Εάν τηρηθούν τα χρονοδιαγράμματα από την τοπική αυτοδιοίκηση το έργο θα ολοκληρωθεί μέσα στην επόμενη 5ετία
Την πεποίθηση ότι "το αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου θα είναι το καλύτερο αεροδρόμιο στην Ελλάδα" εξέφρασε ο Κυριάκος Μητσοτάκης στην ομιλία του κατά την τελετή θεμελίωσης του νέου αεροδρομίου.
Όπως τόνισε ο πρωθυπουργός, "το νέο αεροδρόμιο θα βρίσκεται στην καρδιά της νοτιοανατολικής Μεσογείου και θα μετατρέψει την Κρήτη σε κόμβο".
Αναφορικά με τη σύμπραξη με τον Ινδικό κατασκευαστικό Όμιλο GMR, ο κ. Μητσοτάκης τόνισε ότι "είναι ιδανική καθώς πρόκειται για την μεγαλύτερη επένδυση του ινδικού ομίλου στην Ελλάδα".
Όπως υπογράμμισε "έρχεται μετά τη συνεργασία του ελληνικού δημοσίου με τη γερμανική Frapport για τα 14 αεροδρόμια ενώ θα ακολουθήσει και η ιδιωτικοποίηση των άλλων 23 αεροδρομίων".
Ο κ. Μητσοτάκης αναφέρθηκε στην άξια της σύμβαση καθώς όπως είπε τα 35 χρόνια παραχώρησης τους αεροδρομίου θα επιφέρει στο ελληνικό δημόσιο κέρδος 1,2 δισ. ευρώ από τα μερίσματα που θα λάβει.
Ο Μητσοτάκης θα συνεχίσει την περιοδεία του στην Κρήτη ενώ αναμένεται να κάνει σημαντικές ανακοινώσεις και για την κατασκευή του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης.
Από την πλευρά του ο υπουργός Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, αναφερόμενος στην κατασκευή του αεροδρομίου στο Καστέλι της Κρήτης τόνισε πως "σήμερα γίνεται το μεγαλύτερο βήμα για το μεγαλύτερο έργο όχι μόνο της Κρήτης αλλά και ολόκληρης της Ελλάδα που θα συνεισφέρει τόσο στην άνοδο του τουρισμού όσο και στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας".
"Το νέο αεροδρόμιο είναι σημαντικό για την γεωπολιτική ενίσχυση της Ελλάδας καθώς μιλάμε για ένα εθνικό στρατηγικό έργο" είπε χαρακτηριστικά.
Τέλος τόνισε ότι "τα μεγάλα δημόσια έργα δεν ανήκουν σε κανένα κόμμα αλλά στους Έλληνες" και επέρριψε ευθύνες στο ΣΥΡΙΖΑ λέγοντας ότι "το έργο του αεροδρομίου αν και η σύμβαση έχει υπογραφεί εδώ και ένα χρόνο η χρηματοδότηση του έγινε επί κυβέρνησης της ΝΔ".
Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ κ. Γιώργος Περιστέρης αναφερόμενος στο νέο αεροδρόμιο εξέφρασε την πεποίθηση ότι "είμαστε έτοιμοι να ξεκινήσουμε το έργο" υπογραμμίζοντας ωστόσο ότι "θα πρέπει όλοι οι μέτοχοι, δημόσιο και ιδιώτες, να βοηθήσουν στη διευκόλυνση της κατασκευής του".
"Πιστεύουμε" τόνισε ο κ Περιστέρης, ότι "εάν τηρηθούν τα χρονοδιαγράμματα από την τοπική αυτοδιοίκηση το έργο θα ολοκληρωθεί μέσα στην επόμενη 5ετία".
Το "Νέον Ηράκλειον" το δεύτερο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας
Το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου θα αντικαταστήσει το «Νίκος Καζαντζάκης» που υπάρχει σήμερα, το οποίο είναι το 2ο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας, μετά το «Ελευθέριος Βενιζέλος», καθώς διακίνησε πέρσι περίπου οκτώ εκατομμύρια επιβάτες.
Το «Νέον Ηράκλειον», όπως θα ονομάζεται το καινούριο αεροδρόμιο θα έχει μεγαλύτερο διάδρομο - το μήκος του θα φτάνει τα 3.200 μ.-, περισσότερες θέσεις στάθμευσης αεροσκαφών, μεγαλύτερη ικανότητα υποδοχής επιβατών (ουσιαστικά θα διπλασιάσει τη δυναμικότητα υποδοχής επιβατών στο Ηράκλειο) και υπερσύγχρονες υποδομές υψηλού επιπέδου.
Το νέο αεροδρόμιο θα διαθέτει:
– 1 διάδρομο προσγείωσης-απογείωσης μήκους 3.200 μ. κατηγορίας κατά ICAO 4E
– 1 παράλληλο τροχόδρομο κίνησης αεροσκαφών ίσου μήκους
– 8 συνδετήριους τροχοδρόμους του διαδρόμου με τον παράλληλο τροχόδρομο
– 2 συνδετήριους τροχοδρόμους με τον διάδρομο του Στρατιωτικού Αεροδρομίου
– χώρο στάθμευσης αεροσκαφών (APRON) συνολικής επιφάνειας 400 στρεμμάτων
– 27 θέσεις στάθμευσης αεροσκαφών κατηγορίας κατά ICAO C & 5+1 θέσεις τύπου MARS κατηγορία κατά ICAO E
– 1 Τερματικό κτίριο Αεροσταθμού (Terminal Building) 5 επιπέδων συνολικής επιφάνειας 72.000 m2 εκ των οποίων τα 13.000 m2 χώροι εμπορικών χρήσεων και 1.100 m2 μόνιμοι εκθεσιακοί χώροι
– 11 κτίρια/εγκαταστάσεις απαιτήσεων λειτουργίας αεροδρομίου: Πύργος Ελέγχου, Πυροσβεστική, Αστυνομία, Συντήρησης Αεροδρομίου, εγκατάστασης εταιρειών επίγειας εξυπηρέτησης, Κέντρο Ενέργειας, Υποσταθμός 150kV, Δεξαμενές Νερού, εγκατάσταση Βιολογικού Καθαρισμού, εγκατάσταση αποθήκευσης καυσίμων και ανεφοδιασμού αεροσκαφών μέσω υπόγειου συστήματος Hydrant και εγκατάσταση συλλογής απορριμμάτων αεροδρομίου
– χώρους στάθμευσης και εξυπηρέτησης οχημάτων
– εσωτερικό δίκτυο οδοποιίας και
– χώρους εμπορικών χρήσεων 400 στρεμμάτων
Εκτός όμως από την κατασκευή του νέου αεροδρομίου, το έργο στο οποίο θα απασχοληθούν 1.500 άτομα, αφορά επίσης την υλοποίηση:
-νέου ανισόπεδου κόμβου Χερσονήσου
-οδού σύνδεσης του αεροδρομίου με τον ΒΟΑΚ στο ύψος του οικισμού Χερσονήσου μήκους 18 χλμ.
-εργασιών αποκατάστασης στην υφιστάμενη εθνική οδό Χερσόνησος-Καστέλι
-οδού σύνδεσης του αεροδρομίου με την οδό Αρκαλοχωρίου-Βιάννος μήκους 5 χλμ.
-της περιμετρικής οδού Καστελίου μήκους 1,5 χλμ. και
-εξωτερικού περιμετρικού δικτύου αεροδρομίου με την αναβάθμιση των υφιστάμενων οδών, συνολικού μήκους 20 χλμ.
Ελένη Μπότα
www.bankingnews.gr
Όπως τόνισε ο πρωθυπουργός, "το νέο αεροδρόμιο θα βρίσκεται στην καρδιά της νοτιοανατολικής Μεσογείου και θα μετατρέψει την Κρήτη σε κόμβο".
Αναφορικά με τη σύμπραξη με τον Ινδικό κατασκευαστικό Όμιλο GMR, ο κ. Μητσοτάκης τόνισε ότι "είναι ιδανική καθώς πρόκειται για την μεγαλύτερη επένδυση του ινδικού ομίλου στην Ελλάδα".
Όπως υπογράμμισε "έρχεται μετά τη συνεργασία του ελληνικού δημοσίου με τη γερμανική Frapport για τα 14 αεροδρόμια ενώ θα ακολουθήσει και η ιδιωτικοποίηση των άλλων 23 αεροδρομίων".
Ο κ. Μητσοτάκης αναφέρθηκε στην άξια της σύμβαση καθώς όπως είπε τα 35 χρόνια παραχώρησης τους αεροδρομίου θα επιφέρει στο ελληνικό δημόσιο κέρδος 1,2 δισ. ευρώ από τα μερίσματα που θα λάβει.
Ο Μητσοτάκης θα συνεχίσει την περιοδεία του στην Κρήτη ενώ αναμένεται να κάνει σημαντικές ανακοινώσεις και για την κατασκευή του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης.
Από την πλευρά του ο υπουργός Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, αναφερόμενος στην κατασκευή του αεροδρομίου στο Καστέλι της Κρήτης τόνισε πως "σήμερα γίνεται το μεγαλύτερο βήμα για το μεγαλύτερο έργο όχι μόνο της Κρήτης αλλά και ολόκληρης της Ελλάδα που θα συνεισφέρει τόσο στην άνοδο του τουρισμού όσο και στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας".
"Το νέο αεροδρόμιο είναι σημαντικό για την γεωπολιτική ενίσχυση της Ελλάδας καθώς μιλάμε για ένα εθνικό στρατηγικό έργο" είπε χαρακτηριστικά.
Τέλος τόνισε ότι "τα μεγάλα δημόσια έργα δεν ανήκουν σε κανένα κόμμα αλλά στους Έλληνες" και επέρριψε ευθύνες στο ΣΥΡΙΖΑ λέγοντας ότι "το έργο του αεροδρομίου αν και η σύμβαση έχει υπογραφεί εδώ και ένα χρόνο η χρηματοδότηση του έγινε επί κυβέρνησης της ΝΔ".
Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ κ. Γιώργος Περιστέρης αναφερόμενος στο νέο αεροδρόμιο εξέφρασε την πεποίθηση ότι "είμαστε έτοιμοι να ξεκινήσουμε το έργο" υπογραμμίζοντας ωστόσο ότι "θα πρέπει όλοι οι μέτοχοι, δημόσιο και ιδιώτες, να βοηθήσουν στη διευκόλυνση της κατασκευής του".
"Πιστεύουμε" τόνισε ο κ Περιστέρης, ότι "εάν τηρηθούν τα χρονοδιαγράμματα από την τοπική αυτοδιοίκηση το έργο θα ολοκληρωθεί μέσα στην επόμενη 5ετία".
Το "Νέον Ηράκλειον" το δεύτερο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας
Το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου θα αντικαταστήσει το «Νίκος Καζαντζάκης» που υπάρχει σήμερα, το οποίο είναι το 2ο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας, μετά το «Ελευθέριος Βενιζέλος», καθώς διακίνησε πέρσι περίπου οκτώ εκατομμύρια επιβάτες.
Το «Νέον Ηράκλειον», όπως θα ονομάζεται το καινούριο αεροδρόμιο θα έχει μεγαλύτερο διάδρομο - το μήκος του θα φτάνει τα 3.200 μ.-, περισσότερες θέσεις στάθμευσης αεροσκαφών, μεγαλύτερη ικανότητα υποδοχής επιβατών (ουσιαστικά θα διπλασιάσει τη δυναμικότητα υποδοχής επιβατών στο Ηράκλειο) και υπερσύγχρονες υποδομές υψηλού επιπέδου.
Το νέο αεροδρόμιο θα διαθέτει:
– 1 διάδρομο προσγείωσης-απογείωσης μήκους 3.200 μ. κατηγορίας κατά ICAO 4E
– 1 παράλληλο τροχόδρομο κίνησης αεροσκαφών ίσου μήκους
– 8 συνδετήριους τροχοδρόμους του διαδρόμου με τον παράλληλο τροχόδρομο
– 2 συνδετήριους τροχοδρόμους με τον διάδρομο του Στρατιωτικού Αεροδρομίου
– χώρο στάθμευσης αεροσκαφών (APRON) συνολικής επιφάνειας 400 στρεμμάτων
– 27 θέσεις στάθμευσης αεροσκαφών κατηγορίας κατά ICAO C & 5+1 θέσεις τύπου MARS κατηγορία κατά ICAO E
– 1 Τερματικό κτίριο Αεροσταθμού (Terminal Building) 5 επιπέδων συνολικής επιφάνειας 72.000 m2 εκ των οποίων τα 13.000 m2 χώροι εμπορικών χρήσεων και 1.100 m2 μόνιμοι εκθεσιακοί χώροι
– 11 κτίρια/εγκαταστάσεις απαιτήσεων λειτουργίας αεροδρομίου: Πύργος Ελέγχου, Πυροσβεστική, Αστυνομία, Συντήρησης Αεροδρομίου, εγκατάστασης εταιρειών επίγειας εξυπηρέτησης, Κέντρο Ενέργειας, Υποσταθμός 150kV, Δεξαμενές Νερού, εγκατάσταση Βιολογικού Καθαρισμού, εγκατάσταση αποθήκευσης καυσίμων και ανεφοδιασμού αεροσκαφών μέσω υπόγειου συστήματος Hydrant και εγκατάσταση συλλογής απορριμμάτων αεροδρομίου
– χώρους στάθμευσης και εξυπηρέτησης οχημάτων
– εσωτερικό δίκτυο οδοποιίας και
– χώρους εμπορικών χρήσεων 400 στρεμμάτων
Εκτός όμως από την κατασκευή του νέου αεροδρομίου, το έργο στο οποίο θα απασχοληθούν 1.500 άτομα, αφορά επίσης την υλοποίηση:
-νέου ανισόπεδου κόμβου Χερσονήσου
-οδού σύνδεσης του αεροδρομίου με τον ΒΟΑΚ στο ύψος του οικισμού Χερσονήσου μήκους 18 χλμ.
-εργασιών αποκατάστασης στην υφιστάμενη εθνική οδό Χερσόνησος-Καστέλι
-οδού σύνδεσης του αεροδρομίου με την οδό Αρκαλοχωρίου-Βιάννος μήκους 5 χλμ.
-της περιμετρικής οδού Καστελίου μήκους 1,5 χλμ. και
-εξωτερικού περιμετρικού δικτύου αεροδρομίου με την αναβάθμιση των υφιστάμενων οδών, συνολικού μήκους 20 χλμ.
Ελένη Μπότα
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών