβε πράσινο φως για τις επενδύσεις 4 πεντάστερων ξενοδοχείων ενώ προχθές ο πρόεδρος του ΟΛΠ Yu Zenggang παραλαμβάνοντας το βραβείο για την κρουαζιέρα έδωσε στοιχεία και για το 2023.
Όσον αφορά στο 2023, υπάρχουν ήδη κρατήσεις για τουλάχιστον 829 κρουαζιερόπλοια, αύξηση 22% σε σχέση με το 2022, ενώ ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που ξεκίνησαν ή/και τελείωσαν το ταξίδι τους στο λιμάνι του Πειραιά-homeport- ήταν 441 το 2022, έναντι 220 το 2021 και 331 το 2019, αξιοσημείωτη αύξηση 100% στην πρώτη περίπτωση και 33% στη δεύτερη.
Τέλος, οι κρατήσεις για το 2023 αναφορικά με homeport κρουαζιερόπλοια είναι ήδη 629 μια αύξηση της τάξεως του 43% σε σχέση με το 2022.
Ο ΟΛΘ διαθέτει κεφαλαιοποίηση 242 εκατ. ευρώ, το 2021 εμφάνισε καθαρά κέρδη 19,7 εκατ. ευρώ, ενώ στο 9μηνο τα ενοποιημένα λειτουργικά κέρδη μειώθηκαν σε 7 εκατ. ευρώ από 8,9 εκατ. ευρώ.
Ο ΟΛΘ εμφανίζει μηδενικές υποχρεώσεις και ταμειακά διαθέσιμα.
Από τα στοιχεία, όμως, προκύπτει γιατί διεκδικεί και τα δυο προς πώληση λιμάνια.
Δημήτρης Παφίλας
dpafilas@yahoo.com
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών