Αντιπαράθεση Χατζηδάκη-Σπίρτζη στη Βουλή για τα δημόσια έργα
Ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία επί της αρχής στο σύνολό του και κατ' άρθρον από την Ολομέλεια, το σχέδιο νόμου του υπουργείου Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού «Δημόσιες συμβάσεις έργων, προμηθειών και υπηρεσιών», με το οποίο ρυθμίζεται το κανονιστικό και θεσμικό πλαίσιο για την κατάρτιση των δημόσιων συμβάσεων.
«Το νομοσχέδιο είναι μέρος μιας συγκεκριμένης στρατηγικής, την οποία έχει εξαγγείλει η κυβέρνηση για το πώς θεωρεί ότι μπορεί να γυρίσει η οικονομία σε θετικό πρόσημο, πώς μπορεί να επιστρέψει η ανάπτυξη, τι χαρακτηριστικά πρέπει να έχει αυτή η ανάπτυξη, η δίκαιη ανάπτυξη, και είναι εναρμονισμένο με όλα τα νομοθετήματα και την πολιτική που εφαρμόζουμε σε μια σειρά από τομείς, όπως ο αναπτυξιακός νόμος, η πολιτική μας για το ΕΣΠΑ και άλλα νομοσχέδια που θα έλθουν σύντομα», ανέφερε μιλώντας στην Ολομέλεια κατά τη συζήτηση του σχεδίου νόμου για τις δημόσιες συμβάσεις ο υπουργός Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού, Γιώργος Σταθάκης.
Ο υπουργός Οικονομίας τόνισε, ότι με τις διατάξεις του νομοσχεδίου γίνεται ένα σημαντικό βήμα, όπως η πρόβλεψη εάν υπάρχει προοπτική υπεργολαβίας σε ένα έργο, οι δημόσιες συμβάσεις πρέπει να δηλώνονται ρητά, το οποίο σημαίνει ότι η αναθέτουσα αρχή έχει πλήρη εικόνα για το πώς θα γίνει αυτή η διαδικασία, ποιος είναι ο κεντρικός υποψήφιος.
Ταυτόχρονα, επεσήμανε, δημιουργεί και τις προϋποθέσεις, ώστε η αναθέτουσα αρχή να επιλέξει οποιαδήποτε στρατηγική θεωρεί ότι μπορεί να διευκολύνει αυτή τη διαδικασία υπέρ των μικρομεσαίων επιχειρήσεων.
Στην ομιλία του ο υπουργός Οικονομίας άσκησε κριτική στην αξιωματική αντιπολίτευση και προσωπικά στον κ. Χατζηδάκη, κάνοντας λόγο για «προσπάθεια να αποδομηθεί το «ηθικό πλεονέκτημα» της κυβέρνησης».
«Είμαστε μια κυβέρνηση με ηθικά προτάγματα. Θα πάρει πολύ χρόνο για να κλονιστεί η εμπιστοσύνη, όχι μόνο των ψηφοφόρων μας αλλά και των ψηφοφόρων της Νέας Δημοκρατίας» κατέληξε ο κ. Σταθάκης.
Αντιπαράθεση Χατζηδάκη-Σπίρτζη στη Βουλή για τα δημόσια έργα
Ανέβηκαν οι τόνοι στη Βουλή κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου, όταν κατά την ομιλία του ο αντιπρόεδρος της Ν.Δ., Κωστής Χατζηδάκης, αναφέρθηκε στο δημόσιο έργο Πάτρας-Πύργου και καταλόγισε στην κυβέρνηση ότι, «αποφάσισε να κάνει κατάτμηση σε οκτώ τμήματα, έτσι ώστε να μπορούν να μπουν υποτίθεται περισσότερες εταιρείες έκτης τάξεως, αλλά μετά το διαγωνισμό και τα τρία τμήματα ανατέθηκαν στην ίδια εταιρεία».
«Είναι νόμιμο, απλώς τυχαίνει να είναι η ίδια εταιρεία της οποίας ο ιδιοκτήτης έχει δυο κουμπάρους υπουργούς και είναι μεταξύ των ενδιαφερομένων για τις τηλεοπτικές άδειες» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Χατζηδάκης.
«Κάνουμε δημοπρατήσεις έργων με πολλαπλούς διαγωνισμούς μικρότερου αντικειμένου, για να μπορούν να συμμετέχουν περισσότεροι διαγωνιζόμενοι και μικρομεσαίες εταιρείες» απάντησε ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστος Σπίρτζης και κατηγόρησε τον κ. Χατζηδάκη, ότι «ρίχνει λάσπη στον ανεμιστήρα».
«Οι σχέσεις μου είναι φιλικές από παλιά και όχι με τον συγκεκριμένο επιχειρηματία που λέτε, αλλά με τον γιο του, ενώ δεν υπήρξαν ποτέ επαγγελματικές σχέσεις. Δεν ήξερα ότι με το που γίνατε εσείς βουλευτής ή υπουργός, θα έπρεπε να σταματήσει τις δραστηριότητές του όποιος γνωρίζατε εσείς στο παρελθόν» είπε ο υπουργός Μεταφορών και κατέληξε: «Θα θέλαμε όμως να μου απαντήσετε - και αυτή είναι μια πολύ ωραία ερώτηση - πώς ο συνέταιρος του εν λόγω επιχειρηματία είναι το δεξί χέρι του προέδρου σας Κυριάκου Μητσοτάκη και σας κάνει και σεμινάρια».
www.bankingnews.gr
«Το νομοσχέδιο είναι μέρος μιας συγκεκριμένης στρατηγικής, την οποία έχει εξαγγείλει η κυβέρνηση για το πώς θεωρεί ότι μπορεί να γυρίσει η οικονομία σε θετικό πρόσημο, πώς μπορεί να επιστρέψει η ανάπτυξη, τι χαρακτηριστικά πρέπει να έχει αυτή η ανάπτυξη, η δίκαιη ανάπτυξη, και είναι εναρμονισμένο με όλα τα νομοθετήματα και την πολιτική που εφαρμόζουμε σε μια σειρά από τομείς, όπως ο αναπτυξιακός νόμος, η πολιτική μας για το ΕΣΠΑ και άλλα νομοσχέδια που θα έλθουν σύντομα», ανέφερε μιλώντας στην Ολομέλεια κατά τη συζήτηση του σχεδίου νόμου για τις δημόσιες συμβάσεις ο υπουργός Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού, Γιώργος Σταθάκης.
Ο υπουργός Οικονομίας τόνισε, ότι με τις διατάξεις του νομοσχεδίου γίνεται ένα σημαντικό βήμα, όπως η πρόβλεψη εάν υπάρχει προοπτική υπεργολαβίας σε ένα έργο, οι δημόσιες συμβάσεις πρέπει να δηλώνονται ρητά, το οποίο σημαίνει ότι η αναθέτουσα αρχή έχει πλήρη εικόνα για το πώς θα γίνει αυτή η διαδικασία, ποιος είναι ο κεντρικός υποψήφιος.
Ταυτόχρονα, επεσήμανε, δημιουργεί και τις προϋποθέσεις, ώστε η αναθέτουσα αρχή να επιλέξει οποιαδήποτε στρατηγική θεωρεί ότι μπορεί να διευκολύνει αυτή τη διαδικασία υπέρ των μικρομεσαίων επιχειρήσεων.
Στην ομιλία του ο υπουργός Οικονομίας άσκησε κριτική στην αξιωματική αντιπολίτευση και προσωπικά στον κ. Χατζηδάκη, κάνοντας λόγο για «προσπάθεια να αποδομηθεί το «ηθικό πλεονέκτημα» της κυβέρνησης».
«Είμαστε μια κυβέρνηση με ηθικά προτάγματα. Θα πάρει πολύ χρόνο για να κλονιστεί η εμπιστοσύνη, όχι μόνο των ψηφοφόρων μας αλλά και των ψηφοφόρων της Νέας Δημοκρατίας» κατέληξε ο κ. Σταθάκης.
Αντιπαράθεση Χατζηδάκη-Σπίρτζη στη Βουλή για τα δημόσια έργα
Ανέβηκαν οι τόνοι στη Βουλή κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου, όταν κατά την ομιλία του ο αντιπρόεδρος της Ν.Δ., Κωστής Χατζηδάκης, αναφέρθηκε στο δημόσιο έργο Πάτρας-Πύργου και καταλόγισε στην κυβέρνηση ότι, «αποφάσισε να κάνει κατάτμηση σε οκτώ τμήματα, έτσι ώστε να μπορούν να μπουν υποτίθεται περισσότερες εταιρείες έκτης τάξεως, αλλά μετά το διαγωνισμό και τα τρία τμήματα ανατέθηκαν στην ίδια εταιρεία».
«Είναι νόμιμο, απλώς τυχαίνει να είναι η ίδια εταιρεία της οποίας ο ιδιοκτήτης έχει δυο κουμπάρους υπουργούς και είναι μεταξύ των ενδιαφερομένων για τις τηλεοπτικές άδειες» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Χατζηδάκης.
«Κάνουμε δημοπρατήσεις έργων με πολλαπλούς διαγωνισμούς μικρότερου αντικειμένου, για να μπορούν να συμμετέχουν περισσότεροι διαγωνιζόμενοι και μικρομεσαίες εταιρείες» απάντησε ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστος Σπίρτζης και κατηγόρησε τον κ. Χατζηδάκη, ότι «ρίχνει λάσπη στον ανεμιστήρα».
«Οι σχέσεις μου είναι φιλικές από παλιά και όχι με τον συγκεκριμένο επιχειρηματία που λέτε, αλλά με τον γιο του, ενώ δεν υπήρξαν ποτέ επαγγελματικές σχέσεις. Δεν ήξερα ότι με το που γίνατε εσείς βουλευτής ή υπουργός, θα έπρεπε να σταματήσει τις δραστηριότητές του όποιος γνωρίζατε εσείς στο παρελθόν» είπε ο υπουργός Μεταφορών και κατέληξε: «Θα θέλαμε όμως να μου απαντήσετε - και αυτή είναι μια πολύ ωραία ερώτηση - πώς ο συνέταιρος του εν λόγω επιχειρηματία είναι το δεξί χέρι του προέδρου σας Κυριάκου Μητσοτάκη και σας κάνει και σεμινάρια».
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών