Τελευταία Νέα
Πολιτική

Κρέτσος: Στόχος των «ολιγαρχών» η αναβολή της διαδικασίας αδειοδότησης και η αποφυγή πληρωμής

Κρέτσος: Στόχος των «ολιγαρχών» η αναβολή της διαδικασίας αδειοδότησης και η αποφυγή πληρωμής
Ο γγ Ενημέρωσης και Επικοινωνίας, Λευτέρης Κρέτσος, απαντά στην Ένωση Ιδιωτικών Τηλεοπτικών Σταθμών Εθνικής Εμβέλειας (ΕΙΤΣΕΕ)
«Για μία ακόμη φορά οι γνωστοί "ολιγάρχες" της τηλεόρασης προβάλλουν τα "σοβαρά" επιχειρήματά τους με στόχο την αναβολή της διαδικασίας αδειοδότησης και την αποφυγή πληρωμής» απαντά στην Ένωση Ιδιωτικών Τηλεοπτικών Σταθμών Εθνικής Εμβέλειας (ΕΙΤΗΣΕΕ), ο γενικός γραμματέας Ενημέρωσης και Επικοινωνίας Λευτέρης Κρέτσος.
Στο πλαίσιο αυτών των ενεργειών, ο κ. Κρέτσος αναφέρει πως επικαλούνται μέχρι και τα αποτελέσματα του SEDDIF (South Eastern Digital Dividend Implementation Forum).
Συγκεκριμένα, ο γενικός γραμματέας σημειώνει πως προς αποφυγή παρεξηγήσεων και παρερμηνειών θα πρέπει να τονιστούν τα ακόλουθα:
1. Στο SEDDIF καθορίστηκε το ποιες συχνότητες θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν μετά την απόδοση του Δεύτερου Ψηφιακού Μερίσματος.
Σε ημερομηνίες δηλαδή που θα καθοριστούν μετά από συμφωνία με τις όμορες χώρες.
Δεν αποφασίζει δηλαδή μόνο η χώρα μας για το χρονοδιάγραμμα, αλλά θα υπάρξει και δεύτερος γύρος συναντήσεων με τις όμορες χώρες.
Συνεπώς το επιχείρημα περί αναμονής για την τελική έκβαση της διαπραγμάτευσης είναι αστείο.
Μήπως η ΕΙΤΗΣΕΕ θα ήθελε να περιμένουμε και το WRC-2023 για να δούμε αν τελικά θα υπάρξει και Τρίτο Ψηφιακό Μέρισμα στη βάση της απόφασης του WRC-2015;
2. Τουλάχιστον είναι ευχάριστο ότι αναγνωρίζεται η προσπάθειά μας για το διεθνή συντονισμό των συχνοτήτων.
Σαφώς και αποτελεί επιτυχία της ομάδας συντονισμού που από τις 2,5 συχνότητες (αντί για 8) που θα παρέμεναν στη χώρα μας σε κάποιες περιοχές, π.χ. στις Κυκλάδες, μετά την απονομή του Δεύτερου Ψηφιακού Μερίσματος, κατάφερε να αυξήσει τον αριθμό τον ραδιοδιαύλων.
Αυτό και ως απάντηση για τον αριθμό 4 που προέβλεπε και η προηγούμενη διαδικασία αδειοδότησης.
3. Όσο όμως και αν εξελίσσεται η τεχνολογία ως προς τη συμπίεση, άλλο τόσο αυξάνονται οι απαιτήσεις των τηλεθεατών ως προς την ποιότητα μετάδοσης, καθώς και οι απαιτήσεις για την υποστήριξη νέων υπηρεσιών από την κινητή τηλεφωνία.
Συνεπώς, το διαθέσιμο φάσμα ραδιοσυχνοτήτων για την επίγεια ψηφιακή ευρυεκπομπή βαίνει μειούμενο.
4. Και ένα ρητορικό ερώτημα για το τέλος: Αφού ενδιαφέρει την ΕΙΤΗΣΕΕ τόσο πολύ η αξιοποίηση του φάσματος γιατί τότε που έγινε η ψηφιακή μετάβαση δεν τέθηκε το αίτημα προς τις κυβερνήσεις της εποχής για την αύξηση των αριθμών των καναλιών;
Όταν χωρίς τίμημα τους διδόταν η άδεια μετάδοσης για τα 8 κανάλια και σε τυπική ευκρίνεια γιατί δεν ζητούσαν να σπάσουν το ολιγοπώλιό τους και δεν διαμαρτύρονταν για το χάρτη συχνοτήτων και τις ασυντόνιστες συχνότητες;
Να υποθέσουμε πως όταν πρέπει να βάλει κάποιος το χέρι στην τσέπη τότε αναζητά «συμμάχους» μήπως και μειωθεί το τίμημα;

ΕΙΤΗΣΕΕ: Υπάρχει χώρος για 18 τηλεοπτικούς σταθμούς

Νωρίτερα σήμερα (13/12/2017), η ΕΙΤΗΣΕΕ χαιρέτισε την απόφαση του SEDDIF με την οποία διευθετούνται οριστικά τα θέματα συχνοτήτων μεταξύ της Ελλάδος και των όμορων χωρών, τονίζοντας πως με αυτόν τον τρόπο καταρρίπτονται οι μέχρι στιγμής αποφάσεις για συγκεκριμένο αριθμό αδειών.
Όπως επισημαίνεται σε σχετική ανακοίνωση, ο SEDDIF κατοχύρωσε τουλάχιστον επτά πολυπλέκτες για το τηλεοπτικό φάσμα.
Αυτό σημαίνει, υπογραμμίζει η ΕΙΤΗΣΕΕ, ότι η χωρητικότητα του φάσματος, αντικειμενικά υπερβαίνει τους αριθμούς που κατά καιρούς έχουν αποφασισθεί, με τη χωρητικότητα του φάσματος να έχει δυνατότητα τουλάχιστον 18 σταθμών πανελλαδικής εμβέλειας.
Η ΕΙΤΗΣΕΕ αναφέρει επίσης, ότι πρέπει να συνεκτιμηθεί η υπόδειξη του επιτρόπου Έτινγκερ, ότι δεν μπορεί να μένει αναξιοποίητο μέρος του φάσματος, καθώς αποτελεί σπάνιο πόρο.
Συνεχίζοντας, η ΕΙΤΗΣΕΕ αναφέρει, ότι «παρά το γεγονός ότι όλοι (και ο αρμόδιος υπουργός, αφού το υπουργείο του, πέραν των άλλων, μετείχε και στις σχετικές συνεδριάσεις του SEDDIF και ο ίδιος προσωπικά ενέκρινε τις μετακινήσεις και τις σχετικές δαπάνες) γνώριζαν ότι είναι θέμα χρόνου, για την ακρίβεια ελαχίστων εβδομάδων από τότε που απεστάλησαν οι εκπρόσωποι του, για να ολοκληρωθεί η διαπραγμάτευση, έσπευσαν να ορίσουν αριθμό και ελάχιστο τίμημα ανά άδεια».
Η ΕΙΤΗΣΕΕ θέτει επίσης τα εξής ερωτήματα: «Γιατί δεν ανέμεναν την τελική έκβαση της διαπραγμάτευσης, ενώ γνώριζαν ότι αυτή ωρίμαζε ταχέως;
Αφού αγνοήθηκαν όλες οι παράμετροι για την υφιστάμενη και μελλοντική χωρητικότητα του φάσματος (που ήταν γνωστές από παρουσιάσεις επιστημόνων, από μελέτες ειδικών και θεσμικών παραγόντων, όπως ο αντιπρόεδρος της ΕΕΕΤΤ, από παρουσιάσεις της DIGEA κλπ) με ποιο κριτήριο ορίστηκε ο αριθμός και το τίμημα των αδειών;
Πώς θα αντιμετωπιστεί όμως το επιπλέον φάσμα που αντικειμενικά θα υπάρχει σε μόλις τρία χρόνια με βάση τις κοινοτικές αποφάσεις περί μετάβασης και με το γεγονός ότι δεν μπορεί τμήμα του φάσματος να μένει αναξιοποίητο;
Και μέσα σε όλη αυτή τη συζήτηση καλό θα ήταν να τεθεί και το ζήτημα με βάση ποιον χάρτη συχνοτήτων διεξάγεται ο διαγωνισμός».
Τέλος, η ΕΙΤΗΣΕΕ δηλώνει κατηγορηματικά, ότι «επιθυμεί να συνεισφέρει δημιουργικά στην αδειοδότηση των τηλεοπτικών σταθμών, ωστόσο δεν κωφεύει σε υπαρκτά προβλήματα (συνταγματικά, νομικά, ευρωπαϊκού κεκτημένου, αλλαγής τεχνολογίας κλπ) διότι επιθυμούμε να μην υπάρχουν κενά, προβλήματα και στρεβλώσεις».

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης