Το ψηφιακό δελτίο αποστολής θα παρέχει τη δυνατότητα στον ελεγκτικό μηχανισμό να γνωρίζει το είδος, τον όγκο, τον τρόπο και τον προορισμό ενός φορτίου
Το ψηφιακό δελτίο αποστολής θα παρέχει τη δυνατότητα στον ελεγκτικό μηχανισμό να γνωρίζει το είδος, τον όγκο, τον τρόπο και τον προορισμό ενός φορτίου καθώς με τα χειρόγραφα δελτία είχαν εντοπισθεί περιπτώσεις όπου άλλα προϊόντα ανέγραφε το δελτίο αποστολής και άλλα μεταφέρονταν.
Αξίζει να σημειωθεί ότι την έναρξη ισχύος των νέων κανόνων, το περιεχόμενο των ψηφιακών παραστατικών διακίνησης, καθώς και τις υποχρεώσεις και τις προδιαγραφές που θα πρέπει να τηρούν οι επαγγελματίες και επιχειρήσεις προβλέπει υπουργική απόφαση που είχε τεθεί σε δημόσια διαβούλευση με την οποία εισάγεται διάκριση μεταξύ απλής και σύνθετης διακίνησης αγαθών και περιγράφεται η σειρά των ενεργειών από την έναρξη έως και την ολοκλήρωση της διακίνησης σε δύο φάσεις:
Α' φάση:
- Έκδοση παραστατικών,
- Διαβίβαση δεδομένων στο myDATA και ενημέρωση του λήπτη
- Δυνατότητα ελέγχου των διακινήσεων κατά τη διάρκεια αυτών με τη σάρωση QR Code που απεικονίζονται στα παραστατικά διακίνησης
Β' φάση:
- Ψηφιακή παρακολούθηση φορτώσεων/ μεταφορτώσεων,
- Παραλαβή παραστατικών και αγαθών με τη σάρωση QR Code των παραστατικών διακίνησης,
- Ποσοτικός και ποιοτικός έλεγχος από τον λήπτη
• Ορίζονται οι υπόχρεοι έκδοσης παραστατικών διακίνησης, ο χρόνος έκδοσης και ο χρόνος διαβίβασης των δεδομένων στο myDATA
• Αποδίδονται οι ρόλοι που μπορεί να αναλάβουν οι επιχειρήσεις κατά τη συμμετοχή τους στη διακίνηση αγαθών
•Καθορίζεται το περιεχόμενο και ο μορφότυπος των ψηφιακών παραστατικών διακίνησης, οι τύποι παραστατικών που χρησιμοποιούνται σε κάθε στάδιο της διακίνησης αγαθών και τα κανάλια διαβίβασης
•Καθιερώνεται η χρήση της Συνδυασμένης Ονοματολογίας «Taric» για την ενιαία κωδικοποίηση των διακινούμενων ειδών.
Με την έκδοση του ψηφιακού δελτίου αποστολής μέσω της πλατφόρμας myDATA, οι φορολογικές αρχές εξοπλίζονται με ένα ακόμα όπλο στη μάχη κατά της φοροδιαφυγής καθώς όλα τα στοιχεία των συναλλαγών θα διαβιβάζονται στην ΑΑΔΕ και έτσι οι ελεγκτικές αρχές θα έχουν σε πραγματικό χρόνο πλήρη εικόνα για το είδος, την ποσότητα, την αξία και τον προορισμό του προϊόντος που διακινείται.
Παράλληλα, μέχρι τέλος του χρόνου ο φοροελεγκτικός μηχανισμός θα έχει στα χέρια του το ψηφιακό πελατολόγιο που θα κάνει πρεμιέρα από τις εταιρείες Catering και τις επιχειρήσεις διοργάνωσης εκδηλώσεων και στη συνέχεια θα επεκταθεί και σε άλλες κατηγορίες επαγγελματιών. Αν και ακόμα δεν έχουν ληφθεί οριστικές αποφάσεις στη λίστα είναι πιθανόν να ενταχθούν επαγγελματίες οι οποίοι στο παρελθόν τηρούσαν πρόσθετα βιβλία τα οποία καταργήθηκαν το 2013 όπως γιατροί, φυσικοθεραπευτές-αισθητικοί, γυμναστήρια, οίκοι ευγηρίας, πάρκινγκ , συνεργεία και επιχειρήσεις ενοικίασης οχημάτων και φροντιστήρια.
Με το ψηφιακό πελατολόγιο, οι ελεγκτικές αρχές θα ανιχνεύουν τις εισπράξεις των επαγγελματιών και θα τις διασταυρώνουν με τις φορολογικές τους δηλώσεις προκειμένου να εντοπίζουν περιπτώσεις απόκρυψη εισοδήματος. Με το νέο σύστημα οι επαγγελματίες θα είναι υποχρεωμένοι να τηρούν το ψηφιακό πελατολόγιο το οποίο θα είναι διαθέσιμο στον έλεγχο και θα συγκρίνεται με το προφίλ στην εφορία.
Ουσιαστικά πρόκειται για ένα λογιστικό πρόγραμμα που θα είναι ανοικτό κατά τη διάρκεια λειτουργίας της επαγγελματικής εγκατάστασης και θα είναι διασυνδεδεμένο με το Τaxis προκειμένου να μην μπορεί να παραβιαστεί και να αλλοιωθούν τα δεδομένα.
Με αυτόν τον τρόπο, θα καταχωρείται ο αριθμός των πελατών κάθε επαγγελματία και θα συγκρίνεται με τον αριθμό των αποδείξεων παροχής υπηρεσιών που θα εκδίδεται και θα περνάει στην πλατφόρμα του MyData. Σε περίπτωση που διαπιστώνεται ότι σε μια επαγγελματική εγκατάσταση δηλώνεται περιορισμένος αριθμός πελατών αυτό θα αποτελεί κριτήριο για την διενέργεια επιτόπιου ελέγχου.
Μάριος Χριστοδούλου
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών