Στο νέο TAXIS, ο κάθε φορολογούμενος θα έχει το δικό του ψηφιακό φάκελο με πλήρες εισοδηματικό και περιουσιακό προφίλ
Στο νέο TAXIS, ο κάθε φορολογούμενος θα έχει το δικό του ψηφιακό φάκελο με πλήρες εισοδηματικό και περιουσιακό προφίλ καθώς όλες οι πληροφορίες που σήμερα βρίσκονται σε διαφορετικές ψηφιακές εφαρμογές, όπως, για παράδειγμα, οι μεταβολές στο μητρώο του, οι φορολογικές και τελωνειακές του οφειλές, οι ρυθμίσεις του, τα ακίνητά του, οι τελευταίες δηλώσεις που έχει υποβάλει κ. ά θα συγκεντρώνονται σε ένα σημείο και με βάση τα στοιχεία αυτά θα αξιολογείται αν βρίσκεται στη ζώνη υψηλού κινδύνου για φοροδιαφυγή.
Ειδικότερα, οι βασικές δράσεις του νέου Taxis είναι:
1. Σύσταση Μητρώου Φορολογουμένων: Θα περιλαμβάνει προσωπικά στοιχεία και πληροφορίες για φυσικά και νομικά πρόσωπα, θα χορηγεί Αριθμό Φορολογικού Μητρώου (ΑΦΜ) και Κωδικούς Αριθμούς Δραστηριοτήτων (ΚΑΔ) και θα διαχειρίζεται υποκαταστήματα, στοιχεία έναρξης και λήξης δραστηριοτήτων, οικογενειακή κατάσταση, σχέσεις μελών για μετέχοντες σε διοικητικά συμβούλια επιχειρήσεων, εταιρικές σχέσεις κλπ.
2. Μητρώο Κινητών και Ακινήτων Στοιχείων Περιουσίας: Θα καταγράφεται το περιουσιακό προφίλ των φορολογούμενων.
3. Λογιστική Εικόνα: Θα περιλαμβάνει λειτουργικότητες τήρησης λογαριασμού για όλους τους φορολογούμενους ενώ θα καταγράφει κινήσεις και συναλλαγές για όλους τους τύπους φόρων και όλα τα συστήματα πληρωμών, αναφορικά με υποχρεώσεις, βεβαιώσεις, εισπράξεις, διακανονισμούς, πρόστιμα, προσαυξήσεις και συμψηφισμούς.
4. Βεβαίωση Φόρου και Πληρωμές: Θα καταγράφεται το σύνολο των υποχρεώσεων για δηλώσεις και ανάλογα με το προφίλ ο φορολογούμενος θα καλείται να βεβαιώνει προσυμπληρωμένες φόρμες η να συμπληρώνει φόρμες που παρέχονται από το σύστημα. Το σύστημα θα διενεργεί διασταυρώσεις από τρίτες πηγές εφόσον ενδείκνυται, θα προχωρά σε υπολογισμό φόρου, προσαυξήσεων ή προστίμων και συμψηφισμών, θα βεβαιώνει την οφειλή ή την επιστροφή φόρου και θα εκδίδει εκκαθαριστικά.
5. Δημιουργία Αναφορών και Διαμόρφωση Πολιτικών Συμμόρφωσης: Θα περιλαμβάνει τη διαχείριση ρυθμίσεων και ληξιπρόθεσμων οφειλών με βάση ένα ενιαίο σύνολο κανόνων. Θα παρέχονται όλα τα μέσα στο φορολογούμενο για να παραμείνει στη πλευρά της οικειοθελούς συμμόρφωσης, ρυθμίζοντας τις υποχρεώσεις του.
6. Γνωστοποιήσεις - Κοινοποιήσεις, Συμμόρφωση και Διαχείριση Υποθέσεων: Η λειτουργικότητα αφορά στην ανάθεση υποθέσεων για διεκπεραίωση από στελέχη σε όλη την επικράτεια. Θα παρέχει διαχείριση και εποπτεία της κάθε υπόθεσης από «άκρο σε άκρο», καταγράφοντας δεδομένα από πλήθος συστημάτων και λειτουργιών, καθώς και τις ενέργειες των εμπλεκομένων που πραγματοποιούνται για την ολοκλήρωση της κάθε υπόθεσης.
7. Ανάλυση Κινδύνων: Θα περιλαμβάνει τη συγκρότηση προφίλ για διάφορες οντότητες. Τα προφίλ θα αρχικοποιηθούν και θα συντηρούνται αξιοποιώντας τις πιο κατάλληλες τεχνικές και μεθόδους, αναλόγως την περίπτωση και τα προβλήματα στα οποία επιδιώκεται λύση. Η λειτουργικότητα αυτή πρέπει να μπορεί να αξιοποιεί ανάλυση και μοντελοποίηση της συμπεριφοράς των υποκειμένων και να αναγνωρίζει ομοιότητες.
8. Υποστήριξη Ελέγχων: Θα περιλαμβάνει τις λειτουργικότητες οι οποίες θα υποστηρίζουν τις ελεγκτικές εργασίες που θα πραγματοποιούνται στα Ελεγκτικά Κέντρα. Θα υποστηρίζεται με δύο εκδοχές, μια για απομακρυσμένο έλεγχο και μια για επιτόπιο έλεγχο στον χώρο του φορολογούμενου. Οι λειτουργικότητες θα καλύπτουν όλο το εύρος των εργασιών, καθώς και της συλλογής και επεξεργασίας των απαραίτητων δεδομένων από συστήματα της ΑΑΔΕ και εξωτερικές πηγές, προκειμένου για την προετοιμασία, την πραγματοποίηση και την μετέπειτα επεξεργασία των ευρημάτων του ελέγχου από τα στελέχη της ΑΑΔΕ.
9. Μητρώο Ηλεκτρονικών μέσων Φορολογούμενου: Θα περιλαμβάνει υπηρεσίες διαπίστευσης, ταυτοποίησης και εγγραφής συστημάτων, που θα διαβιβάζουν με ασφαλή τρόπο δεδομένα προς την ΑΑΔΕ για λογαριασμό του φορολογούμενου, διασφαλίζοντας την εξουσιοδότησή του.
Μάριος Χριστοδούλου
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών