Το χρονοδιάγραμμα για το μετρό Θεσσαλονίκης θα τηρηθεί, δηλώνει ο Χρ. Σπίρτζης
«Ο ΣΥΡΙΖΑ και η κυβέρνηση επιχειρούν τη συγκρότηση μιας πλατιάς συμμαχίας του προοδευτικού κόσμου, ενάντια στην ακροδεξιά και το νεοφιλελευθερισμό» , υπογραμμίζει ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρ. Σπίρτζηςμ σε συνέντευξη του στην Εφημερίδα «Μακεδονία της Κυριακής».
«Ακριβώς το ίδιο πολιτικό εγχείρημα που επιχειρεί η ευρωπαϊκή αριστερά, το ευρωπαϊκό κόμμα των σοσιαλιστών και δημοκρατών, και οι πράσινοι», προσθέτει λέγοντας πως «θα ήταν άλλωστε ανιστόρητη, μικρόνοη και ανεύθυνη μία άλλη στάση, όταν οι νεοφιλελεύθερες αντιλήψεις που επικράτησαν στην Ευρώπη για δεκαετίες μάς οδήγησαν σε βαθιά οικονομική και κοινωνικοπολιτική κρίση, με την ακροδεξιά να κερδίζει δυνάμεις.
Θα ήταν ακόμη πιο επικίνδυνη μια στάση που θα συνέχιζε να ασχολείται με δευτερεύουσες και τριτεύουσες διαφωνίες μεταξύ των προοδευτικών δυνάμεων και όχι με τον πραγματικό κίνδυνο, τον ακροδεξιό νεοφιλελευθερισμό και τις πολιτικές δυνάμεις που προωθούν τη διάλυση της Ευρωπαϊκής Ένωσης».
Δηλώνει ικανοποιημένος γι΄αυτό το εγχείρημα « επειδή, σε ευρωπαϊκό επίπεδο η αναγκαιότητα οικοδόμησης αυτής της προοδευτικής συμμαχίας και συμπόρευσης έχει γίνει κοινός τόπος.
Το ίδιο ισχύει για τη συντριπτική πλειοψηφία των προοδευτικών πολιτών στη χώρα μας.
Τους ίδιους προβληματισμούς έχει ένα μεγάλο μέρος της κεντροδεξιάς».
Ωστόσο, συμπληρώνει πως είναι λυπηρό «πολιτικοί χώροι, όπως το ΚΙΝΑΛ, να μην κατανοούν αυτήν την ιστορική αναγκαιότητα και να μένουν σε μια κοντόφθαλμη τακτικίστικη πολιτική σύμπλευσης με τον ακροδεξιό νεοφιλελευθερισμό της ηγεσίας της ΝΔ».
Σημειώνει ότι δεν κατανοεί την αλλαγή ονομάτων κομμάτων, τονίζοντας πως «τα κόμματα δεν είναι καταστήματα, για να αλλά ζουν ονόματα, σε μια διαδικασία ανακαίνισης, προσέλκυσης πελατών.
Τα κόμματα είναι ή καλύτερα πρέπει να είναι ζωντανοί πολιτικοί οργανισμοί, με ιδεολογικοπολιτικό εύρος, που να επιτρέπει τη σύνθεση των διαφορετικών απόψεων που εμπεριέχονται σε αυτά.
Μπορούν να οικοδομούν και να αναζητούν συμμαχίες, ευρύτερα σχήματα εκλογικής συνεργασίας, αλλά πρέπει να παραμένουν πιστά και στις ιδεολογικές τους αρχές και αξίες, και στο όνομα και τα σύμβολά τους».
Κάνοντας αναφορά στα θέματα του υπουργείου του ο κ Σπίρτζης δηλώνει πως κατανοεί «τον πανικό της ΝΔ για τις κυβερνητικές επιτυχίες στις υποδομές» και υποστηρίζει πως «κληρονομήσαμε από τη ΝΔ δημοπρατημένα προ δεκαετιών έργα που ήταν σταματημένα, εκτός χρονοδιαγραμμάτων και με πλήθος δυσεπίλυτων προβλημάτων νομικών, συμβατικών και οικονομικών».
«Ειδικά στη Θεσσαλονίκη η ΝΔ θα έπρεπε να κρύβεται για τον απολογισμό της στις υποδομές και στον τρόπο διαχείρισης των έργων σε όλα τα επίπεδα της δημόσιας διοίκησης», αναφέρει χαρακτηριστικά ο υπουργός.
Το μετρό και άλλα έργα στη Θεσσαλονίκη
Για το μετρό Θεσσαλονίκης ο κ Σπίρτζης αναφέρει ότι «το 2015, δεκαετίες μετά την τρύπα Κούβελα, δέκα χρόνια σχεδόν από τη δημοπράτηση του, με συμβατικό τίμημα 900 εκατομμυρίων ευρώ και αρκετά χρόνια σταματημένο, είχε εκτελεστεί το 30% του έργου.
Οι διεκδικήσεις των αναδόχων για το 30% του έργου ανέρχονταν σε ένα δισεκατομμύριο εκατόν πενήντα εκατομμύρια ευρώ.
Φέτος ολοκληρώνεται, με εξαίρεση το σταθμό Βενιζέλου.
Οι λαμαρίνες έχουν φύγει από την πόλη, που σταματά να είναι λαμαρινούπολη, οι σταθμοί ο ένας μετά τον άλλο θα ανοίγουν για τους πολίτες, οι σήραγγες έχουν ολοκληρωθεί, ήδη τοποθετούνται οι σιδηροδρομικές τροχιές και τα ηλεκτρομηχανολογικά συστήματα, ο πρώτος συρμός φτάνει τον Απρίλιο, η επέκταση για Καλαμαριά υλοποιείται και θα είναι επίσης ολοκληρωμένος τρεις μήνες μετά την ολοκλήρωση της κύριας γραμμής και η ΝΔ θα τελεί σε παροξυσμό σύγχυσης για την ολοκλήρωση του έργου».
Επιπλέον, μεταξύ άλλων αναφέρει ότι «η υποθαλάσσια σήραγγα Θεσσαλονίκης, αποτελεί το πρότυπο των έργων της ΝΔ.
Δημοπράτηση, σύμβαση, καμία εργασία και οφειλόμενες αποζημιώσεις εκατοντάδων εκατομμυρίων.
Το αεροδρόμιο "Μακεδονία" της Θεσσαλονίκης είχε δύο έργα για τους διαδρόμους προσγείωσης απογείωσης, και αυτά με απίστευτες χρονικές καθυστερήσεις, με άλυτα τεχνικά θέματα, με πλήθος συμβατικών προβλημάτων και εκκρεμοτήτων. Ολοκληρώθηκε το πρώτο πριν από έναν χρόνο και το δεύτερο τις επόμενες ημέρες».
Πάντως, σύμφωνα με τον κ. Σπίρτζη, νέα σημαντικά έργα στη Θεσσαλονίκη που όχι μόνο δημοπρατήθηκαν ή ολοκληρώθηκε η δημοπράτηση τους, αλλά κάποια από αυτά ολοκληρώθηκαν μέσα στα τέσσερα τελευταία χρόνια, είναι:
- Η υπόγεια διέλευση στη Μενεμένη και η ανάπλαση του περιβάλλοντα χώρου ολοκληρώθηκε και παραδόθηκε για χρήση στους πολίτες.
- Βρίσκεται σε εξέλιξη ο διαγωνισμός για το εμπορευματικό κέντρο Γκόνου, που θα αναβαθμίσει τη Θεσσαλονίκη σε έναν διεθνή κόμβο μεταφορών και θα προσελκύσει νέες μεταποιητικές δραστηριότητες.
- Ξεκίνησε το πάρκο και προχωρούν οι διαδικασίες για την εκκίνηση της υλοποίησης του Μουσείου Ολοκαυτώματος.
- Ολοκληρώνεται το τελευταίο τμήμα του αυτοκινητόδρομου για Χαλκιδική.
- Ολοκληρώθηκε η ηλεκτροδοτούμενη σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκης - Ειδομένης και εκκινούν οι διαδικασίες τηλεχειρισμού και σηματοδότησης.
Συμπληρώνει ότι τα σημαντικότερα έργα που αφορούν τη χώρα και όχι μόνο τη Θεσσαλονίκη είναι οι σιδηροδρομικές συνδέσεις της Θεσσαλονίκης με τα λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας, καθώς και η υλοποίηση του άξονα 10, Θεσσαλονίκη, Σκόπια, Βελιγράδι, Βουδαπέστη.
Υπογραμμίζει ότι το χρονοδιάγραμμα για το μετρό Θεσσαλονίκης θα τηρηθεί και μάλιστα «όπως έχουμε δεσμευτεί, το χρονοδιάγραμμα για τη βασική γραμμή που περιλαμβάνει την ολοκλήρωση του έργου φέτος, τη δοκιμαστική λειτουργία και την παράδοση σε χρήση από τους πολίτες τον Νοέμβριο του 2020 θα τηρηθεί στο ακέραιο.
Στις αρχές του 2021 θα δοθεί και η επέκταση προς Καλαμαριά.
Το έργο θα παραδοθεί στην ώρα του, το 2020, στους μοναδικούς ιδιοκτήτες του, τους Θεσσαλονικείς, μαζί με την επέκταση για Καλαμαριά και με τον αρχαιολογικό πλούτο αιώνων σε αρμονική συνύπαρξη με την πόλη και το έργο.
Οι πρόδρομες εργασίες για την επέκταση του μετρό προς τις δυτικές συνοικίες θα δημοπρατηθούν εντός του Απριλίου.
Για την επέκταση προς το αεροδρόμιο έχει σταλεί για δημοσίευση η προκήρυξη των τοπογραφικών εργασιών και εντός του Απριλίου θα δημοπρατηθούν και οι γεωλογικές γεωτεχνικές μελέτες.
Για τον ΟΑΣΘ
Περαιτέρω, δηλώνει ότι δεν είναι ικανοποιημένος με τον ΟΑΣΘ «σε σχέση με το όραμα και τους στόχους που έχουμε για τις αστικές συγκοινωνίες», αλλά «απόλυτα ικανοποιημένος σε σχέση με τις υπηρεσίες, την κοινωνική πολιτική, το κόστος, τη ρεμούλα που είχε ο ΟΑΣΘ της ΝΔ και του παλαιοκομματισμού πριν από την αποϊδιωτικοποίησή του».
Επισημαίνει πως τις επόμενες ημέρες προκηρύσσεται ο διαγωνισμός που αφορά 35 νέα λεωφορεία για τη Θεσσαλονίκη ενώ για τον διαγωνισμό παραχώρησης της Εγνατίας Οδού σημειώνει ότι είναι αποκλειστικά αρμοδιότητα του ΤΑΙΠΕΔ.
«Προτεραιότητά μας», τονίζει ο κ. Σπίρτζης, «είναι η δέσμευση μας για την εφαρμογή ενός δίκαιου ηλεκτρονικού αναλογικού συστήματος διοδίων σε όλους τους αυτοκινητοδρόμους της χώρας», ενώ «δεύτερη προτεραιότητα η διατήρηση της χρέωσης των διοδίων στις σημερινές τιμές και με τις απαλλαγές στις κατηγορίες πολιτών που έχουν εξαιρεθεί, μέχρι την ημέρα που η Εγνατία θα λειτουργεί και θα συντηρείται από την Εγνατία Α.Ε. και το ελληνικό δημόσιο.
Για το μετά θα ρωτήσετε τη ΝΔ, που δέσμευσε τη χώρα για την παραχώρηση της».
Τέλος, ο υπουργός δηλώνει αισιόδοξος αναφορικά με τις αυτοδιοικητικές εκλογές λέγοντας πως «οι Θεσσαλονικείς ξέρουν, έχουν ιδία άποψη και συγκρίνουν την κυβέρνηση του Αλέξη Τσίπρα, το λαμπερό σχέδιο που έχει και υλοποιεί για την πόλη και τη Βόρεια Ελλάδα με τη μιζέρια και την κακομοιριά του χθες, της ΝΔ και του παλαιοκομματισμού».
www.bankingnews.gr
«Ακριβώς το ίδιο πολιτικό εγχείρημα που επιχειρεί η ευρωπαϊκή αριστερά, το ευρωπαϊκό κόμμα των σοσιαλιστών και δημοκρατών, και οι πράσινοι», προσθέτει λέγοντας πως «θα ήταν άλλωστε ανιστόρητη, μικρόνοη και ανεύθυνη μία άλλη στάση, όταν οι νεοφιλελεύθερες αντιλήψεις που επικράτησαν στην Ευρώπη για δεκαετίες μάς οδήγησαν σε βαθιά οικονομική και κοινωνικοπολιτική κρίση, με την ακροδεξιά να κερδίζει δυνάμεις.
Θα ήταν ακόμη πιο επικίνδυνη μια στάση που θα συνέχιζε να ασχολείται με δευτερεύουσες και τριτεύουσες διαφωνίες μεταξύ των προοδευτικών δυνάμεων και όχι με τον πραγματικό κίνδυνο, τον ακροδεξιό νεοφιλελευθερισμό και τις πολιτικές δυνάμεις που προωθούν τη διάλυση της Ευρωπαϊκής Ένωσης».
Δηλώνει ικανοποιημένος γι΄αυτό το εγχείρημα « επειδή, σε ευρωπαϊκό επίπεδο η αναγκαιότητα οικοδόμησης αυτής της προοδευτικής συμμαχίας και συμπόρευσης έχει γίνει κοινός τόπος.
Το ίδιο ισχύει για τη συντριπτική πλειοψηφία των προοδευτικών πολιτών στη χώρα μας.
Τους ίδιους προβληματισμούς έχει ένα μεγάλο μέρος της κεντροδεξιάς».
Ωστόσο, συμπληρώνει πως είναι λυπηρό «πολιτικοί χώροι, όπως το ΚΙΝΑΛ, να μην κατανοούν αυτήν την ιστορική αναγκαιότητα και να μένουν σε μια κοντόφθαλμη τακτικίστικη πολιτική σύμπλευσης με τον ακροδεξιό νεοφιλελευθερισμό της ηγεσίας της ΝΔ».
Σημειώνει ότι δεν κατανοεί την αλλαγή ονομάτων κομμάτων, τονίζοντας πως «τα κόμματα δεν είναι καταστήματα, για να αλλά ζουν ονόματα, σε μια διαδικασία ανακαίνισης, προσέλκυσης πελατών.
Τα κόμματα είναι ή καλύτερα πρέπει να είναι ζωντανοί πολιτικοί οργανισμοί, με ιδεολογικοπολιτικό εύρος, που να επιτρέπει τη σύνθεση των διαφορετικών απόψεων που εμπεριέχονται σε αυτά.
Μπορούν να οικοδομούν και να αναζητούν συμμαχίες, ευρύτερα σχήματα εκλογικής συνεργασίας, αλλά πρέπει να παραμένουν πιστά και στις ιδεολογικές τους αρχές και αξίες, και στο όνομα και τα σύμβολά τους».
Κάνοντας αναφορά στα θέματα του υπουργείου του ο κ Σπίρτζης δηλώνει πως κατανοεί «τον πανικό της ΝΔ για τις κυβερνητικές επιτυχίες στις υποδομές» και υποστηρίζει πως «κληρονομήσαμε από τη ΝΔ δημοπρατημένα προ δεκαετιών έργα που ήταν σταματημένα, εκτός χρονοδιαγραμμάτων και με πλήθος δυσεπίλυτων προβλημάτων νομικών, συμβατικών και οικονομικών».
«Ειδικά στη Θεσσαλονίκη η ΝΔ θα έπρεπε να κρύβεται για τον απολογισμό της στις υποδομές και στον τρόπο διαχείρισης των έργων σε όλα τα επίπεδα της δημόσιας διοίκησης», αναφέρει χαρακτηριστικά ο υπουργός.
Το μετρό και άλλα έργα στη Θεσσαλονίκη
Για το μετρό Θεσσαλονίκης ο κ Σπίρτζης αναφέρει ότι «το 2015, δεκαετίες μετά την τρύπα Κούβελα, δέκα χρόνια σχεδόν από τη δημοπράτηση του, με συμβατικό τίμημα 900 εκατομμυρίων ευρώ και αρκετά χρόνια σταματημένο, είχε εκτελεστεί το 30% του έργου.
Οι διεκδικήσεις των αναδόχων για το 30% του έργου ανέρχονταν σε ένα δισεκατομμύριο εκατόν πενήντα εκατομμύρια ευρώ.
Φέτος ολοκληρώνεται, με εξαίρεση το σταθμό Βενιζέλου.
Οι λαμαρίνες έχουν φύγει από την πόλη, που σταματά να είναι λαμαρινούπολη, οι σταθμοί ο ένας μετά τον άλλο θα ανοίγουν για τους πολίτες, οι σήραγγες έχουν ολοκληρωθεί, ήδη τοποθετούνται οι σιδηροδρομικές τροχιές και τα ηλεκτρομηχανολογικά συστήματα, ο πρώτος συρμός φτάνει τον Απρίλιο, η επέκταση για Καλαμαριά υλοποιείται και θα είναι επίσης ολοκληρωμένος τρεις μήνες μετά την ολοκλήρωση της κύριας γραμμής και η ΝΔ θα τελεί σε παροξυσμό σύγχυσης για την ολοκλήρωση του έργου».
Επιπλέον, μεταξύ άλλων αναφέρει ότι «η υποθαλάσσια σήραγγα Θεσσαλονίκης, αποτελεί το πρότυπο των έργων της ΝΔ.
Δημοπράτηση, σύμβαση, καμία εργασία και οφειλόμενες αποζημιώσεις εκατοντάδων εκατομμυρίων.
Το αεροδρόμιο "Μακεδονία" της Θεσσαλονίκης είχε δύο έργα για τους διαδρόμους προσγείωσης απογείωσης, και αυτά με απίστευτες χρονικές καθυστερήσεις, με άλυτα τεχνικά θέματα, με πλήθος συμβατικών προβλημάτων και εκκρεμοτήτων. Ολοκληρώθηκε το πρώτο πριν από έναν χρόνο και το δεύτερο τις επόμενες ημέρες».
Πάντως, σύμφωνα με τον κ. Σπίρτζη, νέα σημαντικά έργα στη Θεσσαλονίκη που όχι μόνο δημοπρατήθηκαν ή ολοκληρώθηκε η δημοπράτηση τους, αλλά κάποια από αυτά ολοκληρώθηκαν μέσα στα τέσσερα τελευταία χρόνια, είναι:
- Η υπόγεια διέλευση στη Μενεμένη και η ανάπλαση του περιβάλλοντα χώρου ολοκληρώθηκε και παραδόθηκε για χρήση στους πολίτες.
- Βρίσκεται σε εξέλιξη ο διαγωνισμός για το εμπορευματικό κέντρο Γκόνου, που θα αναβαθμίσει τη Θεσσαλονίκη σε έναν διεθνή κόμβο μεταφορών και θα προσελκύσει νέες μεταποιητικές δραστηριότητες.
- Ξεκίνησε το πάρκο και προχωρούν οι διαδικασίες για την εκκίνηση της υλοποίησης του Μουσείου Ολοκαυτώματος.
- Ολοκληρώνεται το τελευταίο τμήμα του αυτοκινητόδρομου για Χαλκιδική.
- Ολοκληρώθηκε η ηλεκτροδοτούμενη σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκης - Ειδομένης και εκκινούν οι διαδικασίες τηλεχειρισμού και σηματοδότησης.
Συμπληρώνει ότι τα σημαντικότερα έργα που αφορούν τη χώρα και όχι μόνο τη Θεσσαλονίκη είναι οι σιδηροδρομικές συνδέσεις της Θεσσαλονίκης με τα λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας, καθώς και η υλοποίηση του άξονα 10, Θεσσαλονίκη, Σκόπια, Βελιγράδι, Βουδαπέστη.
Υπογραμμίζει ότι το χρονοδιάγραμμα για το μετρό Θεσσαλονίκης θα τηρηθεί και μάλιστα «όπως έχουμε δεσμευτεί, το χρονοδιάγραμμα για τη βασική γραμμή που περιλαμβάνει την ολοκλήρωση του έργου φέτος, τη δοκιμαστική λειτουργία και την παράδοση σε χρήση από τους πολίτες τον Νοέμβριο του 2020 θα τηρηθεί στο ακέραιο.
Στις αρχές του 2021 θα δοθεί και η επέκταση προς Καλαμαριά.
Το έργο θα παραδοθεί στην ώρα του, το 2020, στους μοναδικούς ιδιοκτήτες του, τους Θεσσαλονικείς, μαζί με την επέκταση για Καλαμαριά και με τον αρχαιολογικό πλούτο αιώνων σε αρμονική συνύπαρξη με την πόλη και το έργο.
Οι πρόδρομες εργασίες για την επέκταση του μετρό προς τις δυτικές συνοικίες θα δημοπρατηθούν εντός του Απριλίου.
Για την επέκταση προς το αεροδρόμιο έχει σταλεί για δημοσίευση η προκήρυξη των τοπογραφικών εργασιών και εντός του Απριλίου θα δημοπρατηθούν και οι γεωλογικές γεωτεχνικές μελέτες.
Για τον ΟΑΣΘ
Περαιτέρω, δηλώνει ότι δεν είναι ικανοποιημένος με τον ΟΑΣΘ «σε σχέση με το όραμα και τους στόχους που έχουμε για τις αστικές συγκοινωνίες», αλλά «απόλυτα ικανοποιημένος σε σχέση με τις υπηρεσίες, την κοινωνική πολιτική, το κόστος, τη ρεμούλα που είχε ο ΟΑΣΘ της ΝΔ και του παλαιοκομματισμού πριν από την αποϊδιωτικοποίησή του».
Επισημαίνει πως τις επόμενες ημέρες προκηρύσσεται ο διαγωνισμός που αφορά 35 νέα λεωφορεία για τη Θεσσαλονίκη ενώ για τον διαγωνισμό παραχώρησης της Εγνατίας Οδού σημειώνει ότι είναι αποκλειστικά αρμοδιότητα του ΤΑΙΠΕΔ.
«Προτεραιότητά μας», τονίζει ο κ. Σπίρτζης, «είναι η δέσμευση μας για την εφαρμογή ενός δίκαιου ηλεκτρονικού αναλογικού συστήματος διοδίων σε όλους τους αυτοκινητοδρόμους της χώρας», ενώ «δεύτερη προτεραιότητα η διατήρηση της χρέωσης των διοδίων στις σημερινές τιμές και με τις απαλλαγές στις κατηγορίες πολιτών που έχουν εξαιρεθεί, μέχρι την ημέρα που η Εγνατία θα λειτουργεί και θα συντηρείται από την Εγνατία Α.Ε. και το ελληνικό δημόσιο.
Για το μετά θα ρωτήσετε τη ΝΔ, που δέσμευσε τη χώρα για την παραχώρηση της».
Τέλος, ο υπουργός δηλώνει αισιόδοξος αναφορικά με τις αυτοδιοικητικές εκλογές λέγοντας πως «οι Θεσσαλονικείς ξέρουν, έχουν ιδία άποψη και συγκρίνουν την κυβέρνηση του Αλέξη Τσίπρα, το λαμπερό σχέδιο που έχει και υλοποιεί για την πόλη και τη Βόρεια Ελλάδα με τη μιζέρια και την κακομοιριά του χθες, της ΝΔ και του παλαιοκομματισμού».
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών