Αναφερθείς στο Airbnb, ο Κ. Μπακογιάννης είπε πως είναι ταυτόχρονα «ευχή και κατάρα» και πως χρειάζεται ένα ρυθμιστικό πλαίσιο
Για τη νέα Αθήνα και το ρόλο που θα πρέπει να έχει ο δήμος στον πολιτισμό της καθημερινότητας μας, συνομίλησε ο Περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδα και υποψήφιος Δήμαρχος Αθηναίων , Κώστας Μπακογιάννης, με την Αφροδίτη Παναγιωτάκου, Διευθύντρια Πολιτισμού Ιδρύματος Ωνάση, στο 4o Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών.
«Η Αθήνα είναι μια πόλη-ιδέα» είπε ο Κ. Μπακογιάννης δανειζόμενος τη φράση του Κωνσταντίνου Τσάτσου και καταλήγοντας πως η Αθήνα είναι η πόλη των Πόλεων που έχει δυο τεράστια πλεονεκτήματα.
«Η Αθήνα οφείλει τη σημερινή της ύπαρξη στην ανοικοδόμηση που έγινε μετά τον εμφύλιο.
Τότε προέκυψε η αθηναϊκή πολυκατοικία, η οποία σε συμφιλιώνει χωρίς να ρωτά.
Η Ακρόπολη είναι ορατή από όλες τις συνοικίες, από την πιο φτωχή μέχρι την πιο πλούσια. Αυτό θα μπορούσε να είναι ο δημοκρατικός οδηγός μας» τόνισε.
Ο Περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας υπενθύμισε πως είμαστε μία πόλη με διαχωριστικές δομές, πάνω και κάτω από την Ομόνοια και πως παραδόξως το εθνικό αρχαιολογικό μουσείο, το πιο παλιό μουσείο της χώρας, αλλά έχει λιγότερου επισκέπτες από τους Δελφούς που βρίσκονται σε απόσταση μιάμισης ώρας. Υπογράμμισε ωστόσο πως θα πρέπει να κάνουμε μία διάκριση ανάμεσα στην κρίση και στην παρακμή και πως η ελληνική πρωτεύουσα έχει πολλές φυλές. Αναφερθείς στο Airbnb, είπε πως είναι ταυτόχρονα «ευχή και κατάρα» και πως χρειάζεται ένα ρυθμιστικό πλαίσιο.
«Συμφωνούμε πως η Αθήνα, έχει κάτι το μαγικό και είναι γεμάτη εκπλήξεις.
Υπάρχει ένα brand για την Αθήνα;
Έχει γίνει μια προσπάθεια να γίνει το νέο Βερολίνο.
Είναι όμως αυτή η μοίρα της πόλης μας;
Το θέλουμε αυτό;
Η μήπως να κάνουμε τη νέα Αθήνα;» αναρωτήθηκε.
Η κα Παναγιωτάκου ανέφερε πως «ένα από τα προσόντα της Αθήνας είναι η ακαθοριστία της .
Το ερώτημα δεν είναι πως θα αγαπήσω τον Παρθενώνα αλλά πως θα αγαπήσω την αθηναϊκή πολυκατοικία.
Αυτό είναι το εικαστικό μας τοπίο.
Η Αθήνα δεν είναι το νέο Βερολίνο.
Δεν πρέπει και δεν μπορεί να γίνει.
Είναι η νέα Αθήνα και έχει το νέο προσόν να μην είναι μια βαρετή πόλη.
Για να έχουμε πολιτισμό που παράγεται θα πρέπει να ενισχύσουμε τους δημιουργούς. Όχι να στείλουμε τον Μαρμαρινό στις γειτονιές.
Στο Βερολίνο υπήρξε μια κρατική απόφαση να συγκεντρώσει δημιουργούς.
Στην Αθήνα υπήρξε μια τέτοια συγκέντρωση δημιουργών, τυχαία, λόγω της κρίσης και όχι χάρη σε κάποια κρατική απόφαση» ανέφερε ενώ υποστήριξε πως θα πρέπει να σκεφτούμε την αποκοπή του πολιτισμού από τον τουρισμό. «Νομίζω ότι τον παρασυνδέσαμε!» κατέληξε.
Σχετικά με τη σύνδεση του ιδρύματος Ωνάση με την πόλη, εξήγησε πως «είναι μια σύνδεση που προκύπτει από την ίδια τη θέση του ιδρύματος , «είμαστε ένα κοινωφελές ίδρυμα που εργάζεται για την κοινωνική ωφέλεια»
Αναφερόμενη στις ατέλειες της Αθήνας, μιας πόλης που ξυπνά συναισθήματα, η Διευθύντρια Πολιτισμού Ιδρύματος Ωνάση είπε στον κ. Μπακογιάννη « Αν τα καταφέρεις και εκλεγείς, έχεις ένα φοβερό δώρο στα χέρια σου.
Η Αθήνα είναι τόσο ατελής ώστε μπορεί να εξελιχθεί»!
«Η Αθήνα είναι μια πόλη-ιδέα» είπε ο Κ. Μπακογιάννης δανειζόμενος τη φράση του Κωνσταντίνου Τσάτσου και καταλήγοντας πως η Αθήνα είναι η πόλη των Πόλεων που έχει δυο τεράστια πλεονεκτήματα.
«Η Αθήνα οφείλει τη σημερινή της ύπαρξη στην ανοικοδόμηση που έγινε μετά τον εμφύλιο.
Τότε προέκυψε η αθηναϊκή πολυκατοικία, η οποία σε συμφιλιώνει χωρίς να ρωτά.
Η Ακρόπολη είναι ορατή από όλες τις συνοικίες, από την πιο φτωχή μέχρι την πιο πλούσια. Αυτό θα μπορούσε να είναι ο δημοκρατικός οδηγός μας» τόνισε.
Ο Περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας υπενθύμισε πως είμαστε μία πόλη με διαχωριστικές δομές, πάνω και κάτω από την Ομόνοια και πως παραδόξως το εθνικό αρχαιολογικό μουσείο, το πιο παλιό μουσείο της χώρας, αλλά έχει λιγότερου επισκέπτες από τους Δελφούς που βρίσκονται σε απόσταση μιάμισης ώρας. Υπογράμμισε ωστόσο πως θα πρέπει να κάνουμε μία διάκριση ανάμεσα στην κρίση και στην παρακμή και πως η ελληνική πρωτεύουσα έχει πολλές φυλές. Αναφερθείς στο Airbnb, είπε πως είναι ταυτόχρονα «ευχή και κατάρα» και πως χρειάζεται ένα ρυθμιστικό πλαίσιο.
«Συμφωνούμε πως η Αθήνα, έχει κάτι το μαγικό και είναι γεμάτη εκπλήξεις.
Υπάρχει ένα brand για την Αθήνα;
Έχει γίνει μια προσπάθεια να γίνει το νέο Βερολίνο.
Είναι όμως αυτή η μοίρα της πόλης μας;
Το θέλουμε αυτό;
Η μήπως να κάνουμε τη νέα Αθήνα;» αναρωτήθηκε.
Η κα Παναγιωτάκου ανέφερε πως «ένα από τα προσόντα της Αθήνας είναι η ακαθοριστία της .
Το ερώτημα δεν είναι πως θα αγαπήσω τον Παρθενώνα αλλά πως θα αγαπήσω την αθηναϊκή πολυκατοικία.
Αυτό είναι το εικαστικό μας τοπίο.
Η Αθήνα δεν είναι το νέο Βερολίνο.
Δεν πρέπει και δεν μπορεί να γίνει.
Είναι η νέα Αθήνα και έχει το νέο προσόν να μην είναι μια βαρετή πόλη.
Για να έχουμε πολιτισμό που παράγεται θα πρέπει να ενισχύσουμε τους δημιουργούς. Όχι να στείλουμε τον Μαρμαρινό στις γειτονιές.
Στο Βερολίνο υπήρξε μια κρατική απόφαση να συγκεντρώσει δημιουργούς.
Στην Αθήνα υπήρξε μια τέτοια συγκέντρωση δημιουργών, τυχαία, λόγω της κρίσης και όχι χάρη σε κάποια κρατική απόφαση» ανέφερε ενώ υποστήριξε πως θα πρέπει να σκεφτούμε την αποκοπή του πολιτισμού από τον τουρισμό. «Νομίζω ότι τον παρασυνδέσαμε!» κατέληξε.
Σχετικά με τη σύνδεση του ιδρύματος Ωνάση με την πόλη, εξήγησε πως «είναι μια σύνδεση που προκύπτει από την ίδια τη θέση του ιδρύματος , «είμαστε ένα κοινωφελές ίδρυμα που εργάζεται για την κοινωνική ωφέλεια»
Αναφερόμενη στις ατέλειες της Αθήνας, μιας πόλης που ξυπνά συναισθήματα, η Διευθύντρια Πολιτισμού Ιδρύματος Ωνάση είπε στον κ. Μπακογιάννη « Αν τα καταφέρεις και εκλεγείς, έχεις ένα φοβερό δώρο στα χέρια σου.
Η Αθήνα είναι τόσο ατελής ώστε μπορεί να εξελιχθεί»!
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών