Αναφέρθηκε διεξοδικά στα έργα που έχουν γίνει την τελευταία τετραετία και ανέλυσε το όραμα που υπάρχει για τα Βαλκάνια
Η ανάγκη ύπαρξης στρατηγικού σχεδίου στις μεταφορές και τις υποδομές υπήρχε εδώ και δεκαετίες, σημείωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών από το βήμα του συνεδρίου του Economist για τις υποδομές και τις μεταφορές σε Ελλάδα και Αν. Μεσόγειο.
«Το σχέδιο πήρε σάρκα και οστά.
Προβλέπεται το μοντέλο, και σύστημα για συνεχή παρακολούθηση», τόνισε.
«Είναι ένα σχέδιο όχι στη λογική, τι τάζει μια κυβέρνηση ή ένας υπουργός, αλλά να έχουμε συγκεκριμένους στόχους και να τους παρακολουθούμε.
Το πρόγραμμα έχει διάρκεια έως το 2037 με ενδιάμεσο σταθμό το 2027 για να διαπιστώσουμε πού βρισκόμαστε από πλευράς στόχων. Είναι κάτι που έπρεπε να έχουμε κάνει από τη δεκαετία του ’70 ή ακόμα πιο παλιά» είπε, τονίζοντας την ανάγκη για συμπόρευση όλων των πολιτικών δυνάμεων, ανεξαρτήτως κυβέρνησης.
Παράλληλα, ο κ. Σπίρτζης αναφέρθηκε διεξοδικά στα έργα που έχουν γίνει την τελευταία τετραετία και ανέλυσε το όραμα που υπάρχει για τα Βαλκάνια και τον ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει η χώρα μας: «Να αποκτήσουν οι χώρες των Βαλκανίων τις ίδιες συνθήκες και όρους με τις χώρες της κεντρικής Ευρώπης.
Με στενή συνεργασία με τις χώρες Βαλκανίων, αλλά και με την ιστορική συμφωνία των Πρεσπών που είναι αχτίδα ελπίδας για την Ευρώπη, σε μια εποχή που αυξάνεται η ακροδεξιά και ο εθνικισμός».
Τόνισε ότι τα Βαλκάνια έχουν σπάνια γεωπολιτική θέση και ότι είναι λάθος οι πολιτικές να ασκούνται με ψυχροπολεμικούς όρους.
Ξεχωρίζοντας τα κυριότερα έργα στον τομέα ευθύνης του, αναφέρθηκε:
-Στην αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου
-Στην ολοκλήρωση του εμπορευματικού κέντρο στο Θριάσιο. Σε εξέλιξη βρίσκεται το αντίστοιχο της Θεσσαλονίκης.
-Στη συμφωνία με τη Βόρεια Μακεδονία, καθώς ολοκληρώθηκε το τμήμα της γραμμής Θεσσαλονίκη-Ειδομένη και απομένει το υπόλοιπο μέσα στη Βόρεια Μακεδονία και αργότερα στη Σερβία
Αναφέρθηκε επίσης σε προβλήματα που εξακολουθούν να υπάρχουν, όπως το γεγονός ότι η Εγνατία οδός δεν συνδέεται με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης ή με τουριστικούς προορισμούς και για να διόδια που παραμένουν «τσουχτερά και για τους πολίτες και για την ανάπτυξη» καθώς δεν έχει ολοκληρωθεί το σύστημα ηλεκτρονικού διοδίου.
Κλείνοντας την τοποθέτησή του, ο κ. Σπίρτζης υπογράμμισε: «Πρέπει κάποια στιγμή το ευρωπαϊκό παραγόμενο προϊόν να μη συγκεντρώνεται στις χώρες του βορρά ή στην άπω Ανατολή για να κερδοσκοπούν κάποιοι. Πρέπει να μεταφερθούν παραγωγικές μονάδες και στις χώρες του νότου.
Τα έργα δεν ανήκουν στις κυβερνήσεις, στους υπουργούς, στους περιφερειάρχες, αλλά στον ελληνικό λαό που τα πληρώνει.
Γι’ αυτό θα ήθελα να στηρίξουμε και να υλοποιήσουμε όλοι αυτόν το στρατηγικό σχεδιασμό. Είναι ευρωπαϊκός και προσαρμοσμένος στο ελληνικό συμφέρον».
www.bankingnews.gr
«Το σχέδιο πήρε σάρκα και οστά.
Προβλέπεται το μοντέλο, και σύστημα για συνεχή παρακολούθηση», τόνισε.
«Είναι ένα σχέδιο όχι στη λογική, τι τάζει μια κυβέρνηση ή ένας υπουργός, αλλά να έχουμε συγκεκριμένους στόχους και να τους παρακολουθούμε.
Το πρόγραμμα έχει διάρκεια έως το 2037 με ενδιάμεσο σταθμό το 2027 για να διαπιστώσουμε πού βρισκόμαστε από πλευράς στόχων. Είναι κάτι που έπρεπε να έχουμε κάνει από τη δεκαετία του ’70 ή ακόμα πιο παλιά» είπε, τονίζοντας την ανάγκη για συμπόρευση όλων των πολιτικών δυνάμεων, ανεξαρτήτως κυβέρνησης.
Παράλληλα, ο κ. Σπίρτζης αναφέρθηκε διεξοδικά στα έργα που έχουν γίνει την τελευταία τετραετία και ανέλυσε το όραμα που υπάρχει για τα Βαλκάνια και τον ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει η χώρα μας: «Να αποκτήσουν οι χώρες των Βαλκανίων τις ίδιες συνθήκες και όρους με τις χώρες της κεντρικής Ευρώπης.
Με στενή συνεργασία με τις χώρες Βαλκανίων, αλλά και με την ιστορική συμφωνία των Πρεσπών που είναι αχτίδα ελπίδας για την Ευρώπη, σε μια εποχή που αυξάνεται η ακροδεξιά και ο εθνικισμός».
Τόνισε ότι τα Βαλκάνια έχουν σπάνια γεωπολιτική θέση και ότι είναι λάθος οι πολιτικές να ασκούνται με ψυχροπολεμικούς όρους.
Ξεχωρίζοντας τα κυριότερα έργα στον τομέα ευθύνης του, αναφέρθηκε:
-Στην αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου
-Στην ολοκλήρωση του εμπορευματικού κέντρο στο Θριάσιο. Σε εξέλιξη βρίσκεται το αντίστοιχο της Θεσσαλονίκης.
-Στη συμφωνία με τη Βόρεια Μακεδονία, καθώς ολοκληρώθηκε το τμήμα της γραμμής Θεσσαλονίκη-Ειδομένη και απομένει το υπόλοιπο μέσα στη Βόρεια Μακεδονία και αργότερα στη Σερβία
Αναφέρθηκε επίσης σε προβλήματα που εξακολουθούν να υπάρχουν, όπως το γεγονός ότι η Εγνατία οδός δεν συνδέεται με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης ή με τουριστικούς προορισμούς και για να διόδια που παραμένουν «τσουχτερά και για τους πολίτες και για την ανάπτυξη» καθώς δεν έχει ολοκληρωθεί το σύστημα ηλεκτρονικού διοδίου.
Κλείνοντας την τοποθέτησή του, ο κ. Σπίρτζης υπογράμμισε: «Πρέπει κάποια στιγμή το ευρωπαϊκό παραγόμενο προϊόν να μη συγκεντρώνεται στις χώρες του βορρά ή στην άπω Ανατολή για να κερδοσκοπούν κάποιοι. Πρέπει να μεταφερθούν παραγωγικές μονάδες και στις χώρες του νότου.
Τα έργα δεν ανήκουν στις κυβερνήσεις, στους υπουργούς, στους περιφερειάρχες, αλλά στον ελληνικό λαό που τα πληρώνει.
Γι’ αυτό θα ήθελα να στηρίξουμε και να υλοποιήσουμε όλοι αυτόν το στρατηγικό σχεδιασμό. Είναι ευρωπαϊκός και προσαρμοσμένος στο ελληνικό συμφέρον».
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών