Τα κέρδη των διαφημιστικών αν δεν δοθεί νέα παράταση, η τριμερής διαπραγμάτευση και τα παράδοξα
Την 31η Ιουλίου του 2016 εκπνέει η παράταση που έχει δώσει η κυβέρνηση για το Αγγελιόσημο ενώ τις τελευταίες ώρες δίνεται στην κυριολεξία μάχη από τις διαφημιστικές εταιρίες ώστε να μην υπάρξει νέα παράταση.
Το Υπουργείο Εργασίας από την πλευρά του αφήνει ανοικτό το ενδεχόμενο να δοθεί νέα παράταση υπό την προϋπόθεση ότι θα συνεχιστεί η διαπραγμάτευση των ιδιοκτητών των Μέσων Ενημέρωσης με τα Σωματεία του Τύπου που τελεί υπό την εποπτεία του.
Η διαπραγμάτευση έχει ως στόχο να θεσμοθετηθεί ένας νέος πόρος που θα αποδίδουν τα ΜΜΕ ως ποσοστό επί των διαφημιστικών εσόδων που εισπράττουν για την επικούρηση και την περίθαλψη και τα εφάπαξ των εργαζομένων που παρέχει ο ΕΔΟΕΑΠ.
Δεδομένου ότι τον πόρο αυτόν θα τον αποδίδουν τα ΜΜΕ δεν θα μπορεί με κανένα τρόπο να χαρακτηριστεί πόρος υπέρ τρίτων.
Οι διαφημιστικές εταιρίες από την πλευρά τους παρά το γεγονός ότι η υπόθεση αυτή δεν φαίνεται να τις αφορά δίνουν μάχη ώστε να μην υπάρξει νέα παράταση στο Αγγελιόσημο αλλά και να μην υπάρξει συμφωνία ιδιοκτητών ΜΜΕ και εργαζομένων.
Σε ότι αφορά στην μην παροχή νέας παράτασης στο Αγγελιόσημο τα οφέλη για τις διαφημιστικές εταιρίες είναι ιδιαίτερα σημαντικά.
Και αυτό διότι ήδη τρέχουν τα προγράμματα του 2016 το ύψος των οποίων είναι προκαθορισμένο.
Μέσα στην αξία των διαφημιστικών προγραμμάτων περιλαμβάνεται και το ποσοστό του Αγγελιοσήμου το οποίο ουσιαστικά θα καρπωθούν οι διαφημιστικοί όμιλοι αυξάνοντας κατακόρυφα την κερδοφορία τους τη φετινή χρονιά.
Στις θεμιτές από επιχειρηματικής πλευράς επιδιώξεις των διαφημιστικών εταιριών παραδόξως σύμμαχοι τους εμφανίζονται και συνδικαλιστές από το χώρο των ΜΜΕ.
Ειδικότερα μια ομάδα συνδικαλιστών που μετέχει στο Προεδρείο της ΕΣΗΕΑ, η μειοψηφία της ΕΠΗΕΑ αλλά και στελέχη της άκρας Αριστεράς που μετέχουν στο ΔΣ του ΕΔΟΕΑΠ έχουν επιδοθεί σε αγώνα δρόμου προκειμένου να τορπιλίσουν την τριμερή διαπραγμάτευση (Υπουργείο, ιδιοκτήτες ΜΜΕ, Σωματεία Τύπου) ενώ είναι γνωστό ότι ο χρόνος εξαντλείται και η παράταση στην επιβολή Αγγελιοσήμου στις διαφημίσεις λήγει.
Νίκος Καρούτζος
nkaroutzos@gmail.com
www.bankingnews.gr
Το Υπουργείο Εργασίας από την πλευρά του αφήνει ανοικτό το ενδεχόμενο να δοθεί νέα παράταση υπό την προϋπόθεση ότι θα συνεχιστεί η διαπραγμάτευση των ιδιοκτητών των Μέσων Ενημέρωσης με τα Σωματεία του Τύπου που τελεί υπό την εποπτεία του.
Η διαπραγμάτευση έχει ως στόχο να θεσμοθετηθεί ένας νέος πόρος που θα αποδίδουν τα ΜΜΕ ως ποσοστό επί των διαφημιστικών εσόδων που εισπράττουν για την επικούρηση και την περίθαλψη και τα εφάπαξ των εργαζομένων που παρέχει ο ΕΔΟΕΑΠ.
Δεδομένου ότι τον πόρο αυτόν θα τον αποδίδουν τα ΜΜΕ δεν θα μπορεί με κανένα τρόπο να χαρακτηριστεί πόρος υπέρ τρίτων.
Οι διαφημιστικές εταιρίες από την πλευρά τους παρά το γεγονός ότι η υπόθεση αυτή δεν φαίνεται να τις αφορά δίνουν μάχη ώστε να μην υπάρξει νέα παράταση στο Αγγελιόσημο αλλά και να μην υπάρξει συμφωνία ιδιοκτητών ΜΜΕ και εργαζομένων.
Σε ότι αφορά στην μην παροχή νέας παράτασης στο Αγγελιόσημο τα οφέλη για τις διαφημιστικές εταιρίες είναι ιδιαίτερα σημαντικά.
Και αυτό διότι ήδη τρέχουν τα προγράμματα του 2016 το ύψος των οποίων είναι προκαθορισμένο.
Μέσα στην αξία των διαφημιστικών προγραμμάτων περιλαμβάνεται και το ποσοστό του Αγγελιοσήμου το οποίο ουσιαστικά θα καρπωθούν οι διαφημιστικοί όμιλοι αυξάνοντας κατακόρυφα την κερδοφορία τους τη φετινή χρονιά.
Στις θεμιτές από επιχειρηματικής πλευράς επιδιώξεις των διαφημιστικών εταιριών παραδόξως σύμμαχοι τους εμφανίζονται και συνδικαλιστές από το χώρο των ΜΜΕ.
Ειδικότερα μια ομάδα συνδικαλιστών που μετέχει στο Προεδρείο της ΕΣΗΕΑ, η μειοψηφία της ΕΠΗΕΑ αλλά και στελέχη της άκρας Αριστεράς που μετέχουν στο ΔΣ του ΕΔΟΕΑΠ έχουν επιδοθεί σε αγώνα δρόμου προκειμένου να τορπιλίσουν την τριμερή διαπραγμάτευση (Υπουργείο, ιδιοκτήτες ΜΜΕ, Σωματεία Τύπου) ενώ είναι γνωστό ότι ο χρόνος εξαντλείται και η παράταση στην επιβολή Αγγελιοσήμου στις διαφημίσεις λήγει.
Νίκος Καρούτζος
nkaroutzos@gmail.com
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών