H Marketing Greece έγινε ώστε μια εταιρεία να ενώσει τις δυνάμεις ιδιωτικού και δημόσιου τομέα, για να προωθηθεί αποτελεσματικότερα και συμπληρωματικά του ΕΟΤ, η χώρα, διευκρίνησε ο κ. Θεοχάρης
«H Marketing Greece δεν είναι ιδιωτική εταιρεία.
Φτιάχτηκε με νόμο ελληνικού κράτους που προέβλεπε ότι το Δημόσιο θα ήταν μέτοχος σε ποσοστό 30%.
Έγινε ώστε μια εταιρεία να ενώσει τις δυνάμεις ιδιωτικού και δημόσιου τομέα, για να προωθηθεί αποτελεσματικότερα και συμπληρωματικά του ΕΟΤ, η χώρα», ανέφερε ο υπουργός Τουρισμού Χάρης Θεοχάρης απαντώντας σήμερα Τετάρτη 10 Ιουνίου, στη Βουλή σε επίκαιρη ερώτηση της βουλευτού του ΜέΡΑ25 Αγγελικής Αδαμοπούλου.
Ο υπουργός είπε ότι, προκειμένου να μην μπλέξει η προώθηση της χώρας στα γρανάζια της γραφειοκρατίας, το Δημόσιο δεν έβαλε χρήματα στην εταιρεία αυτή αλλά αντί του Δημοσίου μπήκε μέτοχος το ΞΕΕ (Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος) που δεν είναι ιδιώτης αλλά ΝΠΔΔ και θεσμοθετημένος σύμβουλος της κυβέρνησης για τα θέματα τουρισμού και είναι ο κύριος μέτοχος. Η εταιρεία έχει δεύτερο μέτοχο τον ΣΕΤΕ (Σύνδεσμος Τουριστικών Επιχειρήσεων Ελλάδος), επίσης κοινωνικό εταίρο. «Συνεπώς δεν είναι μια ιδιωτική, δεν είναι διαφημιστική εταιρεία», είπε ο Χάρης Θεοχάρης και χαρακτήρισε fake news τα περί αμοιβής ύψους 32 εκατομμυρίων ευρώ. «Στο καταστατικό της εταιρείας αναφέρεται ότι σκοπός της εταιρείας είναι η ανάπτυξη και η εφαρμογή προγραμμάτων προώθησης και προβολής χώρας εν γένει, και διαφήμισης συγκεκριμένων τουριστικών προορισμών», είπε ο υπουργός Τουρισμού και τόνισε ότι «στην πράξη είναι μη κερδοσκοπική εταιρεία».
Ο υπουργός χαρακτήρισε απολύτως ψευδή τον ισχυρισμό ότι αποδυναμώνεται ο ΕΟΤ. «Ο ΣΥΡΙΖΑ, με το νόμο Σπίρτζη αποδυνάμωσε τον ΕΟΤ. Εμείς φτιάξαμε επιτροπή με την Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων, τους νομικούς του ΕΟΤ, με νομικούς του υπουργείου ώστε να ξαναδούμε το πλαίσιο προμηθειών του ΕΟΤ και μέσα στο πλαίσιο το ευρωπαϊκό να δώσουμε τη μέγιστη δυνατή ευελιξία», είπε ο κ. Θεοχάρης.
Το θέμα έθεσε η βουλευτής του ΜέΡΑ25 Αγγελική Αδαμοπούλου η οποία αναφερόμενη στην «απευθείας ανάθεση της τουριστικής προβολής της Ελλάδας, από την κυβέρνηση στην εταιρεία Marketing Greece, έναντι τιμήματος 32 εκατομμυρίων ευρώ», επισήμανε ότι «απουσιάζει παντελώς η φωνή των μικρομεσαίων επιχειρηματιών».
«Αν και η κυβέρνηση λέει ότι πρόκειται για μια μη κερδοσκοπική εταιρεία, στο καταστατικό της εμφανίζεται ως μια ΑΕ, δηλαδή κερδοσκοπική. Η απευθείας ανάθεση έγινε κατά παράκαμψη του νόμου περί δημοσίων συμβάσεων και κατά παράκαμψη του ίδιου του ΕΟΤ που είχε επιφέρει πολύ θετικά αποτελέσματα στην τουριστική προβολή της χώρας και σήμερα λόγω της Marketing Greece έχουν υποβάλει την παραίτησή τους 4 μέλη του ΔΣ του ΕΟΤ», είπε η βουλευτής του ΜέΡΑ25. Επισήμανε δε ότι το ποσό που δόθηκε στη συγκεκριμένη εταιρεία, θα μπορούσε να δοθεί για τη στήριξη των ΜΜΕ ξενοδοχειακών επιχειρήσεων και των χιλιάδων εργαζομένων που πλήττονται λόγω του κορονοϊού και των μέτρων της κυβέρνησης.
Η κ. Αδαμοπούλου κάλεσε τον υπουργό να εξηγήσει γιατί παραιτήθηκαν τα μέλη του ΔΣ του ΕΟΤ, αν ισχύει ότι δεν παρακάμφθηκε ο ΕΟΤ. Η βουλευτής επισήμανε εξάλλου ότι ο ΕΟΤ έχει αποδείξει την αποτελεσματικότητά του στην τουριστική προβολή της χώρας αφού μάλιστα ανακηρύχθηκε ως καλύτερη διαφημιστική καμπάνια παγκοσμίως, η καμπάνια για το 2018. Επίσης τον κάλεσε να εξηγήσει γιατί η Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων έχει κρίνει ότι η απευθείας ανάθεση έρχεται σε αντίθεση με το νόμο περί δημοσίων συμβάσεων που διέπεται από συγκεκριμένες αρχές διαφάνειας και ελέγχου.
«Η απευθείας ανάθεση έγινε έναντι ποιου τιμήματος; Αυτά τα χρήματα έπρεπε να διοχετευθούν στην ανακούφιση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και των εργαζομένων», είπε η κ. Αδαμοπούλου σημειώνοντας ότι οι εργαζόμενοι είναι υποχρεωμένοι να ζουν με 9 ευρώ την ημέρα έως τον Οκτώβριο, με τα μέτρα της κυβέρνησης. Είπε ακόμη ότι διοχετεύθηκαν 32 εκατομμύρια για ένα διαφημιστικό σποτ, με αμφιλεγόμενο μήνυμα που «δημιουργεί σκιές». «Υπάρχουν υπόνοιες ότι αυτή η καμπάνια ευνοεί μεγάλους ξενοδοχειακούς ομίλους που δεν έχουν μεγάλη πρεμούρα να ανοίξουν όλα τα ξενοδοχεία τους αλλά κάποια από αυτά και εν τέλει αυτοί που πλήττονται ανεπανόρθωτα είναι οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις στον τουρισμό και οι εργαζόμενοι που φτωχοποιούνται».
«Μην συνεχίζετε να μιλάτε για 32 εκατομμύρια, είστε σε πλήρη σύγχυση», είπε ο υπουργός Τουρισμού και κάλεσε τη βουλευτή να σκεφτεί ότι έχουν σταματήσει «μαχαίρι» οι απολύσεις σε αυτές τις επιχειρήσεις με τα μέτρα που πήρε η κυβέρνηση. «Όλος ο διαφημιστικός προϋπολογισμός του ΕΟΤ είναι λίγο πάνω από 30 εκατομμύρια. Δεν έχει για να δώσει 32 εκατομμύρια», είπε ο κ. Θεοχάρης σημειώνοντας ότι η κυβέρνηση αύξησε τον προϋπολογισμό του ΕΟΤ που «δεν αποδυναμώθηκε». Είπε επίσης ότι και ο ΕΟΤ συνεργάζεται με ιδιώτες, «τη στρατηγική την υλοποιεί το υπουργείο, ο ΕΟΤ κάνει συμβάσεις, αναθέτει σε ιδιωτικές εταιρείες».
«Δεν υπάρχει καμία αδιαφάνεια. Εάν κάνατε τον κόπο να μπείτε στον ΕΟΤ, θα βλέπατε ότι για το “ Greece From Home” η σύμβαση είναι 99.000 ευρώ. Αυτό. Τόση είναι η χαώδης διαφορά μεταξύ της πραγματικότητας και αυτών τα οποία έρχεστε να πείτε για να παραπλανήσετε τον ελληνικό λαό. Μην το ξανακάνετε», είπε ο υπουργός Τουρισμού.
«Η χώρα μας δεν έχει την πολυτέλεια να πάει διχασμένη και με σπασμένες δυνάμεις, άλλα να διαφημίζει ο ιδιωτικός τομέας, άλλα να διαφημίζει το Δημόσιο, άλλα οι περιφέρειες. Για αυτούς τους τρεις μήνες, η χώρα θα πάει ενωμένη. Δικαιωθήκαμε από την πράξη», είπε ο υπουργός και πρόσθεσε: «Αυτή η καμπάνια δωρίστηκε στον ΕΟΤ, έγινε από τον ιδιωτικό τομέα, πληρώθηκε από τον ιδιωτικό τομέα και αν θέλαμε να κάνουμε αδιαφανείς διαδικασίες, εκεί είναι οι αδιαφανείς διαδικασίες, στην παραγωγή, που δεν μπορείς εύκολα το δημιουργικό να το αποτιμήσεις, οπότε τα λεφτά μπορούν να σπαταληθούν. Φτιάχτηκε αυτή η καμπάνια και δωρίστηκε απευθείας στον ΕΟΤ, χωρίς δικαιώματα. Μήπως πρέπει να κατηγορήσουμε τη “ Marketing Greece”, που κάνει απευθείας ανάθεση στον ΕΟΤ και του δίνει τα χρήματα; Γιατί στην πραγματικότητα χρήματα του δίνει, του δίνει αυτή τη δημιουργική δουλειά. Ο ιδιωτικός τομέας στέκεται στο ύψος των περιστάσεων, και θα ανοίξει και θα θέλει να φέρει τουρίστες»
Νωρίτερα, ο κ. Θεοχάρης σχολίασε αναφορά του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Νεκτάριου Σαντορινιού για το risk assessment σε χαμηλό, μέτριο και υψηλό, ότι «δυσφήμισε τα νησιά».
Δήλωσε δε ότι το υπουργείο Υγείας έχει ενισχύσει και θα ενισχύσει τις σχετικές δομές (οι σχετικές ανακοινώσεις θα γίνουν αύριο, είπε) σε κάθε τουριστικό προορισμό. «Κάθε τουριστικός προορισμός, το τελευταίο νησί, μέχρι το κέντρο της Αθήνας θα έχει τη δυνατότητα επιχειρησιακής αντιμετώπισης κάθε κρούσματος», είπε ο υπουργός Τουρισμού.
Φτιάχτηκε με νόμο ελληνικού κράτους που προέβλεπε ότι το Δημόσιο θα ήταν μέτοχος σε ποσοστό 30%.
Έγινε ώστε μια εταιρεία να ενώσει τις δυνάμεις ιδιωτικού και δημόσιου τομέα, για να προωθηθεί αποτελεσματικότερα και συμπληρωματικά του ΕΟΤ, η χώρα», ανέφερε ο υπουργός Τουρισμού Χάρης Θεοχάρης απαντώντας σήμερα Τετάρτη 10 Ιουνίου, στη Βουλή σε επίκαιρη ερώτηση της βουλευτού του ΜέΡΑ25 Αγγελικής Αδαμοπούλου.
Ο υπουργός είπε ότι, προκειμένου να μην μπλέξει η προώθηση της χώρας στα γρανάζια της γραφειοκρατίας, το Δημόσιο δεν έβαλε χρήματα στην εταιρεία αυτή αλλά αντί του Δημοσίου μπήκε μέτοχος το ΞΕΕ (Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος) που δεν είναι ιδιώτης αλλά ΝΠΔΔ και θεσμοθετημένος σύμβουλος της κυβέρνησης για τα θέματα τουρισμού και είναι ο κύριος μέτοχος. Η εταιρεία έχει δεύτερο μέτοχο τον ΣΕΤΕ (Σύνδεσμος Τουριστικών Επιχειρήσεων Ελλάδος), επίσης κοινωνικό εταίρο. «Συνεπώς δεν είναι μια ιδιωτική, δεν είναι διαφημιστική εταιρεία», είπε ο Χάρης Θεοχάρης και χαρακτήρισε fake news τα περί αμοιβής ύψους 32 εκατομμυρίων ευρώ. «Στο καταστατικό της εταιρείας αναφέρεται ότι σκοπός της εταιρείας είναι η ανάπτυξη και η εφαρμογή προγραμμάτων προώθησης και προβολής χώρας εν γένει, και διαφήμισης συγκεκριμένων τουριστικών προορισμών», είπε ο υπουργός Τουρισμού και τόνισε ότι «στην πράξη είναι μη κερδοσκοπική εταιρεία».
Ο υπουργός χαρακτήρισε απολύτως ψευδή τον ισχυρισμό ότι αποδυναμώνεται ο ΕΟΤ. «Ο ΣΥΡΙΖΑ, με το νόμο Σπίρτζη αποδυνάμωσε τον ΕΟΤ. Εμείς φτιάξαμε επιτροπή με την Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων, τους νομικούς του ΕΟΤ, με νομικούς του υπουργείου ώστε να ξαναδούμε το πλαίσιο προμηθειών του ΕΟΤ και μέσα στο πλαίσιο το ευρωπαϊκό να δώσουμε τη μέγιστη δυνατή ευελιξία», είπε ο κ. Θεοχάρης.
Το θέμα έθεσε η βουλευτής του ΜέΡΑ25 Αγγελική Αδαμοπούλου η οποία αναφερόμενη στην «απευθείας ανάθεση της τουριστικής προβολής της Ελλάδας, από την κυβέρνηση στην εταιρεία Marketing Greece, έναντι τιμήματος 32 εκατομμυρίων ευρώ», επισήμανε ότι «απουσιάζει παντελώς η φωνή των μικρομεσαίων επιχειρηματιών».
«Αν και η κυβέρνηση λέει ότι πρόκειται για μια μη κερδοσκοπική εταιρεία, στο καταστατικό της εμφανίζεται ως μια ΑΕ, δηλαδή κερδοσκοπική. Η απευθείας ανάθεση έγινε κατά παράκαμψη του νόμου περί δημοσίων συμβάσεων και κατά παράκαμψη του ίδιου του ΕΟΤ που είχε επιφέρει πολύ θετικά αποτελέσματα στην τουριστική προβολή της χώρας και σήμερα λόγω της Marketing Greece έχουν υποβάλει την παραίτησή τους 4 μέλη του ΔΣ του ΕΟΤ», είπε η βουλευτής του ΜέΡΑ25. Επισήμανε δε ότι το ποσό που δόθηκε στη συγκεκριμένη εταιρεία, θα μπορούσε να δοθεί για τη στήριξη των ΜΜΕ ξενοδοχειακών επιχειρήσεων και των χιλιάδων εργαζομένων που πλήττονται λόγω του κορονοϊού και των μέτρων της κυβέρνησης.
Η κ. Αδαμοπούλου κάλεσε τον υπουργό να εξηγήσει γιατί παραιτήθηκαν τα μέλη του ΔΣ του ΕΟΤ, αν ισχύει ότι δεν παρακάμφθηκε ο ΕΟΤ. Η βουλευτής επισήμανε εξάλλου ότι ο ΕΟΤ έχει αποδείξει την αποτελεσματικότητά του στην τουριστική προβολή της χώρας αφού μάλιστα ανακηρύχθηκε ως καλύτερη διαφημιστική καμπάνια παγκοσμίως, η καμπάνια για το 2018. Επίσης τον κάλεσε να εξηγήσει γιατί η Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων έχει κρίνει ότι η απευθείας ανάθεση έρχεται σε αντίθεση με το νόμο περί δημοσίων συμβάσεων που διέπεται από συγκεκριμένες αρχές διαφάνειας και ελέγχου.
«Η απευθείας ανάθεση έγινε έναντι ποιου τιμήματος; Αυτά τα χρήματα έπρεπε να διοχετευθούν στην ανακούφιση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και των εργαζομένων», είπε η κ. Αδαμοπούλου σημειώνοντας ότι οι εργαζόμενοι είναι υποχρεωμένοι να ζουν με 9 ευρώ την ημέρα έως τον Οκτώβριο, με τα μέτρα της κυβέρνησης. Είπε ακόμη ότι διοχετεύθηκαν 32 εκατομμύρια για ένα διαφημιστικό σποτ, με αμφιλεγόμενο μήνυμα που «δημιουργεί σκιές». «Υπάρχουν υπόνοιες ότι αυτή η καμπάνια ευνοεί μεγάλους ξενοδοχειακούς ομίλους που δεν έχουν μεγάλη πρεμούρα να ανοίξουν όλα τα ξενοδοχεία τους αλλά κάποια από αυτά και εν τέλει αυτοί που πλήττονται ανεπανόρθωτα είναι οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις στον τουρισμό και οι εργαζόμενοι που φτωχοποιούνται».
«Μην συνεχίζετε να μιλάτε για 32 εκατομμύρια, είστε σε πλήρη σύγχυση», είπε ο υπουργός Τουρισμού και κάλεσε τη βουλευτή να σκεφτεί ότι έχουν σταματήσει «μαχαίρι» οι απολύσεις σε αυτές τις επιχειρήσεις με τα μέτρα που πήρε η κυβέρνηση. «Όλος ο διαφημιστικός προϋπολογισμός του ΕΟΤ είναι λίγο πάνω από 30 εκατομμύρια. Δεν έχει για να δώσει 32 εκατομμύρια», είπε ο κ. Θεοχάρης σημειώνοντας ότι η κυβέρνηση αύξησε τον προϋπολογισμό του ΕΟΤ που «δεν αποδυναμώθηκε». Είπε επίσης ότι και ο ΕΟΤ συνεργάζεται με ιδιώτες, «τη στρατηγική την υλοποιεί το υπουργείο, ο ΕΟΤ κάνει συμβάσεις, αναθέτει σε ιδιωτικές εταιρείες».
«Δεν υπάρχει καμία αδιαφάνεια. Εάν κάνατε τον κόπο να μπείτε στον ΕΟΤ, θα βλέπατε ότι για το “ Greece From Home” η σύμβαση είναι 99.000 ευρώ. Αυτό. Τόση είναι η χαώδης διαφορά μεταξύ της πραγματικότητας και αυτών τα οποία έρχεστε να πείτε για να παραπλανήσετε τον ελληνικό λαό. Μην το ξανακάνετε», είπε ο υπουργός Τουρισμού.
«Η χώρα μας δεν έχει την πολυτέλεια να πάει διχασμένη και με σπασμένες δυνάμεις, άλλα να διαφημίζει ο ιδιωτικός τομέας, άλλα να διαφημίζει το Δημόσιο, άλλα οι περιφέρειες. Για αυτούς τους τρεις μήνες, η χώρα θα πάει ενωμένη. Δικαιωθήκαμε από την πράξη», είπε ο υπουργός και πρόσθεσε: «Αυτή η καμπάνια δωρίστηκε στον ΕΟΤ, έγινε από τον ιδιωτικό τομέα, πληρώθηκε από τον ιδιωτικό τομέα και αν θέλαμε να κάνουμε αδιαφανείς διαδικασίες, εκεί είναι οι αδιαφανείς διαδικασίες, στην παραγωγή, που δεν μπορείς εύκολα το δημιουργικό να το αποτιμήσεις, οπότε τα λεφτά μπορούν να σπαταληθούν. Φτιάχτηκε αυτή η καμπάνια και δωρίστηκε απευθείας στον ΕΟΤ, χωρίς δικαιώματα. Μήπως πρέπει να κατηγορήσουμε τη “ Marketing Greece”, που κάνει απευθείας ανάθεση στον ΕΟΤ και του δίνει τα χρήματα; Γιατί στην πραγματικότητα χρήματα του δίνει, του δίνει αυτή τη δημιουργική δουλειά. Ο ιδιωτικός τομέας στέκεται στο ύψος των περιστάσεων, και θα ανοίξει και θα θέλει να φέρει τουρίστες»
Νωρίτερα, ο κ. Θεοχάρης σχολίασε αναφορά του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Νεκτάριου Σαντορινιού για το risk assessment σε χαμηλό, μέτριο και υψηλό, ότι «δυσφήμισε τα νησιά».
Δήλωσε δε ότι το υπουργείο Υγείας έχει ενισχύσει και θα ενισχύσει τις σχετικές δομές (οι σχετικές ανακοινώσεις θα γίνουν αύριο, είπε) σε κάθε τουριστικό προορισμό. «Κάθε τουριστικός προορισμός, το τελευταίο νησί, μέχρι το κέντρο της Αθήνας θα έχει τη δυνατότητα επιχειρησιακής αντιμετώπισης κάθε κρούσματος», είπε ο υπουργός Τουρισμού.
Σχόλια αναγνωστών