Το υπουργείο Υποδομών επισκέφθηκε ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης
Προσλήψεις 655 εργαζομένων σε ΟΣΥ και ΣΤΑΣΥ με διαδικασίες fast track, άμεση προμήθεια 300 σύγχρονων λεωφορείων, ηλικίας μέχρι 10 ετών, με leasing και σύμπραξη με τα ΚΤΕΛ αποφασίστηκαν σε σύσκεψη υπό τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών- Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή, μετά την σύσκεψη εκτός από τα τρία άμεσα μέτρα θα γίνουν και τρεις μεσοπρόθεσμες ενέργειες για την αναβάθμιση των αστικών συγκοινωνιών, με στόχο να αυξηθούν τα δρομολόγια, αλλά και να αντιμετωπιστούν χρόνιες παθογένειες.
Ο κ. Καραμανλής ανακοίνωσε ειδικότερα τις εξής τρεις άμεσες ενέργειες:
- Πρώτον: Άμεση προμήθεια 300 σύγχρονων λεωφορείων, ηλικίας μέχρι 10 ετών, με leasing. Ο διαγωνισμός θα είναι στον «αέρα» τον Σεπτέμβριο. Γεγονός που σημαίνει περισσότερα δρομολόγια, περισσότερες θέσεις καθήμενων, λιγότερη ταλαιπωρία, λιγότερη διασπορά του ιού.
- Δεύτερον: 655 προσλήψεις σε ΣΤΑΣΥ και ΟΣΥ, σε ειδικότητες αιχμής, με διαδικασίες fast track, αλλά με κριτήρια ΑΣΕΠ.
- Τρίτον: Ενίσχυση της προσφοράς σε δρομολόγια με αναδιάταξη των δρομολογίων της ΟΣΥ και σύμπραξη με τα ΚΤΕΛ, μέσω ΣΔΙΤ. Έτσι θα ενισχυθεί άμεσα η ΟΣΥ με 203 οχήματα και 550 οδηγούς σε ημερήσια βάση.
Προανήγγειλε επίσης, τρεις μεσοπρόθεσμες ενέργειες, που θα ενταχθούν στο κυβερνητικό σχέδιο για το Ταμείο Ανάκαμψης:
* Πρώτον: Αναβάθμιση 15 συρμών που κινούνται στη Γραμμή 1 του μετρό.
* Δεύτερον: Αγορά επτά συρμών για τις Γραμμές 2 και 3 του μετρό. «Οι δύο αυτές ενέργειες, επειδή όπως καταλαβαίνετε είναι πιο σύνθετες, απαιτούν περίπου μια τριετία».
* Τρίτον: Προκήρυξη διαγωνισμού για την προμήθεια νέων λεωφορείων για Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Συγκεκριμένα για την Αθήνα ο διαγωνισμός θα αφορά στην προμήθεια περίπου 1.000 σύγχρονων οχημάτων. Στόχος είναι η προκήρυξη για τα πρώτα 600 να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το Νοέμβριο και τα 300 εξ αυτών να κυκλοφορούν στους δρόμους της Αθήνας μέχρι το τέλος του 2021.
«Οι στόχοι που θέσαμε είναι συγκεκριμένοι και μετρήσιμοι: Περισσότερο προσωπικό.
Περισσότερα και καλύτερα οχήματα. Καλύτερες υπηρεσίες στον πολίτη», τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
Επισήμανε ότι άμεσα θα γίνει πιο ανθρώπινη η κατάσταση και μεσοπρόθεσμα θα αποκτήσουμε τις αστικές συγκοινωνίες που πραγματικά αξίζουν στους πολίτες, ενώ ευχαρίστησε για άλλη μία φορά τους εργαζόμενους στα μέσα μαζικής μεταφοράς για την καθημερινή τους προσπάθεια.
«Η κατάσταση στα ΜΜΜ είναι δύσκολη και δεν σκοπεύω να την ωραιοποιήσω.
Εδώ και ένα χρόνο προσπαθούμε να αντιμετωπίσουμε συσσωρευμένες παθογένειες και την απόλυτη εγκατάλειψη 4,5 ετών. Βέβαια τους πολίτες δεν τους ενδιαφέρει το χθες.
Τους ενδιαφέρουν οι λύσεις. Ιδίως σήμερα, που η πανδημία έχει θέσει νέα δεδομένα και νέες απαιτήσεις.
Τους τελευταίους μήνες, λοιπόν, κάνουμε μια καθημερινή διαχείριση κρίσης. Την προηγούμενη εβδομάδα, όπως ξέρετε, λάβαμε κάποια έκτακτα μέτρα, ανακαλέσαμε άδειες του προσωπικού και ήδη τα δρομολόγια τις πρώτες μέρες του Αυγούστου έχουν πυκνώσει ξανά.
Ιδίως στο μετρό» είπε ο κ. Καραμανλής.
«Γνωρίζω ότι αυτό δεν είναι αρκετό για τους πολίτες.
Άρα δεν είναι αρκετό και για εμάς» τόνισε ο υπουργός και προσέθεσε: «Ο πρωθυπουργός, μάς έκανε την τιμή να μας επισκεφτεί σήμερα στο υπουργείο, κι αυτό επιβεβαιώνει το προσωπικό του ενδιαφέρον και την αποφασιστικότητά του να βρεθούν άμεσα λύσεις.
Πολλές φορές το προηγούμενο διάστημα είχα την ευκαιρία να διαπιστώσω πόσο βαθιά τον ενδιαφέρει να βρεθούν λύσεις.
Σήμερα προήδρευσε μιας πολύ γόνιμης σύσκεψης που πραγματοποιήσαμε με τους επικεφαλής των αρμόδιων φορέων. Οι αστικές συγκοινωνίες αποτελούν δημόσιο αγαθό και υποχρέωση μας είναι να τις κάνουμε κάθε μέρα και καλύτερες».
Ο υπουργός Υποδομών σημείωσε ότι οι στόχοι που θέσανε είναι συγκεκριμένοι και μετρήσιμοι:
* Περισσότερο προσωπικό.
* Περισσότερα και καλύτερα οχήματα.
* Καλύτερες υπηρεσίες στον πολίτη.
Όσον αφορά τον διαγωνισμό για τα καινούργια λεωφορεία ο κ. Καραμανλής είπε ότι η προμήθεια θα γίνει σε δύο φάσεις.
«Ο στόχος μας είναι η προκήρυξη για τα πρώτα 600, να έχει ολοκληρωθεί μέχρι τον Νοέμβριο, τα 300 εκ των οποίων να κυκλοφορούν στους δρόμους της Αθήνας μέχρι το τέλος του 2021» προσέθεσε.
Ο υπουργός ευχαρίστησε για άλλη μια φορά τους εργαζόμενους στα μέσα μαζικής μεταφοράς για την καθημερινή τους προσπάθεια.
«Αυτοί κρατάνε τα μέσα σε λειτουργία. Ακόμα και εν μέσω καραντίνας αυτοί κράτησαν την πόλη ζωντανή» είπε χαρακτηριστικά.
Καταλήγοντας τόνισε πως 11 χρόνια δεν έχουν γίνει προσλήψεις στο μετρό.
13 χρόνια δεν έχει γίνει ούτε μια πρόσληψη στα λεωφορεία.
11 χρόνια δεν έχει αγοραστεί ούτε ένα λεωφορείο.
«Σήμερα, οι κατευθύνσεις και οι εντολές που έχει δώσει ο πρωθυπουργός είναι σαφείς.
Σπάμε έναν κύκλο υποεπένδυσης μεγαλύτερο των 10 ετών.
Επενδύουμε πάνω από μισό δισ. ευρώ στις αστικές συγκοινωνίες του λεκανοπεδίου.
Ο άμεσος στόχος είναι να δώσουμε μια ανακούφιση στους πολίτες.
Να γίνει πιο ανθρώπινη η κατάσταση.
Και ο μεσοπρόθεσμος, να αποκτήσουμε τις αστικές συγκοινωνίες που πραγματικά αξίζουν στους πολίτες.
Είμαι βέβαιος ότι θα τα καταφέρουμε» ανέφερε χαρακτηριστικά ο υπουργός Κώστας Καραμανλής.
www.bankingnews.gr
Σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών- Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή, μετά την σύσκεψη εκτός από τα τρία άμεσα μέτρα θα γίνουν και τρεις μεσοπρόθεσμες ενέργειες για την αναβάθμιση των αστικών συγκοινωνιών, με στόχο να αυξηθούν τα δρομολόγια, αλλά και να αντιμετωπιστούν χρόνιες παθογένειες.
Ο κ. Καραμανλής ανακοίνωσε ειδικότερα τις εξής τρεις άμεσες ενέργειες:
- Πρώτον: Άμεση προμήθεια 300 σύγχρονων λεωφορείων, ηλικίας μέχρι 10 ετών, με leasing. Ο διαγωνισμός θα είναι στον «αέρα» τον Σεπτέμβριο. Γεγονός που σημαίνει περισσότερα δρομολόγια, περισσότερες θέσεις καθήμενων, λιγότερη ταλαιπωρία, λιγότερη διασπορά του ιού.
- Δεύτερον: 655 προσλήψεις σε ΣΤΑΣΥ και ΟΣΥ, σε ειδικότητες αιχμής, με διαδικασίες fast track, αλλά με κριτήρια ΑΣΕΠ.
- Τρίτον: Ενίσχυση της προσφοράς σε δρομολόγια με αναδιάταξη των δρομολογίων της ΟΣΥ και σύμπραξη με τα ΚΤΕΛ, μέσω ΣΔΙΤ. Έτσι θα ενισχυθεί άμεσα η ΟΣΥ με 203 οχήματα και 550 οδηγούς σε ημερήσια βάση.
Προανήγγειλε επίσης, τρεις μεσοπρόθεσμες ενέργειες, που θα ενταχθούν στο κυβερνητικό σχέδιο για το Ταμείο Ανάκαμψης:
* Πρώτον: Αναβάθμιση 15 συρμών που κινούνται στη Γραμμή 1 του μετρό.
* Δεύτερον: Αγορά επτά συρμών για τις Γραμμές 2 και 3 του μετρό. «Οι δύο αυτές ενέργειες, επειδή όπως καταλαβαίνετε είναι πιο σύνθετες, απαιτούν περίπου μια τριετία».
* Τρίτον: Προκήρυξη διαγωνισμού για την προμήθεια νέων λεωφορείων για Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Συγκεκριμένα για την Αθήνα ο διαγωνισμός θα αφορά στην προμήθεια περίπου 1.000 σύγχρονων οχημάτων. Στόχος είναι η προκήρυξη για τα πρώτα 600 να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το Νοέμβριο και τα 300 εξ αυτών να κυκλοφορούν στους δρόμους της Αθήνας μέχρι το τέλος του 2021.
«Οι στόχοι που θέσαμε είναι συγκεκριμένοι και μετρήσιμοι: Περισσότερο προσωπικό.
Περισσότερα και καλύτερα οχήματα. Καλύτερες υπηρεσίες στον πολίτη», τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
Επισήμανε ότι άμεσα θα γίνει πιο ανθρώπινη η κατάσταση και μεσοπρόθεσμα θα αποκτήσουμε τις αστικές συγκοινωνίες που πραγματικά αξίζουν στους πολίτες, ενώ ευχαρίστησε για άλλη μία φορά τους εργαζόμενους στα μέσα μαζικής μεταφοράς για την καθημερινή τους προσπάθεια.
«Η κατάσταση στα ΜΜΜ είναι δύσκολη και δεν σκοπεύω να την ωραιοποιήσω.
Εδώ και ένα χρόνο προσπαθούμε να αντιμετωπίσουμε συσσωρευμένες παθογένειες και την απόλυτη εγκατάλειψη 4,5 ετών. Βέβαια τους πολίτες δεν τους ενδιαφέρει το χθες.
Τους ενδιαφέρουν οι λύσεις. Ιδίως σήμερα, που η πανδημία έχει θέσει νέα δεδομένα και νέες απαιτήσεις.
Τους τελευταίους μήνες, λοιπόν, κάνουμε μια καθημερινή διαχείριση κρίσης. Την προηγούμενη εβδομάδα, όπως ξέρετε, λάβαμε κάποια έκτακτα μέτρα, ανακαλέσαμε άδειες του προσωπικού και ήδη τα δρομολόγια τις πρώτες μέρες του Αυγούστου έχουν πυκνώσει ξανά.
Ιδίως στο μετρό» είπε ο κ. Καραμανλής.
«Γνωρίζω ότι αυτό δεν είναι αρκετό για τους πολίτες.
Άρα δεν είναι αρκετό και για εμάς» τόνισε ο υπουργός και προσέθεσε: «Ο πρωθυπουργός, μάς έκανε την τιμή να μας επισκεφτεί σήμερα στο υπουργείο, κι αυτό επιβεβαιώνει το προσωπικό του ενδιαφέρον και την αποφασιστικότητά του να βρεθούν άμεσα λύσεις.
Πολλές φορές το προηγούμενο διάστημα είχα την ευκαιρία να διαπιστώσω πόσο βαθιά τον ενδιαφέρει να βρεθούν λύσεις.
Σήμερα προήδρευσε μιας πολύ γόνιμης σύσκεψης που πραγματοποιήσαμε με τους επικεφαλής των αρμόδιων φορέων. Οι αστικές συγκοινωνίες αποτελούν δημόσιο αγαθό και υποχρέωση μας είναι να τις κάνουμε κάθε μέρα και καλύτερες».
Ο υπουργός Υποδομών σημείωσε ότι οι στόχοι που θέσανε είναι συγκεκριμένοι και μετρήσιμοι:
* Περισσότερο προσωπικό.
* Περισσότερα και καλύτερα οχήματα.
* Καλύτερες υπηρεσίες στον πολίτη.
Όσον αφορά τον διαγωνισμό για τα καινούργια λεωφορεία ο κ. Καραμανλής είπε ότι η προμήθεια θα γίνει σε δύο φάσεις.
«Ο στόχος μας είναι η προκήρυξη για τα πρώτα 600, να έχει ολοκληρωθεί μέχρι τον Νοέμβριο, τα 300 εκ των οποίων να κυκλοφορούν στους δρόμους της Αθήνας μέχρι το τέλος του 2021» προσέθεσε.
Ο υπουργός ευχαρίστησε για άλλη μια φορά τους εργαζόμενους στα μέσα μαζικής μεταφοράς για την καθημερινή τους προσπάθεια.
«Αυτοί κρατάνε τα μέσα σε λειτουργία. Ακόμα και εν μέσω καραντίνας αυτοί κράτησαν την πόλη ζωντανή» είπε χαρακτηριστικά.
Καταλήγοντας τόνισε πως 11 χρόνια δεν έχουν γίνει προσλήψεις στο μετρό.
13 χρόνια δεν έχει γίνει ούτε μια πρόσληψη στα λεωφορεία.
11 χρόνια δεν έχει αγοραστεί ούτε ένα λεωφορείο.
«Σήμερα, οι κατευθύνσεις και οι εντολές που έχει δώσει ο πρωθυπουργός είναι σαφείς.
Σπάμε έναν κύκλο υποεπένδυσης μεγαλύτερο των 10 ετών.
Επενδύουμε πάνω από μισό δισ. ευρώ στις αστικές συγκοινωνίες του λεκανοπεδίου.
Ο άμεσος στόχος είναι να δώσουμε μια ανακούφιση στους πολίτες.
Να γίνει πιο ανθρώπινη η κατάσταση.
Και ο μεσοπρόθεσμος, να αποκτήσουμε τις αστικές συγκοινωνίες που πραγματικά αξίζουν στους πολίτες.
Είμαι βέβαιος ότι θα τα καταφέρουμε» ανέφερε χαρακτηριστικά ο υπουργός Κώστας Καραμανλής.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών