"Πρέπει όλοι να περιορίσουν τα κέρδη τους για να μπορέσουν οι καταναλωτές να κάνουν τις αγορές τους", τόνισε ο Κ. Σκρέκας
Ο κ. Σκρέκας μιλώντας στον ΑΝΤ1 σημείωσε ότι το «Καλάθι του νοικοκυριού» συνολικά βοήθησε την κοινωνία, υποστηρίζοντας ότι «ο πληθωρισμός μέσα στο «καλάθι του νοικοκυριού» ήταν χαμηλότερος από τον γενικότερο πληθωρισμό, όπως προέκυψε από την έρευνα της Επιτροπής Ανταγωνισμού».
Απαντώντας σε κτηνοτρόφο από την Θεσσαλία που έκανε λόγο για μεγάλο κόστος παραγωγής, ο κ. Σκρέκας υπενθύμισε ότι εκλέγεται στα Τρίκαλα και γνωρίζει καλά την κατάσταση, προσθέτοντας ότι «έχουμε πολλά προβλήματα στον πρωτογενή τομέα. Υπάρχουν πάνω από 30.000 αιτήσεις γεωργών και κτηνοτρόφων που έχουν πληγεί, οι υπηρεσίες δουλεύουν νυχθημερόν για να μπορέσουν να αποζημιωθούν δίκαια οι πληγέντες από την κακοκαιρία στην Θεσσαλία».
Για το θέμα της ακρίβειας που παραμένει το νούμερο ένα πρόβλημα για τα νοικυκορία, ο υπουργός ανέφερε ότι έχουν γίνει βήματα αντιμετώπισής του και συνεχίζεται η μάχη, χωρίς κανείς να μπορεί να πει ότι έχει επέλθει η επιθυμητή μείωση τιμών.
Ωστόσο, «αν δείτε τον πληθωρισμό των τροφίμων, τον Ιανουάριο ήταν 8,3% και τον Μάρτιο έπεσε στο 5,3%, κατά 40%. Έχουμε λάβει μέτρα και έχουν αρχίσει να αποδίδουν, όπως πχ. σε καθαριστικά σπιτιού και βρεφικές πάνες, όπου έχουμε αποπληθωριστικές τάσεις στις τιμές. Δεν πρόκειται να εφησυχάσουμε. Είδατε ότι στο ρεύμα πήραμε μέτρα και στην πορεία απέδωσαν», συμπλήρωσε.
Έλεγχοι και πρόστιμα
Κληθείς να μιλήσει για τα νέα πρόστιμα που επιβλήθηκαν σε εταιρείες για παραπλάνηση των καταναλωτών, ο υπουργός τόνσιε πως ότι συνεχίζονται αδιάκοπα οι έλεγχοι στην αγορά και τα πρόστιμα στους παραβάτες
Υποστήριξε ότι έχουν αποδώσει οι έλεγχοι και τα πρόστιμα, καθώς όπως προκύπτει από τους ελέγχους υπάρχουν όλο και λιγότερες παραβάσεις.
Όπως ανέφερε ο κ. Σκρέκας, «επιβλήθηκαν πρόστιμα σε εταιρείες για αθέμιτες εμπορικές πρακτικές και παραπλανητικές εκπτώσεις. Εμείς βάζουμε τάξη στην αγορά, δεν πρόκειται να γίνουν ανεκτές αθέμιτες εμπορικές πρακτικές, οι οποίες μπερδεύουν και θολώνουν το κριτήριο του καταναλωτή και τελικά κοστίζουν περισσότερα στην τσέπη του. Δεν είναι εύκολο για έναν καταναλωτή να παρακολουθεί για μεγάλο χρονικό διάστημα τις τιμές. Εμείς συλλέγουμε ψηφιακά χιλιάδες τιμές και τις συγκρίνουμε. Μία από τις συνηθισμένες πρακτικές είναι η αύξηση των τιμών πριν από τις εκπτώσεις για να κατεβάσουν οι εταιρείες μετά τις τιμές. Οι έλεγχοι έχουν ξεπεράσει τις 40.000 και βλέπουμε ότι η αγορά σιγά-σιγά συμμορφώνεται. Πρέπει να προστατέψουμε τον καταναλωτή».
Έκανε αναφορά και στην αναβαθμισμένη πλατφόρμα του e-katanalotis, όπου σημείωσε ότι κάθε καταναλωτής μπορεί από το κινητό του να τραβήξει μια φωτογραφία και να γράψει μια αναφορά, να την στείλει και να δοθεί έναυσμα στην ΔΙΜΕΑ για έλεγχο.
Σημείωσε ότι μέσω της πλατφόρμας μπορεί ο καταναλωτής να φτιάχνει ένα καλάθι με τα ψώνια του και να συγκρίνει τιμές σε αλυσίδες σούπερ μάρκετ πριν πάει να κάνει τις αγορές του.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών