Διευκρινίσεις σχετικά με τις κυβερνητικές αποφάσεις για την προστασία των εργασιακών δικαιωμάτων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ δίνει ο Υπουργός Ναυτιλίας, Θ. Δρίτσας
Σειρά διευκρινίσεων δίνει ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Θοδωρής Δρίτσας, επί των ανακοινώσεων των ΟΜ.Υ.Λ.Ε., της Ένωσης Μονίμων και Δοκίμων Λιμενεργατών Ο.Λ.Π. και του Συνδέσμου Εποπτών-Αρχιεργατών Ο.Λ.Π.
Σύμφωνα με τον κ. Δρίτσα, «πριν από λίγες ώρες δημοσιοποιήθηκε η δήλωση της Υφυπουργού παρά τω Πρωθυπουργώ κας Όλγας Γεροβασίλη σχετικά με τις κυβερνητικές αποφάσεις για την προστασία των εργασιακών δικαιωμάτων στα Λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης.
Παρά τη σαφήνεια της δήλωσης, η ανακοίνωση των εκπροσώπων των εργαζομένων που ακολούθησε, αποτυπώνει μια ανάγνωση με την οποία φαίνεται να παρερμηνεύονται οι κυβερνητικές πρωτοβουλίες».
Ως αρμόδιος Υπουργός που επί μήνες χειρίζεται μαζί με τους συναδέλφους του, συναρμόδιους Υπουργούς, τα θέματα αυτά, ο κ. Δρίτσας τονίζει ότι οφείλει τις παρακάτω διευκρινίσεις:
1. Κατόπιν συλλογικής προσπάθειας, η κυβέρνηση αποφάσισε να προσθέσει στο σχέδιο του κυρωτικού Νόμου της τροποποιημένης Σύμβασης Παραχώρησης Ελληνικού Δημοσίου – ΟΛΠ ΑΕ άρθρο 11Α σύμφωνα με το οποίο :
α) διατηρείται σε ισχύ ο υφιστάμενος Γενικός Κανονισμός Προσωπικού της ΟΛΠ ΑΕ
β) το Διοικητικό Συμβούλιο της ΟΛΠ ΑΕ διατηρεί το δικαίωμα που ήδη είχε σύμφωνα με το άρθρο τέταρτο του Ν. 2688/1999 να αντικαθιστά τον υφιστάμενο Γενικό Κανονισμό Προσωπικού.
Aυτή είναι η αλήθεια, την οποία δε μπορεί να αναιρέσει καμία διαφορετική επίκληση νόμου ως προς τη διαδικασία αντικατάστασης
γ) η αντικατάσταση του υφιστάμενου Γενικού Κανονισμού Προσωπικού γίνεται σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις, από τις οποίες δεν επιτρέπεται οποιαδήποτε παρέκκλιση.
Με τον τρόπο αυτό διασφαλίζεται ο απαρέγκλιτος σεβασμός στο δικαίωμα των συνδικαλιστικών ενώσεων των εργαζομένων να συμμετέχουν σε τυχόν διαδικασία αντικατάστασης του εν λόγω Κανονισμού και η αποφυγή μονομερών αποφάσεων εκ μέρους του παραχωρησιούχου.
Αυτή είναι η αλήθεια και τεκμηριώνεται απολύτως νομικά και ανεξαρτήτως προθέσεων
δ) διατηρείται σε ισχύ ο Κανονισμός Εσωτερικής Οργάνωσης και Λειτουργίας της ΟΛΠ ΑΕ
ε) το Διοικητικό Συμβούλιο της ΟΛΠ ΑΕ διατηρεί το δικαίωμα που ήδη είχε σύμφωνα με το άρθρο τέταρτο του Ν. 2688/1999 να αντικαθιστά τον υφιστάμενο Κανονισμό Εσωτερικής Οργάνωσης και Λειτουργίας της ΟΛΠ ΑΕ.
2. Προς αποφυγή παρεξηγήσεων και παρερμηνειών διευκρινίζονται τα εξής:
α) η κείμενη νομοθεσία απαγορεύει με απόλυτο τρόπο στον παραχωρησιούχο να καταργήσει τον υφιστάμενο Γενικό Κανονισμό Προσωπικού και ταυτόχρονα να λειτουργήσει την ΟΛΠ ΑΕ έστω και μια (1) μέρα χωρίς Γενικό Κανονισμό Προσωπικού
β) η κείμενη νομοθεσία προβλέπει με τρόπο σαφή ότι λειτουργία της ΟΛΠ ΑΕ χωρίς Γενικό Κανονισμό Προσωπικού έστω και μια (1) μέρα αποτελεί υψηλής σοβαρότητας παράβαση της εργατικής νομοθεσίας για την οποία είναι επιτρεπτή ακόμα και η επιβολή της διοικητικής κύρωσης της προσωρινής διακοπής της λειτουργίας του παραχωρησιούχου.
Τα ανωτέρω σε συνδυασμό με τις ισχύουσες ρυθμίσεις περί μετενέργειας αποκλείουν οποιαδήποτε ερμηνεία περί δήθεν δικαιώματος του παραχωρησιούχου να καταργήσει τον υφιστάμενο Γενικό Κανονισμό Προσωπικού και δήθεν δυνατότητας να λειτουργήσει την ΟΛΠ ΑΕ χωρίς τέτοιον Κανονισμό.
3. Με βάση τα παραπάνω και με δεδομένο ότι ούτως ή άλλως διατηρείται η ισχύουσα συλλογική σύμβαση εργασίας καθίσταται βέβαιο ότι με την ολοκλήρωση της διαδικασίας κύρωσης της Σύμβασης Παραχώρησης ανάμεσα στο Ελληνικό Δημόσιο και στην ΟΛΠ ΑΕ δεν είναι με κανένα τρόπο επιτρεπτή η αιφνίδια και μονομερής ανατροπή των εργασιακών σχέσεων και συγκεκριμένα ο παραχωρησιούχος δε δικαιούται μονομερώς :
α) να μετατρέψει συμβάσεις εξαρτημένης εργασίας σε συμβάσεις έργου
β) να μειώσει μισθούς
γ) να απολύσει εργαζομένους της ΟΛΠ ΑΕ χωρίς να τηρήσει την προβλεπόμενη από τον υφιστάμενο Γενικό Κανονισμό Προσωπικού διαδικασία και μόνο για τους περιοριστικά αναφερόμενους σε αυτόν λόγους.
4. Δεν αποτελεί παρά θεσμική εγγύηση των εργασιακών δικαιωμάτων η πρόβλεψη εφαρμογής της νομοθεσίας που αφορά στα δικαιώματα των εργαζομένων σε ιδιωτικές ανώνυμες εταιρείες, αφού καθίσταται σαφές ότι δεν επιτρέπεται οποιαδήποτε απόκλιση.
Όσο για το προϋφιστάμενο καθεστώς έγκρισης των κανονισμών προσωπικού κρατικών ανωνύμων εταιρειών με υπουργικές αποφάσεις, επισημαίνονται τα εξής:
α) η επέκτασή τους σε ιδιωτικές εταιρείες θέτει σοβαρά ζητήματα συνταγματικής τάξης και αντίθεσης στο ευρωπαϊκό δίκαιο
β) η ανάμιξη της εκτελεστικής εξουσίας στις συλλογικές διαπραγματεύσεις δεν εγγυάται πάντοτε ούτε την προστασία των εργαζομένων, ούτε την ισότητα των όπλων και σε κάθε περίπτωση πρόκειται για εξαιρετικό καθεστώς από το οποίο δε διέπονται άλλες ιδιωτικές ανώνυμες εταιρείες.
Εξάλλου και πέρα από όλα αυτά το μέχρι σήμερα καθεστώς της έγκρισης του Γενικού Κανονισμού Προσωπικού της ΟΛΠ ΑΕ από Υπουργούς δεν αποδείχθηκε χωρίς προβλήματα, όπως συνάγεται από την απλή και μόνο ανάγνωση της με αριθμό 45/2014 απόφασης του Εφετείου Πειραιά, η οποία κατόπιν της με αριθμό 5/2011 απόφασης της Ολομέλειας του Αρείου Πάγου, έκρινε ότι υπάρχουν διατάξεις του Κανονισμού (ως προς τον υπολογισμό του επιδόματος αδείας) οι οποίες ΔΕΝ ήταν ευνοϊκότερες από την εργατική νομοθεσία.
5. Έχει ήδη δρομολογηθεί η σύνταξη της τροπολογίας για την παροχή στους εργαζόμενους της ΟΛΠ ΑΕ και της ΟΛΘ ΑΕ δυνατότητας μετάταξης στο στενό και ευρύτερο δημόσιο τομέα.
Η ρύθμιση αυτή αποτελεί προϊόν αιτήματος των εργαζομένων στον Πειραιά και στη Θεσσαλονίκη, αίτημα το οποίο διαβίβασαν στην κυβέρνηση οι εκπρόσωποι των σωματείων.
6. Υπενθυμίζεται ότι με τα άρθρα 128 και 131 του πρόσφατα ψηφισμένου Νόμου 4389/2016 διασφαλίστηκε η δυνατότητα της Δημόσιας Αρχής Λιμένα να εκδίδει κανονισμούς για το προσωπικό που εργάζεται στην περιοχή του Λιμένα Πειραιά και τον τρόπο έκδοσης των αντίστοιχων αδειών άσκησης επαγγέλματος. Πρόκειται για σημαντικό βήμα, με το οποίο δίνεται στο Ελληνικό Δημόσιο το αναγκαίο εργαλείο για την αποφυγή πρακτικών καταστρατήγησης διατάξεων αναγκαστικού δικαίου με τη μέθοδο outsourcing.
Στο Συμβούλιο Διοίκησης της Δημόσιας Αρχής Λιμένα συμμετέχει και εκπρόσωπος της ΟΜΥΛΕ, προκειμένου να συμβάλει ενεργά στη διαμόρφωση όλων των αναγκαίων κανονιστικών ρυθμίσεων.
7. Επιπρόσθετα, εξακολουθεί να θεωρείται αναγκαία η κύρωση των Διεθνών Συμβάσεων Εργασίας 137 και 152.
8. Τέλος, επαναλαμβάνεται ότι στο σχέδιο τροποποιημένης Σύμβασης Παραχώρησης ανάμεσα στο Ελληνικό Δημόσιο και την ΟΛΘ ΑΕ έχει ήδη ληφθεί μέριμνα για τη διατήρηση σε ισχύ του Γενικού Κανονισμού Προσωπικού και του Κανονισμού Εσωτερικής Οργάνωσης και Λειτουργίας.
Παράλληλα, έχει ήδη συγκροτηθεί στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Ομάδα Εργασίας με σκοπό την επανεξέταση των όρων που αφορούν στους όρους και προϋποθέσεις σύναψης υπεργολαβικών συμβάσεων από τον μελλοντικό παραχωρησιούχο, προκειμένου να περιφρουρηθεί το δημόσιο συμφέρον και να προστατευτούν οι εργαζόμενοι.
9. Τα παραπάνω αποτέλεσαν προϊόν κοπιώδους προσπάθειας και η ακρίβειά τους έχει πιστοποιηθεί από νομικά επιτελεία συναρμόδιων κυβερνητικών φορέων, περιλαμβανομένου φυσικά και του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Είμαστε πάντοτε δεκτικοί σε διάλογο, επεξήγηση, ερμηνεία και υποστήριξη των ανωτέρω και έτοιμοι να διασφαλίσουμε την απαρέγκλιτη εφαρμογή τους στην πράξη σε συνεργασία με όλες τις συναρμόδιες αρχές από την πρώτη ώρα κύρωσης της τροποποιημένης Σύμβασης Παραχώρησης ανάμεσα στο Ελληνικό Δημόσιο και στην ΟΛΠ ΑΕ.
10. Όλα τα παραπάνω αποτελούν βήματα προς τα μπροστά, τα οποία κατακτήθηκαν με επίπονη και συστηματική προσπάθεια πρωτίστως των εργαζομένων σε ΟΛΠ ΑΕ και ΟΛΘ ΑΕ, με την οποία επιτυγχάνεται η διασφάλιση της σταθερότητας των εργασιακών σχέσεων.
Ο κ. Δρίτσας τονίζει ότι «η δική μας βούληση να συμπαρασταθούμε στα δίκαια αιτήματα των εργαζομένων είναι, πιστεύουμε, αποδεδειγμένη και θεσμικά αποτυπωμένη σε συγκεκριμένες νομοθετικές ρυθμίσεις.
Αυτά που κατακτήθηκαν με τους αγώνες των εργαζομένων της ΟΛΠ ΑΕ και του ΟΛΘ ΑΕ αποτελούν ισχυρές παρακαταθήκες για το μέλλον.
Είμαστε όλοι υποχρεωμένοι να τις προστατέψουμε.
Καλούμε όλους να συμβάλουν ώστε η νέα περίοδος στα λιμάνια να αποτελέσει εφαλτήριο μιας αναπτυξιακής διαδικασίας με ανθρώπινο πρόσωπο.
Καλούμε τους εργαζομένους της ΟΛΠ ΑΕ και της ΟΛΘ ΑΕ να αποτιμήσουν με νηφαλιότητα τις θεσμικές πρωτοβουλίες της κυβέρνησης».
Όπως αναφέρει, «η σημασία των Λιμανιών του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης είναι πολύ μεγάλη για να χωρέσει σε μερικές λέξεις, που τίποτα απολύτως δεν προσθέτουν σε όσα ήδη κατοχυρώθηκαν».
«Ας μην αναλωνόμαστε σε διατυπώσεις που παραπέμπουν σε ... “δελτία θυελλωδών ανέμων”.
Δε βοηθούν κανέναν, αντιθέτως βλάπτουν όλους», καταλήγει ο κ. Δρίτσας.
www.bankingnews.gr
Σύμφωνα με τον κ. Δρίτσα, «πριν από λίγες ώρες δημοσιοποιήθηκε η δήλωση της Υφυπουργού παρά τω Πρωθυπουργώ κας Όλγας Γεροβασίλη σχετικά με τις κυβερνητικές αποφάσεις για την προστασία των εργασιακών δικαιωμάτων στα Λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης.
Παρά τη σαφήνεια της δήλωσης, η ανακοίνωση των εκπροσώπων των εργαζομένων που ακολούθησε, αποτυπώνει μια ανάγνωση με την οποία φαίνεται να παρερμηνεύονται οι κυβερνητικές πρωτοβουλίες».
Ως αρμόδιος Υπουργός που επί μήνες χειρίζεται μαζί με τους συναδέλφους του, συναρμόδιους Υπουργούς, τα θέματα αυτά, ο κ. Δρίτσας τονίζει ότι οφείλει τις παρακάτω διευκρινίσεις:
1. Κατόπιν συλλογικής προσπάθειας, η κυβέρνηση αποφάσισε να προσθέσει στο σχέδιο του κυρωτικού Νόμου της τροποποιημένης Σύμβασης Παραχώρησης Ελληνικού Δημοσίου – ΟΛΠ ΑΕ άρθρο 11Α σύμφωνα με το οποίο :
α) διατηρείται σε ισχύ ο υφιστάμενος Γενικός Κανονισμός Προσωπικού της ΟΛΠ ΑΕ
β) το Διοικητικό Συμβούλιο της ΟΛΠ ΑΕ διατηρεί το δικαίωμα που ήδη είχε σύμφωνα με το άρθρο τέταρτο του Ν. 2688/1999 να αντικαθιστά τον υφιστάμενο Γενικό Κανονισμό Προσωπικού.
Aυτή είναι η αλήθεια, την οποία δε μπορεί να αναιρέσει καμία διαφορετική επίκληση νόμου ως προς τη διαδικασία αντικατάστασης
γ) η αντικατάσταση του υφιστάμενου Γενικού Κανονισμού Προσωπικού γίνεται σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις, από τις οποίες δεν επιτρέπεται οποιαδήποτε παρέκκλιση.
Με τον τρόπο αυτό διασφαλίζεται ο απαρέγκλιτος σεβασμός στο δικαίωμα των συνδικαλιστικών ενώσεων των εργαζομένων να συμμετέχουν σε τυχόν διαδικασία αντικατάστασης του εν λόγω Κανονισμού και η αποφυγή μονομερών αποφάσεων εκ μέρους του παραχωρησιούχου.
Αυτή είναι η αλήθεια και τεκμηριώνεται απολύτως νομικά και ανεξαρτήτως προθέσεων
δ) διατηρείται σε ισχύ ο Κανονισμός Εσωτερικής Οργάνωσης και Λειτουργίας της ΟΛΠ ΑΕ
ε) το Διοικητικό Συμβούλιο της ΟΛΠ ΑΕ διατηρεί το δικαίωμα που ήδη είχε σύμφωνα με το άρθρο τέταρτο του Ν. 2688/1999 να αντικαθιστά τον υφιστάμενο Κανονισμό Εσωτερικής Οργάνωσης και Λειτουργίας της ΟΛΠ ΑΕ.
2. Προς αποφυγή παρεξηγήσεων και παρερμηνειών διευκρινίζονται τα εξής:
α) η κείμενη νομοθεσία απαγορεύει με απόλυτο τρόπο στον παραχωρησιούχο να καταργήσει τον υφιστάμενο Γενικό Κανονισμό Προσωπικού και ταυτόχρονα να λειτουργήσει την ΟΛΠ ΑΕ έστω και μια (1) μέρα χωρίς Γενικό Κανονισμό Προσωπικού
β) η κείμενη νομοθεσία προβλέπει με τρόπο σαφή ότι λειτουργία της ΟΛΠ ΑΕ χωρίς Γενικό Κανονισμό Προσωπικού έστω και μια (1) μέρα αποτελεί υψηλής σοβαρότητας παράβαση της εργατικής νομοθεσίας για την οποία είναι επιτρεπτή ακόμα και η επιβολή της διοικητικής κύρωσης της προσωρινής διακοπής της λειτουργίας του παραχωρησιούχου.
Τα ανωτέρω σε συνδυασμό με τις ισχύουσες ρυθμίσεις περί μετενέργειας αποκλείουν οποιαδήποτε ερμηνεία περί δήθεν δικαιώματος του παραχωρησιούχου να καταργήσει τον υφιστάμενο Γενικό Κανονισμό Προσωπικού και δήθεν δυνατότητας να λειτουργήσει την ΟΛΠ ΑΕ χωρίς τέτοιον Κανονισμό.
3. Με βάση τα παραπάνω και με δεδομένο ότι ούτως ή άλλως διατηρείται η ισχύουσα συλλογική σύμβαση εργασίας καθίσταται βέβαιο ότι με την ολοκλήρωση της διαδικασίας κύρωσης της Σύμβασης Παραχώρησης ανάμεσα στο Ελληνικό Δημόσιο και στην ΟΛΠ ΑΕ δεν είναι με κανένα τρόπο επιτρεπτή η αιφνίδια και μονομερής ανατροπή των εργασιακών σχέσεων και συγκεκριμένα ο παραχωρησιούχος δε δικαιούται μονομερώς :
α) να μετατρέψει συμβάσεις εξαρτημένης εργασίας σε συμβάσεις έργου
β) να μειώσει μισθούς
γ) να απολύσει εργαζομένους της ΟΛΠ ΑΕ χωρίς να τηρήσει την προβλεπόμενη από τον υφιστάμενο Γενικό Κανονισμό Προσωπικού διαδικασία και μόνο για τους περιοριστικά αναφερόμενους σε αυτόν λόγους.
4. Δεν αποτελεί παρά θεσμική εγγύηση των εργασιακών δικαιωμάτων η πρόβλεψη εφαρμογής της νομοθεσίας που αφορά στα δικαιώματα των εργαζομένων σε ιδιωτικές ανώνυμες εταιρείες, αφού καθίσταται σαφές ότι δεν επιτρέπεται οποιαδήποτε απόκλιση.
Όσο για το προϋφιστάμενο καθεστώς έγκρισης των κανονισμών προσωπικού κρατικών ανωνύμων εταιρειών με υπουργικές αποφάσεις, επισημαίνονται τα εξής:
α) η επέκτασή τους σε ιδιωτικές εταιρείες θέτει σοβαρά ζητήματα συνταγματικής τάξης και αντίθεσης στο ευρωπαϊκό δίκαιο
β) η ανάμιξη της εκτελεστικής εξουσίας στις συλλογικές διαπραγματεύσεις δεν εγγυάται πάντοτε ούτε την προστασία των εργαζομένων, ούτε την ισότητα των όπλων και σε κάθε περίπτωση πρόκειται για εξαιρετικό καθεστώς από το οποίο δε διέπονται άλλες ιδιωτικές ανώνυμες εταιρείες.
Εξάλλου και πέρα από όλα αυτά το μέχρι σήμερα καθεστώς της έγκρισης του Γενικού Κανονισμού Προσωπικού της ΟΛΠ ΑΕ από Υπουργούς δεν αποδείχθηκε χωρίς προβλήματα, όπως συνάγεται από την απλή και μόνο ανάγνωση της με αριθμό 45/2014 απόφασης του Εφετείου Πειραιά, η οποία κατόπιν της με αριθμό 5/2011 απόφασης της Ολομέλειας του Αρείου Πάγου, έκρινε ότι υπάρχουν διατάξεις του Κανονισμού (ως προς τον υπολογισμό του επιδόματος αδείας) οι οποίες ΔΕΝ ήταν ευνοϊκότερες από την εργατική νομοθεσία.
5. Έχει ήδη δρομολογηθεί η σύνταξη της τροπολογίας για την παροχή στους εργαζόμενους της ΟΛΠ ΑΕ και της ΟΛΘ ΑΕ δυνατότητας μετάταξης στο στενό και ευρύτερο δημόσιο τομέα.
Η ρύθμιση αυτή αποτελεί προϊόν αιτήματος των εργαζομένων στον Πειραιά και στη Θεσσαλονίκη, αίτημα το οποίο διαβίβασαν στην κυβέρνηση οι εκπρόσωποι των σωματείων.
6. Υπενθυμίζεται ότι με τα άρθρα 128 και 131 του πρόσφατα ψηφισμένου Νόμου 4389/2016 διασφαλίστηκε η δυνατότητα της Δημόσιας Αρχής Λιμένα να εκδίδει κανονισμούς για το προσωπικό που εργάζεται στην περιοχή του Λιμένα Πειραιά και τον τρόπο έκδοσης των αντίστοιχων αδειών άσκησης επαγγέλματος. Πρόκειται για σημαντικό βήμα, με το οποίο δίνεται στο Ελληνικό Δημόσιο το αναγκαίο εργαλείο για την αποφυγή πρακτικών καταστρατήγησης διατάξεων αναγκαστικού δικαίου με τη μέθοδο outsourcing.
Στο Συμβούλιο Διοίκησης της Δημόσιας Αρχής Λιμένα συμμετέχει και εκπρόσωπος της ΟΜΥΛΕ, προκειμένου να συμβάλει ενεργά στη διαμόρφωση όλων των αναγκαίων κανονιστικών ρυθμίσεων.
7. Επιπρόσθετα, εξακολουθεί να θεωρείται αναγκαία η κύρωση των Διεθνών Συμβάσεων Εργασίας 137 και 152.
8. Τέλος, επαναλαμβάνεται ότι στο σχέδιο τροποποιημένης Σύμβασης Παραχώρησης ανάμεσα στο Ελληνικό Δημόσιο και την ΟΛΘ ΑΕ έχει ήδη ληφθεί μέριμνα για τη διατήρηση σε ισχύ του Γενικού Κανονισμού Προσωπικού και του Κανονισμού Εσωτερικής Οργάνωσης και Λειτουργίας.
Παράλληλα, έχει ήδη συγκροτηθεί στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Ομάδα Εργασίας με σκοπό την επανεξέταση των όρων που αφορούν στους όρους και προϋποθέσεις σύναψης υπεργολαβικών συμβάσεων από τον μελλοντικό παραχωρησιούχο, προκειμένου να περιφρουρηθεί το δημόσιο συμφέρον και να προστατευτούν οι εργαζόμενοι.
9. Τα παραπάνω αποτέλεσαν προϊόν κοπιώδους προσπάθειας και η ακρίβειά τους έχει πιστοποιηθεί από νομικά επιτελεία συναρμόδιων κυβερνητικών φορέων, περιλαμβανομένου φυσικά και του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Είμαστε πάντοτε δεκτικοί σε διάλογο, επεξήγηση, ερμηνεία και υποστήριξη των ανωτέρω και έτοιμοι να διασφαλίσουμε την απαρέγκλιτη εφαρμογή τους στην πράξη σε συνεργασία με όλες τις συναρμόδιες αρχές από την πρώτη ώρα κύρωσης της τροποποιημένης Σύμβασης Παραχώρησης ανάμεσα στο Ελληνικό Δημόσιο και στην ΟΛΠ ΑΕ.
10. Όλα τα παραπάνω αποτελούν βήματα προς τα μπροστά, τα οποία κατακτήθηκαν με επίπονη και συστηματική προσπάθεια πρωτίστως των εργαζομένων σε ΟΛΠ ΑΕ και ΟΛΘ ΑΕ, με την οποία επιτυγχάνεται η διασφάλιση της σταθερότητας των εργασιακών σχέσεων.
Ο κ. Δρίτσας τονίζει ότι «η δική μας βούληση να συμπαρασταθούμε στα δίκαια αιτήματα των εργαζομένων είναι, πιστεύουμε, αποδεδειγμένη και θεσμικά αποτυπωμένη σε συγκεκριμένες νομοθετικές ρυθμίσεις.
Αυτά που κατακτήθηκαν με τους αγώνες των εργαζομένων της ΟΛΠ ΑΕ και του ΟΛΘ ΑΕ αποτελούν ισχυρές παρακαταθήκες για το μέλλον.
Είμαστε όλοι υποχρεωμένοι να τις προστατέψουμε.
Καλούμε όλους να συμβάλουν ώστε η νέα περίοδος στα λιμάνια να αποτελέσει εφαλτήριο μιας αναπτυξιακής διαδικασίας με ανθρώπινο πρόσωπο.
Καλούμε τους εργαζομένους της ΟΛΠ ΑΕ και της ΟΛΘ ΑΕ να αποτιμήσουν με νηφαλιότητα τις θεσμικές πρωτοβουλίες της κυβέρνησης».
Όπως αναφέρει, «η σημασία των Λιμανιών του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης είναι πολύ μεγάλη για να χωρέσει σε μερικές λέξεις, που τίποτα απολύτως δεν προσθέτουν σε όσα ήδη κατοχυρώθηκαν».
«Ας μην αναλωνόμαστε σε διατυπώσεις που παραπέμπουν σε ... “δελτία θυελλωδών ανέμων”.
Δε βοηθούν κανέναν, αντιθέτως βλάπτουν όλους», καταλήγει ο κ. Δρίτσας.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών