"Τα εμπορικά σήματα ελληνικών εταιρειών με τη χρήση του όρου Μακεδονία ή Μακεδονικός δεν κινδυνεύουν από οποιαδήποτε διεκδίκηση, μετά τη συμφωνία των Πρεσπών", σύμφωνα με τον Χρ. Σπίρτζη
«Η συμφωνία των Πρεσπών υλοποιεί μια πραγματική και όχι προσχηματική εθνική πολιτική και για αυτό θέτει βαθιές πολιτικές διαχωριστικές γραμμές», τονίζει σε συνέντευξή του στην εφημερίδα «Espresso» ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρ. Σπίρτζης.
Προσθέτει ότι η συμφωνία «δημιουργεί όλες τις προοπτικές, να μετατραπούν τα Βαλκάνια σε μια ειρηνική ζώνη συνεργασίας και ανάπτυξης».
Με την κύρωσή της, όπως αναφέρει, «απομακρυνόμαστε από τις αγκυλώσεις ξεπερασμένων δογμάτων, όπως του κινδύνου από Βορρά, που μετέτρεψαν τη Βόρειο Ελλάδα από ιστορικό σταυροδρόμι πολιτισμών και ανάπτυξης σε μια απαξιωμένη, ερειπωμένη και φθίνουσα περιοχή στις εσχατιές της Ευρώπης» και «απομακρύνει τους γείτονες μας από την αγκαλιά ακραίων και αλυτρωτικών αντιλήψεων αλλά και ενός σχεδιασμού που επιχειρεί την παγίωση ενός μουσουλμανικού τόξου στα Βόρεια σύνορα μας».
«Όσοι κατηγορούν τη συμφωνία των Πρεσπών ας απαντήσουν με ποιο τρόπο θα αντιμετωπίσουν αυτόν τον σχεδιασμό επεκτατικών αντιλήψεων κάποιων δυνάμεων της Τουρκίας.
Ας απαντήσουν πώς θα επανακτήσουμε την ιστορική ενδοχώρα μας, πώς θα αναβαθμίσουμε τη Βόρειο Ελλάδα, πώς θα αξιοποιήσουμε το γεωπολιτικό μας πλεονέκτημα, πώς θα φτιάξουμε σύγχρονα δίκτυα μεταφορών, οδικών και σιδηροδρομικών, πώς θα αναπτυχθούν παραγωγικές δομές, πώς θα αποκτήσουμε τα χαρακτηριστικά των χωρών της Κεντρικής Ευρώπης, χωρίς ανασφάλειες για την ειρήνη και τη συνεργασία», σημειώνει χαρακτηριστικά.
Κληθείς να απαντήσει εάν η Συμφωνία των Πρεσπών κοστίζει τελικά στον ΣΥΡΙΖΑ περισσότερο από όσο υπολόγιζε, ο κ. Σπίρτζης τονίζει ότι «δεν θα ήμασταν χρήσιμοι στον ελληνικό λαό, δεν θα είχαμε υψηλό αίσθημα εθνικής και πατριωτικής ευθύνης, δεν θα υπήρχε κανένας λόγος να υπηρετούμε τη χώρα μας, αν υπολογίζαμε το πολιτικό κόστος, στον βωμό εκλογικών σκοπιμοτήτων, ιδιαίτερα σε ένα εθνικό θέμα, όπως η συμφωνία των Πρεσπών».
Κατά τον ίδιο, «είναι παράδοξο οι πολιτικές δυνάμεις που για δεκαετίες χειρίστηκαν με μεγάλες ελλείψεις και ευθύνες το συγκεκριμένο θέμα και άφησαν να δημιουργηθούν τετελεσμένα σήμερα να αλλάζουν θέση, αγκαλιάζοντας ακροδεξιές δυνάμεις, τακτικές και αντιλήψεις».
Ερωτηθείς για το πως θα προστατευτούν τα ελληνικά σήματα εάν αρχίσουν οι Σκοπιανοί τη διεκδίκηση των εμπορικών σημάτων με αποκλειστική χρήση του όρου «Μακεδονία», απάντησε πως καλλιεργούνται φόβοι που δεν σχετίζονται ούτε με την πραγματικότητα ούτε με τη Συμφωνία.
Σύμφωνα με τον υπουργό, σήμερα 140 χώρες έχουν αναγνωρίσει τη Fyrom ως Μακεδονία και «με τη συμφωνία των Πρεσπών, η χώρα ονομάζεται Βόρεια Μακεδονία.
Δεν μπορούν να μην αναφέρουν την ονομασία της χώρας στο που κατασκευάστηκε το κάθε προϊόν.
Δεν μπορούν να ονομάσουν Μακεδονία ούτε δρόμο, αεροδρόμιο ή όποια υποδομή.
Τα εμπορικά σήματα ελληνικών εταιρειών με τη χρήση του όρου Μακεδονία ή Μακεδονικός δεν κινδυνεύουν από οποιαδήποτε διεκδίκηση, μετά τη συμφωνία των Πρεσπών».
Για τη σχέση του με τον με τον πρωθυπουργό, μεταξύ άλλων αναφέρει ότι «είναι απόλυτα διακριτή η πολιτική σχέση με τον Πρωθυπουργό και η φιλική σχέση με τον Αλέξη».
Όπως σημειώνει «ο Αλέξης Τσίπρας είναι ένας χαρισματικός άνθρωπος» και « ένας άνθρωπος με το Α κεφαλαίο, που τον χαρακτηρίζει η απλότητα, η καλοσύνη και η αγάπη σε οτιδήποτε σχετίζεται με την Ελλάδα».
Ερωτηθείς για το εάν τελικά ο ΣΥΡΙΖΑ είναι το νέο ΠΑΣΟΚ, απάντησε ότι «όσοι ζήσαμε και αγαπήσαμε το ΠΑΣΟΚ οφείλουμε να συμβάλλουμε, ώστε να μην γίνει ο ΣΥΡΙΖΑ το νέο ΠΑΣΟΚ, όπως αυτό μετεξελίχθηκε.
Για το μετρό στη Θεσσαλονίκη, αφού ανέφερε ότι «δεν εγκαινιάσαμε τίποτα», υπογράμμισε ότι «όλοι γνωρίζουν ότι τελειώνουμε ένα έργο που κανείς δεν περίμενε ότι θα συνεχιστεί» και πως «η συνήθεια των προηγούμενων κυβερνήσεων να εγκαινιάζουν σταματημένα έργα σε εγκαταλειμμένα εργοτάξια, κόβοντας κορδέλες εις βάρος του Έλληνα φορολογούμενου στον βωμό κάθε εκλογικής αναμέτρησης, αποτελεί παρελθόν για την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ».
«Ολοκληρώνονται αρκετά έργα και ξεκινούν πολλά περισσότερα», συμπλήρωσε ο κ. Σπίρτζης αναφέροντας την ολοκλήρωση του πιο σημαντικού έργου για τη χώρα, τη διπλή ηλεκτροδοτούμενη σιδηροδρομική γραμμή Αθήνας – Θεσσαλονίκης.
Προσθέτει ότι η συμφωνία «δημιουργεί όλες τις προοπτικές, να μετατραπούν τα Βαλκάνια σε μια ειρηνική ζώνη συνεργασίας και ανάπτυξης».
Με την κύρωσή της, όπως αναφέρει, «απομακρυνόμαστε από τις αγκυλώσεις ξεπερασμένων δογμάτων, όπως του κινδύνου από Βορρά, που μετέτρεψαν τη Βόρειο Ελλάδα από ιστορικό σταυροδρόμι πολιτισμών και ανάπτυξης σε μια απαξιωμένη, ερειπωμένη και φθίνουσα περιοχή στις εσχατιές της Ευρώπης» και «απομακρύνει τους γείτονες μας από την αγκαλιά ακραίων και αλυτρωτικών αντιλήψεων αλλά και ενός σχεδιασμού που επιχειρεί την παγίωση ενός μουσουλμανικού τόξου στα Βόρεια σύνορα μας».
«Όσοι κατηγορούν τη συμφωνία των Πρεσπών ας απαντήσουν με ποιο τρόπο θα αντιμετωπίσουν αυτόν τον σχεδιασμό επεκτατικών αντιλήψεων κάποιων δυνάμεων της Τουρκίας.
Ας απαντήσουν πώς θα επανακτήσουμε την ιστορική ενδοχώρα μας, πώς θα αναβαθμίσουμε τη Βόρειο Ελλάδα, πώς θα αξιοποιήσουμε το γεωπολιτικό μας πλεονέκτημα, πώς θα φτιάξουμε σύγχρονα δίκτυα μεταφορών, οδικών και σιδηροδρομικών, πώς θα αναπτυχθούν παραγωγικές δομές, πώς θα αποκτήσουμε τα χαρακτηριστικά των χωρών της Κεντρικής Ευρώπης, χωρίς ανασφάλειες για την ειρήνη και τη συνεργασία», σημειώνει χαρακτηριστικά.
Κληθείς να απαντήσει εάν η Συμφωνία των Πρεσπών κοστίζει τελικά στον ΣΥΡΙΖΑ περισσότερο από όσο υπολόγιζε, ο κ. Σπίρτζης τονίζει ότι «δεν θα ήμασταν χρήσιμοι στον ελληνικό λαό, δεν θα είχαμε υψηλό αίσθημα εθνικής και πατριωτικής ευθύνης, δεν θα υπήρχε κανένας λόγος να υπηρετούμε τη χώρα μας, αν υπολογίζαμε το πολιτικό κόστος, στον βωμό εκλογικών σκοπιμοτήτων, ιδιαίτερα σε ένα εθνικό θέμα, όπως η συμφωνία των Πρεσπών».
Κατά τον ίδιο, «είναι παράδοξο οι πολιτικές δυνάμεις που για δεκαετίες χειρίστηκαν με μεγάλες ελλείψεις και ευθύνες το συγκεκριμένο θέμα και άφησαν να δημιουργηθούν τετελεσμένα σήμερα να αλλάζουν θέση, αγκαλιάζοντας ακροδεξιές δυνάμεις, τακτικές και αντιλήψεις».
Ερωτηθείς για το πως θα προστατευτούν τα ελληνικά σήματα εάν αρχίσουν οι Σκοπιανοί τη διεκδίκηση των εμπορικών σημάτων με αποκλειστική χρήση του όρου «Μακεδονία», απάντησε πως καλλιεργούνται φόβοι που δεν σχετίζονται ούτε με την πραγματικότητα ούτε με τη Συμφωνία.
Σύμφωνα με τον υπουργό, σήμερα 140 χώρες έχουν αναγνωρίσει τη Fyrom ως Μακεδονία και «με τη συμφωνία των Πρεσπών, η χώρα ονομάζεται Βόρεια Μακεδονία.
Δεν μπορούν να μην αναφέρουν την ονομασία της χώρας στο που κατασκευάστηκε το κάθε προϊόν.
Δεν μπορούν να ονομάσουν Μακεδονία ούτε δρόμο, αεροδρόμιο ή όποια υποδομή.
Τα εμπορικά σήματα ελληνικών εταιρειών με τη χρήση του όρου Μακεδονία ή Μακεδονικός δεν κινδυνεύουν από οποιαδήποτε διεκδίκηση, μετά τη συμφωνία των Πρεσπών».
Για τη σχέση του με τον με τον πρωθυπουργό, μεταξύ άλλων αναφέρει ότι «είναι απόλυτα διακριτή η πολιτική σχέση με τον Πρωθυπουργό και η φιλική σχέση με τον Αλέξη».
Όπως σημειώνει «ο Αλέξης Τσίπρας είναι ένας χαρισματικός άνθρωπος» και « ένας άνθρωπος με το Α κεφαλαίο, που τον χαρακτηρίζει η απλότητα, η καλοσύνη και η αγάπη σε οτιδήποτε σχετίζεται με την Ελλάδα».
Ερωτηθείς για το εάν τελικά ο ΣΥΡΙΖΑ είναι το νέο ΠΑΣΟΚ, απάντησε ότι «όσοι ζήσαμε και αγαπήσαμε το ΠΑΣΟΚ οφείλουμε να συμβάλλουμε, ώστε να μην γίνει ο ΣΥΡΙΖΑ το νέο ΠΑΣΟΚ, όπως αυτό μετεξελίχθηκε.
Για το μετρό στη Θεσσαλονίκη, αφού ανέφερε ότι «δεν εγκαινιάσαμε τίποτα», υπογράμμισε ότι «όλοι γνωρίζουν ότι τελειώνουμε ένα έργο που κανείς δεν περίμενε ότι θα συνεχιστεί» και πως «η συνήθεια των προηγούμενων κυβερνήσεων να εγκαινιάζουν σταματημένα έργα σε εγκαταλειμμένα εργοτάξια, κόβοντας κορδέλες εις βάρος του Έλληνα φορολογούμενου στον βωμό κάθε εκλογικής αναμέτρησης, αποτελεί παρελθόν για την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ».
«Ολοκληρώνονται αρκετά έργα και ξεκινούν πολλά περισσότερα», συμπλήρωσε ο κ. Σπίρτζης αναφέροντας την ολοκλήρωση του πιο σημαντικού έργου για τη χώρα, τη διπλή ηλεκτροδοτούμενη σιδηροδρομική γραμμή Αθήνας – Θεσσαλονίκης.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών