γράφει : Νίκος Θεοδωρόπουλος
Ο λόγος που ο υπουργός Υποδομών Γ. Γεραπετρίτης δεν υπογραφεί συμβάσεις υποδομών
Κλειστά κράτησε τα «χαρτιά» της η δικηγορική εταιρεία με την επωνυμία Αθανασίου/ Γεραπετρίτη στο ερώτημα του ΒΝ αν η εταιρεία έχει αναλάβει άμεσα ή έμμεσα υποθέσεις σιδηροδρομικών εταιρειών όπως είναι ο ΟΣΕ και η Hellenic Train.
Η απάντηση που έδωσε η εκπρόσωπος της εταιρείας είναι ότι δεν μπορεί να δώσει στη δημοσιότητα τις υποθέσεις που διαχειρίζεται το συγκεκριμένο γραφείο Αθανασίου/ Γεραπετρίτη.
Η επιμονή μας για τις συγκεκριμένες εταιρείες δεν απέφερε κάτι ουσιαστικό με την εκπρόσωπο της εταιρείας να μας θυμίζει ότι ο συνιδρυτής του γραφείου κ Γιώργος Γεραπετρίτης, από την ημέρα που ανέλαβε καθήκοντα υπουργού στην κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη ανέστειλε την ιδιότητά του ως δικηγόρος.
Στην ιστοσελίδα αναφέρεται ότι ο νυν υπουργός Επικρατείας Τελεί σε καθεστώς δικηγορικής αναστολής από 9 Ιουλίου 2019, δυνάμει του υπ’ αρ. 83/2019 Π.Δ. (ΦΕΚ 121/Α/9-7-2019) λόγω διορισμού του ως Υπουργού Επικρατείας.
Γιατί δεν υπογράφει συμβάσεις ο υπουργός Γεραπετρίτης
Στις 13 Μαρτίου ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γιάννης Οικονόμου στην ενημέρωση των πολιτικών συντακτών τόνισε ότι «ο κ. Γεραπετρίτης έχει κρατήσει για τον εαυτό του, ως αρμοδιότητα, προφανώς το συντονισμό και τη διαλεύκανση της συγκεκριμένης υπόθεσης και το νομοθετικό έργο και καμία άλλη υπογραφή, η οποία να συνδέεται με πληρωμές, με αναθέσεις, με δημοπρασίες έργων, με οτιδήποτε έχει να κάνει με όλα τα υπόλοιπα. Είναι γνωστό αυτό από το Φ.Ε.Κ.. Οι υπογραφές και οι αρμοδιότητες αυτές έχουν δοθεί στους δύο Υφυπουργούς.»
Ο κανόνας σύγκρουσης συμφερόντων
Όμως ο κυβερνητικός εκπρόσωπος δεν αποκάλυψε ότι ο υπουργός Επικρατείας δεν θα μπορούσε να είχε το δικαίωμα υπογραφής συμβάσεων ως υπουργού Υποδομών διότι θα υπήρχε σύγκρουση συμφερόντων διότι ο πατέρας της συζύγου του κατέχει υψηλή θέση στον Όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ .Θα ήταν ο κανόνας της σύγκρουσης συμφερόντων. Δηλαδή ο γαμπρός του θα υπέγραφε συμβάσεις ως υπουργός Υποδομών για την εταιρεία που εργάζεται ο πεθερός του( Μ.Γ)
Η ΡΑΣ δεν υπάρχει για την κυβέρνηση
Όμως οι κινήσεις του υπουργού Επικρατείας ως υπουργού Υποδομών με αποκλειστική αρμοδιότητα τον Σιδηρόδρομο με σκοπό την επανεκκίνηση του όπως και η αποκατάσταση των παραλείψεων και λαθών που προκάλεσαν το θανατηφόρο δυστύχημα στα Τέμπη δεν συμβάλλουν στο επιθυμητό αποτέλεσμα διότι έχει αποκλειστεί η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων.
Σύμφωνα με στέλεχος σιδηροδρομικής εταιρείας ο αποκλεισμός της ΡΑΣ από το Συντονιστικό Κέντρο που συστάθηκε και λειτουργεί από τις 18 Μαρτίου έρχεται σε αντίθεση των Ευρωπαϊκών Οδηγιών.
Επιπλέον η επανεκκίνηση των δρομολογίων περνά υποχρεωτικά από τον διεξοδικό έλεγχο της Ανεξάρτητης Αρχής.
Όμως αίσθηση προκαλεί στο ΒΝ η πληροφορία ότι η πρόεδρος της ΡΑΣ κ Ιωάννα Τσιαπαρίκου ζήτησε απαντήσεις από τη διοίκηση του ΟΣΕ για τη στελέχωση των σταθμών με σταθμάρχες και δεν έλαβε απάντηση. Να σημειωθεί ότι την Παρασκευή 17 Μαρτίου απέρριψε δύο σειρές εκπαιδευόμενων .
Η διοίκηση του ΟΣΕ και ειδικότερα ο νέος διευθύνων σύμβουλος κ Παναγιώτης Τερζάκης που αντικατέστησε τον απερχόμενο πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο κ Πατέρα ,δεν δίνει καμία πληροφορία στην ΡΑΣ.
Από τη Δευτέρα 27 Μαρτίου θα αρχίζει να τρέχει το πρόστιμο των 100.000 ευρώ για κάθε ημέρα που ο ΟΣΕ δεν συμμορφώνεται με τις αποφάσεις της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων.
Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr
Η απάντηση που έδωσε η εκπρόσωπος της εταιρείας είναι ότι δεν μπορεί να δώσει στη δημοσιότητα τις υποθέσεις που διαχειρίζεται το συγκεκριμένο γραφείο Αθανασίου/ Γεραπετρίτη.
Η επιμονή μας για τις συγκεκριμένες εταιρείες δεν απέφερε κάτι ουσιαστικό με την εκπρόσωπο της εταιρείας να μας θυμίζει ότι ο συνιδρυτής του γραφείου κ Γιώργος Γεραπετρίτης, από την ημέρα που ανέλαβε καθήκοντα υπουργού στην κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη ανέστειλε την ιδιότητά του ως δικηγόρος.
Στην ιστοσελίδα αναφέρεται ότι ο νυν υπουργός Επικρατείας Τελεί σε καθεστώς δικηγορικής αναστολής από 9 Ιουλίου 2019, δυνάμει του υπ’ αρ. 83/2019 Π.Δ. (ΦΕΚ 121/Α/9-7-2019) λόγω διορισμού του ως Υπουργού Επικρατείας.
Γιατί δεν υπογράφει συμβάσεις ο υπουργός Γεραπετρίτης
Στις 13 Μαρτίου ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γιάννης Οικονόμου στην ενημέρωση των πολιτικών συντακτών τόνισε ότι «ο κ. Γεραπετρίτης έχει κρατήσει για τον εαυτό του, ως αρμοδιότητα, προφανώς το συντονισμό και τη διαλεύκανση της συγκεκριμένης υπόθεσης και το νομοθετικό έργο και καμία άλλη υπογραφή, η οποία να συνδέεται με πληρωμές, με αναθέσεις, με δημοπρασίες έργων, με οτιδήποτε έχει να κάνει με όλα τα υπόλοιπα. Είναι γνωστό αυτό από το Φ.Ε.Κ.. Οι υπογραφές και οι αρμοδιότητες αυτές έχουν δοθεί στους δύο Υφυπουργούς.»
Ο κανόνας σύγκρουσης συμφερόντων
Όμως ο κυβερνητικός εκπρόσωπος δεν αποκάλυψε ότι ο υπουργός Επικρατείας δεν θα μπορούσε να είχε το δικαίωμα υπογραφής συμβάσεων ως υπουργού Υποδομών διότι θα υπήρχε σύγκρουση συμφερόντων διότι ο πατέρας της συζύγου του κατέχει υψηλή θέση στον Όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ .Θα ήταν ο κανόνας της σύγκρουσης συμφερόντων. Δηλαδή ο γαμπρός του θα υπέγραφε συμβάσεις ως υπουργός Υποδομών για την εταιρεία που εργάζεται ο πεθερός του( Μ.Γ)
Η ΡΑΣ δεν υπάρχει για την κυβέρνηση
Όμως οι κινήσεις του υπουργού Επικρατείας ως υπουργού Υποδομών με αποκλειστική αρμοδιότητα τον Σιδηρόδρομο με σκοπό την επανεκκίνηση του όπως και η αποκατάσταση των παραλείψεων και λαθών που προκάλεσαν το θανατηφόρο δυστύχημα στα Τέμπη δεν συμβάλλουν στο επιθυμητό αποτέλεσμα διότι έχει αποκλειστεί η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων.
Σύμφωνα με στέλεχος σιδηροδρομικής εταιρείας ο αποκλεισμός της ΡΑΣ από το Συντονιστικό Κέντρο που συστάθηκε και λειτουργεί από τις 18 Μαρτίου έρχεται σε αντίθεση των Ευρωπαϊκών Οδηγιών.
Επιπλέον η επανεκκίνηση των δρομολογίων περνά υποχρεωτικά από τον διεξοδικό έλεγχο της Ανεξάρτητης Αρχής.
Όμως αίσθηση προκαλεί στο ΒΝ η πληροφορία ότι η πρόεδρος της ΡΑΣ κ Ιωάννα Τσιαπαρίκου ζήτησε απαντήσεις από τη διοίκηση του ΟΣΕ για τη στελέχωση των σταθμών με σταθμάρχες και δεν έλαβε απάντηση. Να σημειωθεί ότι την Παρασκευή 17 Μαρτίου απέρριψε δύο σειρές εκπαιδευόμενων .
Η διοίκηση του ΟΣΕ και ειδικότερα ο νέος διευθύνων σύμβουλος κ Παναγιώτης Τερζάκης που αντικατέστησε τον απερχόμενο πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο κ Πατέρα ,δεν δίνει καμία πληροφορία στην ΡΑΣ.
Από τη Δευτέρα 27 Μαρτίου θα αρχίζει να τρέχει το πρόστιμο των 100.000 ευρώ για κάθε ημέρα που ο ΟΣΕ δεν συμμορφώνεται με τις αποφάσεις της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων.
Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών