Η απάντηση του κυβερνητικού εκπροσώπου ΣΤέλιου Πέτσα στις δηλώσεις του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης ήταν άμεση
Σφοδρή αντιπαράθεση έχει ξεσπάσει μεταξύ κυβέρνησης και Αλέξη Τσίπρα για το μετρό Θεσσαλονίκης.
Η απάντηση του κυβερνητικού εκπροσώπου ΣΤέλιου Πέτσα στις δηλώσεις του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης ήταν άμεση:
"Ο κ. Τσίπρας γνωρίζει καλά τις λέξεις "εργολάβος" και "διαπλοκή", αναφέρει ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέλιος Πέτσας.
«Τις χρησιμοποιεί μάλιστα όταν μιλάει για το Μετρό της Θεσσαλονίκης, ενώ ο ίδιος, παρά τη γνώση του στο θέμα δεν εγκαινίασε τίποτα άλλο από "μουσαμάδες"...Του θυμίζουμε την πρόσφατη κοινή δήλωση όλων των φορέων της πόλης, που καταλήγει ως εξής: "Η ενδεδειγμένη, ταχύτερη και οικονομικότερη λύση για την ολοκλήρωση του έργου και την ανάδειξη των αρχαιοτήτων στον σταθμό Βενιζέλου είναι να ακολουθηθεί η μέθοδος της απόσπασης, εκσκαφής και επανατοποθέτησής τους, όπως έγινε και στον γειτονικό σταθμό της Αγίας Σοφίας.".
Σε αυτό το πλαίσιο ο Πρωθυπουργός τόνισε στη ΔΕΘ ότι η πρόταση της κυβέρνησης διασφαλίζει την προστασία των αρχαιοτήτων, ότι δεν θα εκτοξευθεί το κόστος και ότι το έργο θα ολοκληρωθεί το συντομότερο δυνατό. Έτσι ώστε, επιτέλους, οι Θεσσαλονικείς να έχουν "και Μετρό και αρχαία"", τόνισε, σε δήλωσή του, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Στέλιος Πέτσας.
Τσίπρας: Επιστρέψαμε στην κανονικότητα της διαπλοκής
Στη Θεσσαλονίκη ενόψει της αυριανής ομιλίας του στη ΔΕΘ βρίσκεται ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξης Τσίπρας, ο οποίος επιτέθηκε στην κυβέρνηση Μητσοτάκη για την απόφαση της να απομακρύνει και να επανατοποθετήσει τα αρχαία από τον υπό κατασκευή σταθμό Βενιζέλου του μετρό.
Σε δηλώσεις του μετά τη συνάντηση που είχε με μέλη της Κίνησης Πολιτών για την προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς, ο κ.Τσίπρας έκανε λόγο για «δώρο του κ. Μητσοτάκη στον νέο εθνικό εργολάβο και επιστροφή στη διαπλοκή».
«Θα έλεγε κανείς ότι πρόκειται για μία γκάφα για μια προχειρότητα από την πλευρά του πρωθυπουργού, ο οποίος ήρθε στη ΔΕΘ και έδωσε "πάσα" στον νέο εθνικό εργολάβο παραδεχόμενος καθυστερήσεις που δεν υπάρχουν.
Εγώ θα έλεγα ότι δεν πρόκειται για γκάφα, ούτε για προχειρότητα, ούτε για ερασιτεχνισμό, αλλά πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό και ωραία δώρο στο νέο εθνικό εργολάβο, ο οποίος από αυτή την καθυστέρηση και στην "πλάτη" των πολιτών της Θεσσαλονίκης θα κερδίσει δεκάδες εκατομμύρια ευρώ σε αποζημιώσεις, ίσως περισσότερα από όσα θα διεκδικούσε αν τον αφήναμε και δεν τον σταματούσαμε με πράξη νομοθετικού περιεχομένου να αυξήσει τα διόδια στην Αττική οδό.
Αυτή είναι η πραγματικότητα. Θέλω να μιλάω έξω από τα δόντια.
Επιστρέψαμε, δυστυχώς, στην κανονικότητα της διαπλοκής και των αποζημιώσεων σε εργολάβους, στην "πλάτη", όμως, των αναγκών των πολιτών της Θεσσαλονίκης, που επιτέλους μετά από τόσα χρόνια δικαιούνται το Μετρό και βεβαίως εις βάρος της πολιτιστικής ταυτότητας και της πολιτιστικής κληρονομιάς της πόλης» υποστήριξε ο κ.Τσίπρας, αναφέροντας πως σε αυτό το ψευτοδίλημμα «αρχαία ή μετρό» η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ βρήκε τη λύση «και αρχαία και μετρό» και τώρα με την απόφαση του πρωθυπουργού πάμε στο «ούτε αρχαία, ούτε μετρό».
Νωρίτερα ο κ.Τσίπρας είχε επισημάνει πως «είναι σημαντικό να ενώσουμε τις δυνάμεις μας ώστε αυτό το ατόπημα να είναι απλώς γκάφα και να μην επιμείνουν στην υλοποίηση του σχεδιασμού για απομάκρυνση των αρχαίων από τον Σταθμό Βενιζέλου του μετρό και επανατοποθέτηση τους».
Ο κ.Τσίπρας είπε ότι δεν κατάλαβε πώς προέκυψε αυτή η απόφαση, υποστήριξε πως το θέμα ήρθε «από το πουθενά» και μάλιστα τη στιγμή που είχε προχωρήσει ο σχεδιασμός για την κατασκευή του σταθμού και την παραμονή των αρχαίων στη θέση τους.
Όπως είπε, σύμφωνα με τον σχεδιασμό, το μετρό θα ήταν έτοιμο στα τέλη του 2020, χωρίς τον Σταθμό της Βενιζέλου, ο οποίος θα ήταν έτοιμος έναν χρόνο αργότερα.
«Με τη λύση της απομάκρυνσης και επανατοποθέτησης το όλο έργο θα καθυστερήσει και θα είναι έτοιμο το 2023» είπε ο κ.Τσίπρας, υπογραμμίζοντας ότι ως πρωθυπουργός είχε σκύψει πάνω στα προβλήματα της Θεσσαλονίκης, είχε ασχοληθεί με το θέμα του μετρό, είχε επισκεφθεί τα αρχαία στον Σταθμό Βενιζέλου και η κυβέρνησή του ξεμπλόκαρε σημαντικά το έργο.
«Μέσα σε 2,5 χρόνια «έτρεξε» το έργο 3,5 φορές πιο γρήγορα από ό,τι τα δέκα προηγούμενα χρόνια» ανέφερε ο κ.Τσίπρας ενώ από την πλευρά του ο κ.Μπουτάρης χαρακτήρισε «μπούρδες» όσα λέγονται ότι δήθεν δεν υπάρχει μελέτη κατασκευής του Σταθμού Βενιζέλου χωρίς απομάκρυνση των αρχαίων.
www.bankingnews.gr
Η απάντηση του κυβερνητικού εκπροσώπου ΣΤέλιου Πέτσα στις δηλώσεις του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης ήταν άμεση:
"Ο κ. Τσίπρας γνωρίζει καλά τις λέξεις "εργολάβος" και "διαπλοκή", αναφέρει ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέλιος Πέτσας.
«Τις χρησιμοποιεί μάλιστα όταν μιλάει για το Μετρό της Θεσσαλονίκης, ενώ ο ίδιος, παρά τη γνώση του στο θέμα δεν εγκαινίασε τίποτα άλλο από "μουσαμάδες"...Του θυμίζουμε την πρόσφατη κοινή δήλωση όλων των φορέων της πόλης, που καταλήγει ως εξής: "Η ενδεδειγμένη, ταχύτερη και οικονομικότερη λύση για την ολοκλήρωση του έργου και την ανάδειξη των αρχαιοτήτων στον σταθμό Βενιζέλου είναι να ακολουθηθεί η μέθοδος της απόσπασης, εκσκαφής και επανατοποθέτησής τους, όπως έγινε και στον γειτονικό σταθμό της Αγίας Σοφίας.".
Σε αυτό το πλαίσιο ο Πρωθυπουργός τόνισε στη ΔΕΘ ότι η πρόταση της κυβέρνησης διασφαλίζει την προστασία των αρχαιοτήτων, ότι δεν θα εκτοξευθεί το κόστος και ότι το έργο θα ολοκληρωθεί το συντομότερο δυνατό. Έτσι ώστε, επιτέλους, οι Θεσσαλονικείς να έχουν "και Μετρό και αρχαία"", τόνισε, σε δήλωσή του, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Στέλιος Πέτσας.
Τσίπρας: Επιστρέψαμε στην κανονικότητα της διαπλοκής
Στη Θεσσαλονίκη ενόψει της αυριανής ομιλίας του στη ΔΕΘ βρίσκεται ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξης Τσίπρας, ο οποίος επιτέθηκε στην κυβέρνηση Μητσοτάκη για την απόφαση της να απομακρύνει και να επανατοποθετήσει τα αρχαία από τον υπό κατασκευή σταθμό Βενιζέλου του μετρό.
Σε δηλώσεις του μετά τη συνάντηση που είχε με μέλη της Κίνησης Πολιτών για την προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς, ο κ.Τσίπρας έκανε λόγο για «δώρο του κ. Μητσοτάκη στον νέο εθνικό εργολάβο και επιστροφή στη διαπλοκή».
«Θα έλεγε κανείς ότι πρόκειται για μία γκάφα για μια προχειρότητα από την πλευρά του πρωθυπουργού, ο οποίος ήρθε στη ΔΕΘ και έδωσε "πάσα" στον νέο εθνικό εργολάβο παραδεχόμενος καθυστερήσεις που δεν υπάρχουν.
Εγώ θα έλεγα ότι δεν πρόκειται για γκάφα, ούτε για προχειρότητα, ούτε για ερασιτεχνισμό, αλλά πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό και ωραία δώρο στο νέο εθνικό εργολάβο, ο οποίος από αυτή την καθυστέρηση και στην "πλάτη" των πολιτών της Θεσσαλονίκης θα κερδίσει δεκάδες εκατομμύρια ευρώ σε αποζημιώσεις, ίσως περισσότερα από όσα θα διεκδικούσε αν τον αφήναμε και δεν τον σταματούσαμε με πράξη νομοθετικού περιεχομένου να αυξήσει τα διόδια στην Αττική οδό.
Αυτή είναι η πραγματικότητα. Θέλω να μιλάω έξω από τα δόντια.
Επιστρέψαμε, δυστυχώς, στην κανονικότητα της διαπλοκής και των αποζημιώσεων σε εργολάβους, στην "πλάτη", όμως, των αναγκών των πολιτών της Θεσσαλονίκης, που επιτέλους μετά από τόσα χρόνια δικαιούνται το Μετρό και βεβαίως εις βάρος της πολιτιστικής ταυτότητας και της πολιτιστικής κληρονομιάς της πόλης» υποστήριξε ο κ.Τσίπρας, αναφέροντας πως σε αυτό το ψευτοδίλημμα «αρχαία ή μετρό» η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ βρήκε τη λύση «και αρχαία και μετρό» και τώρα με την απόφαση του πρωθυπουργού πάμε στο «ούτε αρχαία, ούτε μετρό».
Νωρίτερα ο κ.Τσίπρας είχε επισημάνει πως «είναι σημαντικό να ενώσουμε τις δυνάμεις μας ώστε αυτό το ατόπημα να είναι απλώς γκάφα και να μην επιμείνουν στην υλοποίηση του σχεδιασμού για απομάκρυνση των αρχαίων από τον Σταθμό Βενιζέλου του μετρό και επανατοποθέτηση τους».
Ο κ.Τσίπρας είπε ότι δεν κατάλαβε πώς προέκυψε αυτή η απόφαση, υποστήριξε πως το θέμα ήρθε «από το πουθενά» και μάλιστα τη στιγμή που είχε προχωρήσει ο σχεδιασμός για την κατασκευή του σταθμού και την παραμονή των αρχαίων στη θέση τους.
Όπως είπε, σύμφωνα με τον σχεδιασμό, το μετρό θα ήταν έτοιμο στα τέλη του 2020, χωρίς τον Σταθμό της Βενιζέλου, ο οποίος θα ήταν έτοιμος έναν χρόνο αργότερα.
«Με τη λύση της απομάκρυνσης και επανατοποθέτησης το όλο έργο θα καθυστερήσει και θα είναι έτοιμο το 2023» είπε ο κ.Τσίπρας, υπογραμμίζοντας ότι ως πρωθυπουργός είχε σκύψει πάνω στα προβλήματα της Θεσσαλονίκης, είχε ασχοληθεί με το θέμα του μετρό, είχε επισκεφθεί τα αρχαία στον Σταθμό Βενιζέλου και η κυβέρνησή του ξεμπλόκαρε σημαντικά το έργο.
«Μέσα σε 2,5 χρόνια «έτρεξε» το έργο 3,5 φορές πιο γρήγορα από ό,τι τα δέκα προηγούμενα χρόνια» ανέφερε ο κ.Τσίπρας ενώ από την πλευρά του ο κ.Μπουτάρης χαρακτήρισε «μπούρδες» όσα λέγονται ότι δήθεν δεν υπάρχει μελέτη κατασκευής του Σταθμού Βενιζέλου χωρίς απομάκρυνση των αρχαίων.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών