Τελευταία Νέα
Πολιτική

Έριδες ΝΔ - ΠΑΣΟΚ για την προτεινόμενη αναθεώρηση του Συντάγματος - Δεν συναινέσαμε διαμηνύει το ΠΑΣΟΚ, δική μας πρωτοβουλία απαντά η ΝΔ

Έριδες ΝΔ - ΠΑΣΟΚ για την προτεινόμενη αναθεώρηση του Συντάγματος - Δεν συναινέσαμε διαμηνύει το ΠΑΣΟΚ, δική μας πρωτοβουλία απαντά η ΝΔ
Η πρόταση της ΝΔ προβλέπει την απευθείας εκλογή του Προέδρου της Δημοκρατίας από το λαό, το ασυμβίβαστο υπουργού – βουλευτή, το πόθεν έσχες των πολιτικών  ο εξορθολογισμός των ΜΜΕ και τη σύσταση Συνταγματικού Δικαστηρίου
Ζήτημα αναθεώρησης του Συντάγματος αναμένεται να θέσει ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς, σύμφωνα με πληροφορίες, με τον Δημήτρη Αβραμόπουλο να ηγείται της ομάδας που επεξεργάστηκε τους 31 άξονες της πρότασης της Νέας Δημοκρατίας.
Ανάμεσα στις προτάσεις ξεχωρίζει η απευθείας εκλογή του Προέδρου της Δημοκρατίας από τον λαό, το ασυμβίβαστο υπουργού – βουλευτή, το πόθεν έσχες των πολιτικών  ο εξορθολογισμός των ΜΜΕ και η σύσταση Συνταγματικού Δικαστηρίου.
Πάντως το ΠΑΣΟΚ σπεύδει να διαψεύσει δημοσιεύματα που υποστηρίζουν ότι υπάρχει συμφωνία ανάμεσα στον πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά και τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης Ευάγγελο Βενιζέλο, για την αναθεώρηση του Συντάγματος.
Στις αιτιάσεις του ΠΑΣΟΚ απάντησε η εκπρόσωπος τύπου της ΝΔ, Άννα Ασημακοπούλου, η οποία υποστήριξε ότι «οι προτάσεις για τη συνταγματική αναθεώρηση και τις μεταρρυθμίσεις που έχει ανάγκη η χώρα, αποτελούν μια πρωτοβουλία της Νέας Δημοκρατίας και συνέχεια της προεκλογικής δέσμευσης του Προέδρου της κ. Αντώνη Σαμαρά» και ότι οι προτάσεις αυτές θα τεθούν στην κρίση των πολιτών και των κομμάτων προκειμένου να ξεκινήσει η ουσιαστική φάση της διαδικασίας για την αναθεώρηση του Συντάγματος.
«Η πρωτοβουλία αυτή αποτελεί αναφαίρετο δημοκρατικό δικαίωμα της Νέας Δημοκρατίας, την οποία δεν εξαρτά από προηγούμενη έγκριση κανενός. Είναι σημαντικό ο σεβασμός που δείχνει η Νέα Δημοκρατία στις κομματικές πρωτοβουλίες του ΠΑΣΟΚ να επιδεικνύεται και αντίστροφα» καταλήγει στην ανακοίνωση της η κα.Ασημακοπούλου.


Οι 31 προτάσεις της ΝΔ για τη συνταγματική αναθεώρηση
Εκλογή και ενίσχυση του ρυθμιστικού ρόλου του Προέδρου της Δημοκρατίας.
Θέσπιση χρονικών ορίων ως προς τη θητεία του Πρωθυπουργού.
Θέσπιση χρονικών ορίων ως προς τις θητείες των Περιφερειαρχών, των Δημάρχων και των Συνδικαλιστών.
Ασυμβίβαστο του αξιώματος του Υπουργού με εκείνο του Βουλευτή.
Επανεξέταση του αριθμού των Βουλευτών και των Βουλευτών Επικρατείας.
Αναθεώρηση της διάταξης για την αποσβεστική προθεσμία ως προς την ποινική ευθύνη των Υπουργών και ιδίως την κατάργησή της όπως ισχύει σήμερα.
Αναθεώρηση της διάταξης για την ασυλία των Βουλευτών, ώστε να περιορισθεί αποκλειστικά στα όρια της άσκησης των κοινοβουλευτικών καθηκόντων τους.
Συνταγματική πρόβλεψη για το “πόθεν έσχες” των πολιτικών προσώπων και για την ανάθεση του ελέγχου του σε ειδικό σώμα, αποτελούμενο αποκλειστικά από ανώτατους λειτουργούς των τριών Ανώτατων Δικαστηρίων της Χώρας (πρόταση ΝΔ).
Ουσιαστικός εκδημοκρατισμός των Πολιτικών Κομμάτων και εγγυήσεις διαφάνειας στα οικονομικά τους.
Κατάργηση των βουλευτικών προνομίων που δεν έχουν σχέση με τα καθήκοντα του Βουλευτή.
Καθιέρωση σταθερού εκλογικού συστήματος με την πρόβλεψη ότι η αλλαγή του απαιτεί πλειοψηφία των 3/5 της Βουλής.
Ισχυροποίηση των εγγυήσεων για εξάντληση της διάρκειας της κοινοβουλευτικής περιόδου.
Ενίσχυση του ρόλου των Βουλευτών τόσο σε νομοθετικό όσο και σε ελεγκτικό επίπεδο.
Συνταγματική κατοχύρωση της ακρόασης κοινωνικών φορέων κατά την εξέλιξη της νομοθετικής διαδικασίας.
Θεσμοθέτηση συγκεκριμένου κυβερνητικού σχήματος και αντίστοιχου οργανογράμματος με απόφαση των 3/5 της Βουλής. Επίσης θεσμοθέτηση δύο Μόνιμων Υπηρεσιακών Υφυπουργών, Εξωτερικών και επί του Προϋπολογισμού, με 5ετή θητεία και εκλογή τους από τα 3/5 της Βουλής.
Παροχή εγγυήσεων του Δημοσίου μόνον με τυπικό νόμο.
Υποχρέωση σύνταξης μελέτης σκοπιμότητας για τα μεγάλα δημόσια έργα και προμήθειες του Δημοσίου, εκτός εκείνων του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας.
Κατάργηση του θεσμού των Γενικών Γραμματέων των Υπουργείων και της αντίστοιχης αναβάθμισης του ρόλου των Γενικών Διευθυντών.
Ίδρυση Συνταγματικού Δικαστηρίου.
Ίδρυση ειδικού τμήματος στο Συμβούλιο της Επικρατείας για την γρήγορη εκδίκαση υποθέσεων μεγάλων δημόσιων συμβάσεων και ιδιωτικών επενδύσεων.
Οριοθέτηση της εν γένει δικαιοδοσίας του Ελεγκτικού Συνεδρίου επί των δημόσιων συμβάσεων , ώστε να μη συγκρούεται με εκείνη του Συμβουλίου της Επικρατείας.
Αναθεώρηση του άρθρου 90, προς την κατεύθυνση της ενίσχυσης της ανεξαρτησίας της Δικαιοσύνης και του περιορισμού της διακριτικής ευχέρειας της Εκτελεστικής Εξουσίας ως προς την επιλογή της ηγεσίας της Δικαιοσύνης.
Αναθεώρηση του άρθρου 16, για την ίδρυση και λειτουργία μη κρατικών και μη κερδοσκοπικών Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων.
Εξορθολογισμός των διατάξεων για τα Μ.Μ.Ε. προς την κατεύθυνση της ενίσχυσης της διαφάνειας και της αντικειμενικότητάς τους.
Αναθεώρηση των περί δημοψηφισμάτων διατάξεων, για την πρόβλεψη διενέργειας δημοψηφίσματος και με λαϊκή πρωτοβουλία.
Αναμόρφωση της οικονομικής θεματικής του Συντάγματος και σύνδεσης της αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας με την οικονομική ανάπτυξη και την εξασφάλιση ανάλογης ωφέλειας για το κοινωνικό σύνολο.
Πρόβλεψη για την υποχρέωση κατάθεσης ετήσιου αναλυτικού απολογισμού από όλους τους φορείς που χρηματοδοτούνται από το κρατικό προϋπολογισμό.
Αναθεώρηση του άρθρου 17, προς την κατεύθυνση της πιο αποτελεσματικής προστασίας του πυρήνα του ατομικού δικαιώματος της ιδιοκτησίας.
Αναθεώρηση του άρθρου 24 (και του άρθρου 117 παρ. 3 και 4) προς την κατεύθυνση της πληρέστερης προστασίας του περιβάλλοντος αλλά και της αντιμετώπισης ακραίων καταστάσεων σε βάρος όχι μόνο της ατομικής ιδιοκτησίας αλλά και της περιουσίας του Δημοσίου.
Ρητή πρόβλεψη για την προστασία της εθνικής ταυτότητας και της ελληνικής γλώσσας.
Εξορθολογισμός της οργάνωσης και λειτουργίας των ανεξάρτητων αρχών.

Αναλυτικά η ανακοίνωση του γραφείου Τύπου του ΠΑΣΟΚ έχει ως εξής:

«Η κυβερνητική συνεργασία διέπεται από την προγραμματική συμφωνία των δυο κομμάτων και υπηρετεί πολύ συγκεκριμένες και επιτακτικές εθνικές ανάγκες. Ζητήματα σχετικά με την αναθεώρηση του Συντάγματος, ούτε τέθηκαν ούτε συζητήθηκαν μεταξύ των δυο κομμάτων που έχουν πριν τις εκλογές του 2012 διατυπώσει δέσμες ιδεών και προτάσεων.
» Η σκληρή εμπειρία της κρίσης που βίωσε και από την οποία αγωνίζεται να βγει και βγαίνει πλέον η χώρα είναι προφανές ότι επηρεάζει καταλυτικά κάθε συζήτηση για μελλοντική αναθεώρηση του Συντάγματος.
» Μια αναθεωρητική πρωτοβουλία όμως πριν και πάνω από ο,τιδήποτε άλλο προϋποθέτει εθνική ενότητα και πολιτική και θεσμική συναίνεση που αποτυπώνεται στις αυξημένες πλειοψηφίες που προβλέπει το άρθρο 110 του Συντάγματος.
» Στην παρούσα συγκυρία, λόγω της στείρας, μικροκομματικής και μίζερης στάσης της αντιπολίτευσης κυριαρχούν εκλογικές σκοπιμότητες και δεν υπάρχει πλαίσιο στοιχειώδους συναίνεσης για συνταγματικές αλλαγές. Ελπίζουμε μετά τις 25 Μαΐου να διαμορφωθούν στη χώρα συνθήκες που θα επιτρέπουν τέτοιες σοβαρές και υπεύθυνες συζητήσεις με τη συμμετοχή όλων των δυνάμεων του λεγόμενου συνταγματικού τόξου.
» Κάθε σχετική συζήτηση χωρίς τις παραπάνω προϋποθέσεις είναι ανούσια ή ακόμη και θεσμικά παρακινδυνευμένη. Και σίγουρα τέτοια θέματα δεν προσφέρονται για φευγαλέες προεκλογικές εντυπώσεις χωρίς βάθος, συνέχεια και το βασικό τουλάχιστον πλαίσιο μιας ευρύτερης πολιτικής και θεσμικής συναίνεσης που έχει ζωτική ανάγκη ο τόπος.
» Σε αυτές τις βασικές και θεμελιώδεις πολιτικές προϋποθέσεις επέμενε και θα επιμένει σταθερά το ΠΑΣΟΚ με προτάσεις και πρωτοβουλίες, όπως την περίοδο που έθετε μόνο του το ζήτημα της Χρυσής Αυγής και του συνταγματικού τόξου».

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης