Συστήνεται στους καταναλωτές να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί όταν προβαίνουν σε αγορές από ηλεκτρονικά καταστήματα στα οποία εντοπίζονται ελλιπή στοιχεία δημοσιότητας (επωνυμία, ΑΦΜ, αριθμός ΓΕΜΗ, διεύθυνση έδρας) και επικοινωνίας (σταθερό τηλέφωνο και e-mail)
Στην επιβολή προστίμου 55.000 ευρώ στην επιχείρηση SEFIVO STORE O.E. που διατηρούσε το ηλεκτρονικό κατάστημα https://sefivo.store με αντικείμενο την εμπορία ηλεκτρονικών ειδών, προχώρησε το υπουργείο Ανάπτυξης για παραβάσεις διατάξεων της νομοθεσίας περί προστασίας των καταναλωτών.
Ειδικότερα, όπως ανακοίνωσε το υπουργείο, οι παραβάσεις αφορούσαν σε:
- Μη παράδοση των προϊόντων που αγόρασαν οι καταναλωτές και μη επιστροφή των καταβληθέντων ποσών στους καταναλωτές μετά την ακύρωση της σύμβασης.
- Παροχή εσφαλμένων πληροφοριών στους καταναλωτές σχετικά με τη διαθεσιμότητα και τον χρόνο παράδοσης των προϊόντων. Η επιχείρηση, κατά παράβαση των διατάξεων για τις αγορές από απόσταση, καλούσε τους καταναλωτές να αγοράσουν προϊόντα από το ηλεκτρονικό της κατάστημα τα οποία εμφανιζόντουσαν ως διαθέσιμα, ωστόσο δεν ήταν σε θέση να τα παραδώσει.
Συστάσεις προς καταναλωτές
Συστήνεται στους καταναλωτές να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί όταν προβαίνουν σε αγορές από ηλεκτρονικά καταστήματα στα οποία εντοπίζονται ελλιπή στοιχεία δημοσιότητας (επωνυμία, ΑΦΜ, αριθμός ΓΕΜΗ, διεύθυνση έδρας) και επικοινωνίας (σταθερό τηλέφωνο και e-mail), καθώς η έλλειψη αυτών των στοιχείων ενδέχεται να αποτελεί ισχυρή ένδειξη για την ύπαρξη αθέμιτων εμπορικών πρακτικών ή περιπτώσεων εξαπάτησης του καταναλωτικού κοινού.
Μάλιστα, το υπουργείο Ανάπτυξης καλεί τους καταναλωτές που εντοπίζουν παρόμοια φαινόμενα παραπλανητικών πρακτικών από επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου να υποβάλουν την καταγγελία τους στην ηλεκτρονική σελίδα kataggelies.mindev.gov.gr.
Σημειώνεται ότι η δημοσίευση της εμπορικής επωνυμίας των παραβατών της καταναλωτικής νομοθεσίας προβλέπεται από τις διατάξεις της παρ. 5 του άρθρου 13α του ν. 2251/1994.
www.bankingnews.gr
Ειδικότερα, όπως ανακοίνωσε το υπουργείο, οι παραβάσεις αφορούσαν σε:
- Μη παράδοση των προϊόντων που αγόρασαν οι καταναλωτές και μη επιστροφή των καταβληθέντων ποσών στους καταναλωτές μετά την ακύρωση της σύμβασης.
- Παροχή εσφαλμένων πληροφοριών στους καταναλωτές σχετικά με τη διαθεσιμότητα και τον χρόνο παράδοσης των προϊόντων. Η επιχείρηση, κατά παράβαση των διατάξεων για τις αγορές από απόσταση, καλούσε τους καταναλωτές να αγοράσουν προϊόντα από το ηλεκτρονικό της κατάστημα τα οποία εμφανιζόντουσαν ως διαθέσιμα, ωστόσο δεν ήταν σε θέση να τα παραδώσει.
Συστάσεις προς καταναλωτές
Συστήνεται στους καταναλωτές να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί όταν προβαίνουν σε αγορές από ηλεκτρονικά καταστήματα στα οποία εντοπίζονται ελλιπή στοιχεία δημοσιότητας (επωνυμία, ΑΦΜ, αριθμός ΓΕΜΗ, διεύθυνση έδρας) και επικοινωνίας (σταθερό τηλέφωνο και e-mail), καθώς η έλλειψη αυτών των στοιχείων ενδέχεται να αποτελεί ισχυρή ένδειξη για την ύπαρξη αθέμιτων εμπορικών πρακτικών ή περιπτώσεων εξαπάτησης του καταναλωτικού κοινού.
Μάλιστα, το υπουργείο Ανάπτυξης καλεί τους καταναλωτές που εντοπίζουν παρόμοια φαινόμενα παραπλανητικών πρακτικών από επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου να υποβάλουν την καταγγελία τους στην ηλεκτρονική σελίδα kataggelies.mindev.gov.gr.
Σημειώνεται ότι η δημοσίευση της εμπορικής επωνυμίας των παραβατών της καταναλωτικής νομοθεσίας προβλέπεται από τις διατάξεις της παρ. 5 του άρθρου 13α του ν. 2251/1994.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών