Το ξεπούλημα του λιμανιού της Θεσσαλονίκης συνιστά πολιτικό και νομικό πραξικόπημα
Με το σωματείο των εργαζομένων στο αεροδρόμιο ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ της Θεσσαλονίκης συναντήθηκε σήμερα αντιπροσωπεία της Λαϊκής Ενότητας αποτελούμενη από τους Δημήτρη Στρατούλη, μέλος της προσωρινής πολιτικής γραμματείας της και πρώην βουλευτή, Δέσποινα Χαραλαμπίδου, Λίτσα Αμμανατίδου – Πασχαλίδου και Γιάννα Γαϊτάνη πρώην βουλευτές και τους υποψήφιους βουλευτές Α΄ Θεσσαλονίκης Παύλο Μαλαχτάρη, Χριστίνα Σουλτανίδου και Δημήτρη Ταλαίπωρο.
Ο Δημήτρης Στρατούλης κατά την διάρκεια της συνάντησης δήλωσε τα εξής:
Με την 240 Β Απόφαση του Συμβουλίου Οικονομικής Πολιτικής της Κυβέρνησης, (ΦΕΚ 98 Α, 17-8-15), εγκρίθηκε η υπογραφή από το ΤΑΙΠΕΔ της σύμβασης παραχώρησης (ξεπουλήματος) των 14 ελληνικών περιφερειακών κρατικών αεροδρομίων, μεταξύ των οποίων και το ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ της Θεσσαλονίκης, στην Γερμανική κρατική εταιρεία FRAPORT.
Η ΛΑΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ είναι αντίθετη σε αυτό το ξεπούλημα γιατί:
• Συνιστά τεράστιο οικονομικό, αντικοινωνικό, αντιαναπτυξιακό σκάνδαλο, και θα αναζητήσουμε όχι μόνο πολιτικές ευθύνες από την κυβέρνηση αλλά και αστικές και ποινικές ευθύνες από το ΔΣ του ΤΑΙΠΕΔ.
• Η σύμβαση έχει αποικιοκρατική φιλοσοφία, είναι μη συμφέρουσα για την οικονομία της χώρας μας και τις τοπικές κοινωνίες.
• Δεν συνυπολογίστηκαν στη συμφωνία οι μεγάλες δαπάνες, που θα απαιτηθούν από το δημόσιο και θα επιβαρύνουν τους φορολογούμενους της χώρας μας, για τις απαλλοτριώσεις και τις παρεμβάσεις στις υποδομές των αεροδρομίων, προκειμένου αυτά να πιστοποιηθούν από την ΥΠΑ, όπως επιβάλλουν οι διεθνείς, ευρωπαϊκοί και εθνικοί κανονισμοί.
• Υπάρχουν σοβαρές καταγγελίες, σε διεθνές επίπεδο, για παραβατική συμπεριφορά της FRAPORT, όχι μόνο σε σχέση με τα εργασιακά αλλά και με τις εθνικές νομοθεσίες (αεροδρόμια Βαλτιμόρης, Μανίλας κλπ)
• Ο σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ για την συγκεκριμένη εκχώρηση, η LUFTHANSA CONSULTING, είναι θυγατρική εταιρεία της Lufthansa, η οποία συμμετέχει στη κοινοπραξία της παραχωρησιούχου, δηλαδή στη συγκεκριμένη περίπτωση «Γιάννης κερνάει Γιάννης πίνει».
• Δεν έγινε επαναδιαπραγμάτευση της συμφωνίας, όπως σε όλους του τόνους δήλωνε η κυβέρνηση.
• Δεν γίνεται η πολυδιαφημιζόμενη από την κυβέρνηση και τους δανειστές αποκρατικοποίηση, αλλά απλά αλλαγή του ιδιοκτησιακού καθεστώτος. Τα ελληνικά κρατικά αεροδρόμια γίνονται γερμανικά κρατικά.
• Υπάρχουν σοβαρές έως σφοδρές αντιδράσεις όλων των τοπικών κοινωνικών φορέων, της τοπικής αυτοδιοίκησης, των συνδικαλιστικών οργανώσεων των εργαζομένων αλλά και των επιχειρηματιών του κλάδου.
• Παραδίδεται η τουριστική πολιτική της χώρας σε γερμανικά οικονομικά συμφέροντα, τα οποία πλέον καθετοποιούν την παραγωγή του τουριστικού προϊόντος (γερμανοί tour operatorς, γερμανική αεροπορική εταιρεία, γερμανικά ξενοδοχεία, γερμανικά αεροδρόμια). Επομένως θα διοχετεύουν με τους γνωστούς τρόπους - και μάλιστα αφορολόγητα - τα κέρδη τους στο εξωτερικό και μόνο ένα μικρό τμήμα των εσόδων από αυτή την δραστηριότητα θα παραμένει στην τοπική οικονομία ή θα αξιοποιείται για την ανάπτυξη της χώρας μας.
• Φεύγει από την αρμοδιότητα της κυβέρνησης ο καθορισμός της έννοιας του δημοσίου συμφέροντος και της τουριστικής πολιτικής ως αναπτυξιακού μοχλού της χώρας μας.
Η ΛΑΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ στηρίζει τους αγώνες των εργαζομένων στα 14 κρατικά περιφερειακά αεροδρόμια καθώς και των τοπικών κοινωνικών φορέων για την ακύρωση της εκποίησής τους, αλλά θα στηρίξει και τις προσφυγές τους στα ευρωπαϊκά δικαστήρια και στην επιτροπή ανταγωνισμού της Ε.Ε.
Συνεχίζουμε να αγωνιζόμαστε για σύγχρονα, αξιοπρεπή ασφαλή ελληνικά κρατικά αεροδρόμια, που θα αποτελούν μοχλό ανάπτυξης της οικονομίας και κοινωνίας και δεν θα εξυπηρετούν άλλα οικονομικά ή γεωπολιτικά συμφέροντα.
Το ξεπούλημα του λιμανιού της Θεσσαλονίκης συνιστά πολιτικό και νομικό πραξικόπημα
Αντιπροσωπεία της ΛΑΙΚΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ αποτελούμενη από τους Δημήτρη Στρατούλη, μέλος της προσωρινής πολιτικής γραμματείας της και πρώην βουλευτή, Δέσποινα Χαραλαμπίδου, Λίτσα Αμμανατίδου – Πασχαλίδου και Γιάννα Γαϊτάνη πρώην βουλευτές και τους υποψήφιους βουλευτές Τάσο Κανταρά, Παύλο Μαλαχτάρη, Χριστίνα Σουλτανίδου και Δημήτρη Ταλαίπωρο και στελέχη της Λαϊκής Ενότητας Θεσσαλονίκης πραγματοποίησε συνάντηση ενημέρωσης και ανταλλαγής απόψεων με το Δ.Σ. του ΟΛΘ και στη συνέχεια με τα σωματεία των εργαζομένων στο Λιμάνι της Θεσσαλονίκης.
Ο Δημήτρης Στρατούλης και οι εκπρόσωποι της Λαϊκής ενότητας συζήτησαν με διοίκηση και εργαζόμενους και εξήγησαν την πλήρη διαφωνία τους σε σχέση με το ξεπούλημα του ΟΛΘ, διότι:
• Τίθενται υπό αίρεση τα δημόσια αγαθά που συνυπάρχουν και παρέχονται από ένα λιμάνι δημόσιου χαρακτήρα. Παραδίδεται το κρίσιμο θέμα διαμόρφωσης τιμολογιακής πολιτικής και περιβαλλοντικής προστασίας σε ιδιωτικά συμφέροντα.
• Μεταφέρεται ένα λιμάνι – Πόλη στην εξουσία κερδοσκοπικών συμφερόντων, παραδίδοντας το σχεδιασμό της ανάπτυξης του και κατ’ επέκταση των ευρύτερων περιοχών της Θεσσαλονίκης σε τρίτους χωρίς καμία δυνατότητα παρέμβασης της τοπικής και περιφερειακής αυτοδιοίκησης. Ο τρόπος λειτουργίας όλα αυτά τα χρόνια της ΣΕΠ (COSCO) στο λιμάνι του Πειραιά επιβεβαιώνει αυτή την εκτίμησή μας.
• Παραδίδονται, κρίσιμες δραστηριότητες για την οικονομική ανάπτυξη της Χώρας, όπως ο Τουρισμός, η ανάπτυξη της Κρουαζιέρας, η Ακτοπλοΐα και η σύνδεση με τα Ελληνικά νησιά, και το εισαγωγικό και εξαγωγικό εμπόριο σε σχεδιασμούς των ξένων μονοπωλιακών ομίλων.
• Μετατρέπονται τα Λιμάνια σε μονοπώλια συμφερόντων ξένων κρατικών επιχειρηματικών ομίλων, σε βάρος του δημόσιου συμφέροντος αλλά και της εθνικής κυριαρχίας. Ούτε οι πιο υποτελείς αποικίες δεν εκποιούσαν σε ιδιωτικά συμφέροντα τα λιμάνια στρατηγικής σημασίας.
• Το εγχείρημα αυτό, έχει συναντήσει την ομόφωνη αντίδραση της τοπικής αυτοδιοίκησης, των κοινωνικών και παραγωγικών φορέων, που έχουν εκφραστεί τα τελευταία χρόνια με μεγάλες κινητοποιήσεις αλλά και ημερίδες και δημοσιές συζητήσεις.
Απαιτούμε από την κυβέρνηση, να ακυρωθεί άμεσα η προκήρυξη πώλησης των λιμανιών του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης και να εκφραστούν γι’ αυτό το θέμα οι πολίτες αυτών των πόλεων με τοπικά δημοψηφίσματα.
Η ΛΑΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ προτείνει μια Εθνική Λιμενική Πολιτική, που να βασίζεται:
• Στην διασφάλιση του Δημόσιου χαρακτήρα των Λιμανιών
• Στην ανάγκη για ανάπτυξη – επενδύσεις σε αυτά.
• Στην αρμονική συνύπαρξη Λιμανιών και Πόλεων
• Στην αύξηση της απασχόλησης με προσλήψεις του αναγκαίου προσωπικού.
• Στην εφαρμογή της εργατικής νομοθεσίας και των συλλογικών συμβάσεων εργασίας σε όλο το προσωπικό τους.
Η Λαϊκη Ενότητα αγωνίζεται για την κατάργηση του ΤΑΙΠΕΔ, της οργάνωσης ξεπουλήματος της δημόσιας περιουσίας, για το σταμάτημα των ιδιωτικοποιήσεων δημόσιων επιχειρησέων και υποδομών στρατηγικής σημασίας και για την ανασυγκρότησή τους, ώστε με δημόσια ιδιοκτησία και μάνατζμεντ και με λαϊκό και εργατικό έλεγχο να συμβάλλουν ως μοχλοί ανάπτυξης στην παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας.
www.bankingnews.gr
Ο Δημήτρης Στρατούλης κατά την διάρκεια της συνάντησης δήλωσε τα εξής:
Με την 240 Β Απόφαση του Συμβουλίου Οικονομικής Πολιτικής της Κυβέρνησης, (ΦΕΚ 98 Α, 17-8-15), εγκρίθηκε η υπογραφή από το ΤΑΙΠΕΔ της σύμβασης παραχώρησης (ξεπουλήματος) των 14 ελληνικών περιφερειακών κρατικών αεροδρομίων, μεταξύ των οποίων και το ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ της Θεσσαλονίκης, στην Γερμανική κρατική εταιρεία FRAPORT.
Η ΛΑΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ είναι αντίθετη σε αυτό το ξεπούλημα γιατί:
• Συνιστά τεράστιο οικονομικό, αντικοινωνικό, αντιαναπτυξιακό σκάνδαλο, και θα αναζητήσουμε όχι μόνο πολιτικές ευθύνες από την κυβέρνηση αλλά και αστικές και ποινικές ευθύνες από το ΔΣ του ΤΑΙΠΕΔ.
• Η σύμβαση έχει αποικιοκρατική φιλοσοφία, είναι μη συμφέρουσα για την οικονομία της χώρας μας και τις τοπικές κοινωνίες.
• Δεν συνυπολογίστηκαν στη συμφωνία οι μεγάλες δαπάνες, που θα απαιτηθούν από το δημόσιο και θα επιβαρύνουν τους φορολογούμενους της χώρας μας, για τις απαλλοτριώσεις και τις παρεμβάσεις στις υποδομές των αεροδρομίων, προκειμένου αυτά να πιστοποιηθούν από την ΥΠΑ, όπως επιβάλλουν οι διεθνείς, ευρωπαϊκοί και εθνικοί κανονισμοί.
• Υπάρχουν σοβαρές καταγγελίες, σε διεθνές επίπεδο, για παραβατική συμπεριφορά της FRAPORT, όχι μόνο σε σχέση με τα εργασιακά αλλά και με τις εθνικές νομοθεσίες (αεροδρόμια Βαλτιμόρης, Μανίλας κλπ)
• Ο σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ για την συγκεκριμένη εκχώρηση, η LUFTHANSA CONSULTING, είναι θυγατρική εταιρεία της Lufthansa, η οποία συμμετέχει στη κοινοπραξία της παραχωρησιούχου, δηλαδή στη συγκεκριμένη περίπτωση «Γιάννης κερνάει Γιάννης πίνει».
• Δεν έγινε επαναδιαπραγμάτευση της συμφωνίας, όπως σε όλους του τόνους δήλωνε η κυβέρνηση.
• Δεν γίνεται η πολυδιαφημιζόμενη από την κυβέρνηση και τους δανειστές αποκρατικοποίηση, αλλά απλά αλλαγή του ιδιοκτησιακού καθεστώτος. Τα ελληνικά κρατικά αεροδρόμια γίνονται γερμανικά κρατικά.
• Υπάρχουν σοβαρές έως σφοδρές αντιδράσεις όλων των τοπικών κοινωνικών φορέων, της τοπικής αυτοδιοίκησης, των συνδικαλιστικών οργανώσεων των εργαζομένων αλλά και των επιχειρηματιών του κλάδου.
• Παραδίδεται η τουριστική πολιτική της χώρας σε γερμανικά οικονομικά συμφέροντα, τα οποία πλέον καθετοποιούν την παραγωγή του τουριστικού προϊόντος (γερμανοί tour operatorς, γερμανική αεροπορική εταιρεία, γερμανικά ξενοδοχεία, γερμανικά αεροδρόμια). Επομένως θα διοχετεύουν με τους γνωστούς τρόπους - και μάλιστα αφορολόγητα - τα κέρδη τους στο εξωτερικό και μόνο ένα μικρό τμήμα των εσόδων από αυτή την δραστηριότητα θα παραμένει στην τοπική οικονομία ή θα αξιοποιείται για την ανάπτυξη της χώρας μας.
• Φεύγει από την αρμοδιότητα της κυβέρνησης ο καθορισμός της έννοιας του δημοσίου συμφέροντος και της τουριστικής πολιτικής ως αναπτυξιακού μοχλού της χώρας μας.
Η ΛΑΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ στηρίζει τους αγώνες των εργαζομένων στα 14 κρατικά περιφερειακά αεροδρόμια καθώς και των τοπικών κοινωνικών φορέων για την ακύρωση της εκποίησής τους, αλλά θα στηρίξει και τις προσφυγές τους στα ευρωπαϊκά δικαστήρια και στην επιτροπή ανταγωνισμού της Ε.Ε.
Συνεχίζουμε να αγωνιζόμαστε για σύγχρονα, αξιοπρεπή ασφαλή ελληνικά κρατικά αεροδρόμια, που θα αποτελούν μοχλό ανάπτυξης της οικονομίας και κοινωνίας και δεν θα εξυπηρετούν άλλα οικονομικά ή γεωπολιτικά συμφέροντα.
Το ξεπούλημα του λιμανιού της Θεσσαλονίκης συνιστά πολιτικό και νομικό πραξικόπημα
Αντιπροσωπεία της ΛΑΙΚΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ αποτελούμενη από τους Δημήτρη Στρατούλη, μέλος της προσωρινής πολιτικής γραμματείας της και πρώην βουλευτή, Δέσποινα Χαραλαμπίδου, Λίτσα Αμμανατίδου – Πασχαλίδου και Γιάννα Γαϊτάνη πρώην βουλευτές και τους υποψήφιους βουλευτές Τάσο Κανταρά, Παύλο Μαλαχτάρη, Χριστίνα Σουλτανίδου και Δημήτρη Ταλαίπωρο και στελέχη της Λαϊκής Ενότητας Θεσσαλονίκης πραγματοποίησε συνάντηση ενημέρωσης και ανταλλαγής απόψεων με το Δ.Σ. του ΟΛΘ και στη συνέχεια με τα σωματεία των εργαζομένων στο Λιμάνι της Θεσσαλονίκης.
Ο Δημήτρης Στρατούλης και οι εκπρόσωποι της Λαϊκής ενότητας συζήτησαν με διοίκηση και εργαζόμενους και εξήγησαν την πλήρη διαφωνία τους σε σχέση με το ξεπούλημα του ΟΛΘ, διότι:
• Τίθενται υπό αίρεση τα δημόσια αγαθά που συνυπάρχουν και παρέχονται από ένα λιμάνι δημόσιου χαρακτήρα. Παραδίδεται το κρίσιμο θέμα διαμόρφωσης τιμολογιακής πολιτικής και περιβαλλοντικής προστασίας σε ιδιωτικά συμφέροντα.
• Μεταφέρεται ένα λιμάνι – Πόλη στην εξουσία κερδοσκοπικών συμφερόντων, παραδίδοντας το σχεδιασμό της ανάπτυξης του και κατ’ επέκταση των ευρύτερων περιοχών της Θεσσαλονίκης σε τρίτους χωρίς καμία δυνατότητα παρέμβασης της τοπικής και περιφερειακής αυτοδιοίκησης. Ο τρόπος λειτουργίας όλα αυτά τα χρόνια της ΣΕΠ (COSCO) στο λιμάνι του Πειραιά επιβεβαιώνει αυτή την εκτίμησή μας.
• Παραδίδονται, κρίσιμες δραστηριότητες για την οικονομική ανάπτυξη της Χώρας, όπως ο Τουρισμός, η ανάπτυξη της Κρουαζιέρας, η Ακτοπλοΐα και η σύνδεση με τα Ελληνικά νησιά, και το εισαγωγικό και εξαγωγικό εμπόριο σε σχεδιασμούς των ξένων μονοπωλιακών ομίλων.
• Μετατρέπονται τα Λιμάνια σε μονοπώλια συμφερόντων ξένων κρατικών επιχειρηματικών ομίλων, σε βάρος του δημόσιου συμφέροντος αλλά και της εθνικής κυριαρχίας. Ούτε οι πιο υποτελείς αποικίες δεν εκποιούσαν σε ιδιωτικά συμφέροντα τα λιμάνια στρατηγικής σημασίας.
• Το εγχείρημα αυτό, έχει συναντήσει την ομόφωνη αντίδραση της τοπικής αυτοδιοίκησης, των κοινωνικών και παραγωγικών φορέων, που έχουν εκφραστεί τα τελευταία χρόνια με μεγάλες κινητοποιήσεις αλλά και ημερίδες και δημοσιές συζητήσεις.
Απαιτούμε από την κυβέρνηση, να ακυρωθεί άμεσα η προκήρυξη πώλησης των λιμανιών του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης και να εκφραστούν γι’ αυτό το θέμα οι πολίτες αυτών των πόλεων με τοπικά δημοψηφίσματα.
Η ΛΑΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ προτείνει μια Εθνική Λιμενική Πολιτική, που να βασίζεται:
• Στην διασφάλιση του Δημόσιου χαρακτήρα των Λιμανιών
• Στην ανάγκη για ανάπτυξη – επενδύσεις σε αυτά.
• Στην αρμονική συνύπαρξη Λιμανιών και Πόλεων
• Στην αύξηση της απασχόλησης με προσλήψεις του αναγκαίου προσωπικού.
• Στην εφαρμογή της εργατικής νομοθεσίας και των συλλογικών συμβάσεων εργασίας σε όλο το προσωπικό τους.
Η Λαϊκη Ενότητα αγωνίζεται για την κατάργηση του ΤΑΙΠΕΔ, της οργάνωσης ξεπουλήματος της δημόσιας περιουσίας, για το σταμάτημα των ιδιωτικοποιήσεων δημόσιων επιχειρησέων και υποδομών στρατηγικής σημασίας και για την ανασυγκρότησή τους, ώστε με δημόσια ιδιοκτησία και μάνατζμεντ και με λαϊκό και εργατικό έλεγχο να συμβάλλουν ως μοχλοί ανάπτυξης στην παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών