Το υπουργείο έχει εκπονήσει ένα ρεαλιστικό πλάνο, συνολικού ύψους 13 δισ. ευρώ, για έργα που «έχει ανάγκη ο τόπος, δηλώνει ο ίδιος
«Τα έργα υποδομών κατέχουν κεντρική θέση και μπορούν να παίξουν κομβικό ρόλο στην “επιστροφή” της Ελλάδας σε τροχιά ανάπτυξης» επισημαίνει ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής σε συνέντευξή του στην εφημερίδα “Η Καθημερινή”.
Σημειώνει ότι το υπουργείο έχει εκπονήσει ένα ρεαλιστικό πλάνο, συνολικού ύψους 13 δισ. ευρώ, για έργα που «έχει ανάγκη ο τόπος, μπορούν να δώσουν μεγάλη ώθηση στο ΑΕΠ της χώρας, να ενισχύσουν σημαντικά την απασχόληση» και εν τέλει «να κερδίσουμε το μεγάλο στοίχημα που έχουμε μπροστά μας και είναι η όσο το δυνατόν πιο γρήγορη επιστροφή στην ανάπτυξη».
Συγκεριμενοποιώντας αναφέρθηκε πρώτον σε «εμβληματικά έργα που ταλαιπωρήθηκαν επί χρόνια» και «μέσα σε αυτόν τον χρόνο έχουμε δώσει λύσεις για να ξεμπλοκάρουν, από το Μετρό της Θεσσαλονίκης έως τον «πολύπαθο» οδικό άξονα Πάτρα–Πύργος και την ολοκλήρωση του Ε65».
Συνέχισε με τα υλοποίηση το επόμενο διάστημα νέα έργα όπως είναι οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού και η νέα Περιφερειακή Οδός της Θεσσαλονίκης, το γνωστό FlyOver, που πρόσφατα παρουσιάσαμε, «αλλά και ο ΒΟΑΚ στην Κρήτη είναι ουσιαστικά ένα εντελώς νέο έργο είναι, αφού δεν παραλάβαμε απολύτως τίποτα από την προηγούμενη κυβέρνηση».
Τρίτον, σημείωσε, «υπάρχουν τα έργα που βρίσκονταν ήδη σε εξέλιξη και δουλεύουμε μεθοδικά για την ολοκλήρωση τους» και αναφέρθηκε στην παράδοση αύριο, παρουσία του πρωθυπουργού, των τριών νέων σταθμών του μετρό, Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια.
Επισημαίνοντας πως στο στρατηγικό σχέδιο του υπουργείου κεντρική θέση έχουν έργα πραγματικού εκσυγχρονισμού της χώρας, ξεχώρισε τα αντιπλημμυρικά έργα, ύψους 500 σχεδόν εκατομμυρίων, για τα οποία έχουμε ήδη εξασφαλίσει χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, με στόχο την ορθολογική αξιοποίηση του νερού, και τα έργα οδικής ασφάλειας.
Τέλος μίλησε για «τον σχεδιασμό για τη νέα γενιά έργων της επόμενης 15ετίας, με κύριο χαρακτηριστικό τον σεβασμό στο Περιβάλλον» στο επίκεντρο του οποίου βρίσκονται οι συνδυασμένες μεταφορές, τα σιδηροδρομικά έργα και την ηλεκτροκίνηση. «Χαρακτηριστικό παράδειγμα η μερική υπογειοποίηση του σιδηροδρόμου στην Πάτρα και η σύνδεση του με το λιμάνι, έργο το οποίο παρουσιάσαμε προχθές» σημείωσε.
Επισήμανε πως «το Ταμείο Ανασυγκρότησης δίνει μια μεγάλη ευκαιρία στη χώρα: να επενδύσουμε σε τομείς που έχουμε συγκριτικά πλεονεκτήματα» σημειώνοντας πως, τέτοιοι τομείς είναι τα Logistics, τα λιμάνια που μπορούν αν γίνουν μεγάλα εμπορευματικά κέντρα, τα έργα υποδομών που θα βοηθήσουν την Ελλάδα να αξιοποιήσει τα πλεονεκτήματα της. «Κι αυτή νομίζω πρέπει να είναι η νέα εθνική μας στρατηγική: η Ελλάδα να εξελιχθεί σε κόμβο υποδομών της ευρύτερης περιοχής» τόνισε.
Ερωτηθείς για τα προβλήματα που υπάρχουν στα αστικές συγκοινωνίες, ανέφερε πως η προηγούμενη κυβέρνηση «επί 4,5 χρόνια δεν πήρε ούτε ένα νέο λεωφορείο, ενώ πάνω από 1/3 των συρμών του μετρό βρίσκονταν σε ακινησία» και προσέθεσε:
«Εμείς προχωράμε τον διαγωνισμό για την προμήθεια νέων λεωφορείων που θα λύσουν οριστικά το πρόβλημα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Πολλά από αυτά θα είναι ηλεκτροκίνητα.
Μέχρι τότε προσπαθούμε να βελτιώσουμε όσο γίνεται την καθημερινότητα των πολιτών, συνδυάζοντας λύσεις»
Αναφερόμενος στις συνομιλίες Παππά-Μιωνή που είδαν το φως της δημοσιότητας έκανε λόγο για «σκοτεινή υπόθεση», και πως «θα ήταν ιδιαίτερα θετικό αν ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης είχε την πολιτική γενναιότητα και διαχώριζε τη θέση του από αυτές τις αντιθεσμικές πρακτικές συγκρότησης μιας παράλληλης δομής εξουσίας».
Σχετικά με το ενδεχόμενο πρόωρης προσφυγής στην κάλπη, ο κ. Καραμανλής επισήμανε πως το θέμα το έχει κλείσει ο ίδιος ο πρωθυπουργός.
Σημειώνει ότι το υπουργείο έχει εκπονήσει ένα ρεαλιστικό πλάνο, συνολικού ύψους 13 δισ. ευρώ, για έργα που «έχει ανάγκη ο τόπος, μπορούν να δώσουν μεγάλη ώθηση στο ΑΕΠ της χώρας, να ενισχύσουν σημαντικά την απασχόληση» και εν τέλει «να κερδίσουμε το μεγάλο στοίχημα που έχουμε μπροστά μας και είναι η όσο το δυνατόν πιο γρήγορη επιστροφή στην ανάπτυξη».
Συγκεριμενοποιώντας αναφέρθηκε πρώτον σε «εμβληματικά έργα που ταλαιπωρήθηκαν επί χρόνια» και «μέσα σε αυτόν τον χρόνο έχουμε δώσει λύσεις για να ξεμπλοκάρουν, από το Μετρό της Θεσσαλονίκης έως τον «πολύπαθο» οδικό άξονα Πάτρα–Πύργος και την ολοκλήρωση του Ε65».
Συνέχισε με τα υλοποίηση το επόμενο διάστημα νέα έργα όπως είναι οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού και η νέα Περιφερειακή Οδός της Θεσσαλονίκης, το γνωστό FlyOver, που πρόσφατα παρουσιάσαμε, «αλλά και ο ΒΟΑΚ στην Κρήτη είναι ουσιαστικά ένα εντελώς νέο έργο είναι, αφού δεν παραλάβαμε απολύτως τίποτα από την προηγούμενη κυβέρνηση».
Τρίτον, σημείωσε, «υπάρχουν τα έργα που βρίσκονταν ήδη σε εξέλιξη και δουλεύουμε μεθοδικά για την ολοκλήρωση τους» και αναφέρθηκε στην παράδοση αύριο, παρουσία του πρωθυπουργού, των τριών νέων σταθμών του μετρό, Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια.
Επισημαίνοντας πως στο στρατηγικό σχέδιο του υπουργείου κεντρική θέση έχουν έργα πραγματικού εκσυγχρονισμού της χώρας, ξεχώρισε τα αντιπλημμυρικά έργα, ύψους 500 σχεδόν εκατομμυρίων, για τα οποία έχουμε ήδη εξασφαλίσει χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, με στόχο την ορθολογική αξιοποίηση του νερού, και τα έργα οδικής ασφάλειας.
Τέλος μίλησε για «τον σχεδιασμό για τη νέα γενιά έργων της επόμενης 15ετίας, με κύριο χαρακτηριστικό τον σεβασμό στο Περιβάλλον» στο επίκεντρο του οποίου βρίσκονται οι συνδυασμένες μεταφορές, τα σιδηροδρομικά έργα και την ηλεκτροκίνηση. «Χαρακτηριστικό παράδειγμα η μερική υπογειοποίηση του σιδηροδρόμου στην Πάτρα και η σύνδεση του με το λιμάνι, έργο το οποίο παρουσιάσαμε προχθές» σημείωσε.
Επισήμανε πως «το Ταμείο Ανασυγκρότησης δίνει μια μεγάλη ευκαιρία στη χώρα: να επενδύσουμε σε τομείς που έχουμε συγκριτικά πλεονεκτήματα» σημειώνοντας πως, τέτοιοι τομείς είναι τα Logistics, τα λιμάνια που μπορούν αν γίνουν μεγάλα εμπορευματικά κέντρα, τα έργα υποδομών που θα βοηθήσουν την Ελλάδα να αξιοποιήσει τα πλεονεκτήματα της. «Κι αυτή νομίζω πρέπει να είναι η νέα εθνική μας στρατηγική: η Ελλάδα να εξελιχθεί σε κόμβο υποδομών της ευρύτερης περιοχής» τόνισε.
Ερωτηθείς για τα προβλήματα που υπάρχουν στα αστικές συγκοινωνίες, ανέφερε πως η προηγούμενη κυβέρνηση «επί 4,5 χρόνια δεν πήρε ούτε ένα νέο λεωφορείο, ενώ πάνω από 1/3 των συρμών του μετρό βρίσκονταν σε ακινησία» και προσέθεσε:
«Εμείς προχωράμε τον διαγωνισμό για την προμήθεια νέων λεωφορείων που θα λύσουν οριστικά το πρόβλημα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Πολλά από αυτά θα είναι ηλεκτροκίνητα.
Μέχρι τότε προσπαθούμε να βελτιώσουμε όσο γίνεται την καθημερινότητα των πολιτών, συνδυάζοντας λύσεις»
Αναφερόμενος στις συνομιλίες Παππά-Μιωνή που είδαν το φως της δημοσιότητας έκανε λόγο για «σκοτεινή υπόθεση», και πως «θα ήταν ιδιαίτερα θετικό αν ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης είχε την πολιτική γενναιότητα και διαχώριζε τη θέση του από αυτές τις αντιθεσμικές πρακτικές συγκρότησης μιας παράλληλης δομής εξουσίας».
Σχετικά με το ενδεχόμενο πρόωρης προσφυγής στην κάλπη, ο κ. Καραμανλής επισήμανε πως το θέμα το έχει κλείσει ο ίδιος ο πρωθυπουργός.
Σχόλια αναγνωστών