Ο υπουργός Ναυτιλίας έδωσε έμφαση στη συνεισφορά της ελληνικής ναυτιλίας, τονίζοντας ότι εκπροσωπεί το 15% της παγκόσμιας ναυτιλίας και το 40% της ευρωπαϊκής
Τις πολιτικές προτεραιότητες της ελληνικής Προεδρίας στην Ε.Ε. στον πυλώνα «Θάλασσα», παρουσίασε την Πέμπτη στο Ζάππειο ο υπουργός Ναυτιλίας Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης.
Όπως τόνισε «οι θάλασσες και οι ωκεανοί είναι μοχλοί της ευρωπαϊκής οικονομίας, με μεγάλο δυναμικό για καινοτομία και ανάπτυξη».
Πρόταξε δε ως πολιτικές προτεραιότητες της ελληνικής Προεδρίας τα εξής:
α) τη Διαφύλαξη και Ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της Ευρωπαϊκής Ναυτιλίας
β) την Ολοκληρωμένη Θαλάσσια Πολιτική, την έμφαση στη «Γαλάζια Ανάπτυξη» ως ευρωπαϊκή στρατηγική,
γ) τη Ναυτική Απασχόληση
δ) την Έρευνα και Καινοτομία στη Θάλασσα
ε) τη Νησιωτικότητα και τη Λιμενική Πολιτική
ζ) την Προστασία του Θαλάσσιου Περιβάλλοντος
η) τη Διασυνοριακή συνεργασία και τη Διαχείριση των Αυξανόμενων Μεταναστευτικών Ροών στα Θαλάσσια Σύνορα.
Ο υπουργός έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στο θέμα της μετανάστευσης από τα θαλάσσια σύνορα, τονίζοντας ότι η μετατόπιση της μεταναστευτικής πίεσης στα θαλάσσια σύνορα και τα πρόσφατα δυστυχήματα στη θάλασσα θέτουν, πλέον, την ανάγκη χάραξης μιας κοινής ευρωπαϊκής στρατηγικής έναντι της παράνομης μετανάστευσης.
Όπως τόνισε η γεωπολιτική αστάθεια σε χώρες της Βόρειας Αφρικής και της Μέσης Ανατολής αυξάνουν αυτήν την πίεση ακόμη περισσότερο και δημιουργούν μία επιπρόσθετη πρόκληση.
Ο υπουργός Ναυτιλίας υπογράμμισε τη σημασία του Πυλώνα «Θάλασσα» για την Ευρωπαϊκή Ένωση, λέγοντας ότι το θαλάσσιο εμπόριο, αντιστοιχώντας σε ποσοστό 90% του συνολικού εμπορίου μεταξύ ΕΕ και τρίτων χωρών και σε ποσοστό 40% του εμπορίου εντός της Ένωσης, αποτελεί καταλυτικό παράγοντα για την οικονομία και την ευημερία της ΕΕ.
Ο κ. Βαρβιτσιώτης έδωσε έμφαση και στη συνεισφορά της ελληνικής ναυτιλίας στο σύνολο της ευρωπαϊκής ναυτιλίας, λέγοντας ότι ελληνική ναυτιλία κατέχει πρωταγωνιστικό ρόλο από τη στιγμή που εκπροσωπεί το 15% της παγκόσμιας ναυτιλίας και το 40% της ευρωπαϊκής.
«Ο ελληνικός εμπορικός στόλος μετρά 1.386 πλοία με συνολική καταγεγραμμένη χωρητικότητα 72.6 εκατ. DWT, κατέχοντας την 7η θέση παγκοσμίως με σχεδόν 4.73% της παγκόσμιας χωρητικότητας» είπε και πρόσθεσε ότι περίπου το 7.3% του συνόλου των σκαφών παγκοσμίως ελέγχονται από ελληνικά συμφέροντα και 6.1% των πλοίων της γραμμής.
«Ο στόλος της ελληνικής ναυτιλίας είναι ένα μοναδικά επιτυχημένο, φωτεινό σημάδι, της ελληνικής οικονομίας» υπογράμμισε.
bankingnews.gr
Όπως τόνισε «οι θάλασσες και οι ωκεανοί είναι μοχλοί της ευρωπαϊκής οικονομίας, με μεγάλο δυναμικό για καινοτομία και ανάπτυξη».
Πρόταξε δε ως πολιτικές προτεραιότητες της ελληνικής Προεδρίας τα εξής:
α) τη Διαφύλαξη και Ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της Ευρωπαϊκής Ναυτιλίας
β) την Ολοκληρωμένη Θαλάσσια Πολιτική, την έμφαση στη «Γαλάζια Ανάπτυξη» ως ευρωπαϊκή στρατηγική,
γ) τη Ναυτική Απασχόληση
δ) την Έρευνα και Καινοτομία στη Θάλασσα
ε) τη Νησιωτικότητα και τη Λιμενική Πολιτική
ζ) την Προστασία του Θαλάσσιου Περιβάλλοντος
η) τη Διασυνοριακή συνεργασία και τη Διαχείριση των Αυξανόμενων Μεταναστευτικών Ροών στα Θαλάσσια Σύνορα.
Ο υπουργός έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στο θέμα της μετανάστευσης από τα θαλάσσια σύνορα, τονίζοντας ότι η μετατόπιση της μεταναστευτικής πίεσης στα θαλάσσια σύνορα και τα πρόσφατα δυστυχήματα στη θάλασσα θέτουν, πλέον, την ανάγκη χάραξης μιας κοινής ευρωπαϊκής στρατηγικής έναντι της παράνομης μετανάστευσης.
Όπως τόνισε η γεωπολιτική αστάθεια σε χώρες της Βόρειας Αφρικής και της Μέσης Ανατολής αυξάνουν αυτήν την πίεση ακόμη περισσότερο και δημιουργούν μία επιπρόσθετη πρόκληση.
Ο υπουργός Ναυτιλίας υπογράμμισε τη σημασία του Πυλώνα «Θάλασσα» για την Ευρωπαϊκή Ένωση, λέγοντας ότι το θαλάσσιο εμπόριο, αντιστοιχώντας σε ποσοστό 90% του συνολικού εμπορίου μεταξύ ΕΕ και τρίτων χωρών και σε ποσοστό 40% του εμπορίου εντός της Ένωσης, αποτελεί καταλυτικό παράγοντα για την οικονομία και την ευημερία της ΕΕ.
Ο κ. Βαρβιτσιώτης έδωσε έμφαση και στη συνεισφορά της ελληνικής ναυτιλίας στο σύνολο της ευρωπαϊκής ναυτιλίας, λέγοντας ότι ελληνική ναυτιλία κατέχει πρωταγωνιστικό ρόλο από τη στιγμή που εκπροσωπεί το 15% της παγκόσμιας ναυτιλίας και το 40% της ευρωπαϊκής.
«Ο ελληνικός εμπορικός στόλος μετρά 1.386 πλοία με συνολική καταγεγραμμένη χωρητικότητα 72.6 εκατ. DWT, κατέχοντας την 7η θέση παγκοσμίως με σχεδόν 4.73% της παγκόσμιας χωρητικότητας» είπε και πρόσθεσε ότι περίπου το 7.3% του συνόλου των σκαφών παγκοσμίως ελέγχονται από ελληνικά συμφέροντα και 6.1% των πλοίων της γραμμής.
«Ο στόλος της ελληνικής ναυτιλίας είναι ένα μοναδικά επιτυχημένο, φωτεινό σημάδι, της ελληνικής οικονομίας» υπογράμμισε.
bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών