«Όχι στο τέλος του 2020, αλλά τον Φλεβάρη του 2020 οι πολίτες της Θεσσαλονίκης θα είναι σε θέση να κάνουν χρήση ενός εργαλείου που το έχουν ανάγκη», είπε ο Α. Τσίπρας
«Το Μετρό Θεσσαλονίκης παύει να είναι λόγια», ανέφερε ο πρωθυπουργός, Α. Τσίπρας, στον χαιρετισμό του από τον σταθμό του μετρό στο Συντριβάνι, τον οποίο και επιθεώρησε, κίνηση που ωστόσο προκάλεσε τη σφοδρή επίθεση της αντιπολίτευσης.
Όπως είπε χαρακτηριστικά ο πρωθυπουργός, «το πιο γνωστό ανέκδοτο για την πόλη της Θεσσαλονίκης παύει να είναι πια ανέκδοτο και γίνεται πραγματικότητα».
Μάλιστα, ανέφερε ότι το πρώτο εξάμηνο του 2019 θα γίνουν οι δοκιμές των συρμών και εντός του ίδιου έτους θα ξεκινήσουν οι πρόδρομες εργασίες του μετρό για τις δυτικές συνοικίες της Θεσσαλονίκη, ενώ εκτίμησε ότι «όχι στο τέλος του 2020, αλλά τον Φλεβάρη του 2020 οι πολίτες της Θεσσαλονίκης θα είναι σε θέση να κάνουν χρήση ενός εργαλείου που το έχουν ανάγκη».
«Το Μετρό Θεσσαλονίκης ολοκληρώνεται σε χρόνο συντομότερο από όσο κανείς θα μπορούσε να φανταστεί, σε σχέση με τη πορεία των εργασιών όταν αναλάβαμε, σε σχέση με την απίστευτη χρονοτριβή και κωλυσιεργία όλα τα προηγούμενα χρόνια μέχρι να αναλάβουμε», είπε ο πρωθυπουργός.
Σημείωσε δε, πως είναι στο 95% ολοκληρωμένο το έργο σε ό,τι αφορά την κατασκευή των 13 πρώτων σταθμών και αυτό που λείπει είναι δύο πράγματα.
Όπως εξήγησε, λείπουν οι συρμοί και ο ιδιοκτήτης του έργου, δηλαδή οι πολίτες της Θεσσαλονίκης που δικαιούνται μετά από τόσα χρόνια αναμονής να έχουν τη δυνατότητα μιας σύγχρονης υποδομής που θα αλλάξει την ποιότητα της ζωής τους και την καθημερινότητα τους.
«Είμαστε περήφανοι που ολοκληρώθηκαν οι σταθμοί του και μέσα στο 2019 ξεκινά η δοκιμαστική λειτουργία.
Μια σημαντική υποδομή παραδίδεται σταδιακά και βάζει στις ράγες τη νέα λαμπρή ιστορίας της Θεσσαλονίκης», υπογράμμισε ο κ. Τσίπρας και τόνισε ότι η Θεσσαλονίκη μετεξελίσσεται σε πόλη σύγχρονη ευρωπαϊκή, σε πρωτεύουσα των Βαλκανίων.
«Το έργο του Μετρό στη Θεσσαλονίκη ήταν βαλτωμένο»
Το έργο του Μετρό στη Θεσσαλονίκη ήταν σταματημένο, βαλτωμένο, μαζί με την ανάπτυξη της πόλης, την προοπτική της, την ελπίδα των Θεσσαλονικέων, τόνισε ο πρωθυπουργός και αναφέρθηκε στις εικόνες και μνήμες του από το έργο που ως πρωθυπουργός αντίκρισε όταν παραλάβανε τα έργα στις αρχές του 2015.
«Ερειπωμένα εργοτάξια, λαμαρίνες σε όλη την πόλη, μεγάλες διαφωνίες για την επίλυση τεχνικών ζητημάτων, νομικές εμπλοκές διεκδίκηση απίστευτων αποζημιώσεων για τις καθυστερήσεις, για το 30% του έργου που ανέρχονταν σε ποσά μεγαλύτερα από ό,τι το συνολικό συμβασιοποιημένο τίμημα του έργου», όπως είπε.
Ο ίδιος μίλησε για ένα «έργο που αντί να δώσει τις οριστικές λύσεις στο μεγάλο πρόβλημα της Θεσσαλονίκης, των αστικών συγκοινωνιών, διαίρεσε την κοινωνία, υπονομεύοντας στην κοινή γνώμη και το ίδιο το έργο αλλά και την πολιτιστική κληρονομιά».
Όπως εξήγησε, 900 εκατομμύρια ήταν όλο το έργο, ενώ 1,1 δισ. ήταν οι απαιτήσεις που ζητούσαν για το 30% του έργου και «προχωρήσαμε σε δύσκολη διαπραγμάτευση, συμφωνήσαμε τελικά διαιτητικά δικαστήρια και ανώτατο πλαφόν αποζημίωσης και τελικά οι αποφάσεις όρισαν τελικά 188 εκατ. ευρώ αντί για 1,1 δισ.» και έτσι, «κάτι περισσότερο από 900 εκατομμύρια, σώθηκαν από τα χρήματα του ελληνικού λαού».
«Κατορθώσαμε να ολοκληρωθεί το έργο και ταυτόχρονα να αναδείξουμε, να προστατεύσουμε, να σεβαστούμε την πολιτιστική μας κληρονομιά.
Σπάσαμε τα ψευτοδιλήμματα της συντήρησης και των συμφερόντων.
Το ψευτοδίλημμά που έλεγαν ή αρχαία ή ΜΕΤΡΟ, το μετατρέψαμε και σε αρχαία και σε ΜΕΤΡΟ», είπε χαρακτηριστικά.
«Η Θεσσαλονίκη μετεξελίσσεται σε πρωτεύουσα των Βαλκανίων»
«Η Θεσσαλονίκη μετεξελίσσεται από συμπρωτεύουσα, από φτωχό συγγενή, σε πόλη ευρωπαϊκή, σε πρωτεύουσα των Βαλκανίων, που θα μπορέσει να παίξει σημαντικό ρόλο στην οικονομία, το εμπόριο, τον πολιτισμό», υπογράμμισε ο πρωθυπουργός.
Ανέφερε πως «υλοποιούμε υποδομές που δίνουν τα όπλα στην Θεσσαλονίκη και στην Βόρεια Ελλάδα να γίνει το οικονομικό, παραγωγικό, εμπορικό και πολιτιστικό κέντρο των Βαλκανίων».
Τις επόμενες μέρες, πρόσθεσε ο κ. Τσίιπρας, ολοκληρώνεται το έργο της διπλής ηλεκτροδοτούμενης σιδηροδρομικής σύνδεσης Αθήνας – Θεσσαλονίκης, καθώς και η αντίστοιχη Θεσσαλονίκης-Ιδωμένης».
Ακόμη, σημείωσε πως «θα προχωρήσουμε σε μια σειρά από μέτρα για την αντιμετώπιση των άμεσων αναγκών των πολιτών που μέχρι να λειτουργήσει το Μετρό δεν καλύπτονται επαρκώς», αναφέροντας ότι τον Φεβρουάριο ενεργοποιείται ο νέος οργανισμός ΑΣΥΘ ο οποίος θα έχει την ευθύνη λειτουργίας όλων των Αστικών Συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης και του Μετρό συμπεριλαμβανομένου, ενώ παράλληλα, τον ίδιο μήνα προκηρύσσεται ο Διαγωνισμός για την προμήθεια νέων λεωφορείων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, εκ των οποίων 350 είναι για τη Θεσσαλονίκη, ενώ έχουν ξεκινήσει και οι διαδικασίες για αναβάθμιση των αμαξοστασίων.
Στο μεταβατικό διάστημα, συμπλήρωσε ο πρωθυπουργός, «προχωράμε σε μεταβατική διαδικασία ανασχεδιασμού των Αστικών Γραμμών προκειμένου να υπάρξει καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών».
Ο ίδιος ανακοίνωσε άμεση προκήρυξη διαγωνισμού για την άμεση πρόσληψη 150 νέων οδηγών με 2ετείς συμβάσεις έργου, προκήρυξη μετατάξεων τεχνιτών από άλλους φορείς και κυρίως από την ΕΛΒΟ, αλλά και τη δρομολόγηση διαγωνισμού για πρόσληψη νέων μόνιμων οδηγών και τεχνιτών αμέσως μετά τη συγκρότηση του ΑΣΥΘ.
Σημειώνεται ότι νωρίτερα σήμερα, Σάββατο 29/12, ο πρωθυπουργός Α. Τσίπρας, άκουσε τα κάλαντα της Πρωτοχρονιάς από παιδιά του Συλλόγου Down Βορείου Ελλάδος στο υπουργείο Μακεδονίας- Θράκης, ενώ είχε συνάντηση με Πρυτάνεις και Αντιπρυτάνεις του Α ΤΕΙ Θεσσαλονίκης, του ΤΕΙ Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, του ΤΕΙ Κεντρικής Μακεδονίας και τους Αντιπροέδρους του Διεθνούς Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης στο γραφείο του Πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη (Διοικητήριο), όπου και ανακοίνωσε την ίδρυση του νέου Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδας, με έδρα τη Θεσσαλονίκη και Τμήματα σε 6 πόλεις της Βόρειας Ελλάδας.
Βολές της αντιπολίτευσης με φόντο το Μετρό Θεσσαλονίκης
Στο μεταξύ, επίθεση εξαπέλυσε τόσο η ΝΔ, όσο και η Δημοκρατική Συμπαράταξη, με αφορμή την επίσκεψη του πρωθυπουργού στο μετρό Θεσσαλονίκης.
Ειδικότερα, η Διοικούσα Επιτροπή ΝΔ Θεσσαλονίκης σε ανακοίνωσή της μεταξύ άλλων ανέφερε ότι "ο ΣΥΡΙΖΑ εγκαινιάζει το... ΜΕΤΡΟ της Θεσσαλονίκης, ή μάλλον έναν... σταθμό χωρίς ΜΕΤΡΟ, με συναυλία και με την παρουσία του πρωθυπουργού Α. Τσίπρα.
Στην ουσία εγκαινιάζει... κυλιόμενες σκάλες», ενώ ο Σταύρος Καλαφάτης, βουλευτής Α΄ Θεσσαλονίκης της ΝΔ έκανε λόγο για "κάλπη-κη φιέστα, με σοβαρό οικονομικό κόστος" που στήνει σήμερα στη Θεσσαλονίκη ο Αλέξης Τσίπρας, αφού "απομένουν άλλα 2 χρόνια για τα εγκαίνια".
Από την πλευρά του, ο Γ. Μανιάτης, υπεύθυνος Υποδομών, Μεταφορών, Έρευνας και Ψηφιακής Πολιτικής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης, μίλησε για "νέα θεατρική παράσταση Τσίπρα - Σπίρτζη στο ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης".
Το Ποτάμι ανέφερε πως «οι Θεσσαλονικείς, ούτε για το "Ασημένιο Βέλος" κόβουν εισιτήριο, ούτε για το μετρό.
«Πολύ περισσότερο δεν κόβουν εισιτήριο για τις κακοστημένες προεκλογικές κωμικές παραστάσεις του ΣΥΡΙΖΑ με πρωταγωνιστές τους Τσίπρα-Σπίρτζη».
Για «στημένες προεκλογικές φιέστες σε έργα που έχει χρυσοπληρώσει ο λαός της περιοχής μας και εδώ και 20 χρόνια δεν έχουν ολοκληρωθεί με ευθύνη όλων των κυβερνήσεων αλλά και της σημερινής κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ», έκανε λόγο, σε ανακοίνωσή της, η Κομματική Οργάνωση Κεντρικής Μακεδονίας του ΚΚΕ.
www.bankingnews.gr
Όπως είπε χαρακτηριστικά ο πρωθυπουργός, «το πιο γνωστό ανέκδοτο για την πόλη της Θεσσαλονίκης παύει να είναι πια ανέκδοτο και γίνεται πραγματικότητα».
Μάλιστα, ανέφερε ότι το πρώτο εξάμηνο του 2019 θα γίνουν οι δοκιμές των συρμών και εντός του ίδιου έτους θα ξεκινήσουν οι πρόδρομες εργασίες του μετρό για τις δυτικές συνοικίες της Θεσσαλονίκη, ενώ εκτίμησε ότι «όχι στο τέλος του 2020, αλλά τον Φλεβάρη του 2020 οι πολίτες της Θεσσαλονίκης θα είναι σε θέση να κάνουν χρήση ενός εργαλείου που το έχουν ανάγκη».
«Το Μετρό Θεσσαλονίκης ολοκληρώνεται σε χρόνο συντομότερο από όσο κανείς θα μπορούσε να φανταστεί, σε σχέση με τη πορεία των εργασιών όταν αναλάβαμε, σε σχέση με την απίστευτη χρονοτριβή και κωλυσιεργία όλα τα προηγούμενα χρόνια μέχρι να αναλάβουμε», είπε ο πρωθυπουργός.
Σημείωσε δε, πως είναι στο 95% ολοκληρωμένο το έργο σε ό,τι αφορά την κατασκευή των 13 πρώτων σταθμών και αυτό που λείπει είναι δύο πράγματα.
Όπως εξήγησε, λείπουν οι συρμοί και ο ιδιοκτήτης του έργου, δηλαδή οι πολίτες της Θεσσαλονίκης που δικαιούνται μετά από τόσα χρόνια αναμονής να έχουν τη δυνατότητα μιας σύγχρονης υποδομής που θα αλλάξει την ποιότητα της ζωής τους και την καθημερινότητα τους.
«Είμαστε περήφανοι που ολοκληρώθηκαν οι σταθμοί του και μέσα στο 2019 ξεκινά η δοκιμαστική λειτουργία.
Μια σημαντική υποδομή παραδίδεται σταδιακά και βάζει στις ράγες τη νέα λαμπρή ιστορίας της Θεσσαλονίκης», υπογράμμισε ο κ. Τσίπρας και τόνισε ότι η Θεσσαλονίκη μετεξελίσσεται σε πόλη σύγχρονη ευρωπαϊκή, σε πρωτεύουσα των Βαλκανίων.
«Το έργο του Μετρό στη Θεσσαλονίκη ήταν βαλτωμένο»
Το έργο του Μετρό στη Θεσσαλονίκη ήταν σταματημένο, βαλτωμένο, μαζί με την ανάπτυξη της πόλης, την προοπτική της, την ελπίδα των Θεσσαλονικέων, τόνισε ο πρωθυπουργός και αναφέρθηκε στις εικόνες και μνήμες του από το έργο που ως πρωθυπουργός αντίκρισε όταν παραλάβανε τα έργα στις αρχές του 2015.
«Ερειπωμένα εργοτάξια, λαμαρίνες σε όλη την πόλη, μεγάλες διαφωνίες για την επίλυση τεχνικών ζητημάτων, νομικές εμπλοκές διεκδίκηση απίστευτων αποζημιώσεων για τις καθυστερήσεις, για το 30% του έργου που ανέρχονταν σε ποσά μεγαλύτερα από ό,τι το συνολικό συμβασιοποιημένο τίμημα του έργου», όπως είπε.
Ο ίδιος μίλησε για ένα «έργο που αντί να δώσει τις οριστικές λύσεις στο μεγάλο πρόβλημα της Θεσσαλονίκης, των αστικών συγκοινωνιών, διαίρεσε την κοινωνία, υπονομεύοντας στην κοινή γνώμη και το ίδιο το έργο αλλά και την πολιτιστική κληρονομιά».
Όπως εξήγησε, 900 εκατομμύρια ήταν όλο το έργο, ενώ 1,1 δισ. ήταν οι απαιτήσεις που ζητούσαν για το 30% του έργου και «προχωρήσαμε σε δύσκολη διαπραγμάτευση, συμφωνήσαμε τελικά διαιτητικά δικαστήρια και ανώτατο πλαφόν αποζημίωσης και τελικά οι αποφάσεις όρισαν τελικά 188 εκατ. ευρώ αντί για 1,1 δισ.» και έτσι, «κάτι περισσότερο από 900 εκατομμύρια, σώθηκαν από τα χρήματα του ελληνικού λαού».
«Κατορθώσαμε να ολοκληρωθεί το έργο και ταυτόχρονα να αναδείξουμε, να προστατεύσουμε, να σεβαστούμε την πολιτιστική μας κληρονομιά.
Σπάσαμε τα ψευτοδιλήμματα της συντήρησης και των συμφερόντων.
Το ψευτοδίλημμά που έλεγαν ή αρχαία ή ΜΕΤΡΟ, το μετατρέψαμε και σε αρχαία και σε ΜΕΤΡΟ», είπε χαρακτηριστικά.
«Η Θεσσαλονίκη μετεξελίσσεται σε πρωτεύουσα των Βαλκανίων»
«Η Θεσσαλονίκη μετεξελίσσεται από συμπρωτεύουσα, από φτωχό συγγενή, σε πόλη ευρωπαϊκή, σε πρωτεύουσα των Βαλκανίων, που θα μπορέσει να παίξει σημαντικό ρόλο στην οικονομία, το εμπόριο, τον πολιτισμό», υπογράμμισε ο πρωθυπουργός.
Ανέφερε πως «υλοποιούμε υποδομές που δίνουν τα όπλα στην Θεσσαλονίκη και στην Βόρεια Ελλάδα να γίνει το οικονομικό, παραγωγικό, εμπορικό και πολιτιστικό κέντρο των Βαλκανίων».
Τις επόμενες μέρες, πρόσθεσε ο κ. Τσίιπρας, ολοκληρώνεται το έργο της διπλής ηλεκτροδοτούμενης σιδηροδρομικής σύνδεσης Αθήνας – Θεσσαλονίκης, καθώς και η αντίστοιχη Θεσσαλονίκης-Ιδωμένης».
Ακόμη, σημείωσε πως «θα προχωρήσουμε σε μια σειρά από μέτρα για την αντιμετώπιση των άμεσων αναγκών των πολιτών που μέχρι να λειτουργήσει το Μετρό δεν καλύπτονται επαρκώς», αναφέροντας ότι τον Φεβρουάριο ενεργοποιείται ο νέος οργανισμός ΑΣΥΘ ο οποίος θα έχει την ευθύνη λειτουργίας όλων των Αστικών Συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης και του Μετρό συμπεριλαμβανομένου, ενώ παράλληλα, τον ίδιο μήνα προκηρύσσεται ο Διαγωνισμός για την προμήθεια νέων λεωφορείων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, εκ των οποίων 350 είναι για τη Θεσσαλονίκη, ενώ έχουν ξεκινήσει και οι διαδικασίες για αναβάθμιση των αμαξοστασίων.
Στο μεταβατικό διάστημα, συμπλήρωσε ο πρωθυπουργός, «προχωράμε σε μεταβατική διαδικασία ανασχεδιασμού των Αστικών Γραμμών προκειμένου να υπάρξει καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών».
Ο ίδιος ανακοίνωσε άμεση προκήρυξη διαγωνισμού για την άμεση πρόσληψη 150 νέων οδηγών με 2ετείς συμβάσεις έργου, προκήρυξη μετατάξεων τεχνιτών από άλλους φορείς και κυρίως από την ΕΛΒΟ, αλλά και τη δρομολόγηση διαγωνισμού για πρόσληψη νέων μόνιμων οδηγών και τεχνιτών αμέσως μετά τη συγκρότηση του ΑΣΥΘ.
Σημειώνεται ότι νωρίτερα σήμερα, Σάββατο 29/12, ο πρωθυπουργός Α. Τσίπρας, άκουσε τα κάλαντα της Πρωτοχρονιάς από παιδιά του Συλλόγου Down Βορείου Ελλάδος στο υπουργείο Μακεδονίας- Θράκης, ενώ είχε συνάντηση με Πρυτάνεις και Αντιπρυτάνεις του Α ΤΕΙ Θεσσαλονίκης, του ΤΕΙ Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, του ΤΕΙ Κεντρικής Μακεδονίας και τους Αντιπροέδρους του Διεθνούς Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης στο γραφείο του Πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη (Διοικητήριο), όπου και ανακοίνωσε την ίδρυση του νέου Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδας, με έδρα τη Θεσσαλονίκη και Τμήματα σε 6 πόλεις της Βόρειας Ελλάδας.
Βολές της αντιπολίτευσης με φόντο το Μετρό Θεσσαλονίκης
Στο μεταξύ, επίθεση εξαπέλυσε τόσο η ΝΔ, όσο και η Δημοκρατική Συμπαράταξη, με αφορμή την επίσκεψη του πρωθυπουργού στο μετρό Θεσσαλονίκης.
Ειδικότερα, η Διοικούσα Επιτροπή ΝΔ Θεσσαλονίκης σε ανακοίνωσή της μεταξύ άλλων ανέφερε ότι "ο ΣΥΡΙΖΑ εγκαινιάζει το... ΜΕΤΡΟ της Θεσσαλονίκης, ή μάλλον έναν... σταθμό χωρίς ΜΕΤΡΟ, με συναυλία και με την παρουσία του πρωθυπουργού Α. Τσίπρα.
Στην ουσία εγκαινιάζει... κυλιόμενες σκάλες», ενώ ο Σταύρος Καλαφάτης, βουλευτής Α΄ Θεσσαλονίκης της ΝΔ έκανε λόγο για "κάλπη-κη φιέστα, με σοβαρό οικονομικό κόστος" που στήνει σήμερα στη Θεσσαλονίκη ο Αλέξης Τσίπρας, αφού "απομένουν άλλα 2 χρόνια για τα εγκαίνια".
Από την πλευρά του, ο Γ. Μανιάτης, υπεύθυνος Υποδομών, Μεταφορών, Έρευνας και Ψηφιακής Πολιτικής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης, μίλησε για "νέα θεατρική παράσταση Τσίπρα - Σπίρτζη στο ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης".
Το Ποτάμι ανέφερε πως «οι Θεσσαλονικείς, ούτε για το "Ασημένιο Βέλος" κόβουν εισιτήριο, ούτε για το μετρό.
«Πολύ περισσότερο δεν κόβουν εισιτήριο για τις κακοστημένες προεκλογικές κωμικές παραστάσεις του ΣΥΡΙΖΑ με πρωταγωνιστές τους Τσίπρα-Σπίρτζη».
Για «στημένες προεκλογικές φιέστες σε έργα που έχει χρυσοπληρώσει ο λαός της περιοχής μας και εδώ και 20 χρόνια δεν έχουν ολοκληρωθεί με ευθύνη όλων των κυβερνήσεων αλλά και της σημερινής κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ», έκανε λόγο, σε ανακοίνωσή της, η Κομματική Οργάνωση Κεντρικής Μακεδονίας του ΚΚΕ.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών