Θα προλάβουμε εντός του 2019 "να δούμε νέα λεωφορεία αντιρρυπαντικής σύγχρονης τεχνολογίας στους δρόμους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης", σύμφωνα με τον Χρ. Σπίρτζη
«Ο στόχος είναι οι μεταφορές να βοηθήσουν την υλοποίηση του οράματος μας, την παραγωγική ανασυγκρότηση και τη δίκαιη ανάπτυξη της χώρας μας», τονίζει ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρ. Σπίρτζης, σε συνέντευξή του στη εφημερίδα «Thess News».
Με αφορμή το γεγονός ότι η Θεσσαλονίκη βρέθηκε στο επίκεντρο τις προηγούμενες μέρες με το Thessaloniki Summit και ότι έχει ακουστεί πολλές η συμπρωτεύουσα ως κόμβος μεταφορών για τα Βαλκάνια, ο υπουργός αφού πρώτα ότι «δεν είχαμε ακούσει» στο παρελθόν κάτι τέτοιο, υπογραμμίζει πως «τα τελευταία 3,5 χρόνια ο Πρωθυπουργός, Αλέξης Τσίπρας, εγκαινίασε μια άλλη εξωτερική πολιτική που έχει αποδώσει χειροπιαστά αποτελέσματα και στον χώρο των μεταφορών και των υποδομών.
Το εθνικό στρατηγικό σχέδιο δε μπορεί να υλοποιηθεί με τη χώρα μας απομονωμένη από τη φυσική της ενδοχώρα, τα Βαλκάνια, με τη συνέχιση ψυχροπολεμικών δογμάτων, του κινδύνου από Βορρά και με κλειστά σύνορα».
Κατά τον ίδιο, έχουν αποδώσει συγκεκριμένες κοινές αποφάσεις η στενή συνεργασία με τη Βουλγαρία και τη Ρουμανία, ως Μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), η συμφωνία με την Πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία της Μακεδονίας (ΠΓΔΜ), οι τετραμερείς συναντήσεις με τις βαλκανικές χώρες, ενώ «η επιτυχία της επαναβίωσης του διαδρόμου «Χ» Θεσσαλονίκη – Σκόπια – Βελιγράδι – Βουδαπέστη, στο πλαίσιο της ΕΕ, η ολοκλήρωση της σιδηροδρομικής ηλεκτροδοτούμενης γραμμής Θεσσαλονίκης – Ιδομένης, η συμφωνία της Καβάλας, Ελλάδας – Βουλγαρίας για τη σιδηροδρομική σύνδεση Θεσσαλονίκη – Καβάλα – Αλεξανδρούπολη – Μπουργκάς – Βάρνα – Ρουσέ, η πρωτοβουλία του Πρωθυπουργού, η στήριξη του Προέδρου Γιούνκερ, η επέκταση της συμφωνίας με τη Ρουμανία, η συμφωνία των 4 Πρωθυπουργών, Ελλάδας – Βουλγαρίας – Ρουμανίας – Σερβίας, για την ύπαρξη ενός δακτυλίου συνδυασμένων μεταφορών στα Βαλκάνια, η ολοκλήρωση των 2 κάθετων οδικών αξόνων στη Θράκη, στις Περιφερειακές Ενότητες Έβρου και Ροδόπης και η εκκίνηση του 3ου κάθετου οδικού άξονα στην Ξάνθη, η ολοκλήρωση του κάθετου άξονα στην Κρυσταλλοπηγή, η προκήρυξη του διαγωνισμού για το εμπορευματικό κέντρο Θεσσαλονίκης, η ολοκλήρωση των δύο δημοσίων έργων των διαδρόμων προσγείωσης – απογείωσης του Διεθνούς Αερολιμένα Θεσσαλονίκης δείχνει ότι η Θεσσαλονίκη και η Βόρεια Ελλάδα γενικά έχει ήδη ξεκινήσει τη νέα εποχή, τον νέο Ρόλο τους στις μεταφορές».
Ο στόχος, σύμφωνα με τον υπουργό, «είναι οι μεταφορές να βοηθήσουν την υλοποίηση του οράματος μας, την παραγωγική ανασυγκρότηση και τη δίκαιη ανάπτυξη της χώρας μας.
Να αποκτήσουν οι βαλκανικές χώρες, οι λαοί μας, τα ειρηνικά, συνεργατικά χαρακτηριστικά των χωρών της κεντρικής Ευρώπης.
Να διέρχονται πολίτες, εμπορεύματα από τη μία χώρα στην άλλη χωρίς να καταλαβαίνει κανείς που είναι τα σύνορα, χωρίς εμπόδια και ανοιχτές ιστορικές πληγές».
Κληθείς να πει τι θα γίνει με τον ΟΑΣΘ και την ανάγκη για αγορά λεωφορείων, σημείωσε ότι υλοποιούνται ταυτόχρονα και άμεσα και τα δύο.
Όπως εξήγησε ο κ. Σπίρτζης, «ο επανασχεδιασμός των γραμμών του ΟΑΣΘ είναι απαραίτητος, για να θεραπευτούν οι στρεβλώσεις που δημιουργήθηκαν από τη διαχρονικής πριμοδότηση, τη σκανδαλώδη σύνδεση της σύμβασης του ΟΑΣΘ με την ολοκλήρωση του ΜΕΤΡΟ και η ακόμη πιο σκανδαλώδης λεηλασία των αποθεματικών του ΟΑΣΘ για την ανανέωση του στόλου.
Όπως απαραίτητος είναι ο σχεδιασμός για την αλλαγή της φυσιογνωμίας των αστικών συγκοινωνιών με τη λειτουργία του ΜΕΤΡΟ το 2020 από τον νέο σιδηροδρομικό σταθμό έως την Καλαμαριά».
Ανέφερε ότι το προηγούμενο διάστημα εξασφαλίστηκε, σε συνεργασία με το Υπουργείο Οικονομίας, το απαραίτητο ποσό για την προμήθεια νέων λεωφορείων φυσικού αερίου και ηλεκτρικών, για τα δύο μητροπολιτικά κέντρα της χώρας.
«Θα προλάβουμε εντός του 2019 και την ολοκλήρωση των διαγωνιστικών διαδικασιών και να δούμε νέα λεωφορεία αντιρρυπαντικής σύγχρονης τεχνολογίας στους δρόμους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης», είπε χαρακτηριστικά.
Για το Μετρό της Θεσσαλονίκης , την πρόοδο στην Βενιζέλου και κληθείς να απαντήσει στο πως προέκυψε η αλλαγή στην βασική γραμμή, αφού πρώτα ξεκαθάρισε ότι «δεν προέκυψε κάποια αλλαγή», υπενθύμισε ότι «το 2015 βρήκαμε το έργο του ΜΕΤΡΟ σταματημένο και την κοινωνία της Θεσσαλονίκης διαιρεμένη με απαξίωση της πολιτιστικής κληρονομιάς», πλέον δόθηκε μια λύση που σέβεται τα ευρήματα, την ιστορίας μας και κυρίως τους ανθρώπους της Θεσσαλονίκης και η βασική γραμμή φθάνει στον σιδηροδρομικό σταθμό.
Πρόσθεσε ότι θα ολοκληρωθεί στο σύνολό της, με εξαίρεση τον σταθμό Ελ. Βενιζέλου που θα υλοποιηθεί αργότερα, αφού πρώτα ολοκληρωθούν οι αρχαιολογικές εργασίες, οι μελέτες του ΜΕΤΡΟ και η αστική ανάπλαση που έχει συμφωνηθεί με την κοινωνία της Θεσσαλονίκης.
Σχετικά με τα διόδια και πότε θα λειτουργήσει σταθμός στο ύψος του Ωραιοκάστρου , ο κ. Σπίρτζης ανέφερε ότι ο διαγωνισμός του ηλεκτρονικού αναλογικού συστήματος διοδίων ελευθέρας ροής ολοκλήρωσε την Α’ φάση του και εκκινεί τη Β’ φάση του, συμπληρώνοντας πως «με την ολοκλήρωση και τη λειτουργία του θα λυθούν πλήθος προβληματικών διατάξεων, κοινωνικών αδικιών, τήρησης της εθνικής και ευρωπαϊκής νομοθεσίας.
Σε αυτό το πλαίσιο θα ενταχθούν οι σταθμοί διοδίων στις εισόδους της χώρας και μόνο».
Τέλος, ερωτηθείς για τη φάση που βρίσκεται η ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας Οδού είπε ότι μοναδικός αρμόδιος Φορέας για να απαντήσει είναι το ΤΑΙΠΕΔ.
Με αφορμή το γεγονός ότι η Θεσσαλονίκη βρέθηκε στο επίκεντρο τις προηγούμενες μέρες με το Thessaloniki Summit και ότι έχει ακουστεί πολλές η συμπρωτεύουσα ως κόμβος μεταφορών για τα Βαλκάνια, ο υπουργός αφού πρώτα ότι «δεν είχαμε ακούσει» στο παρελθόν κάτι τέτοιο, υπογραμμίζει πως «τα τελευταία 3,5 χρόνια ο Πρωθυπουργός, Αλέξης Τσίπρας, εγκαινίασε μια άλλη εξωτερική πολιτική που έχει αποδώσει χειροπιαστά αποτελέσματα και στον χώρο των μεταφορών και των υποδομών.
Το εθνικό στρατηγικό σχέδιο δε μπορεί να υλοποιηθεί με τη χώρα μας απομονωμένη από τη φυσική της ενδοχώρα, τα Βαλκάνια, με τη συνέχιση ψυχροπολεμικών δογμάτων, του κινδύνου από Βορρά και με κλειστά σύνορα».
Κατά τον ίδιο, έχουν αποδώσει συγκεκριμένες κοινές αποφάσεις η στενή συνεργασία με τη Βουλγαρία και τη Ρουμανία, ως Μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), η συμφωνία με την Πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία της Μακεδονίας (ΠΓΔΜ), οι τετραμερείς συναντήσεις με τις βαλκανικές χώρες, ενώ «η επιτυχία της επαναβίωσης του διαδρόμου «Χ» Θεσσαλονίκη – Σκόπια – Βελιγράδι – Βουδαπέστη, στο πλαίσιο της ΕΕ, η ολοκλήρωση της σιδηροδρομικής ηλεκτροδοτούμενης γραμμής Θεσσαλονίκης – Ιδομένης, η συμφωνία της Καβάλας, Ελλάδας – Βουλγαρίας για τη σιδηροδρομική σύνδεση Θεσσαλονίκη – Καβάλα – Αλεξανδρούπολη – Μπουργκάς – Βάρνα – Ρουσέ, η πρωτοβουλία του Πρωθυπουργού, η στήριξη του Προέδρου Γιούνκερ, η επέκταση της συμφωνίας με τη Ρουμανία, η συμφωνία των 4 Πρωθυπουργών, Ελλάδας – Βουλγαρίας – Ρουμανίας – Σερβίας, για την ύπαρξη ενός δακτυλίου συνδυασμένων μεταφορών στα Βαλκάνια, η ολοκλήρωση των 2 κάθετων οδικών αξόνων στη Θράκη, στις Περιφερειακές Ενότητες Έβρου και Ροδόπης και η εκκίνηση του 3ου κάθετου οδικού άξονα στην Ξάνθη, η ολοκλήρωση του κάθετου άξονα στην Κρυσταλλοπηγή, η προκήρυξη του διαγωνισμού για το εμπορευματικό κέντρο Θεσσαλονίκης, η ολοκλήρωση των δύο δημοσίων έργων των διαδρόμων προσγείωσης – απογείωσης του Διεθνούς Αερολιμένα Θεσσαλονίκης δείχνει ότι η Θεσσαλονίκη και η Βόρεια Ελλάδα γενικά έχει ήδη ξεκινήσει τη νέα εποχή, τον νέο Ρόλο τους στις μεταφορές».
Ο στόχος, σύμφωνα με τον υπουργό, «είναι οι μεταφορές να βοηθήσουν την υλοποίηση του οράματος μας, την παραγωγική ανασυγκρότηση και τη δίκαιη ανάπτυξη της χώρας μας.
Να αποκτήσουν οι βαλκανικές χώρες, οι λαοί μας, τα ειρηνικά, συνεργατικά χαρακτηριστικά των χωρών της κεντρικής Ευρώπης.
Να διέρχονται πολίτες, εμπορεύματα από τη μία χώρα στην άλλη χωρίς να καταλαβαίνει κανείς που είναι τα σύνορα, χωρίς εμπόδια και ανοιχτές ιστορικές πληγές».
Κληθείς να πει τι θα γίνει με τον ΟΑΣΘ και την ανάγκη για αγορά λεωφορείων, σημείωσε ότι υλοποιούνται ταυτόχρονα και άμεσα και τα δύο.
Όπως εξήγησε ο κ. Σπίρτζης, «ο επανασχεδιασμός των γραμμών του ΟΑΣΘ είναι απαραίτητος, για να θεραπευτούν οι στρεβλώσεις που δημιουργήθηκαν από τη διαχρονικής πριμοδότηση, τη σκανδαλώδη σύνδεση της σύμβασης του ΟΑΣΘ με την ολοκλήρωση του ΜΕΤΡΟ και η ακόμη πιο σκανδαλώδης λεηλασία των αποθεματικών του ΟΑΣΘ για την ανανέωση του στόλου.
Όπως απαραίτητος είναι ο σχεδιασμός για την αλλαγή της φυσιογνωμίας των αστικών συγκοινωνιών με τη λειτουργία του ΜΕΤΡΟ το 2020 από τον νέο σιδηροδρομικό σταθμό έως την Καλαμαριά».
Ανέφερε ότι το προηγούμενο διάστημα εξασφαλίστηκε, σε συνεργασία με το Υπουργείο Οικονομίας, το απαραίτητο ποσό για την προμήθεια νέων λεωφορείων φυσικού αερίου και ηλεκτρικών, για τα δύο μητροπολιτικά κέντρα της χώρας.
«Θα προλάβουμε εντός του 2019 και την ολοκλήρωση των διαγωνιστικών διαδικασιών και να δούμε νέα λεωφορεία αντιρρυπαντικής σύγχρονης τεχνολογίας στους δρόμους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης», είπε χαρακτηριστικά.
Για το Μετρό της Θεσσαλονίκης , την πρόοδο στην Βενιζέλου και κληθείς να απαντήσει στο πως προέκυψε η αλλαγή στην βασική γραμμή, αφού πρώτα ξεκαθάρισε ότι «δεν προέκυψε κάποια αλλαγή», υπενθύμισε ότι «το 2015 βρήκαμε το έργο του ΜΕΤΡΟ σταματημένο και την κοινωνία της Θεσσαλονίκης διαιρεμένη με απαξίωση της πολιτιστικής κληρονομιάς», πλέον δόθηκε μια λύση που σέβεται τα ευρήματα, την ιστορίας μας και κυρίως τους ανθρώπους της Θεσσαλονίκης και η βασική γραμμή φθάνει στον σιδηροδρομικό σταθμό.
Πρόσθεσε ότι θα ολοκληρωθεί στο σύνολό της, με εξαίρεση τον σταθμό Ελ. Βενιζέλου που θα υλοποιηθεί αργότερα, αφού πρώτα ολοκληρωθούν οι αρχαιολογικές εργασίες, οι μελέτες του ΜΕΤΡΟ και η αστική ανάπλαση που έχει συμφωνηθεί με την κοινωνία της Θεσσαλονίκης.
Σχετικά με τα διόδια και πότε θα λειτουργήσει σταθμός στο ύψος του Ωραιοκάστρου , ο κ. Σπίρτζης ανέφερε ότι ο διαγωνισμός του ηλεκτρονικού αναλογικού συστήματος διοδίων ελευθέρας ροής ολοκλήρωσε την Α’ φάση του και εκκινεί τη Β’ φάση του, συμπληρώνοντας πως «με την ολοκλήρωση και τη λειτουργία του θα λυθούν πλήθος προβληματικών διατάξεων, κοινωνικών αδικιών, τήρησης της εθνικής και ευρωπαϊκής νομοθεσίας.
Σε αυτό το πλαίσιο θα ενταχθούν οι σταθμοί διοδίων στις εισόδους της χώρας και μόνο».
Τέλος, ερωτηθείς για τη φάση που βρίσκεται η ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας Οδού είπε ότι μοναδικός αρμόδιος Φορέας για να απαντήσει είναι το ΤΑΙΠΕΔ.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών