Τα φθηνά προϊόντα στη Γερμανία και τα ακριβά στη Ελλάδα δεν χωράνε στην ίδια ζυγαριά
Η κυβέρνηση χάνει τη μάχη με την ακρίβεια παρότι ο υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σρέκας έχει γίνει βασικός συνδαιτυμόνας των πρωινών ενημερωτικών τηλεοπτικών εκπομπών.
Σημαντική βοήθεια κατά της ακρίβειας δίνει και ο πρωθυπουργός με τις επισκέψεις τους σε σούπερ μάρκετ επιλέγοντας έως τώρα το Σάββατο αλλά η ένταση του προβλήματος πολλαπλασιάζεται με ταχείς ρυθμούς αντί να μειώνεται.
Η νέα πολιτική ηγεσία του Ανάπτυξης έχει καθιερώσει την ακρίβεια ως βασικό θέμα ανησυχίας των νοικοκυριών το οποίο επανήλθε στην πρώτη θέση στις δημοσκοπήσεις.
Η ακρίβεια είναι παρούσα από τον πόλεμο της Ουκρανίας τον Φεβρουάριο του 2022 με το κυβερνητικό κόμμα να αντιμετωπίζει δυο εθνικές εκλογικές αναμετρήσεις χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα.
Τα λάθος μηνύματα προς την αγορά
Οι χειρισμοί του υπουργού Κώστα Σκρέκα έθρεψαν την ακρίβεια ως θέμα και κορυφώθηκε με την κατάργηση των προσφορών για να παρέμβει ο κυβερνητικός εκπρόσωπος λέγοντας ότι δεν πρόκειται να καταργηθεί η προσφορά του 1+1.
Ωστόσο, ο υπουργός διατηρεί το θέμα των προσφορών αναδεικνύοντας το θέμα των «καθαρών τιμών» με διαρροές που προδιαγράφουν έναν νέο καθεστώς, το οποίο μπορεί να εκτινάξει τις τιμές έως και 37% για τα προϊόντα που είναι σε προσφορά.
Τα σούπερ μάρκετ δεν θέλουν τις προσφορές του 1+1
Τα επιτελεία των σούπερ μάρκετ «πετούν τη σκούφια» τους για τις επικείμενες αλλαγές στην αγορά οι με στόχο τις « καθαρές τιμές» με επίκεντρο τις προσφορές.
Ανάμεσα στα προβλήματα είναι και η διαχείριση που απαιτεί καρτελάκια, ξεχωριστούς αποθηκευτικούς χώρους και ένα λογιστήριο να δουλεύει σε υψηλές «στροφές» ενώ το κέρδος τους είναι χαμηλό.
Παράδειγμα όταν σήμερα ένα απορρυπαντικό με 70 μεζούρες με προσφορά πωλείται κάτω από τα 16 ευρώ και η αρχική του τιμή είναι 25,95 ευρώ, το πλαίσιο των καθαρών τιμών θα ανεβάζει την τελική τιμή της προσφοράς από τα 16 στα 21 ευρώ πιθανόν και σε υψηλότερη τιμή.
Τα σούπερ μάρκετ υπερθεματίζουν αυτής της πολιτικής των «καθαρών τιμών» διότι με σταθερό περιθώριο κέρδους τα έσοδα για μία αλυσίδα θα είναι πιο ικανοποιητικό όταν υπολογίζεται επί των 22 ευρώ στη τελική τιμή ενώ όταν είναι στα 16 ευρώ το αποτέλεσμα σε ευρώ θα είναι πιο χαμηλό για την αλυσίδα.
Τα μαθηματικά του υπουργείου Ανάπτυξης
Τα απλά μαθηματικά δείχνουν ότι μεγάλος χαμένος θα είναι ο καταναλωτής διότι σήμερα αγοράζει το προϊόν με 16 ευρώ και αύριο θα το βλέπει στα ράφια προς 21 ευρώ το ίδιο προϊόν.
Την ίδια στιγμή επιλεγμένα μέσα μαζικής ενημέρωσης προσήλθαν αυτοβούλως στη μάχη κατά της ακρίβειας αναδεικνύοντας σε κάθε ευκαιρία ότι οι προσφορές είναι «κοροϊδία» στρώνοντας το χαλί για αλλαγές, οι οποίες θα φέρουν άνοδο των τιμών.
«Νερό στο μύλο» της μάχης της ακρίβειας ρίχνουν τηλεοπτικοί σταθμοί με ρεπορτάζ σύγκρισης τιμών των ελληνικών προϊόντων στη Γερμανία, το Βέλγιο και σε άλλες χώρες σε σχέση με την εγχώρια αγορά.
Η σύγκριση τιμών όπως γίνεται δεν υφίσταται διότι η τελική τιμή ενός προϊόντος περιλαμβάνει όλα τα κόστη της επιχείρησης και περιλαμβάνει το περιθώριο κέρδους του καταστήματος.
Όταν τα κόστη είναι πιο ψηλά για μία ελληνική επιχείρηση σε σχέση με μια αντίστοιχη γερμανική, η τελική τιμή του προϊόντος θα είναι αισθητά πιο ανεβασμένη στο ράφι .
Η εγχώρια οικονομία συμβάλει στην άνοδο των τελικών τιμών των προϊόντων
Βέβαια είναι πιο εύκολο να πει κάποιος ότι οι εγχώριες επιχειρήσεις κερδίζουν πιο πολλά σε σχέση με τις αντίστοιχες ξένες αλλά κανένας δεν θα πει ότι η ελληνική οικονομία είναι ακριβή και στην παροχή υπηρεσιών.
Ο υπουργός Κώστας Σκρέκας με τη χθεσινή του παρουσία στην πρωινή ενημερωτική εκπομπή του Σκάι ανέδειξε ότι «Η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα στην Ευρώπη που έχει νόμο για την αθέμιτη κερδοφορία και τον εφαρμόζει. Έχουμε επιβάλλει πρόστιμα σε 4 πολυεθνικές και η πρώτη έριξε τις τιμές μέχρι 25% κάτω.
«Τα πρόστιμα ξεπερνούν τα 8 εκατομμύρια ευρώ και έχουν εισπραχθεί τα 5,5 εκατομμύρια», τόνισε ο υπουργός Ανάπτυξης, Κ. Σκρέκας.
Δηλαδή τα πρόστιμα συμβάλλουν στην πτώση των τιμών χωρίς όμως να προσκομίζει τις σχετικές αποδείξεις με τον υπουργό να διαλαλεί ότι βάζει τάξη με τον «βούρδουλα» στην αγορά.
Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr
Σημαντική βοήθεια κατά της ακρίβειας δίνει και ο πρωθυπουργός με τις επισκέψεις τους σε σούπερ μάρκετ επιλέγοντας έως τώρα το Σάββατο αλλά η ένταση του προβλήματος πολλαπλασιάζεται με ταχείς ρυθμούς αντί να μειώνεται.
Η νέα πολιτική ηγεσία του Ανάπτυξης έχει καθιερώσει την ακρίβεια ως βασικό θέμα ανησυχίας των νοικοκυριών το οποίο επανήλθε στην πρώτη θέση στις δημοσκοπήσεις.
Η ακρίβεια είναι παρούσα από τον πόλεμο της Ουκρανίας τον Φεβρουάριο του 2022 με το κυβερνητικό κόμμα να αντιμετωπίζει δυο εθνικές εκλογικές αναμετρήσεις χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα.
Τα λάθος μηνύματα προς την αγορά
Οι χειρισμοί του υπουργού Κώστα Σκρέκα έθρεψαν την ακρίβεια ως θέμα και κορυφώθηκε με την κατάργηση των προσφορών για να παρέμβει ο κυβερνητικός εκπρόσωπος λέγοντας ότι δεν πρόκειται να καταργηθεί η προσφορά του 1+1.
Ωστόσο, ο υπουργός διατηρεί το θέμα των προσφορών αναδεικνύοντας το θέμα των «καθαρών τιμών» με διαρροές που προδιαγράφουν έναν νέο καθεστώς, το οποίο μπορεί να εκτινάξει τις τιμές έως και 37% για τα προϊόντα που είναι σε προσφορά.
Τα σούπερ μάρκετ δεν θέλουν τις προσφορές του 1+1
Τα επιτελεία των σούπερ μάρκετ «πετούν τη σκούφια» τους για τις επικείμενες αλλαγές στην αγορά οι με στόχο τις « καθαρές τιμές» με επίκεντρο τις προσφορές.
Ανάμεσα στα προβλήματα είναι και η διαχείριση που απαιτεί καρτελάκια, ξεχωριστούς αποθηκευτικούς χώρους και ένα λογιστήριο να δουλεύει σε υψηλές «στροφές» ενώ το κέρδος τους είναι χαμηλό.
Παράδειγμα όταν σήμερα ένα απορρυπαντικό με 70 μεζούρες με προσφορά πωλείται κάτω από τα 16 ευρώ και η αρχική του τιμή είναι 25,95 ευρώ, το πλαίσιο των καθαρών τιμών θα ανεβάζει την τελική τιμή της προσφοράς από τα 16 στα 21 ευρώ πιθανόν και σε υψηλότερη τιμή.
Τα σούπερ μάρκετ υπερθεματίζουν αυτής της πολιτικής των «καθαρών τιμών» διότι με σταθερό περιθώριο κέρδους τα έσοδα για μία αλυσίδα θα είναι πιο ικανοποιητικό όταν υπολογίζεται επί των 22 ευρώ στη τελική τιμή ενώ όταν είναι στα 16 ευρώ το αποτέλεσμα σε ευρώ θα είναι πιο χαμηλό για την αλυσίδα.
Τα μαθηματικά του υπουργείου Ανάπτυξης
Τα απλά μαθηματικά δείχνουν ότι μεγάλος χαμένος θα είναι ο καταναλωτής διότι σήμερα αγοράζει το προϊόν με 16 ευρώ και αύριο θα το βλέπει στα ράφια προς 21 ευρώ το ίδιο προϊόν.
Την ίδια στιγμή επιλεγμένα μέσα μαζικής ενημέρωσης προσήλθαν αυτοβούλως στη μάχη κατά της ακρίβειας αναδεικνύοντας σε κάθε ευκαιρία ότι οι προσφορές είναι «κοροϊδία» στρώνοντας το χαλί για αλλαγές, οι οποίες θα φέρουν άνοδο των τιμών.
«Νερό στο μύλο» της μάχης της ακρίβειας ρίχνουν τηλεοπτικοί σταθμοί με ρεπορτάζ σύγκρισης τιμών των ελληνικών προϊόντων στη Γερμανία, το Βέλγιο και σε άλλες χώρες σε σχέση με την εγχώρια αγορά.
Η σύγκριση τιμών όπως γίνεται δεν υφίσταται διότι η τελική τιμή ενός προϊόντος περιλαμβάνει όλα τα κόστη της επιχείρησης και περιλαμβάνει το περιθώριο κέρδους του καταστήματος.
Όταν τα κόστη είναι πιο ψηλά για μία ελληνική επιχείρηση σε σχέση με μια αντίστοιχη γερμανική, η τελική τιμή του προϊόντος θα είναι αισθητά πιο ανεβασμένη στο ράφι .
Η εγχώρια οικονομία συμβάλει στην άνοδο των τελικών τιμών των προϊόντων
Βέβαια είναι πιο εύκολο να πει κάποιος ότι οι εγχώριες επιχειρήσεις κερδίζουν πιο πολλά σε σχέση με τις αντίστοιχες ξένες αλλά κανένας δεν θα πει ότι η ελληνική οικονομία είναι ακριβή και στην παροχή υπηρεσιών.
Ο υπουργός Κώστας Σκρέκας με τη χθεσινή του παρουσία στην πρωινή ενημερωτική εκπομπή του Σκάι ανέδειξε ότι «Η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα στην Ευρώπη που έχει νόμο για την αθέμιτη κερδοφορία και τον εφαρμόζει. Έχουμε επιβάλλει πρόστιμα σε 4 πολυεθνικές και η πρώτη έριξε τις τιμές μέχρι 25% κάτω.
«Τα πρόστιμα ξεπερνούν τα 8 εκατομμύρια ευρώ και έχουν εισπραχθεί τα 5,5 εκατομμύρια», τόνισε ο υπουργός Ανάπτυξης, Κ. Σκρέκας.
Δηλαδή τα πρόστιμα συμβάλλουν στην πτώση των τιμών χωρίς όμως να προσκομίζει τις σχετικές αποδείξεις με τον υπουργό να διαλαλεί ότι βάζει τάξη με τον «βούρδουλα» στην αγορά.
Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών