«Έργα, με συμβάσεις υψηλών διοδίων, υψηλών αποζημιώσεων, μηδενικής κοινωνικής πρόβλεψης, που μας έβρισκαν και μας βρίσκουν αντίθετους»
«Τον Φεβρουάριο του 2015, μέσα στη μεγαλύτερη οικονομική κρίση της χώρας, κανείς δεν πίστευε ότι η κυβέρνηση του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα θα ολοκλήρωνε τα βαλτωμένα μεγάλα έργα», δήλωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, κατά την τελετή εγκαινίων και παράδοσης στην κυκλοφορία του αυτοκινητοδρόμου Μαλιακός – Κλειδί.
«Έργα, με συμβάσεις υψηλών διοδίων, υψηλών αποζημιώσεων, μηδενικής κοινωνικής πρόβλεψης, που μας έβρισκαν και μας βρίσκουν αντίθετους.
Κανείς δεν πίστευε ότι θα αντιμετωπιστούν σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα, συμβατικές εμπλοκές, χρόνιες καθυστερήσεις στις απαλλοτριώσεις, τις αδειοδοτήσεις, στην επίλυση τεχνικών θεμάτων.
Κανείς δεν πίστευε ότι το 1,2 δισ. ευρώ των αποζημιώσεων ως το 2014 θα περιοριζόταν δραματικά.
Κανείς δεν πίστευε ότι θα τελειώσουν τα έργα.
Οι οδηγίες του πρωθυπουργού ήταν σαφείς και η επίβλεψή του ακάματη.
Το αποτέλεσμα της ολοκλήρωσης των έργων είναι προϊόν μιας πολύ σκληρής και επίπονης δουλειάς.
Κυρίως όμως, μιας συλλογικής δουλειάς σε όλα τα επίπεδα.
Συλλογική κυβερνητική δουλειά με την επιμέλεια του υπουργού Επικρατείας Αλέκου Φλαμπουράρη, της προσωπικής επιμέλειας του Αλέξη Χαρίτση, των υπουργών Πολιτισμού, και των υπουργών Περιβάλλοντος.
Συλλογική δουλειά και διάθεση συνεργασίας στις διαπραγματεύσεις απεμπλοκής συμβατικών τεχνικών και κοινωνικών προβλημάτων μεταξύ του υπουργείου και των παραχωρησιούχων και των κατασκευαστών», διαμήνυσε ο κ. Σπίρτζης, σημειώνοντας πως «σήμερα είναι μία ιδιαίτερη ημέρα χαράς για όλους τους Έλληνες.
Είναι η ημέρα που το όνειρο πολλών γενιών του λαού μας, ο αυτοκινητόδρομος Αθήνας – Θεσσαλονίκης, γίνεται πραγματικότητα.
Το δυσκολότερο και πιο αιματοβαμμένο τμήμα του δρόμου, το πέταλο του Μαλιακού, τα Τέμπη και ο Πλαταμώνας, παραδίνονται και ολοκληρώνουν ένα μεγάλο έργο υποδομής, ο σχεδιασμός του οποίου ξεκίνησε στα τέλη της δεκαετίας του ’50 και στις αρχές της δεκαετίας του ’60.
Η σημερινή ημέρα μας γεμίζει μνήμες της ιστορίας της χώρας μας στα Τέμπη και τη Θεσσαλία.
Μνήμες σκληρών εποχών, που ο ελληνικός λαός πάλεψε με υπερηφάνεια και με αξιοπρέπεια και τα κατάφερε.
Μνήμες συμπολιτών μας που χάθηκαν άδικα, μνήμες πατριωτών μας που σημάδεψαν την ιστορία μας.
Τιμώντας αυτούς τους ανθρώπους, δίνουμε τα ονόματα τους στις σήραγγες».
Οι δύο πρώτες «Τ1», και συγκεκριμένα η ανατολική, ονομάζεται «Αντώνη Αγγελούλη (Βρατσάνου)», προς τιμήν του έφεδρου ανθυπολοχαγού του ΕΛΑΣ και κορυφαίου σαμποτέρ της Εθνικής Αντίστασης, που ανατίναξε μεταξύ των άλλων τρένο, με κατακτητές στην Κοιλάδα των Τεμπών το 1944.
Η δυτική, ονομάζεται «Μαθητών Μακρυχωρίου Ημαθίας» προς τιμήν των 21 μαθητών, ο χαμός των οποίων στις 13 Απριλίου του 2003, βύθισε τη χώρα στο πένθος.
Στις σήραγγες «Τ2», η ανατολική ονομάζεται «Μαρίνου Αντύπα» στη μνήμη του αγωνιστή του Κιλελέρ που δολοφονήθηκε το 1907 και η δυτική, «Ρήγα Φεραίου» στη μνήμη του Έλληνα πατριώτη, στοχαστή, επαναστάτη, οραματιστή.
Στις σήραγγες «Τ3», αυτή με κατεύθυνση προς Θεσσαλονίκη ονομάζεται «Σέρτζιο Σιάνι» προς τιμήν του Ιταλού μηχανικού συναδέλφου, τεχνικού διευθυντή του έργου, που σκοτώθηκε στην κατολίσθηση, στις 17 Δεκεμβρίου του 2009, υπηρετώντας με συνείδηση το επαγγελματικό του καθήκον.
Και η δυτική σήραγγα, ονομάζεται «Ολύμπου», του αιώνιου περήφανου βουνού μας.
www.bankingnews.gr
«Έργα, με συμβάσεις υψηλών διοδίων, υψηλών αποζημιώσεων, μηδενικής κοινωνικής πρόβλεψης, που μας έβρισκαν και μας βρίσκουν αντίθετους.
Κανείς δεν πίστευε ότι θα αντιμετωπιστούν σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα, συμβατικές εμπλοκές, χρόνιες καθυστερήσεις στις απαλλοτριώσεις, τις αδειοδοτήσεις, στην επίλυση τεχνικών θεμάτων.
Κανείς δεν πίστευε ότι το 1,2 δισ. ευρώ των αποζημιώσεων ως το 2014 θα περιοριζόταν δραματικά.
Κανείς δεν πίστευε ότι θα τελειώσουν τα έργα.
Οι οδηγίες του πρωθυπουργού ήταν σαφείς και η επίβλεψή του ακάματη.
Το αποτέλεσμα της ολοκλήρωσης των έργων είναι προϊόν μιας πολύ σκληρής και επίπονης δουλειάς.
Κυρίως όμως, μιας συλλογικής δουλειάς σε όλα τα επίπεδα.
Συλλογική κυβερνητική δουλειά με την επιμέλεια του υπουργού Επικρατείας Αλέκου Φλαμπουράρη, της προσωπικής επιμέλειας του Αλέξη Χαρίτση, των υπουργών Πολιτισμού, και των υπουργών Περιβάλλοντος.
Συλλογική δουλειά και διάθεση συνεργασίας στις διαπραγματεύσεις απεμπλοκής συμβατικών τεχνικών και κοινωνικών προβλημάτων μεταξύ του υπουργείου και των παραχωρησιούχων και των κατασκευαστών», διαμήνυσε ο κ. Σπίρτζης, σημειώνοντας πως «σήμερα είναι μία ιδιαίτερη ημέρα χαράς για όλους τους Έλληνες.
Είναι η ημέρα που το όνειρο πολλών γενιών του λαού μας, ο αυτοκινητόδρομος Αθήνας – Θεσσαλονίκης, γίνεται πραγματικότητα.
Το δυσκολότερο και πιο αιματοβαμμένο τμήμα του δρόμου, το πέταλο του Μαλιακού, τα Τέμπη και ο Πλαταμώνας, παραδίνονται και ολοκληρώνουν ένα μεγάλο έργο υποδομής, ο σχεδιασμός του οποίου ξεκίνησε στα τέλη της δεκαετίας του ’50 και στις αρχές της δεκαετίας του ’60.
Η σημερινή ημέρα μας γεμίζει μνήμες της ιστορίας της χώρας μας στα Τέμπη και τη Θεσσαλία.
Μνήμες σκληρών εποχών, που ο ελληνικός λαός πάλεψε με υπερηφάνεια και με αξιοπρέπεια και τα κατάφερε.
Μνήμες συμπολιτών μας που χάθηκαν άδικα, μνήμες πατριωτών μας που σημάδεψαν την ιστορία μας.
Τιμώντας αυτούς τους ανθρώπους, δίνουμε τα ονόματα τους στις σήραγγες».
Οι δύο πρώτες «Τ1», και συγκεκριμένα η ανατολική, ονομάζεται «Αντώνη Αγγελούλη (Βρατσάνου)», προς τιμήν του έφεδρου ανθυπολοχαγού του ΕΛΑΣ και κορυφαίου σαμποτέρ της Εθνικής Αντίστασης, που ανατίναξε μεταξύ των άλλων τρένο, με κατακτητές στην Κοιλάδα των Τεμπών το 1944.
Η δυτική, ονομάζεται «Μαθητών Μακρυχωρίου Ημαθίας» προς τιμήν των 21 μαθητών, ο χαμός των οποίων στις 13 Απριλίου του 2003, βύθισε τη χώρα στο πένθος.
Στις σήραγγες «Τ2», η ανατολική ονομάζεται «Μαρίνου Αντύπα» στη μνήμη του αγωνιστή του Κιλελέρ που δολοφονήθηκε το 1907 και η δυτική, «Ρήγα Φεραίου» στη μνήμη του Έλληνα πατριώτη, στοχαστή, επαναστάτη, οραματιστή.
Στις σήραγγες «Τ3», αυτή με κατεύθυνση προς Θεσσαλονίκη ονομάζεται «Σέρτζιο Σιάνι» προς τιμήν του Ιταλού μηχανικού συναδέλφου, τεχνικού διευθυντή του έργου, που σκοτώθηκε στην κατολίσθηση, στις 17 Δεκεμβρίου του 2009, υπηρετώντας με συνείδηση το επαγγελματικό του καθήκον.
Και η δυτική σήραγγα, ονομάζεται «Ολύμπου», του αιώνιου περήφανου βουνού μας.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών