Η διαδικασία του κατεπείγοντος βρήκε αντίθετη σύσσωμη την αντιπολίτευση
Εγκρίθηκε με τη θετική ψήφο μόνο των βουλευτών της Νέας Δημοκρατίας στην αρμόδια κοινοβουλευτική το σχέδιο νόμου «Πρόγραμμα παροχής εγγύησης σε τιτλοποιήσεις πιστωτικών ιδρυμάτων», το καλούμενο σχέδιο «Ηρακλής».
Σημειώνεται ότι το ΚΚΕ τάχθηκε κατά του νομοσχεδίου, ενώ το ΜέΡΑ25 αποχώρησε από την διαδικασία.
Τα υπόλοιπα κόμματα της αντιπολίτευσης εξέφρασαν επιφυλάξεις και ανακοίνωσαν ότι θα τοποθετηθούν αύριο Πέμπτη 12/12 στην Ολομέλεια.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η διαδικασία του κατεπείγοντος βρήκε αντίθετη σύσσωμη την αντιπολίτευση.
Η κυβέρνηση από την πλευρά της επέμεινε στη διαδικασία του κατεπείγοντος.
«Ο «Hρακλής» είναι ένα κρίσιμο νομοσχέδιο που βρίσκεται σε διαβούλευση εδώ και αρκετό καιρό, διαβούλευση με όλες τις τεχνικές υπηρεσίες και τα διάφορα ευρωπαϊκά όργανα», τόνισε ο υφυπουργός Οικονομικών Γιώργος Ζαββός σημειώνοντας ότι πρόκειται για ένα νομοσχέδιο που θα ρυθμίσει ένα συστημικό πρόβλημα της ελληνικής οικονομίας.
Ο κ. Ζαββός είπε ότι το νομοσχέδιο πρέπει να έχει ψηφιστεί πριν το τέλος του χρόνου και την ψήφιση του προϋπολογισμού, «διότι είναι κάτι που αναμένουν ασμένως οι επενδυτές».
«Έχουν δημιουργηθεί σαφείς και συγκεκριμένες προσδοκίες και οποιαδήποτε καθυστέρηση θα ήταν προς βλάβη αυτού του νομοσχεδίου, με το οποίο, το βάρος θα σηκώσουν οι επενδυτές και όχι οι φορολογούμενοι», ανέφερε ο υφυπουργός Οικονομικών και υπογράμμισε ότι το νομοσχέδιο συζητήθηκε και εκπονήθηκε από τους νομικούς της ΤτΕ, των Τραπεζών, το ΤΧΣ, υπό την εποπτεία των νομικών του Υπουργείου.
«Έχει γίνει σημαντική δουλειά και πρωτοποριακή και θα ήταν αμαρτία να μην δοθεί το σήμα στους επενδυτές, σε αυτή την κρίσιμη περίοδο», είπε ο υφυπουργός Οικονομικών.
«Πρέπει η νέα χρονιά να μας βρει με τις ρυθμίσεις του ΗΡΑΚΛΗ έτοιμες.
Η ουσία του ζητήματος είναι γνωστή και εύκολο να αντιμετωπιστεί σε μια συνεδρίαση», σημείωσε ο εισηγητής της ΝΔ Μπάμπης Παπαδημητρίου.
Αντιδράσεις από την αντιπολίτευση
«Δεν καλυπτόμαστε από την αιτιολόγηση διότι εδώ και εύλογο χρονικό διάστημα έχουν ολοκληρωθεί διαδικασίες εγκρίσεως.
Δημιουργήθηκε μια επίπλαστη μικρή χρονική διάρκεια, για να ψηφίσουμε το νομοσχέδιο με αυτή τη διαδικασία που δεν τιμά το Κοινοβούλιο», τόνισε ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ Χάρης Μαμουλάκης και επισήμανε ότι «έχουν περάσει δύο μήνες, από το πράσινο φως που δόθηκε στην κυβέρνηση και συνεπώς δεν έχει δικαιολογία η χρονική αβελτηρία».
«Σε μια πολύ κρίσιμη συγκυρία δυστυχώς η κυβέρνηση έρχεται να δυναμιτίσει το κλίμα και να μας προκαλέσει. Για πολλοστή φορά καταθέτει νομοσχέδιο λίγες ώρες προτού μπει στην επιτροπή.
Δεν έχει προηγηθεί διαβούλευση με τα κόμματα. Δεν θα έπρεπε να κληθούν η ΤτΕ, η ΕΕΤ, οι εκπρόσωποι των δανειοληπτών;», διερωτήθηκε ο ειδικός αγορητής του Κινήματος Αλλαγής Μιχάλης Κατρίνης.
Τη διαφωνία του με το κατεπείγον δήλωσε και ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ Νίκος Καραθανασόπουλος.
«Πρόκειται για την 5η διάσωση των τραπεζών που είτε θα πάει καλά είτε δεν θα πάει, το βάρος σηκώνουν οι φορολογούμενοι», είπε ο ειδικός αγορητής της Ελληνικής Λύσης Βασίλης Βιλιάρδος.
Από τη συνεδρίαση αποχώρησε ο ειδικός αγορητής του ΜέΡΑ 25 Κρίτων Αρσένης.
«Καλούμαστε μέσα σε 24 ώρες να αποφασίσουμε να δοθούν και πάλι 12 δισ. ευρώ στις τράπεζες και στα αρπαχτικά ταμεία. Είναι εγγυήσεις αλλά και οι εγγυήσεις κάποια στιγμή πληρώνονται.
Είναι περίπου διπλάσιο από το πρωτογενές πλεόνασμα, είναι 50% παραπάνω από τα φορολογικά μας έσοδα.
Και αποφασίζεται με τη διαδικασία του κατεπείγοντος και στην πράξη σημαίνει ότι πάμε σε επιτάχυνση των εξώσεων», είπε ο Κρίτων Αρσένης προτού αποχωρήσει από τη συζήτηση.
Ο υφυπουργός Οικονομικών ωστόσο επέμεινε να προχωρήσει η συζήτηση με τη διαδικασία του κατεπείγοντος σημειώνοντας ότι τεχνικά έχει προηγηθεί μεγάλη διαβούλευση και διεργασίες.
Επέμεινε παράλληλα ότι «οποιαδήποτε καθυστέρηση δεν θα ήταν σε όφελος του ελληνικού τραπεζικού συστήματος».
Όπως μετέδιδε νωρίτερα το bankingnews.gr
Κατατέθηκε στη Βουλή στις 10 Δεκεμβρίου 2019 το σχέδιο νόμου του Ηρακλή με τη διαδικασία του κατεπείγοντος και αποτελεί την πρώτη συστημική λύση για τα κόκκινα δάνεια των τραπεζών.
Να σημειωθεί ότι στις 11 Δεκεμβρίου 2019 θα ανακοινώσει η ΕΚΤ την γνώμη για τον Ηρακλή.
Ο Ηρακλής θα ισχύσει για 18 μήνες από τη δημοσίευση της απόφασης της Επιτροπής (10.10.2019) και εμπεριέχει σημαντικές διατάξεις για το πως οι διαχειριστές θα υλοποιούν τις συμβατικές τους υποχρεώσεις.
Συγκεκριμένα προβλέπεται η δυνατότητα αναβολής μέρους της αμοιβής του διαχειριστή όταν υπάρχει απόκλιση των προβλεπομένων εισπράξεων κατά τουλάχιστον 20%.
Συμβατικά μπορεί να καθοριστεί και χαμηλότερο ποσοστό απόκλισης.
Με τον τρόπο αυτόν ο διαχειριστής ενθαρρύνεται να ενεργεί με συνέπεια και να επιδιώκει ενεργά την επίτευξη συγκεκριμένων στόχων καθώς η αποδόσή του επιδρά στην καταβλητέα αμοιβή του. Στην περίπτωση που υπάρχει κατάπτωση της εγγύησης του Δημοσίου λόγω απόκλισης των προβλεπομένων εισπράξεων κατά 30% σε δύο συνεχόμενες εκτοκιστικές περιόδους αναστέλλεταιη καταβολή της αμοιβής του διαχιειρστή κατά 30% εφόσον δεν ενεργοποιηθεί η διαδικασία αντικατάστασης.
Το άρθρο 2 μιλάει για αποφυγή της διπλής εγγυητικής ευθύνης του Δημοσίου και έτσι ρητώς αναφέρει πως δεν εντάσσονται στον Ηρακλή τα εγγυημένα από το Δημόσιο δάνεια.
Το άρθρο 4 θεσπίζει ειδικό επενδυτικό περιορισμό για τους αγοραστές των ομολογιών της μεσαίας και χαμηλής εξοφλητικής προτεραιότητας των τιτλοποιήσεων που λαμβάνουν την εγγύηση του παρόντος σχεδίου.
Το άρθρο 5 προβλέπει ότι η ανάθεση της διαχείρισης των τιτλοποιηθεισών απαιτήσεων του νόμου ανατίθεται σε διαχειριστή που δεν συνδέεται με τη μεταβιβάζουσα τράπεζα.
Στο άρθρο 6 αναφέρεται ρητώς πως η εγγύηση παρέχεται μόνον στις ομολογίες υψηλής εξοφλητικής προτεραιότητας.
Με το άρθρο 7 προβλέπεται η υποχρέωση καταβολής προμήθειας υπέρ του Δημοσίου που υπολογίζεται με μεθοδολογία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Καθώς επί του παρόντος η Ελλάδα δεν βρίσκεται σε επενδυτική βαθμίδα και δεν έχει επαρκή εταιρικά ομόλογα δυνάμενα να διαμορφώσουν έναν αξιόπιστο δείκτη 10ετίας διαμορφώθηκε δείκτης που ενσωματώνει τους δυνητικούς κινδύνούς που θα αντιμετωπίσει το Ελληνικό Δημόσιο ως εγγυητής των ομολογιών υψηλής εξοφλητικής προτεριαότητας.
Ο δείκτης αυτός στηρίζεται στα αντασφάλιστρα κινδύνου της Ελληνικής Δημοκρατίας.
Η προμήθεια υπολογίζεται κατά την παροχή της εγγύησης
Με το άρθρο 9 περιγράφεται η διαδικασία υποβλής της εγγύησης.
Στο άρθρο 10 ρυθμίζεται η θέση της εγγύησης σε ισχύ.
Αυτό θα συμβεί α. μόλις επέλθει η πώληση σε ιδιώτες επενδυτές ποσοστού 50%+1 των ομολογιών χαμηλής εξοφλητικής προτεραιότητας καθώς και αρκετό ΄ποσοστό ομολογιών χαμηλής και μέσης εξοφλητικής προτεραιότητας και β μόλις υπάρχει αξιολόγηση των ομολογιών υψηλής εξοφλητικής προτεραιότητα που ανταποκρίνεται στην ελάχιστη βαθμίδα του νόμου γ μόλις η διαχείριση των τιτλοποιημέρνων απαιτήσεων έχει μεταβιβαστεί στο διαχειριστή.
Στο άρθρο 11 σημειώνεται πως η ελάχιστη βαθμίδα που απαιτείται να λάβουν οι ομολογίες για να παρασχεθεί η εγγύηση είναι η BB- (S&P), Ba3 (Moody's) BB- (Fitch, BBL (DBRS)
To άρθρο 12 καθορίζει τις προύποθέσεις που θα ισχύσουν για την αντικατάσταση του διαχειριστή, και το άρθρο 13 τη διαδικασία κατάπτωσης της εγγύησης.
Το άρθρο 14 αφορά τα στοιχεία για τους σκοπούς της αποτελεσματικής παρακολούθησης των χρηματορών και το άρθρο 15 πότε παύει να ισχύει η εγγύηση του Δημοσίου.
Το άρθρο 16 προβλέπει υποχρέωση καθορισμού ανεξάρτητου επόπτη, και το άρθρο 17 συστήνει Επιτροπή Παρακολούθησης Εγγυήσεων για λογαριασμό του Δημοσίου.
Τα άρθρα 18,19, και 20 είναι τεχνικής φύσεως.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον πάντως παρουσιάζει ο τρόπος υπολογισμού της προμήθειας του Ελληνικού Δημοσίου.
Η προμήθεια θα αντικατοπτρίζει τους κινδύνους που αναλαμβάνει το Δημόσιο και θα είναι συνάρτηση των ημερομηνιών λήξης των ομολογιών υψηλής εξοφλητικής προτεραιότητας.
Η τελική προμήθεια ισούται με την προμήθεια πριν από την προσαρμογή επί τον προσαρμοσμένο αναλογικό΄συντελεστή επιτοκιακών περιθωρίων. H προ προσαρμογής προμήθεια είναι η βασική προμήθεια συν μια προσαύξηση.
Η προμήεθα προ προσαρμογής υπολογίζεται με βάση την τιμή των συμβάσεων αντιστάθμισης πιστωτικού κινδύνου της Ελληνικής Δημοκρατίας και ως δείκτης αναφοράς λαμβάνεται υποψη ο διμηναίος μέσος όρος των μέσων τιμών των εν λόγω συμβάσεων όπως εμφανίζονται με τιμή κλεισίματος στο Βloomberg.
Η βασική προμήθεια είναι συνάρτηση του κατάλληλου Δείκτη Αναφοράς. Από ένα ως τρία έτη χρησιμοποιείται το CDS τριετίας, για 4- 5 έτη το CDS πενταετίας, για 6-7 το CDS 7ετίας και στη συνέχεια το CDS 10etöiaw.
H προσαύξηση υπολογίζεται με ανάλογο τρόπο.
Η ανακοίνωση του υπουργείου Οικονομικών
Το Υπουργείο Οικονομικών κατέθεσε σήμερα στη Βουλή το νομοσχέδιο για την αντιμετώπιση των μη εξυπηρετούμενων δανείων, με την ονομασία «Ηρακλής».
Πρόκειται για το πρόγραμμα παροχής εγγύησης του Ελληνικού Δημοσίου, έναντι προμήθειας, σε τιτλοποιήσεις μη εξυπηρετούμενων δανείων (ΜΕΔ) των ελληνικών τραπεζών.
Ο «Ηρακλής» είναι μία συστημική λύση που θα συμβάλει, μέσω της χορήγησης κρατικών εγγυήσεων, στη μείωση των κόκκινων δανείων κατά περίπου 40% των μη εξυπηρετούμενων δανείων.
Έτσι, ανοίγει ο δρόμος για τη χορήγηση ρευστότητας στην αγορά και την πραγματική οικονομία, ώστε η Ελλάδα να πετύχει υψηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης.
Το σχέδιο βασίζεται στους επενδυτές και δεν επιβαρύνει τον φορολογούμενο.
Με το νομοσχέδιο «Ηρακλής», η Κυβέρνηση υλοποιεί την προεκλογική της δέσμευση να μειώσει το μεγάλο ύψος των κόκκινων δανείων, το οποίο αποτελεί μία μακροχρόνια παθογένεια του τραπεζικού συστήματος.
Παράλληλα, δημιουργούνται οι προϋποθέσεις, ώστε οι επιχειρήσεις να μπορέσουν να χρηματοδοτήσουν τα επενδυτικά τους σχέδια, δημιουργώντας δουλειές και σταθερά εισοδήματα στην οικονομία μας, ενώ τα νοικοκυριά θα βρουν ρευστότητα για να χρηματοδοτήσουν τις ανάγκες τους.
www.bankingnews.gr
www.bankingnews.gr
Σημειώνεται ότι το ΚΚΕ τάχθηκε κατά του νομοσχεδίου, ενώ το ΜέΡΑ25 αποχώρησε από την διαδικασία.
Τα υπόλοιπα κόμματα της αντιπολίτευσης εξέφρασαν επιφυλάξεις και ανακοίνωσαν ότι θα τοποθετηθούν αύριο Πέμπτη 12/12 στην Ολομέλεια.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η διαδικασία του κατεπείγοντος βρήκε αντίθετη σύσσωμη την αντιπολίτευση.
Η κυβέρνηση από την πλευρά της επέμεινε στη διαδικασία του κατεπείγοντος.
«Ο «Hρακλής» είναι ένα κρίσιμο νομοσχέδιο που βρίσκεται σε διαβούλευση εδώ και αρκετό καιρό, διαβούλευση με όλες τις τεχνικές υπηρεσίες και τα διάφορα ευρωπαϊκά όργανα», τόνισε ο υφυπουργός Οικονομικών Γιώργος Ζαββός σημειώνοντας ότι πρόκειται για ένα νομοσχέδιο που θα ρυθμίσει ένα συστημικό πρόβλημα της ελληνικής οικονομίας.
Ο κ. Ζαββός είπε ότι το νομοσχέδιο πρέπει να έχει ψηφιστεί πριν το τέλος του χρόνου και την ψήφιση του προϋπολογισμού, «διότι είναι κάτι που αναμένουν ασμένως οι επενδυτές».
«Έχουν δημιουργηθεί σαφείς και συγκεκριμένες προσδοκίες και οποιαδήποτε καθυστέρηση θα ήταν προς βλάβη αυτού του νομοσχεδίου, με το οποίο, το βάρος θα σηκώσουν οι επενδυτές και όχι οι φορολογούμενοι», ανέφερε ο υφυπουργός Οικονομικών και υπογράμμισε ότι το νομοσχέδιο συζητήθηκε και εκπονήθηκε από τους νομικούς της ΤτΕ, των Τραπεζών, το ΤΧΣ, υπό την εποπτεία των νομικών του Υπουργείου.
«Έχει γίνει σημαντική δουλειά και πρωτοποριακή και θα ήταν αμαρτία να μην δοθεί το σήμα στους επενδυτές, σε αυτή την κρίσιμη περίοδο», είπε ο υφυπουργός Οικονομικών.
«Πρέπει η νέα χρονιά να μας βρει με τις ρυθμίσεις του ΗΡΑΚΛΗ έτοιμες.
Η ουσία του ζητήματος είναι γνωστή και εύκολο να αντιμετωπιστεί σε μια συνεδρίαση», σημείωσε ο εισηγητής της ΝΔ Μπάμπης Παπαδημητρίου.
Αντιδράσεις από την αντιπολίτευση
«Δεν καλυπτόμαστε από την αιτιολόγηση διότι εδώ και εύλογο χρονικό διάστημα έχουν ολοκληρωθεί διαδικασίες εγκρίσεως.
Δημιουργήθηκε μια επίπλαστη μικρή χρονική διάρκεια, για να ψηφίσουμε το νομοσχέδιο με αυτή τη διαδικασία που δεν τιμά το Κοινοβούλιο», τόνισε ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ Χάρης Μαμουλάκης και επισήμανε ότι «έχουν περάσει δύο μήνες, από το πράσινο φως που δόθηκε στην κυβέρνηση και συνεπώς δεν έχει δικαιολογία η χρονική αβελτηρία».
«Σε μια πολύ κρίσιμη συγκυρία δυστυχώς η κυβέρνηση έρχεται να δυναμιτίσει το κλίμα και να μας προκαλέσει. Για πολλοστή φορά καταθέτει νομοσχέδιο λίγες ώρες προτού μπει στην επιτροπή.
Δεν έχει προηγηθεί διαβούλευση με τα κόμματα. Δεν θα έπρεπε να κληθούν η ΤτΕ, η ΕΕΤ, οι εκπρόσωποι των δανειοληπτών;», διερωτήθηκε ο ειδικός αγορητής του Κινήματος Αλλαγής Μιχάλης Κατρίνης.
Τη διαφωνία του με το κατεπείγον δήλωσε και ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ Νίκος Καραθανασόπουλος.
«Πρόκειται για την 5η διάσωση των τραπεζών που είτε θα πάει καλά είτε δεν θα πάει, το βάρος σηκώνουν οι φορολογούμενοι», είπε ο ειδικός αγορητής της Ελληνικής Λύσης Βασίλης Βιλιάρδος.
Από τη συνεδρίαση αποχώρησε ο ειδικός αγορητής του ΜέΡΑ 25 Κρίτων Αρσένης.
«Καλούμαστε μέσα σε 24 ώρες να αποφασίσουμε να δοθούν και πάλι 12 δισ. ευρώ στις τράπεζες και στα αρπαχτικά ταμεία. Είναι εγγυήσεις αλλά και οι εγγυήσεις κάποια στιγμή πληρώνονται.
Είναι περίπου διπλάσιο από το πρωτογενές πλεόνασμα, είναι 50% παραπάνω από τα φορολογικά μας έσοδα.
Και αποφασίζεται με τη διαδικασία του κατεπείγοντος και στην πράξη σημαίνει ότι πάμε σε επιτάχυνση των εξώσεων», είπε ο Κρίτων Αρσένης προτού αποχωρήσει από τη συζήτηση.
Ο υφυπουργός Οικονομικών ωστόσο επέμεινε να προχωρήσει η συζήτηση με τη διαδικασία του κατεπείγοντος σημειώνοντας ότι τεχνικά έχει προηγηθεί μεγάλη διαβούλευση και διεργασίες.
Επέμεινε παράλληλα ότι «οποιαδήποτε καθυστέρηση δεν θα ήταν σε όφελος του ελληνικού τραπεζικού συστήματος».
Όπως μετέδιδε νωρίτερα το bankingnews.gr
Κατατέθηκε στη Βουλή στις 10 Δεκεμβρίου 2019 το σχέδιο νόμου του Ηρακλή με τη διαδικασία του κατεπείγοντος και αποτελεί την πρώτη συστημική λύση για τα κόκκινα δάνεια των τραπεζών.
Να σημειωθεί ότι στις 11 Δεκεμβρίου 2019 θα ανακοινώσει η ΕΚΤ την γνώμη για τον Ηρακλή.
Ο Ηρακλής θα ισχύσει για 18 μήνες από τη δημοσίευση της απόφασης της Επιτροπής (10.10.2019) και εμπεριέχει σημαντικές διατάξεις για το πως οι διαχειριστές θα υλοποιούν τις συμβατικές τους υποχρεώσεις.
Συγκεκριμένα προβλέπεται η δυνατότητα αναβολής μέρους της αμοιβής του διαχειριστή όταν υπάρχει απόκλιση των προβλεπομένων εισπράξεων κατά τουλάχιστον 20%.
Συμβατικά μπορεί να καθοριστεί και χαμηλότερο ποσοστό απόκλισης.
Με τον τρόπο αυτόν ο διαχειριστής ενθαρρύνεται να ενεργεί με συνέπεια και να επιδιώκει ενεργά την επίτευξη συγκεκριμένων στόχων καθώς η αποδόσή του επιδρά στην καταβλητέα αμοιβή του. Στην περίπτωση που υπάρχει κατάπτωση της εγγύησης του Δημοσίου λόγω απόκλισης των προβλεπομένων εισπράξεων κατά 30% σε δύο συνεχόμενες εκτοκιστικές περιόδους αναστέλλεταιη καταβολή της αμοιβής του διαχιειρστή κατά 30% εφόσον δεν ενεργοποιηθεί η διαδικασία αντικατάστασης.
Το άρθρο 2 μιλάει για αποφυγή της διπλής εγγυητικής ευθύνης του Δημοσίου και έτσι ρητώς αναφέρει πως δεν εντάσσονται στον Ηρακλή τα εγγυημένα από το Δημόσιο δάνεια.
Το άρθρο 4 θεσπίζει ειδικό επενδυτικό περιορισμό για τους αγοραστές των ομολογιών της μεσαίας και χαμηλής εξοφλητικής προτεραιότητας των τιτλοποιήσεων που λαμβάνουν την εγγύηση του παρόντος σχεδίου.
Το άρθρο 5 προβλέπει ότι η ανάθεση της διαχείρισης των τιτλοποιηθεισών απαιτήσεων του νόμου ανατίθεται σε διαχειριστή που δεν συνδέεται με τη μεταβιβάζουσα τράπεζα.
Στο άρθρο 6 αναφέρεται ρητώς πως η εγγύηση παρέχεται μόνον στις ομολογίες υψηλής εξοφλητικής προτεραιότητας.
Με το άρθρο 7 προβλέπεται η υποχρέωση καταβολής προμήθειας υπέρ του Δημοσίου που υπολογίζεται με μεθοδολογία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Καθώς επί του παρόντος η Ελλάδα δεν βρίσκεται σε επενδυτική βαθμίδα και δεν έχει επαρκή εταιρικά ομόλογα δυνάμενα να διαμορφώσουν έναν αξιόπιστο δείκτη 10ετίας διαμορφώθηκε δείκτης που ενσωματώνει τους δυνητικούς κινδύνούς που θα αντιμετωπίσει το Ελληνικό Δημόσιο ως εγγυητής των ομολογιών υψηλής εξοφλητικής προτεριαότητας.
Ο δείκτης αυτός στηρίζεται στα αντασφάλιστρα κινδύνου της Ελληνικής Δημοκρατίας.
Η προμήθεια υπολογίζεται κατά την παροχή της εγγύησης
Με το άρθρο 9 περιγράφεται η διαδικασία υποβλής της εγγύησης.
Στο άρθρο 10 ρυθμίζεται η θέση της εγγύησης σε ισχύ.
Αυτό θα συμβεί α. μόλις επέλθει η πώληση σε ιδιώτες επενδυτές ποσοστού 50%+1 των ομολογιών χαμηλής εξοφλητικής προτεραιότητας καθώς και αρκετό ΄ποσοστό ομολογιών χαμηλής και μέσης εξοφλητικής προτεραιότητας και β μόλις υπάρχει αξιολόγηση των ομολογιών υψηλής εξοφλητικής προτεραιότητα που ανταποκρίνεται στην ελάχιστη βαθμίδα του νόμου γ μόλις η διαχείριση των τιτλοποιημέρνων απαιτήσεων έχει μεταβιβαστεί στο διαχειριστή.
Στο άρθρο 11 σημειώνεται πως η ελάχιστη βαθμίδα που απαιτείται να λάβουν οι ομολογίες για να παρασχεθεί η εγγύηση είναι η BB- (S&P), Ba3 (Moody's) BB- (Fitch, BBL (DBRS)
To άρθρο 12 καθορίζει τις προύποθέσεις που θα ισχύσουν για την αντικατάσταση του διαχειριστή, και το άρθρο 13 τη διαδικασία κατάπτωσης της εγγύησης.
Το άρθρο 14 αφορά τα στοιχεία για τους σκοπούς της αποτελεσματικής παρακολούθησης των χρηματορών και το άρθρο 15 πότε παύει να ισχύει η εγγύηση του Δημοσίου.
Το άρθρο 16 προβλέπει υποχρέωση καθορισμού ανεξάρτητου επόπτη, και το άρθρο 17 συστήνει Επιτροπή Παρακολούθησης Εγγυήσεων για λογαριασμό του Δημοσίου.
Τα άρθρα 18,19, και 20 είναι τεχνικής φύσεως.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον πάντως παρουσιάζει ο τρόπος υπολογισμού της προμήθειας του Ελληνικού Δημοσίου.
Η προμήθεια θα αντικατοπτρίζει τους κινδύνους που αναλαμβάνει το Δημόσιο και θα είναι συνάρτηση των ημερομηνιών λήξης των ομολογιών υψηλής εξοφλητικής προτεραιότητας.
Η τελική προμήθεια ισούται με την προμήθεια πριν από την προσαρμογή επί τον προσαρμοσμένο αναλογικό΄συντελεστή επιτοκιακών περιθωρίων. H προ προσαρμογής προμήθεια είναι η βασική προμήθεια συν μια προσαύξηση.
Η προμήεθα προ προσαρμογής υπολογίζεται με βάση την τιμή των συμβάσεων αντιστάθμισης πιστωτικού κινδύνου της Ελληνικής Δημοκρατίας και ως δείκτης αναφοράς λαμβάνεται υποψη ο διμηναίος μέσος όρος των μέσων τιμών των εν λόγω συμβάσεων όπως εμφανίζονται με τιμή κλεισίματος στο Βloomberg.
Η βασική προμήθεια είναι συνάρτηση του κατάλληλου Δείκτη Αναφοράς. Από ένα ως τρία έτη χρησιμοποιείται το CDS τριετίας, για 4- 5 έτη το CDS πενταετίας, για 6-7 το CDS 7ετίας και στη συνέχεια το CDS 10etöiaw.
H προσαύξηση υπολογίζεται με ανάλογο τρόπο.
Η ανακοίνωση του υπουργείου Οικονομικών
Το Υπουργείο Οικονομικών κατέθεσε σήμερα στη Βουλή το νομοσχέδιο για την αντιμετώπιση των μη εξυπηρετούμενων δανείων, με την ονομασία «Ηρακλής».
Πρόκειται για το πρόγραμμα παροχής εγγύησης του Ελληνικού Δημοσίου, έναντι προμήθειας, σε τιτλοποιήσεις μη εξυπηρετούμενων δανείων (ΜΕΔ) των ελληνικών τραπεζών.
Ο «Ηρακλής» είναι μία συστημική λύση που θα συμβάλει, μέσω της χορήγησης κρατικών εγγυήσεων, στη μείωση των κόκκινων δανείων κατά περίπου 40% των μη εξυπηρετούμενων δανείων.
Έτσι, ανοίγει ο δρόμος για τη χορήγηση ρευστότητας στην αγορά και την πραγματική οικονομία, ώστε η Ελλάδα να πετύχει υψηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης.
Το σχέδιο βασίζεται στους επενδυτές και δεν επιβαρύνει τον φορολογούμενο.
Με το νομοσχέδιο «Ηρακλής», η Κυβέρνηση υλοποιεί την προεκλογική της δέσμευση να μειώσει το μεγάλο ύψος των κόκκινων δανείων, το οποίο αποτελεί μία μακροχρόνια παθογένεια του τραπεζικού συστήματος.
Παράλληλα, δημιουργούνται οι προϋποθέσεις, ώστε οι επιχειρήσεις να μπορέσουν να χρηματοδοτήσουν τα επενδυτικά τους σχέδια, δημιουργώντας δουλειές και σταθερά εισοδήματα στην οικονομία μας, ενώ τα νοικοκυριά θα βρουν ρευστότητα για να χρηματοδοτήσουν τις ανάγκες τους.
www.bankingnews.gr
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών