Ουδέποτε κοινοποιήθηκε στη Βουλή η σύμβαση του ΤΑΙΠΕΔ με την κοινοπραξία Fraport AG – Κοπελούζου αναφέρει η Λαϊκή Ενότητα
Παράνομη και επιζήμια τόσο για την οικονομία και την κοινωνία όσο και για την εθνική ασφάλεια χαρακτηρίζει τη συμφωνία για την παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων η Λαϊκή Ενότητα.
Σε ανακοίνωση της η Λαϊκή Ενότητα κάνει λόγο για «μια ιδιωτικοποίηση δώρο στο Γερμανικό Δημόσιο», υπογραμμίζοντας πως ουδέποτε κοινοποιήθηκε στη Βουλή η Σύμβαση του ΤΑΙΠΕΔ με την κοινοπραξία Fraport AG – Κοπελούζου, και κανείς δεν γνωρίζει τους ακριβείς όρους αυτής.
Σύμφωνα με τη ΛΑΕ, η υπόθεση βρίσκεται στο Συμβούλιο της Επικρατείας όπου ακόμα δεν έχουν εκδικαστεί οι 4 Αιτήσεις Ακύρωσης αυτοδιοικητικών και συνδικαλιστικών φορέων για τη συγκεκριμένη παράνομη παραχώρηση, ενώ όπως υπογραμμίζει «η απόφαση αρ. 240Β του Κυβερνητικού Συμβουλίου Οικονομικής Πολιτικής της 13-8-2015 (ΦΕΚ 98Α’/ 17-8-2015), με την οποία εγκρίθηκε η υπογραφή από το ΤΑΙΠΕΔ της Σύμβασης Παραχώρησης, έχει εκδοθεί από κατά τον νόμο αναρμόδιο όργανο και βάσει μη ορισμένης και ουσιαστικά ανύπαρκτης εξουσιοδότησης του ν.4336/2015 και είναι άκυρη και κατ’ουσίαν ανυπόστατη».
Επιπλέον, η Λαϊκή Ενότητα υποστηρίζει πως «ο ιδιώτης ενώ στη σαρανταετία θα εισπράξει πάνω από 22 δις ευρώ, θα αποδώσει στο κράτος μόνο 3,85 δις, την ίδια στιγμή που το δημόσιο μόνο από το “σπατόσημο” θα έχει στη σαρανταετία έσοδα 8 δις ευρώ.
Με καθαρά οικονομικούς όρους, το ελληνικό κράτος θα έχει από την εν λόγω ιδιωτικοποίηση έως και τετραπλάσια απώλεια εσόδων».
Ολόκληρη η ανακοίνωση της ΛΑΕ:
«Ανακοινώθηκε χτες η υπογραφή της «απόρρητης» σύμβασης του ΤΑΙΠΕΔ με την κοινοπραξία Fraport AG – Κοπελούζου για την παραχώρηση των 14 Περιφερειακών Κρατικών Αερολιμένων της Ελλάδας. Η είδηση αυτή συνοδεύτηκε από διθυραμβικές κραυγές εκπροσώπων του εγχώριου και διεθνούς μνημονιακού κατεστημένου, που από καιρό τώρα μεθοδεύουν την υφαρπαγή της δημόσιας γης και περιουσίας, κόντρα στη βούληση της πλειοψηφίας του λαού, κόντρα στο Σύνταγμα της Ελλάδας και το δημόσιο συμφέρον της χώρας.
Πρόκειται για μια ιδιωτικοποίηση - δώρο στο Γερμανικό Δημόσιο - παράνομη και επιζήμια τόσο για την οικονομία, την κοινωνία όσο και την εθνική μας ασφάλεια. Η Λαϊκή Ενότητα έχει 15 σοβαρούς λόγους να παλεύει για την ακύρωση της πραξικοπηματικής σύμβασης παραχώρησης των Περιφερειακών Αεροδρομίων:
1. Ουδέποτε κοινοποιήθηκε στο ελληνικό κοινοβούλιο η Σύμβαση του ΤΑΙΠΕΔ με την κοινοπραξία Fraport AG – Κοπελούζου, και κανείς δεν γνωρίζει τους ακριβείς όρους αυτής (οι βουλευτές της ΛΑΕ είχαν μάταια ζητήσει τα στοιχεία στον κοινοβουλευτικό έλεγχο [4571/24-08-15]).
2. Η υπόθεση βρίσκεται στο Συμβούλιο της Επικρατείας όπου ακόμα δεν έχουν εκδικαστεί οι 4 Αιτήσεις Ακύρωσης αυτοδιοικητικών και συνδικαλιστικών φορέων για τη συγκεκριμένη παράνομη παραχώρηση.
3. Η απόφαση αρ. 240Β του Κυβερνητικού Συμβουλίου Οικονομικής Πολιτικής της 13-8-2015 (ΦΕΚ 98Α’/ 17-8-2015), με την οποία εγκρίθηκε η υπογραφή από το ΤΑΙΠΕΔ της Σύμβασης Παραχώρησης, έχει εκδοθεί από κατά τον νόμο αναρμόδιο όργανο και βάσει μη ορισμένης και ουσιαστικά ανύπαρκτης εξουσιοδότησης του ν.4336/2015 και είναι άκυρη και κατ’ουσίαν ανυπόστατη.
4. Η παραχώρηση της διαχείρισης και εκμετάλλευσης των Περιφερειακών Αεροδρομίων για 42 χρόνια παραβιάζει την συνταγματική προστασία των δημοσίων ιδιοχρήστων πραγμάτων, συνεπώς οι εξουσιοδοτικές διατάξεις του ν.3986/2011 (άρθρο 2 παρ. 4 και άρθρο 5 παρ. 1 και 2) ως προς αυτά τα πράγματα αντίκεινται στο Σύνταγμα και στο εντός του σύστημα προστασίας της δημόσιας περιουσίας.
5. Η συμπερίληψη της εταιρείας “Lufthansa” στο μετοχικό κεφάλαιο της επιλεχθείσας κοινοπραξίας “Fraport A.G.-Slentel Ltd” είναι ασύμβατη, σύμφωνα με τους ευρωενωσιακούς και διεθνείς κανόνες περί διαφάνειας, αμεροληψίας και ελεύθερου ανταγωνισμού, με την λειτουργία της εταιρείας “Lufthansa” ως επενδυτικού συμβούλου του ελληνικού Δημοσίου στην υπόθεση της εν λόγω ιδιωτικοποίησης.
6. Η συγκεκριμένη παραχώρηση παραβιάζει το δίκαιο του ανταγωνισμού, όπως αυτό τίθεται από την Συνθήκη Λειτουργίας της Ε.Ε., το ενωσιακό δίκαιο και την νομολογία του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Δ.Ε.Ε.).
7. Η Fraport AG - Slentel Ltd για τη συγκεκριμένη ιδιωτικοποίηση, θα πληρώσει εφάπαξ στο ελληνικό δημόσιο 1,234 δις ευρώ. Αυτά ισοδυναμούν με τα τριετή καθαρά έσοδα του κράτους από τα αεροδρόμια.
8. Το εφάπαξ αυτό “τίμημα” στην πραγματικότητα περιορίζεται σε περίπου 0,7 δις ευρώ, διότι με την ιδιωτικοποίηση, το δημόσιο θα κληθεί να επιστρέψει στην Ε.Ε. - να χρεώσει δηλαδή σε βάρος εθνικών πόρων του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων - τα 520 εκατ. ευρώ έργων ΕΣΠΑ που ήδη “τρέχουν” στα αεροδρόμια της Θεσ/νίκης και των Χανίων.
9. Το ετήσιο μίσθωμα που θα καταβάλει η Fraport AG - Slentel Ltd για τα 14 Αεροδρόμια είναι 0,023 δις. Αυτό ισοδυναμεί με τον ετήσιο περίπου τζίρο μόνο του Κρατικού Αερολιμένα Κέρκυρας, είναι δε λιγότερο από τα ετήσια έσοδα του κράτους από τις εμπορικές και μόνο χρήσεις σε όλα τα αεροδρόμια.
10. Ο ιδιώτης ενώ στη σαρανταετία θα εισπράξει πάνω από 22 δις ευρώ, θα αποδώσει στο κράτος μόνο 3,85 δις, την ίδια στιγμή που το δημόσιο μόνο από το “σπατόσημο” θα έχει στη σαρανταετία έσοδα 8 δις ευρώ. Με καθαρά οικονομικούς όρους, το ελληνικό κράτος θα έχει από την εν λόγω ιδιωτικοποίηση έως και τετραπλάσια απώλεια εσόδων.
11. Αν εκποιηθούν τα οικονομικά εύρωστα αεροδρόμια, που χρηματοδοτούν σήμερα τα οικονομικά αδύναμα (Κάρπαθος, Ικαρία, Χίος, Νάξος, Σητεία, Σύρος, Αστυπάλαια, Κύθηρα, Κάσος, Καστελλόριζο, Λέρος, Λήμνος, Μήλος, Πάρος, Σκύρος, Αλεξανδρούπολη, Ιωάννινα, Καλαμάτα), τότε δημιουργείται άλλη μια «τρύπα» στον κρατικό προϋπολογισμό. Με δεδομένο το γεγονός των χαμηλών προσόδων πολλών μικρών αερολιμένων, η βιωσιμότητά τους σε συνθήκες αγοράς και ανταγωνισμού θα είναι αδύνατη.
12. Υπάρχουν συμβόλαια παραχώρησης ακινήτων της ΥΠΑ ευθέως ανακλητά, που έως τώρα αξιοποιούνται από Ελληνικά Αθλητικά Κέντρα, ΟΤΑ κλπ. Όλα αυτά αν ανακληθούν από τον ιδιώτη, θα δημιουργήσουν επιπλέον έξοδα για το κράτος και την αυτοδιοίκηση. Αντίστοιχη απώλεια εσόδων, θα υπάρξει από τη μη αξιοποίηση παροπλισμένων εγκαταστάσεων των Αερολιμένων από υπηρεσίες της τοπικής αυτοδιοίκησης που τώρα δαπανούν τεράστια ποσά σε μισθώματα.
13. Αν σκεφτούμε ότι στις νησιωτικές περιφέρειες ο βαθμός εξάρτησης του Τουρισμού από τις αερομεταφορές, κυμαίνεται από 85% έως 90%, τότε εύκολα διαπιστώνουμε τον έλεγχο που μπορεί να επιβάλει στο τουριστικό κεφάλαιο το οποιοσδήποτε ιδιωτικό μονοπώλιο, εν προκειμένω της Fraport AG - Slentel Ltd. Επιπρόσθετα, κανένα ιδιωτικό αεροδρόμιο δεν θα κρατήσει χαμηλά τα τέλη χρήσης, ώστε να αυξηθεί η τουριστική κίνηση ή να εξυπηρετηθούν οι κοινωνικές ανάγκες μιας περιοχής.
14. Με το ξεπούλημα των Αεροδρομίων στην Fraport AG - εν μέρει στο Γερμανικό Δημόσιο -, δεν μπορεί να εξασφαλιστεί η ακεραιότητα του εργασιακού καθεστώτος των υπαλλήλων όλων των Τμημάτων του Κρατικού Αερολιμένα Κέρκυρας, των εργαζομένων στις δημόσιες υπηρεσίες υποστήριξης αεροδρομίου (τελωνειακός - υγειονομικός έλεγχος, ταχυδρομείο, πυροσβεστική, ΕΚΑΒ, αστυνόμευση κλπ), των εργαζόμενων στους εξωτερικούς παρόχους (καύσιμα, στάθμευση, ασφάλεια, καθαριότητα, συντήρηση κλπ) όπως και των εργαζομένων στις επιχειρήσεις εντός αεροδρομίου (εστίαση, λιανεμπόριο, διαφημίσεις κλπ). Οι απολύσεις εργαζομένων συνιστούν μια πάγια τακτική των πολυεθνικών και συγκεκριμένα της FRAPORT AG - Slentel Ltd.
15. Οι βασικές αναπτυξιακές υποδομές του κράτους ανήκουν στο λαό, ελέγχονται από το λαό και εξυπηρετούν το λαό. Δεν αποτελούν λεία των πολυεθνικών και των εγχώριων διαπλεκόμενων επενδυτών, που μοναδικό σκοπό έχουν την κερδοσκοπία σε βάρος των μικρών και μεσαίων στρωμάτων της κοινωνίας, σε βάρος των εργαζομένων.
16. Τα ελληνικά αεροδρόμια πρέπει να παραμείνουν δημόσια, όπως συμβαίνει στις περισσότερες χώρες του κόσμου. Μπορούν να διπλασιάσουν την επιχειρησιακή ικανότητα και τα κέρδη τους, άρα και τα δημόσια έσοδα. Χρειάζεται άμεσα να εφαρμοστεί η κατά το νόμο ανταποδοτικότητα των τελών στα ίδια τα Περιφερειακά Αεροδρόμια, έτσι ώστε να ολοκληρωθούν τα έργα των κατά τόπους τεχνικών υπηρεσιών των Αερολιμένων. Πρέπει να σταματήσει η πολιτική της υποβάθμισης - απαξίωσής τους.
17. Αν ολοκληρωθεί η εν λόγω ιδιωτικοποίηση, θα γίνει ενάντια στα συμφέροντα της Ελλάδας, θα πρόκειται κυριολεκτικά για υφαρπαγή βασικών περιουσιακών στοιχείων του κράτους έναντι πινακίου φακής και για υποταγή της παραγωγικής διαδικασίας και της κοινωνικής ανάπτυξης της χώρας, στα κερδοσκοπικά συμφέροντα της κοινοπραξίας Fraport AG - Slentel Ltd.
18. Το ίδιο θα συμβεί και στην περίπτωση ιδιωτικοποίησης υπό τη μορφή κοινοπρακτικού σχήματος ΣΔΙΤ, τόσο λόγω της υπάρχουσας νομοθεσίας όσο και λόγω της ουσιαστικής πρόθεσης της Fraport AG για εύκολο και γρήγορο κέρδος, που σε καμία περίπτωση δεν θα την αποτρέψει από την μονοπωλιακή πρακτική της περικοπής εργαζομένων και της αύξησης των ναύλων.
19. Η συγκεκριμένη ιδιωτικοποίηση, θα αποτελέσει αντικείμενο μελλοντικής διερεύνησης οικονομικού και πολιτικού σκανδάλου. Η διαχείριση της δημόσιας περιουσίας δεν μπορεί να μην είναι ΔΙΑΦΑΝΗΣ και ΕΛΕΓΚΤΕΑ και γι’ αυτό το λόγο θα αποδοθούν και ποινικές ευθύνες.
20. Δεν αναγνωρίζουμε το ρόλο και τους σκοπούς της σύστασης του ΤΑΙΠΕΔ πόσο μάλλον ως αρμόδιου οργάνου διαχείρισης της δημόσιας περιουσίας. Θεωρούμε αντισυνταγματικό το νόμο σύστασής του και αντισυνταγματικά στο σύνολο τα Μνημόνια και τους εφαρμοστικούς τους νόμους.
Η Λαϊκή Ενότητα θα παλέψει μέχρι τέλους για την έξοδο της Ελλάδας από τα βάρβαρα Μνημόνια της υποταγής, θα αντισταθεί σε ό,τι υποθηκεύει το μέλλον και την αξιοπρέπεια του λαού μας. Η κοινωνία ενωμένη θα δώσει την προοδευτική απάντηση σε όλες τις κυβερνήσεις που δεν δίστασαν και δεν διστάζουν να μεταφράζουν την προσπάθεια υφαρπαγής της δημόσιας γης και περιουσίας σε απλό διαπραγματευτικό προαπαιτούμενο. Όλοι μαζί θα ανατρέψουμε τα νεοφιλελεύθερα σχέδια της Ε.Ε. και της εγχώριας διαπλοκής που δρομολογούν το ξεπούλημα της χώρας μας. Οι πραξικοπηματικές ιδιωτικοποιήσεις του ΤΑΙΠΕΔ και της κυβέρνησης ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΡΑΣΟΥΝ».
www.bankingnews.gr
Σε ανακοίνωση της η Λαϊκή Ενότητα κάνει λόγο για «μια ιδιωτικοποίηση δώρο στο Γερμανικό Δημόσιο», υπογραμμίζοντας πως ουδέποτε κοινοποιήθηκε στη Βουλή η Σύμβαση του ΤΑΙΠΕΔ με την κοινοπραξία Fraport AG – Κοπελούζου, και κανείς δεν γνωρίζει τους ακριβείς όρους αυτής.
Σύμφωνα με τη ΛΑΕ, η υπόθεση βρίσκεται στο Συμβούλιο της Επικρατείας όπου ακόμα δεν έχουν εκδικαστεί οι 4 Αιτήσεις Ακύρωσης αυτοδιοικητικών και συνδικαλιστικών φορέων για τη συγκεκριμένη παράνομη παραχώρηση, ενώ όπως υπογραμμίζει «η απόφαση αρ. 240Β του Κυβερνητικού Συμβουλίου Οικονομικής Πολιτικής της 13-8-2015 (ΦΕΚ 98Α’/ 17-8-2015), με την οποία εγκρίθηκε η υπογραφή από το ΤΑΙΠΕΔ της Σύμβασης Παραχώρησης, έχει εκδοθεί από κατά τον νόμο αναρμόδιο όργανο και βάσει μη ορισμένης και ουσιαστικά ανύπαρκτης εξουσιοδότησης του ν.4336/2015 και είναι άκυρη και κατ’ουσίαν ανυπόστατη».
Επιπλέον, η Λαϊκή Ενότητα υποστηρίζει πως «ο ιδιώτης ενώ στη σαρανταετία θα εισπράξει πάνω από 22 δις ευρώ, θα αποδώσει στο κράτος μόνο 3,85 δις, την ίδια στιγμή που το δημόσιο μόνο από το “σπατόσημο” θα έχει στη σαρανταετία έσοδα 8 δις ευρώ.
Με καθαρά οικονομικούς όρους, το ελληνικό κράτος θα έχει από την εν λόγω ιδιωτικοποίηση έως και τετραπλάσια απώλεια εσόδων».
Ολόκληρη η ανακοίνωση της ΛΑΕ:
«Ανακοινώθηκε χτες η υπογραφή της «απόρρητης» σύμβασης του ΤΑΙΠΕΔ με την κοινοπραξία Fraport AG – Κοπελούζου για την παραχώρηση των 14 Περιφερειακών Κρατικών Αερολιμένων της Ελλάδας. Η είδηση αυτή συνοδεύτηκε από διθυραμβικές κραυγές εκπροσώπων του εγχώριου και διεθνούς μνημονιακού κατεστημένου, που από καιρό τώρα μεθοδεύουν την υφαρπαγή της δημόσιας γης και περιουσίας, κόντρα στη βούληση της πλειοψηφίας του λαού, κόντρα στο Σύνταγμα της Ελλάδας και το δημόσιο συμφέρον της χώρας.
Πρόκειται για μια ιδιωτικοποίηση - δώρο στο Γερμανικό Δημόσιο - παράνομη και επιζήμια τόσο για την οικονομία, την κοινωνία όσο και την εθνική μας ασφάλεια. Η Λαϊκή Ενότητα έχει 15 σοβαρούς λόγους να παλεύει για την ακύρωση της πραξικοπηματικής σύμβασης παραχώρησης των Περιφερειακών Αεροδρομίων:
1. Ουδέποτε κοινοποιήθηκε στο ελληνικό κοινοβούλιο η Σύμβαση του ΤΑΙΠΕΔ με την κοινοπραξία Fraport AG – Κοπελούζου, και κανείς δεν γνωρίζει τους ακριβείς όρους αυτής (οι βουλευτές της ΛΑΕ είχαν μάταια ζητήσει τα στοιχεία στον κοινοβουλευτικό έλεγχο [4571/24-08-15]).
2. Η υπόθεση βρίσκεται στο Συμβούλιο της Επικρατείας όπου ακόμα δεν έχουν εκδικαστεί οι 4 Αιτήσεις Ακύρωσης αυτοδιοικητικών και συνδικαλιστικών φορέων για τη συγκεκριμένη παράνομη παραχώρηση.
3. Η απόφαση αρ. 240Β του Κυβερνητικού Συμβουλίου Οικονομικής Πολιτικής της 13-8-2015 (ΦΕΚ 98Α’/ 17-8-2015), με την οποία εγκρίθηκε η υπογραφή από το ΤΑΙΠΕΔ της Σύμβασης Παραχώρησης, έχει εκδοθεί από κατά τον νόμο αναρμόδιο όργανο και βάσει μη ορισμένης και ουσιαστικά ανύπαρκτης εξουσιοδότησης του ν.4336/2015 και είναι άκυρη και κατ’ουσίαν ανυπόστατη.
4. Η παραχώρηση της διαχείρισης και εκμετάλλευσης των Περιφερειακών Αεροδρομίων για 42 χρόνια παραβιάζει την συνταγματική προστασία των δημοσίων ιδιοχρήστων πραγμάτων, συνεπώς οι εξουσιοδοτικές διατάξεις του ν.3986/2011 (άρθρο 2 παρ. 4 και άρθρο 5 παρ. 1 και 2) ως προς αυτά τα πράγματα αντίκεινται στο Σύνταγμα και στο εντός του σύστημα προστασίας της δημόσιας περιουσίας.
5. Η συμπερίληψη της εταιρείας “Lufthansa” στο μετοχικό κεφάλαιο της επιλεχθείσας κοινοπραξίας “Fraport A.G.-Slentel Ltd” είναι ασύμβατη, σύμφωνα με τους ευρωενωσιακούς και διεθνείς κανόνες περί διαφάνειας, αμεροληψίας και ελεύθερου ανταγωνισμού, με την λειτουργία της εταιρείας “Lufthansa” ως επενδυτικού συμβούλου του ελληνικού Δημοσίου στην υπόθεση της εν λόγω ιδιωτικοποίησης.
6. Η συγκεκριμένη παραχώρηση παραβιάζει το δίκαιο του ανταγωνισμού, όπως αυτό τίθεται από την Συνθήκη Λειτουργίας της Ε.Ε., το ενωσιακό δίκαιο και την νομολογία του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Δ.Ε.Ε.).
7. Η Fraport AG - Slentel Ltd για τη συγκεκριμένη ιδιωτικοποίηση, θα πληρώσει εφάπαξ στο ελληνικό δημόσιο 1,234 δις ευρώ. Αυτά ισοδυναμούν με τα τριετή καθαρά έσοδα του κράτους από τα αεροδρόμια.
8. Το εφάπαξ αυτό “τίμημα” στην πραγματικότητα περιορίζεται σε περίπου 0,7 δις ευρώ, διότι με την ιδιωτικοποίηση, το δημόσιο θα κληθεί να επιστρέψει στην Ε.Ε. - να χρεώσει δηλαδή σε βάρος εθνικών πόρων του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων - τα 520 εκατ. ευρώ έργων ΕΣΠΑ που ήδη “τρέχουν” στα αεροδρόμια της Θεσ/νίκης και των Χανίων.
9. Το ετήσιο μίσθωμα που θα καταβάλει η Fraport AG - Slentel Ltd για τα 14 Αεροδρόμια είναι 0,023 δις. Αυτό ισοδυναμεί με τον ετήσιο περίπου τζίρο μόνο του Κρατικού Αερολιμένα Κέρκυρας, είναι δε λιγότερο από τα ετήσια έσοδα του κράτους από τις εμπορικές και μόνο χρήσεις σε όλα τα αεροδρόμια.
10. Ο ιδιώτης ενώ στη σαρανταετία θα εισπράξει πάνω από 22 δις ευρώ, θα αποδώσει στο κράτος μόνο 3,85 δις, την ίδια στιγμή που το δημόσιο μόνο από το “σπατόσημο” θα έχει στη σαρανταετία έσοδα 8 δις ευρώ. Με καθαρά οικονομικούς όρους, το ελληνικό κράτος θα έχει από την εν λόγω ιδιωτικοποίηση έως και τετραπλάσια απώλεια εσόδων.
11. Αν εκποιηθούν τα οικονομικά εύρωστα αεροδρόμια, που χρηματοδοτούν σήμερα τα οικονομικά αδύναμα (Κάρπαθος, Ικαρία, Χίος, Νάξος, Σητεία, Σύρος, Αστυπάλαια, Κύθηρα, Κάσος, Καστελλόριζο, Λέρος, Λήμνος, Μήλος, Πάρος, Σκύρος, Αλεξανδρούπολη, Ιωάννινα, Καλαμάτα), τότε δημιουργείται άλλη μια «τρύπα» στον κρατικό προϋπολογισμό. Με δεδομένο το γεγονός των χαμηλών προσόδων πολλών μικρών αερολιμένων, η βιωσιμότητά τους σε συνθήκες αγοράς και ανταγωνισμού θα είναι αδύνατη.
12. Υπάρχουν συμβόλαια παραχώρησης ακινήτων της ΥΠΑ ευθέως ανακλητά, που έως τώρα αξιοποιούνται από Ελληνικά Αθλητικά Κέντρα, ΟΤΑ κλπ. Όλα αυτά αν ανακληθούν από τον ιδιώτη, θα δημιουργήσουν επιπλέον έξοδα για το κράτος και την αυτοδιοίκηση. Αντίστοιχη απώλεια εσόδων, θα υπάρξει από τη μη αξιοποίηση παροπλισμένων εγκαταστάσεων των Αερολιμένων από υπηρεσίες της τοπικής αυτοδιοίκησης που τώρα δαπανούν τεράστια ποσά σε μισθώματα.
13. Αν σκεφτούμε ότι στις νησιωτικές περιφέρειες ο βαθμός εξάρτησης του Τουρισμού από τις αερομεταφορές, κυμαίνεται από 85% έως 90%, τότε εύκολα διαπιστώνουμε τον έλεγχο που μπορεί να επιβάλει στο τουριστικό κεφάλαιο το οποιοσδήποτε ιδιωτικό μονοπώλιο, εν προκειμένω της Fraport AG - Slentel Ltd. Επιπρόσθετα, κανένα ιδιωτικό αεροδρόμιο δεν θα κρατήσει χαμηλά τα τέλη χρήσης, ώστε να αυξηθεί η τουριστική κίνηση ή να εξυπηρετηθούν οι κοινωνικές ανάγκες μιας περιοχής.
14. Με το ξεπούλημα των Αεροδρομίων στην Fraport AG - εν μέρει στο Γερμανικό Δημόσιο -, δεν μπορεί να εξασφαλιστεί η ακεραιότητα του εργασιακού καθεστώτος των υπαλλήλων όλων των Τμημάτων του Κρατικού Αερολιμένα Κέρκυρας, των εργαζομένων στις δημόσιες υπηρεσίες υποστήριξης αεροδρομίου (τελωνειακός - υγειονομικός έλεγχος, ταχυδρομείο, πυροσβεστική, ΕΚΑΒ, αστυνόμευση κλπ), των εργαζόμενων στους εξωτερικούς παρόχους (καύσιμα, στάθμευση, ασφάλεια, καθαριότητα, συντήρηση κλπ) όπως και των εργαζομένων στις επιχειρήσεις εντός αεροδρομίου (εστίαση, λιανεμπόριο, διαφημίσεις κλπ). Οι απολύσεις εργαζομένων συνιστούν μια πάγια τακτική των πολυεθνικών και συγκεκριμένα της FRAPORT AG - Slentel Ltd.
15. Οι βασικές αναπτυξιακές υποδομές του κράτους ανήκουν στο λαό, ελέγχονται από το λαό και εξυπηρετούν το λαό. Δεν αποτελούν λεία των πολυεθνικών και των εγχώριων διαπλεκόμενων επενδυτών, που μοναδικό σκοπό έχουν την κερδοσκοπία σε βάρος των μικρών και μεσαίων στρωμάτων της κοινωνίας, σε βάρος των εργαζομένων.
16. Τα ελληνικά αεροδρόμια πρέπει να παραμείνουν δημόσια, όπως συμβαίνει στις περισσότερες χώρες του κόσμου. Μπορούν να διπλασιάσουν την επιχειρησιακή ικανότητα και τα κέρδη τους, άρα και τα δημόσια έσοδα. Χρειάζεται άμεσα να εφαρμοστεί η κατά το νόμο ανταποδοτικότητα των τελών στα ίδια τα Περιφερειακά Αεροδρόμια, έτσι ώστε να ολοκληρωθούν τα έργα των κατά τόπους τεχνικών υπηρεσιών των Αερολιμένων. Πρέπει να σταματήσει η πολιτική της υποβάθμισης - απαξίωσής τους.
17. Αν ολοκληρωθεί η εν λόγω ιδιωτικοποίηση, θα γίνει ενάντια στα συμφέροντα της Ελλάδας, θα πρόκειται κυριολεκτικά για υφαρπαγή βασικών περιουσιακών στοιχείων του κράτους έναντι πινακίου φακής και για υποταγή της παραγωγικής διαδικασίας και της κοινωνικής ανάπτυξης της χώρας, στα κερδοσκοπικά συμφέροντα της κοινοπραξίας Fraport AG - Slentel Ltd.
18. Το ίδιο θα συμβεί και στην περίπτωση ιδιωτικοποίησης υπό τη μορφή κοινοπρακτικού σχήματος ΣΔΙΤ, τόσο λόγω της υπάρχουσας νομοθεσίας όσο και λόγω της ουσιαστικής πρόθεσης της Fraport AG για εύκολο και γρήγορο κέρδος, που σε καμία περίπτωση δεν θα την αποτρέψει από την μονοπωλιακή πρακτική της περικοπής εργαζομένων και της αύξησης των ναύλων.
19. Η συγκεκριμένη ιδιωτικοποίηση, θα αποτελέσει αντικείμενο μελλοντικής διερεύνησης οικονομικού και πολιτικού σκανδάλου. Η διαχείριση της δημόσιας περιουσίας δεν μπορεί να μην είναι ΔΙΑΦΑΝΗΣ και ΕΛΕΓΚΤΕΑ και γι’ αυτό το λόγο θα αποδοθούν και ποινικές ευθύνες.
20. Δεν αναγνωρίζουμε το ρόλο και τους σκοπούς της σύστασης του ΤΑΙΠΕΔ πόσο μάλλον ως αρμόδιου οργάνου διαχείρισης της δημόσιας περιουσίας. Θεωρούμε αντισυνταγματικό το νόμο σύστασής του και αντισυνταγματικά στο σύνολο τα Μνημόνια και τους εφαρμοστικούς τους νόμους.
Η Λαϊκή Ενότητα θα παλέψει μέχρι τέλους για την έξοδο της Ελλάδας από τα βάρβαρα Μνημόνια της υποταγής, θα αντισταθεί σε ό,τι υποθηκεύει το μέλλον και την αξιοπρέπεια του λαού μας. Η κοινωνία ενωμένη θα δώσει την προοδευτική απάντηση σε όλες τις κυβερνήσεις που δεν δίστασαν και δεν διστάζουν να μεταφράζουν την προσπάθεια υφαρπαγής της δημόσιας γης και περιουσίας σε απλό διαπραγματευτικό προαπαιτούμενο. Όλοι μαζί θα ανατρέψουμε τα νεοφιλελεύθερα σχέδια της Ε.Ε. και της εγχώριας διαπλοκής που δρομολογούν το ξεπούλημα της χώρας μας. Οι πραξικοπηματικές ιδιωτικοποιήσεις του ΤΑΙΠΕΔ και της κυβέρνησης ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΡΑΣΟΥΝ».
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών