Έντονος διαξιφισμός στη Βουλή μεταξύ του υπουργού Υποδομών και του αντιπροέδρου της ΝΔ
Ένταση επικράτησε μεταξύ του υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη και του αντιπροέδρου της ΝΔ Κωστή Χατζηδάκη κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου για την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας.
Αφορμή του έντονου διαξιφισμού ήταν διάταξη, η οποία -όπως κατηγόρησε ο κ. Χατζηδάκης την κυβέρνηση- καθιστά τη χώρα περιορισμένης εθνικής κυριαρχίας.
Στον αντίποδα, ο αρμόδιος υπουργός το αρνήθηκε και καταλόγισε στον πρώην ομόλογό του «ελλιπή ενημέρωση», παρά «τις διαχρονικές σχέσεις του με τον μηχανισμό των Βρυξελλών».
Κυβέρνηση περιορισμένης ευθύνης
Ο κ. Χατζηδάκης, ανέφερε ότι -σύμφωνα με ρύθμιση του νομοσχεδίου- η επιλογή των διοικητών και των υποδιοικητών της ΥΠΑ θα γίνεται από μία Επιτροπή, στην οποία θα συμμετέχουν δύο-τρεις εκπρόσωποι της Ευρωπαϊκής Αρχής για την Ασφάλεια των Πτήσεων και διερωτήθηκε σε ποια άλλη χώρα για την επιλογή του διοικητή της ΥΠΑ δεν αποφασίζει ο υπουργός, η κυβέρνηση ή η Βουλή, αλλά μία ευρωπαϊκή Αρχή.
Απευθυνόμενος προς τον κ. Σπίρτζη, τον ρώτησε: «Αυτό, αν ήσασταν στην αντιπολίτευση, δεν θα το λέγατε εκχώρηση εθνικής κυριαρχίας;
Δικαιούμαι εγώ να ρωτήσω, μετά από αυτό, αν είστε ή δεν είστε κυβέρνηση περιορισμένης ευθύνης;».
Ο κ. Χατζηδάκης, ζήτησε να αποσυρθεί η συγκεκριμένη διάταξη, σε άλλη περίπτωση κατέστησε «συνυπεύθυνους, με τον κ. Σπίρτζη, τους βουλευτές που θα την ψηφίσουν».
Ακόμη, ο αντιπρόεδρος της ΝΔ -αφού κατέγραψε στα αρνητικά του νομοσχεδίου ότι δεν δόθηκαν καν τα στοιχεία με βάση τα οποία συντάσσεται η Έκθεση του ΓΛΚ (για επιβάρυνση ή μη του κρατικού προϋπολογισμού) και την παραπομπή στο μέλλον της διανομής πόρων- σημείωσε ότι το εν λόγω νομοθέτημα είναι παντελώς αχρείαστο.
Διότι, όπως αιτιολόγησε, το θέμα της αναδιάρθρωσης της ΥΠΑ -όπως αποδεικνύεται από τα κείμενα των μνημονίων- είχε ρυθμιστεί με την Ανώνυμη Εταιρεία για τη Διαχείριση των Αεροδρομίων.
Αφού μίλησε για «πανηγυρισμούς του κ. Σπίρτζη ότι δεν πουλάμε τον αέρα», ο κ. Χατζηδάκης τόνισε ότι η κυβέρνηση διακατέχεται από τη λογική του Χότζα, «εφευρίσκει συνεχώς ανύπαρκτους εχθρούς τους οποίους νικάει», αφού δεν ετέθη ποτέ θέμα ιδιωτικοποίησης, «ούτε από το πρόγραμμα της προηγούμενης κυβέρνησης, ούτε από την τρόικα».
«Έχετε εκστρατεύσει με μία λογική δονκιχωτισμού.
Λέτε ότι πετύχατε να αποτρέψετε αυτήν την ιδιωτικοποίηση, για την οποία ποτέ δεν υπήρχε θέμα. Αλλά δεν πετύχατε να αποτρέψετε την ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων, παρότι κλάψατε πολύ, την αξιοποίηση του Ελληνικού και σε λίγο δεν θα έχετε καταφέρει να αποτρέψετε και τη σύμβαση παραχώρησης της Εγνατίας. Και ευτυχώς που δεν θα έχετε καταφέρει να αποτρέψετε αυτές τις εξελίξεις», είπε προς τον υπουργό Μεταφορών.
Καταλήγοντας, ο κ. Χατζηδάκης επεσήμανε ότι όλα όσα ανέφερε δείχνουν «μία κυβέρνηση περιορισμένης ευθύνης και μηδενικής εμπιστοσύνης» και προσέθεσε πως όσο νωρίτερα φύγει είναι καλύτερα και για κείνη, «για να μην εκτίθεται περισσότερο», και «φυσικά για όλους τους Έλληνες».
Η απάντηση του κ. Σπίρτζη
Για «ανακρίβειες» κατηγόρησε τον κ. Χατζηδάκη, από την πλευρά του, ο κ. Σπίρτζης, αντιγυρίζοντας πως ο ίδιος είναι «περιορισμένης ενημέρωσης και πληροφόρησης» παρότι «είναι διαχρονικά γνωστές οι σχέσεις του με τον υπηρεσιακό μηχανισμό των Βρυξελλών».
«Διαβάστε τα κείμενα» τον παρέπεμψε, σημειώνοντας πως αυτό που ανέγνωσε ήταν η πρόταση των θεσμών, η οποία «δεν πέρασε» στη διαπραγμάτευση.
«Κάποιοι ζητούσαν η επιλογή των διοικητών να γίνεται από ένα πενταμελές συμβούλιο.
Σε αυτό, οι τρεις θα ήταν από υπηρεσίες άλλων κρατών, που δεν έχουν, καν, να κάνουν με τα ευρωπαϊκά όργανα.
Αυτό που τελικά αποφασίστηκε είναι να γίνεται προκήρυξη, μετά από την οποία συγκροτείται Επιτροπή, με τρία μέλη που θα ορίζονται από την ελληνική κυβέρνηση και δύο από την EΑSA κι εφόσον σε αυτό συμφωνεί ο υπουργός.
Η εισήγηση του υπουργού θα περνάει εν συνεχεία από την Επιτροπή Θεσμών της Βουλής», είπε ο κ. Σπίρτζης.
«Περιορίζετε την εθνική κυριαρχία»
«Πραγματικά διερωτώμαι γιατί πήρατε τον λόγο.
Υποτιμάτε και τον εαυτό σας και καθιστάτε τη χώρα μία χώρα περιορισμένης εθνικής κυριαρχίας. Θα περίμενα μία συγγνώμη.
Είπατε πως αυτό το οποίο ανέφερα για συμμετοχή της Ευρωπαϊκής Υπηρεσίας για την Ασφάλεια της Αεροπορίας (EASA) στην επιλογή των διοικητών είναι ανακριβές και μόνος σας το αναιρέσατε», ανταπάντησε ο κ. Χατζηδάκης, ο οποίος προσέθεσε πως ανέγνωσε το κείμενο του νόμου, που σήμερα ψηφίζει η εθνική αντιπροσωπεία, που αναφέρει ότι «και δύο μέλη ορίζονται από την EASA».
Τέλος, κάλεσε τον κ. Σπίρτζη να απαντήσει σε πιο άλλο κράτος-μέλος της ΕΕ, ισχύει τέτοιο πράγμα.
Πόνος και κλάμα από τη ΝΔ
«Καταλαβαίνουμε τον πόνο της ΝΔ, γιατί δεν εξυπηρετούνται οι πολιτικές και τα συμφέροντα που ήθελαν την ιδιωτικοποίηση και την άκρατη λειτουργία της αγοράς στη χώρα και το κλάμα όσων την στήριζαν σε όλες αυτές τις πολιτικές», πήρε και πάλι τον λόγο ο υπουργός.
«Το είπε και μόνος του ότι ρυθμίστηκε το θέμα με την ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων και με το κλείσιμο περιφερειακών αεροδρομίων και την ιδιωτικοποίηση της ΥΠΑ μέσω της Ανώνυμης Εταιρείας για τη Διαχείριση των Αεροδρομίων», ανέφερε για τον κ. Χατζηδάκη.
Πολιτικός σουρεαλισμός
«Δεν μπορώ να παρακολουθήσω πια τον κ. υπουργό» παρενέβη εκ νέου ο αντιπρόεδρος της ΝΔ, και κατέληξε κατηγορώντας τον κ. Σπίρτζη ότι εξέτρεψε τη συζήτηση «στη σφαίρα του πολιτικού σουρεαλισμού».
Αφορμή του έντονου διαξιφισμού ήταν διάταξη, η οποία -όπως κατηγόρησε ο κ. Χατζηδάκης την κυβέρνηση- καθιστά τη χώρα περιορισμένης εθνικής κυριαρχίας.
Στον αντίποδα, ο αρμόδιος υπουργός το αρνήθηκε και καταλόγισε στον πρώην ομόλογό του «ελλιπή ενημέρωση», παρά «τις διαχρονικές σχέσεις του με τον μηχανισμό των Βρυξελλών».
Κυβέρνηση περιορισμένης ευθύνης
Ο κ. Χατζηδάκης, ανέφερε ότι -σύμφωνα με ρύθμιση του νομοσχεδίου- η επιλογή των διοικητών και των υποδιοικητών της ΥΠΑ θα γίνεται από μία Επιτροπή, στην οποία θα συμμετέχουν δύο-τρεις εκπρόσωποι της Ευρωπαϊκής Αρχής για την Ασφάλεια των Πτήσεων και διερωτήθηκε σε ποια άλλη χώρα για την επιλογή του διοικητή της ΥΠΑ δεν αποφασίζει ο υπουργός, η κυβέρνηση ή η Βουλή, αλλά μία ευρωπαϊκή Αρχή.
Απευθυνόμενος προς τον κ. Σπίρτζη, τον ρώτησε: «Αυτό, αν ήσασταν στην αντιπολίτευση, δεν θα το λέγατε εκχώρηση εθνικής κυριαρχίας;
Δικαιούμαι εγώ να ρωτήσω, μετά από αυτό, αν είστε ή δεν είστε κυβέρνηση περιορισμένης ευθύνης;».
Ο κ. Χατζηδάκης, ζήτησε να αποσυρθεί η συγκεκριμένη διάταξη, σε άλλη περίπτωση κατέστησε «συνυπεύθυνους, με τον κ. Σπίρτζη, τους βουλευτές που θα την ψηφίσουν».
Ακόμη, ο αντιπρόεδρος της ΝΔ -αφού κατέγραψε στα αρνητικά του νομοσχεδίου ότι δεν δόθηκαν καν τα στοιχεία με βάση τα οποία συντάσσεται η Έκθεση του ΓΛΚ (για επιβάρυνση ή μη του κρατικού προϋπολογισμού) και την παραπομπή στο μέλλον της διανομής πόρων- σημείωσε ότι το εν λόγω νομοθέτημα είναι παντελώς αχρείαστο.
Διότι, όπως αιτιολόγησε, το θέμα της αναδιάρθρωσης της ΥΠΑ -όπως αποδεικνύεται από τα κείμενα των μνημονίων- είχε ρυθμιστεί με την Ανώνυμη Εταιρεία για τη Διαχείριση των Αεροδρομίων.
Αφού μίλησε για «πανηγυρισμούς του κ. Σπίρτζη ότι δεν πουλάμε τον αέρα», ο κ. Χατζηδάκης τόνισε ότι η κυβέρνηση διακατέχεται από τη λογική του Χότζα, «εφευρίσκει συνεχώς ανύπαρκτους εχθρούς τους οποίους νικάει», αφού δεν ετέθη ποτέ θέμα ιδιωτικοποίησης, «ούτε από το πρόγραμμα της προηγούμενης κυβέρνησης, ούτε από την τρόικα».
«Έχετε εκστρατεύσει με μία λογική δονκιχωτισμού.
Λέτε ότι πετύχατε να αποτρέψετε αυτήν την ιδιωτικοποίηση, για την οποία ποτέ δεν υπήρχε θέμα. Αλλά δεν πετύχατε να αποτρέψετε την ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων, παρότι κλάψατε πολύ, την αξιοποίηση του Ελληνικού και σε λίγο δεν θα έχετε καταφέρει να αποτρέψετε και τη σύμβαση παραχώρησης της Εγνατίας. Και ευτυχώς που δεν θα έχετε καταφέρει να αποτρέψετε αυτές τις εξελίξεις», είπε προς τον υπουργό Μεταφορών.
Καταλήγοντας, ο κ. Χατζηδάκης επεσήμανε ότι όλα όσα ανέφερε δείχνουν «μία κυβέρνηση περιορισμένης ευθύνης και μηδενικής εμπιστοσύνης» και προσέθεσε πως όσο νωρίτερα φύγει είναι καλύτερα και για κείνη, «για να μην εκτίθεται περισσότερο», και «φυσικά για όλους τους Έλληνες».
Η απάντηση του κ. Σπίρτζη
Για «ανακρίβειες» κατηγόρησε τον κ. Χατζηδάκη, από την πλευρά του, ο κ. Σπίρτζης, αντιγυρίζοντας πως ο ίδιος είναι «περιορισμένης ενημέρωσης και πληροφόρησης» παρότι «είναι διαχρονικά γνωστές οι σχέσεις του με τον υπηρεσιακό μηχανισμό των Βρυξελλών».
«Διαβάστε τα κείμενα» τον παρέπεμψε, σημειώνοντας πως αυτό που ανέγνωσε ήταν η πρόταση των θεσμών, η οποία «δεν πέρασε» στη διαπραγμάτευση.
«Κάποιοι ζητούσαν η επιλογή των διοικητών να γίνεται από ένα πενταμελές συμβούλιο.
Σε αυτό, οι τρεις θα ήταν από υπηρεσίες άλλων κρατών, που δεν έχουν, καν, να κάνουν με τα ευρωπαϊκά όργανα.
Αυτό που τελικά αποφασίστηκε είναι να γίνεται προκήρυξη, μετά από την οποία συγκροτείται Επιτροπή, με τρία μέλη που θα ορίζονται από την ελληνική κυβέρνηση και δύο από την EΑSA κι εφόσον σε αυτό συμφωνεί ο υπουργός.
Η εισήγηση του υπουργού θα περνάει εν συνεχεία από την Επιτροπή Θεσμών της Βουλής», είπε ο κ. Σπίρτζης.
«Περιορίζετε την εθνική κυριαρχία»
«Πραγματικά διερωτώμαι γιατί πήρατε τον λόγο.
Υποτιμάτε και τον εαυτό σας και καθιστάτε τη χώρα μία χώρα περιορισμένης εθνικής κυριαρχίας. Θα περίμενα μία συγγνώμη.
Είπατε πως αυτό το οποίο ανέφερα για συμμετοχή της Ευρωπαϊκής Υπηρεσίας για την Ασφάλεια της Αεροπορίας (EASA) στην επιλογή των διοικητών είναι ανακριβές και μόνος σας το αναιρέσατε», ανταπάντησε ο κ. Χατζηδάκης, ο οποίος προσέθεσε πως ανέγνωσε το κείμενο του νόμου, που σήμερα ψηφίζει η εθνική αντιπροσωπεία, που αναφέρει ότι «και δύο μέλη ορίζονται από την EASA».
Τέλος, κάλεσε τον κ. Σπίρτζη να απαντήσει σε πιο άλλο κράτος-μέλος της ΕΕ, ισχύει τέτοιο πράγμα.
Πόνος και κλάμα από τη ΝΔ
«Καταλαβαίνουμε τον πόνο της ΝΔ, γιατί δεν εξυπηρετούνται οι πολιτικές και τα συμφέροντα που ήθελαν την ιδιωτικοποίηση και την άκρατη λειτουργία της αγοράς στη χώρα και το κλάμα όσων την στήριζαν σε όλες αυτές τις πολιτικές», πήρε και πάλι τον λόγο ο υπουργός.
«Το είπε και μόνος του ότι ρυθμίστηκε το θέμα με την ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων και με το κλείσιμο περιφερειακών αεροδρομίων και την ιδιωτικοποίηση της ΥΠΑ μέσω της Ανώνυμης Εταιρείας για τη Διαχείριση των Αεροδρομίων», ανέφερε για τον κ. Χατζηδάκη.
Πολιτικός σουρεαλισμός
«Δεν μπορώ να παρακολουθήσω πια τον κ. υπουργό» παρενέβη εκ νέου ο αντιπρόεδρος της ΝΔ, και κατέληξε κατηγορώντας τον κ. Σπίρτζη ότι εξέτρεψε τη συζήτηση «στη σφαίρα του πολιτικού σουρεαλισμού».
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών