Ο Χ. Σπίρτζης ξεκαθάρισε ότι δεν εκχωρείται τμήμα δραστηριοτήτων του ΟΑΣΘ στα ΚΤΕΛ
«Στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη που έχουμε δημόσιους Οργανισμούς, δε συζητάμε αν θα ιδιωτικοποιήσουμε τις Αστικές Συγκοινωνίες, αυτό είναι ένα πρόγραμμα της Νέας Δημοκρατίας, του νεοφιλελευθερισμού, το έχουμε ζήσει για χρόνια ιδιαίτερα στη Θεσσαλονίκη όταν είχαμε ιδιωτικές αστικές συγκοινωνίες», ανέφερε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρ. Σπίρτζης, σε συνέντευξή του στον τηλεοπτικό σταθμό Alpha.
Ο υπουργός, κληθείς να απαντήσει εάν υπάρχει μερική επαναϊδιωτικοποίηση του ΟΑΣΘ, απάντησε αρνητικά λέγοντας ότι «στο παλιό νομό Θεσσαλονίκης, στην Περιφερειακή Ενότητα Θεσσαλονίκης και στην Περιφερειακή Ενότητα Αττικής μέσα στο σχέδιο Νόμου που πρόσφατα ψηφίστηκε εξαιρούνται οι δυο αυτές Περιφερειακές Ενότητες από τους διαγωνισμούς που θα γίνουν για τις Αστικές Συγκοινωνίες, ακριβώς γιατί έχουμε Δημόσιες Αστικές Συγκοινωνίες».
Ο ίδιος ξεκαθάρισε ότι δεν εκχωρείται τμήμα δραστηριοτήτων του ΟΑΣΘ στα ΚΤΕΛ, σημειώνοντας ότι «στη Θεσσαλονίκη το 2003 και το 2011 διευρύνθηκε τόσο πολύ η γεωγραφική περιοχή που δραστηριοποιείται ο ΟΑΣΘ, που οι Γραμμές του ΟΑΣΘ φτάνουν μέχρι και έξω από το νομό της Θεσσαλονίκης», κάτι που είχε «συγκεκριμένη σκοπιμότητα και η σκοπιμότητα ήταν, πάρα πολύ απλά, να δίνονται λεφτά του ελληνικού λαού, να σπαταλούνται λεφτά του ελληνικού λαού, σε χώρους έξω από τη γεωγραφική περιοχή που έπρεπε να δραστηριοποιείται ο ΟΑΣΘ, δίνοντας μετοχές του ΟΑΣΘ που απαγορευόταν στα ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, δίνοντας πολλά χρήματα στα ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης για τις γραμμές που πήραν σαν ΟΑΣΘ, δεσμεύοντας και λεωφορεία και οδηγούς».
Ανέφερε χαρακτηριστικά ότι «για κάποιους μικρούς οικισμούς που δραστηριοποιείται ο ΟΑΣΘ εκτός της παλιάς αρμοδιότητάς του, δεσμεύονται 58 οδηγοί και 20 λεωφορεία» και «την ίδια στιγμή στη Θεσσαλονίκη δεν έχουμε το ποιοτικό και το ποσοτικό έργο που πρέπει να παρέχει ο Οργανισμός, γιατί δεν είχαμε, πριν κρατικοποιηθεί, τα λεωφορεία και τους οδηγούς που όφειλαν να προσλάβουν, αν έπρεπε να δραστηριοποιείται ο ΟΑΣΘ σε όλο το νομό Θεσσαλονίκης, -όπως του χρέωσαν- και έξω από το νομό αυτό».
«Άρα πάμε σε ένα νέο σχεδιασμό, για το πώς πρέπει να λειτουργούν οι αστικές συγκοινωνίες και στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη», συμπλήρωσε ο κ. Σπίρτζης, ο οποίος τόνισε ότι στόχος είναι «να αλλάξουμε τελείως τη λογική του σχεδιασμού που υπήρχε στη δεκαετία του ’60 και του ’70 και τον ακολουθούν όλοι, ακόμη και σήμερα.
Και στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη».
Όπως σημείωσε, «δεν είναι δυνατό να έχουμε στο κέντρο της Θεσσαλονίκης λεωφορεία με απόσταση 5 εκατοστά το ένα από το άλλο και στις γειτονιές της Θεσσαλονίκης να μην πηγαίνουν τα λεωφορεία με τη συχνότητα που πρέπει να πηγαίνουν και να ταλαιπωρούνται οι πολίτες».
Υπενθύμισε ότι στο παρελθόν είχαμε μόνο τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ και του ΟΑΣΑ και τα ΚΤΕΛ, ενώ σήμερα που έχουμε κι άλλα Μέσα, χωρίς να έχει γίνει ένας νέος σχεδιασμός τόσο στην Αθήνα όσο και στη Θεσσαλονίκη.
«Στην Αθήνα έχουμε τον Προαστιακό, έχουμε το Μετρό και σε λίγο θα έχουμε το Μετρό και στη Θεσσαλονίκη», όπως είπε.
Επανέλαβε ότι «δε μπαίνει κανένα θέμα ιδιωτικοποίησης», συμπληρώνοντας ότι «αυτό που μπαίνει σαν θέμα και δεν αρέσει σε κάποιους, είναι ότι ενεργοποιείται νωρίτερα ο δημόσιος Οργανισμός που λέγεται ΑΣΥΘ για να μπορέσει ο ΟΑΣΘ να εκκαθαριστεί, μιας και από τις προσφυγές που υπήρχαν, δεν έχει εκκινήσει η διαδικασία της εκκαθάρισης».
Σε ερώτηση για την παράγραφο 4 στην τροπολογία που αναφέρει ότι καθορίζονται ειδικά δρομολόγια τοπικού χαρακτήρα για την εκτέλεση των οποίων θα καταρτίζονται συμβάσεις μεταξύ του ΟΣΕΘ και των ΚΤΕΛ στις οποίες θα καθορίζονται ο τρόπος σύμπραξης και διάθεσης των υλικών και των ανθρώπινων πόρων από τους συμβαλλόμενους, ο υπουργός εξήγησε δίνεται η δυνατότητα να μπορεί αυτό που θα έπρεπε κανονικά να καλύψει ο Δήμος, τη Δημοτική Συγκοινωνία, να καλυφθεί ή μέσω του ΟΑΣΑ και του ΟΣΕΘ ή μέσω των ΚΤΕΛ.
«Αν αρνηθούν τα ΚΤΕΛ Αττικής ή Θεσσαλονίκης, θα δεχτούν κάποια άλλα ΚΤΕΛ.
Δε μπορεί να ταλαιπωρούνται οι πολίτες γιατί είμαστε όμηροι στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη δυο κοινοπραξιών, που η μία τουλάχιστον, δεν κάνει καθόλου σωστά τη δουλειά της», σημείωσε .
Διευκρίνισε ότι δεν πρόκειται να μετακινηθεί προσωπικό σε υπηρεσίες ΚΤΕΛ και δεν πρόκειται να μετακινηθούν λεωφορεία του ΟΑΣΘ ή των Αστικών Συγκοινωνιών.
Ο κ. Σπίτρζης ανέφερε ότι με ελάχιστες εξαιρέσεις Δήμων, δεν υπάρχουν γραμμές τοπικού χαρακτήρα, δεν έχουμε προσωπικό και λεωφορεία και συμπλήρωσε «μακάρι να είχαμε -και έχουμε κάνει αντίστοιχη μελέτη για τον Οργανισμό της Αττικής, χρειαζόμαστε κατ’ ελάχιστο 800 εργαζόμενους στις κρίσιμες ειδικότητες».
Για την Αττική ανέφερε πως μεταφορικό έργο που αυτή τη στιγμή είναι προγραμματισμένο χρειάζεται πάνω από 1.300 λεωφορεία, όμως ο στόλος των λεωφορείων είναι γερασμένος , κάθε μέρα σημειώνονται μεγάλες βλάβες, δεν υπάρχει το απαραίτητο προσωπικό, καθώς λείπουν τουλάχιστον 1.300 εργαζόμενοι σε κρίσιμες ειδικότητες δηλαδή οδηγοί, τεχνίτες.
Ακόμη, μίλησε για προσλήψεις λέγοντας ότι έχει ξεκινήσει τη διαδικασία για να εξαιρεθούν αυτές οι προσλήψεις από την υποχρέωση του 1 προς 1 γιατί δεν ανεβαίνει το εργασιακό κόστος.
www.bankingnews.gr
Ο υπουργός, κληθείς να απαντήσει εάν υπάρχει μερική επαναϊδιωτικοποίηση του ΟΑΣΘ, απάντησε αρνητικά λέγοντας ότι «στο παλιό νομό Θεσσαλονίκης, στην Περιφερειακή Ενότητα Θεσσαλονίκης και στην Περιφερειακή Ενότητα Αττικής μέσα στο σχέδιο Νόμου που πρόσφατα ψηφίστηκε εξαιρούνται οι δυο αυτές Περιφερειακές Ενότητες από τους διαγωνισμούς που θα γίνουν για τις Αστικές Συγκοινωνίες, ακριβώς γιατί έχουμε Δημόσιες Αστικές Συγκοινωνίες».
Ο ίδιος ξεκαθάρισε ότι δεν εκχωρείται τμήμα δραστηριοτήτων του ΟΑΣΘ στα ΚΤΕΛ, σημειώνοντας ότι «στη Θεσσαλονίκη το 2003 και το 2011 διευρύνθηκε τόσο πολύ η γεωγραφική περιοχή που δραστηριοποιείται ο ΟΑΣΘ, που οι Γραμμές του ΟΑΣΘ φτάνουν μέχρι και έξω από το νομό της Θεσσαλονίκης», κάτι που είχε «συγκεκριμένη σκοπιμότητα και η σκοπιμότητα ήταν, πάρα πολύ απλά, να δίνονται λεφτά του ελληνικού λαού, να σπαταλούνται λεφτά του ελληνικού λαού, σε χώρους έξω από τη γεωγραφική περιοχή που έπρεπε να δραστηριοποιείται ο ΟΑΣΘ, δίνοντας μετοχές του ΟΑΣΘ που απαγορευόταν στα ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, δίνοντας πολλά χρήματα στα ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης για τις γραμμές που πήραν σαν ΟΑΣΘ, δεσμεύοντας και λεωφορεία και οδηγούς».
Ανέφερε χαρακτηριστικά ότι «για κάποιους μικρούς οικισμούς που δραστηριοποιείται ο ΟΑΣΘ εκτός της παλιάς αρμοδιότητάς του, δεσμεύονται 58 οδηγοί και 20 λεωφορεία» και «την ίδια στιγμή στη Θεσσαλονίκη δεν έχουμε το ποιοτικό και το ποσοτικό έργο που πρέπει να παρέχει ο Οργανισμός, γιατί δεν είχαμε, πριν κρατικοποιηθεί, τα λεωφορεία και τους οδηγούς που όφειλαν να προσλάβουν, αν έπρεπε να δραστηριοποιείται ο ΟΑΣΘ σε όλο το νομό Θεσσαλονίκης, -όπως του χρέωσαν- και έξω από το νομό αυτό».
«Άρα πάμε σε ένα νέο σχεδιασμό, για το πώς πρέπει να λειτουργούν οι αστικές συγκοινωνίες και στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη», συμπλήρωσε ο κ. Σπίρτζης, ο οποίος τόνισε ότι στόχος είναι «να αλλάξουμε τελείως τη λογική του σχεδιασμού που υπήρχε στη δεκαετία του ’60 και του ’70 και τον ακολουθούν όλοι, ακόμη και σήμερα.
Και στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη».
Όπως σημείωσε, «δεν είναι δυνατό να έχουμε στο κέντρο της Θεσσαλονίκης λεωφορεία με απόσταση 5 εκατοστά το ένα από το άλλο και στις γειτονιές της Θεσσαλονίκης να μην πηγαίνουν τα λεωφορεία με τη συχνότητα που πρέπει να πηγαίνουν και να ταλαιπωρούνται οι πολίτες».
Υπενθύμισε ότι στο παρελθόν είχαμε μόνο τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ και του ΟΑΣΑ και τα ΚΤΕΛ, ενώ σήμερα που έχουμε κι άλλα Μέσα, χωρίς να έχει γίνει ένας νέος σχεδιασμός τόσο στην Αθήνα όσο και στη Θεσσαλονίκη.
«Στην Αθήνα έχουμε τον Προαστιακό, έχουμε το Μετρό και σε λίγο θα έχουμε το Μετρό και στη Θεσσαλονίκη», όπως είπε.
Επανέλαβε ότι «δε μπαίνει κανένα θέμα ιδιωτικοποίησης», συμπληρώνοντας ότι «αυτό που μπαίνει σαν θέμα και δεν αρέσει σε κάποιους, είναι ότι ενεργοποιείται νωρίτερα ο δημόσιος Οργανισμός που λέγεται ΑΣΥΘ για να μπορέσει ο ΟΑΣΘ να εκκαθαριστεί, μιας και από τις προσφυγές που υπήρχαν, δεν έχει εκκινήσει η διαδικασία της εκκαθάρισης».
Σε ερώτηση για την παράγραφο 4 στην τροπολογία που αναφέρει ότι καθορίζονται ειδικά δρομολόγια τοπικού χαρακτήρα για την εκτέλεση των οποίων θα καταρτίζονται συμβάσεις μεταξύ του ΟΣΕΘ και των ΚΤΕΛ στις οποίες θα καθορίζονται ο τρόπος σύμπραξης και διάθεσης των υλικών και των ανθρώπινων πόρων από τους συμβαλλόμενους, ο υπουργός εξήγησε δίνεται η δυνατότητα να μπορεί αυτό που θα έπρεπε κανονικά να καλύψει ο Δήμος, τη Δημοτική Συγκοινωνία, να καλυφθεί ή μέσω του ΟΑΣΑ και του ΟΣΕΘ ή μέσω των ΚΤΕΛ.
«Αν αρνηθούν τα ΚΤΕΛ Αττικής ή Θεσσαλονίκης, θα δεχτούν κάποια άλλα ΚΤΕΛ.
Δε μπορεί να ταλαιπωρούνται οι πολίτες γιατί είμαστε όμηροι στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη δυο κοινοπραξιών, που η μία τουλάχιστον, δεν κάνει καθόλου σωστά τη δουλειά της», σημείωσε .
Διευκρίνισε ότι δεν πρόκειται να μετακινηθεί προσωπικό σε υπηρεσίες ΚΤΕΛ και δεν πρόκειται να μετακινηθούν λεωφορεία του ΟΑΣΘ ή των Αστικών Συγκοινωνιών.
Ο κ. Σπίτρζης ανέφερε ότι με ελάχιστες εξαιρέσεις Δήμων, δεν υπάρχουν γραμμές τοπικού χαρακτήρα, δεν έχουμε προσωπικό και λεωφορεία και συμπλήρωσε «μακάρι να είχαμε -και έχουμε κάνει αντίστοιχη μελέτη για τον Οργανισμό της Αττικής, χρειαζόμαστε κατ’ ελάχιστο 800 εργαζόμενους στις κρίσιμες ειδικότητες».
Για την Αττική ανέφερε πως μεταφορικό έργο που αυτή τη στιγμή είναι προγραμματισμένο χρειάζεται πάνω από 1.300 λεωφορεία, όμως ο στόλος των λεωφορείων είναι γερασμένος , κάθε μέρα σημειώνονται μεγάλες βλάβες, δεν υπάρχει το απαραίτητο προσωπικό, καθώς λείπουν τουλάχιστον 1.300 εργαζόμενοι σε κρίσιμες ειδικότητες δηλαδή οδηγοί, τεχνίτες.
Ακόμη, μίλησε για προσλήψεις λέγοντας ότι έχει ξεκινήσει τη διαδικασία για να εξαιρεθούν αυτές οι προσλήψεις από την υποχρέωση του 1 προς 1 γιατί δεν ανεβαίνει το εργασιακό κόστος.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών