Ο υπουργός υποσχέθηκε την διασφάλιση των θέσεων εργασίας των εργαζομένων του ΟΑΣΘ και του ΣΑΣΘ στο νέο φορέα λειτουργίας των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης
Την αισιοδοξία του πως από το 2019 ίσως ξεκινήσει η δοκιμαστική λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης, εξέφρασε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, ο οποίος, ερωτηθείς για τον σταθμό της Βενιζέλου διευκρίνισε, ότι δεν θα είναι μέχρι τότε έτοιμος, ωστόσο, σχολίασε ότι μπορεί το Μετρό να λειτουργήσει δοκιμαστικά χωρίς αυτό το σταθμό και υπογράμμισε ότι ήταν σημαντικό το γεγονός ότι λύθηκε το πρόβλημα με τις αρχαιότητες.
Επίσης, ο υπουργός υποσχέθηκε την διασφάλιση των θέσεων εργασίας των εργαζομένων του ΟΑΣΘ και του ΣΑΣΘ στο νέο φορέα λειτουργίας των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης, κατά τη διάρκεια σύσκεψης που είχε με τους δημάρχους της Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης, στην έδρα της ΠΕΔ-ΚΜ, για τους νέους φορείς που θα δημιουργηθούν και θα αναλάβουν το έργο των αστικών συγκοινωνιών στη Θεσσαλονίκη.
«Και το προσωπικό του ΟΑΣΘ και το προσωπικό του σημερινού ΣΑΣΘ προβλέπεται να μεταφερθούν στον φορέα λειτουργίας. Σε ό,τι αφορά τον φορέα σχεδιασμού του μεταφορικού έργου θα γίνει διαγωνισμός προσλήψεων μέσω ΑΣΕΠ. Στο μεταξύ, οι εργαζόμενοι στο ΣΑΣΘ θα εξακολουθήσουν να εργάζονται» ανέφερε χαρακτηριστικά. Απευθυνόμενος στον πρόεδρο της ΠΕΔ-ΚΜ, Λάζαρο Κυρίζογλου, ο οποίος τον κάλεσε να ανοίξει τα χαρτιά του σε ό,τι αφορά το μέλλον των αστικών συγκοινωνιών, ο κ. Σπίρτζης απάντησε:
«Δεν έχουμε κρυφά χαρτιά».
Για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα, ο υπουργός τόνισε ότι ο ΟΑΣΘ στοιχίζει διπλάσια από τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας, ενώ ανέφερε ότι το μοντέλο με το οποίο λειτούργησε ο ιδιωτικός αυτός οργανισμός στη Θεσσαλονίκη έχει αποτύχει. Έκανε λόγο για μεθοδεύσεις στο θέμα του ΟΑΣΘ, «είτε έχουν αυτές να κάνουν με μία σύμβαση που υπάρχει από το 1957 και ελέγχεται και η νομιμότητα και η λογική της, είτε έχει να κάνει με τον εκπληκτικό θεσμό διεθνούς πρωτοτυπίας των διαιτησιών του ΟΑΣΘ».
«Βλέπετε τα τελευταία δημοσιεύματα και τι ζητάει πάλι από τις διαιτησίες ο ΟΑΣΘ. Από ό,τι μαθαίνω, παρά τη διευθέτηση που έγινε τον προηγούμενο χρόνο που δεν προβλεπόταν στην σύμβαση, πάλι χρωστά ο ΟΑΣΘ στους εργαζόμενους ένα μήνα. Δεν μπορεί να συνεχιστεί αυτό το πράγμα» πρόσθεσε.
Είπε ακόμη, ότι δεν είναι ορθολογική η διαχείριση στις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης, έκανε λόγο για απαράδεκτα μεγάλους μισθούς ύψους 4.000 ευρώ σε συνθήκες κρίσης, τόνισε ότι το υπουργείο θα πάρει την πολιτική ευθύνη για ένα μεταβατικό στάδιο, όμως υπογράμμισε: «Δεν είμαστε μάγοι. Δεν μπορεί να είναι όπως είναι από το '57 μέχρι σήμερα όλοι ευχαριστημένοι, γιατί δεν θα είναι η κοινωνία ευχαριστημένη, θα είναι ευχαριστημένοι η διοίκηση και οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ».
Ανέφερε ότι κάποιες από τις προτάσεις των εργαζομένων του ΟΑΣΘ κινούνται σε λογικό πλαίσιο και υπογράμμισε την ανάγκη να καταθέσει προτάσεις και η διοίκηση του ΟΑΣΘ.
www.bankingnews.gr
Επίσης, ο υπουργός υποσχέθηκε την διασφάλιση των θέσεων εργασίας των εργαζομένων του ΟΑΣΘ και του ΣΑΣΘ στο νέο φορέα λειτουργίας των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης, κατά τη διάρκεια σύσκεψης που είχε με τους δημάρχους της Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης, στην έδρα της ΠΕΔ-ΚΜ, για τους νέους φορείς που θα δημιουργηθούν και θα αναλάβουν το έργο των αστικών συγκοινωνιών στη Θεσσαλονίκη.
«Και το προσωπικό του ΟΑΣΘ και το προσωπικό του σημερινού ΣΑΣΘ προβλέπεται να μεταφερθούν στον φορέα λειτουργίας. Σε ό,τι αφορά τον φορέα σχεδιασμού του μεταφορικού έργου θα γίνει διαγωνισμός προσλήψεων μέσω ΑΣΕΠ. Στο μεταξύ, οι εργαζόμενοι στο ΣΑΣΘ θα εξακολουθήσουν να εργάζονται» ανέφερε χαρακτηριστικά. Απευθυνόμενος στον πρόεδρο της ΠΕΔ-ΚΜ, Λάζαρο Κυρίζογλου, ο οποίος τον κάλεσε να ανοίξει τα χαρτιά του σε ό,τι αφορά το μέλλον των αστικών συγκοινωνιών, ο κ. Σπίρτζης απάντησε:
«Δεν έχουμε κρυφά χαρτιά».
Για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα, ο υπουργός τόνισε ότι ο ΟΑΣΘ στοιχίζει διπλάσια από τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας, ενώ ανέφερε ότι το μοντέλο με το οποίο λειτούργησε ο ιδιωτικός αυτός οργανισμός στη Θεσσαλονίκη έχει αποτύχει. Έκανε λόγο για μεθοδεύσεις στο θέμα του ΟΑΣΘ, «είτε έχουν αυτές να κάνουν με μία σύμβαση που υπάρχει από το 1957 και ελέγχεται και η νομιμότητα και η λογική της, είτε έχει να κάνει με τον εκπληκτικό θεσμό διεθνούς πρωτοτυπίας των διαιτησιών του ΟΑΣΘ».
«Βλέπετε τα τελευταία δημοσιεύματα και τι ζητάει πάλι από τις διαιτησίες ο ΟΑΣΘ. Από ό,τι μαθαίνω, παρά τη διευθέτηση που έγινε τον προηγούμενο χρόνο που δεν προβλεπόταν στην σύμβαση, πάλι χρωστά ο ΟΑΣΘ στους εργαζόμενους ένα μήνα. Δεν μπορεί να συνεχιστεί αυτό το πράγμα» πρόσθεσε.
Είπε ακόμη, ότι δεν είναι ορθολογική η διαχείριση στις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης, έκανε λόγο για απαράδεκτα μεγάλους μισθούς ύψους 4.000 ευρώ σε συνθήκες κρίσης, τόνισε ότι το υπουργείο θα πάρει την πολιτική ευθύνη για ένα μεταβατικό στάδιο, όμως υπογράμμισε: «Δεν είμαστε μάγοι. Δεν μπορεί να είναι όπως είναι από το '57 μέχρι σήμερα όλοι ευχαριστημένοι, γιατί δεν θα είναι η κοινωνία ευχαριστημένη, θα είναι ευχαριστημένοι η διοίκηση και οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ».
Ανέφερε ότι κάποιες από τις προτάσεις των εργαζομένων του ΟΑΣΘ κινούνται σε λογικό πλαίσιο και υπογράμμισε την ανάγκη να καταθέσει προτάσεις και η διοίκηση του ΟΑΣΘ.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών